IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Borderline Vorige pagina | Volgende pagina
herrie
Usericon van herrie
Posted 07-12-2006 22:36 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2006 16:54 schreef Slechtheid het volgende:
I knew.
Maar ik geloof dat de cijfers en percentages wel gewoon accuraat zijn. Daarbij hoort het feit dat ongeveer 1 van de 10 patienten met borderline uiteindelijk succesvol een einde maakt aan zijn/haar eigen leven.

Best veel, 1 op 10. Als je in een borderlinepraatgroep zit van 20 man, weet je dus dat 2 mensen daarvan het niet lang meer gaan trekken.



van die 2 zijn er vaak 2 die achteraf gezien de grens net even te ver overgegaan zijn...


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 08-12-2006 13:07 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 7 december 2006 16:58 schreef Slechtheid het volgende:
Trouwens, en nu snap ik je vraag Skullfuck, het is een vertekend beeld dat 9 van de 10 mensen met Borderline vrouwen zijn. Veel mannen met Borderline komen simpelweg vaak eerder in aanraking met justitie/verslavingszorg, dan psychische hulpverlening en worden daarom niet meegerekend in dergelijke percentages.

Zelfde als tegenwoordig gezegd wordt dat 1 op de 10 mensen [serieus] depressief is. Dit zijn er in werkelijkheid vele malen meer, maar die komen niet allemaal in aanmerking met hulpverlening.


Ik was bekend met een vertekend beeld, dat zie je al in dit topic terug komen. Ik was niet op de hoogte van de justitie/verslavingszorg<-->psychische hulpverlening, differentiatie.

Dit maakt het aannemelijker, helemaal als je kijkt of probeerd te kijken naar hoe borderline onstaat. M/v moet dan niet uitmaken. En in grote groepen zijn er altijd percentages die niet "bestaan", maar zich wel manifesteren.



Suck my piss


SoM
Usericon van SoM
Posted 08-12-2006 13:31 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2006 21:10 schreef Ishtar het volgende:
Ik vind het medicijngebruik ook een excuus om niets aan je problemen te doen. Onder het mom van 'ik kan er toch niks aan doen', terwijl veel problemen die misschien wel chronisch heten, best leefbaar gemaakt/opgelost kunnen worden door anders te gaan leven. Helaas gaan veel artsen veel te makkelijk mee met het voorschrijven van medicatie, alsof dat het probleem oplost. Maargoed, misschien ben ik wel te optimistisch door het op gemakzucht te gooien.


Het gebeurt bijna zelden dat je alleen maar medicatie krijgt en geen therapie. Medicatie is ter ondersteuning van je therapie. Dat kan dus nooit een reden zijn om 'niets' aan je problemen te doen.

Wat betreft mannen en vrouwen: hoor/lees vaak dat vrouwen hun emoties eerder naar binnen richten en mannen meer naar buiten (geldt natuurlijk niet voor al het man/vrouwvolk). Mannelijke borderliners zouden dus bijvoorbeeld eerder aan geweldpleging of drugsgebruik doen om hun ei kwijt te kunnen.

[Dit bericht is gewijzigd door SoM op 08-12-2006 13:32]


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 08-12-2006 16:58 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2006 10:56 schreef skullfuck het volgende:


Mijn vraag=misschien maar vaag.
De antwoorden zijn altijd al aanwezig...



Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 08-12-2006 17:10 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 8 december 2006 13:31 schreef SoM het volgende:
Het gebeurt bijna zelden dat je alleen maar medicatie krijgt en geen therapie. Medicatie is ter ondersteuning van je therapie. Dat kan dus nooit een reden zijn om 'niets' aan je problemen te doen.

Voor sommige acute problemen heb je medicijnen nodig, niet therapie. Een afspraak voor een gooi-het-in-de-groep sessie heb je weinig aan bij een paranoia aanval...


Zenial


SoM
Usericon van SoM
Posted 08-12-2006 18:27 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2006 17:10 schreef Zenial het volgende:
Voor sommige acute problemen heb je medicijnen nodig, niet therapie. Een afspraak voor een gooi-het-in-de-groep sessie heb je weinig aan bij een paranoia aanval...


Dat snap ik, maar dit topic ging over borderline en geen acute paranoïde aanvallen, neem ik aan?


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


Scorpio
Usericon van Scorpio
Posted 09-12-2006 14:26 by Scorpio Wijzig reactieProfiel van ScorpioQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2006 23:45 schreef lygophile het volgende:
nouja..het is een persoonlijkheids stoornis. die onstaan doorgaands op dergelijke wijze.


Ja klopt inderdaad, het ontstaat door bepaalde omstandigheden.


Scorpio
Usericon van Scorpio
Posted 09-12-2006 14:31 by Scorpio Wijzig reactieProfiel van ScorpioQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2006 0:00 schreef lykle_wolfheart het volgende:
Zit ook heel vaak fysiek en/of sexueel geweld bij en drank- of drugsmisbruik van ouders, in de vroege jeugd of puberteit. Jouw voorbeeld zou eerder lijden tot bijvoorbeeld een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis en niet zo snel tot borderline.


Ja, dat bedoel ik met "trauma's". Dat iemand zo getraumatiseerd wordt in zijn jeugdjaren wat uiteindelijk zou kunnen leiden tot borderline, denk ik.

[Dit bericht is gewijzigd door Scorpio op 09-12-2006 14:32]


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 10-12-2006 18:44 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 7 december 2006 2:54 schreef Slechtheid het volgende:

Als ik mezelf bekijk moet ik me ook een emo noemen. Emo als in een enorm emotioneel mens, niet emo als in puberaal en ff de weg kwijt.

Ben je hypersensitief? Ik weet daar niet alles van, maar bij iemand die ik goed ken komt het er o.a. op neer dat de emoties van anderen zo'n grote impact op hem hebben dat zijn eigen stemming daardoor gigantisch kan omslaan.


herrie
Usericon van herrie
Posted 11-12-2006 2:20 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

vrachtwagenchauffeurs noemen dat ook wel: "mensen met een ruggegraat van een visstick!".


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 11-12-2006 6:49 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2006 18:44 schreef skarmoon het volgende:
Ben je hypersensitief? Ik weet daar niet alles van, maar bij iemand die ik goed ken komt het er o.a. op neer dat de emoties van anderen zo'n grote impact op hem hebben dat zijn eigen stemming daardoor gigantisch kan omslaan.
Of ik dat daadwerkelijk ben weet ik niet, ik ben zo iig nog nooit genoemd door een deskundige, maar ik denk wel dat het zou kunnen. De term die herrie gebruikt is minder positief maar ergens kloppend. Ik noem ze ook wel 'mensen van glas'. En je kan geen stenen gooien naar mensen van glas.

Maar laat me niet de indruk wekken dat dergelijke mensen [mezelf inclusief] complete doetjes zijn ofzo.
Want dat is weer net niet zo.

Ik ga die term iig eens voorleggen aan m'n contacten.


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 12-12-2006 22:30 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 11 december 2006 2:20 schreef herrie het volgende:
vrachtwagenchauffeurs noemen dat ook wel: "mensen met een ruggegraat van een visstick!".

de betreffende persoon kan er goed mee omgaan en verdient zijn brood met het passen op gestoorde criminelen in een TBS-kliniek.
Kan erg goed ruzie maken.

[Dit bericht is gewijzigd door skarmoon op 12-12-2006 22:35]


herrie
Usericon van herrie
Posted 15-12-2006 18:14 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

moest maar eens een reality soap van gemaakt worden...

Expeditie Borderline... oid.


Dolk
Usericon van Dolk
Posted 27-01-2007 0:50 by Dolk Wijzig reactieProfiel van DolkQuote dit bericht

Snuf, ze vermoeden het bij mij... kan ik het helpen dat ik pech blijf hebben, ja, je blijft wel sjaggie als alles en iedereen rond je heen doodvalt en zo niet een rechtszaak tegen je aan wil spannen, of niet dan?

Nja, ik vind borderline zo'n typisch 'verzinsel' van psychiaters. Populaire diagnose trouwens, net zoals Asperger. (heel mooi voorbeeld: ik heb de diagnose gekregen omdat ik niet kon samenspelen met anorexiafiepen, ik had niet zo veel met roze make up. Een vriend van mij heeft de diagnose gekregen omdat ie niet altijd geïnteresseerd luistert. En zijn broer heeft de diagnose terwijl die gewoon zwaar zwaar zwaar autistisch is, die heb ik in de twee maanden dat ik daar noodgedwongen in huis woonde nooit aangekeken, zelfs niet bij het avondeten).
Alles is zo verschillend. En ik vind die namen zo nietszeggend... Als je nou zegt in deze gevallen 'een sociale afwijking die kenmerken heeft van autisme', maar nééééé!


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 27-01-2007 1:00 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 27 januari 2007 0:50 schreef Dolk het volgende:
Snuf, ze vermoeden het bij mij... kan ik het helpen dat ik pech blijf hebben, ja, je blijft wel sjaggie als alles en iedereen rond je heen doodvalt en zo niet een rechtszaak tegen je aan wil spannen, of niet dan?

Nja, ik vind borderline zo'n typisch 'verzinsel' van psychiaters. Populaire diagnose trouwens, net zoals Asperger. (heel mooi voorbeeld: ik heb de diagnose gekregen omdat ik niet kon samenspelen met anorexiafiepen, ik had niet zo veel met roze make up. Een vriend van mij heeft de diagnose gekregen omdat ie niet altijd geïnteresseerd luistert. En zijn broer heeft de diagnose terwijl die gewoon zwaar zwaar zwaar autistisch is, die heb ik in de twee maanden dat ik daar noodgedwongen in huis woonde nooit aangekeken, zelfs niet bij het avondeten).
Alles is zo verschillend. En ik vind die namen zo nietszeggend... Als je nou zegt in deze gevallen 'een sociale afwijking die kenmerken heeft van autisme', maar nééééé!


Jij weet het natuurlijk allemaal veel beter dan degenen die daar tien jaar voor gestudeerd hebben.


~ By the fallen one I shall arise ~


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 27-01-2007 1:11 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2007 1:00 schreef Ishtar het volgende:
Jij weet het natuurlijk allemaal veel beter dan degenen die daar tien jaar voor gestudeerd hebben.

Wat heerschend, gezond verstand en dat nog wel op zm!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 27-01-2007 1:12 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 27 januari 2007 1:11 schreef M. het volgende:
Wat heerschend, gezond verstand en dat nog wel op zm!


Danku, tenminste 1 iemand die nog vertrouwen heeft in de menselijke rede!


~ By the fallen one I shall arise ~


Dolk
Usericon van Dolk
Posted 27-01-2007 1:14 by Dolk Wijzig reactieProfiel van DolkQuote dit bericht

Het hangt er vanaf wat je studeert.

Een uitspraak van Loesje van een tijdje terug: 'Pas na drie en een half jaar kwamen wij erachter dat onze docente Frans eigenlijk Pools doceerde'. Je hoeft niet per sé direct het goede te leren als je iets leert.
Nog een voorbeeldje: een moeder vond het ooit grappig om te kijken of een kind het verschil recht zou zetten als ze haar leerde dat wat wij onder noemen voor haar boven was, en wat wij boven noemen voor haar onder was. Wist zij wat richting het plafond ging en wat richting de vloer? Ja. Wist ze het te benoemen? Nee....


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 27-01-2007 1:16 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 27 januari 2007 1:14 schreef Dolk het volgende:
Het hangt er vanaf wat je studeert.



Damn! you win this time...


~ By the fallen one I shall arise ~


Dolk
Usericon van Dolk
Posted 27-01-2007 1:25 by Dolk Wijzig reactieProfiel van DolkQuote dit bericht

biertje?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-06-2007 20:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

http://www.moeilijkemensen.nl/

dit is zonder twijfel een terechte site,
jammer, maar gelukkig

deze geeft een goed beeld van Borderline
http://www.hersenletsel.net/overzicht/artikelen/borderliners.htm

maar dan theoretisch


signature


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 03-06-2007 20:21 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2007 0:50 schreef Dolk het volgende:
Ik heb de diagnose gekregen omdat ik niet kon samenspelen met anorexiafiepen

Een vriend van mij heeft de diagnose gekregen omdat ie niet altijd geïnteresseerd luistert.

En zijn broer heeft de diagnose terwijl die gewoon zwaar zwaar zwaar autistisch is, die heb ik in de twee maanden dat ik daar noodgedwongen in huis woonde nooit aangekeken, zelfs niet bij het avondeten).



Oooooh, geen uitgebreide testen meer nodig joh.
Wat is trouwens zwaar, zwaar, zwaar autistisch? Is dat als je tijdens het avondeten nooit iemand aankijkt?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-06-2007 20:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2007 20:21 schreef MMayo het volgende:
Oooooh, geen uitgebreide testen meer nodig joh.
Wat is trouwens zwaar, zwaar, zwaar autistisch? Is dat als je tijdens het avondeten nooit iemand aankijkt?


misschien zijn alle anderen aan de tafel boulemisch... ik zou ook niet kijken !


signature


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 03-06-2007 20:23 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2007 20:23 schreef Hypnos het volgende:
misschien zijn alle anderen aan de tafel boulemisch... ik zou ook niet kijken !


Vingers in de oren en heen en weer wiegen terwijl je het tafelkleed per mm bekijkt.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-06-2007 20:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2007 20:23 schreef MMayo het volgende:
Vingers in de oren en heen en weer wiegen terwijl je het tafelkleed per mm bekijkt.



punk'd!


nee, onlol eigenlijk


signature


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen