IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Borderline Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-08-2006 14:12 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

haha, wel lief dat je denkt dat het daardoor mensen automatisch verder helpt. Maar een foute diagnose blijft je jarenlang achtervolgen, wat er dus toe zal leiden dat het alleen maar moeilijker wordt om de juiste behandeling te krijgen en de juiste medicijnen. Om het heel zwart wit te maken, als jij de bahndeling krijgt van bordeline, terwijl jouw aandoening precies de tegenovergestelde behandeling vereist ben je gewoon zwaar de lul.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-08-2006 14:13 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:11 schreef MMayo het volgende:
Dus alle psychologen en psychiaters en doctoren.. die weten helemaal nergens vanaf want ze hebben het zelf niet of niet gehad?
Die 'begrijpen' je ook niet hoor. Ze knikken ja, bladeren door DSM IV en plukken daar wat uit wat bij je lijkt te passen.

Een keer een psychiater tegengekomen die zelf vroeger geteisterd werdt door depressies en suicidale gedachten. Een fucking openbaring om met die man te praten.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-08-2006 14:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:10 schreef Slechtheid het volgende:
Waarom denken mensen hier die zelf psychisch niks hebben er ook maar iets vanaf te weten?

Ervaren moet je het, anders zul je het nooit begrijpen [inlevingsvermogen gaat ver, maar niet zo ver].
Jij bent de man, jij weet het allemaal ..


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-08-2006 14:13 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:11 schreef MMayo het volgende:
Dus alle psychologen en psychiaters en doctoren.. die weten helemaal nergens vanaf want ze hebben het zelf niet of niet gehad?

Net als alle artsen gaan ze er in eerste instantie vanuit dat je standaard bent. Je zal wel niet de uitzondering zijn. "nee dat kan niet op jouw leeftijd" "Nee die kans is zo klein".
Luie rukkers zijn het.


SoM
Usericon van SoM
Posted 16-08-2006 14:14 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:12 schreef ghoulliette het volgende:
haha, wel lief dat je denkt dat het daardoor mensen automatisch verder helpt. Maar een foute diagnose blijft je jarenlang achtervolgen, wat er dus toe zal leiden dat het alleen maar moeilijker wordt om de juiste behandeling te krijgen en de juiste medicijnen. Om het heel zwart wit te maken, als jij de bahndeling krijgt van bordeline, terwijl jouw aandoening precies de tegenovergestelde behandeling vereist ben je gewoon zwaar de lul.


Dat is gewoon niet waar.
Ik weet wat de behandeling voor een borderliner inhoudt (o.a. leren voor jezelf te zorgen, je eigen emoties in de gaten houden en structuur bieden) en dat kan net zoveel vooruitgang geven voor iemand die geen borderline heeft.


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-08-2006 14:14 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:13 schreef Jenje het volgende:
Jij bent de man, jij weet het allemaal ..
Iig 100% zeker meer dan jij.


SoM
Usericon van SoM
Posted 16-08-2006 14:14 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:13 schreef Jenje het volgende:
Jij bent de man, jij weet het allemaal ..


En jij zeker wel?

[Dit bericht is gewijzigd door SoM op 16-08-2006 14:15]


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-08-2006 14:15 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:13 schreef Slechtheid het volgende:
Die 'begrijpen' je ook niet hoor. Ze knikken ja, bladeren door DSM IV en plukken daar wat uit wat bij je lijkt te passen.

Een keer een psychiater tegengekomen die zelf vroeger geteisterd werdt door depressies en suicidale gedachten. Een fucking openbaring om met die man te praten.


Lekker kort door de bocht.
Uiteraard zullen er lui zijn die door hun boekje bladeren en iets aanwijzen, net zoals er ook zogenaamde borderliners zijn die zich flink aanstellen en na de pubertijd ineens genezen zijn.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-08-2006 14:16 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

@ SOM. Is het wel, mijn ma heeft de diagnose borderline gekregen terwijl ze MPS heeft. jarenlang heeft het geduurd voordat ze van die diagnose af was en de juiste behandeling kon krijgen, omdat artsen niet aan de patient vragen wat er is, maar naar het dossier kijken. Die diagnose heeft dus de hulp/ behandeling die nodig was in de weg gestaan. (zo'n 8 jaar)

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 16-08-2006 14:16]


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-08-2006 14:16 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:15 schreef MMayo het volgende:
Lekker kort door de bocht.
Uiteraard zullen er lui zijn die door hun boekje bladeren en iets aanwijzen, net zoals er ook zogenaamde borderliners zijn die zich flink aanstellen en na de pubertijd ineens genezen zijn.
Een borderliner is nooit 'ineens' genezen.


SoM
Usericon van SoM
Posted 16-08-2006 14:16 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:16 schreef ghoulliette het volgende:
Is het wel, mijn ma heeft de diagnose borderline gekregen terwijl ze MPS heeft. jarenlang heeft het geduurd voordat ze van die diagnose af was en de juiste behandeling kon krijgen, omdat artsen niet aan de patient vragen wat er is, maar naar het dossier kijken. Die diagnose heeft dus de hulp/ behandeling die nodig was in de weg gestaan. (zo'n 8 jaar)


Maar jij trekt dus het verhaal van je moeder gelijk met de hele gezondheidszorg?


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-08-2006 14:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:14 schreef SoM het volgende:
En jij zeker wel?
Nee, maar zeg ik dat? SH weet er ook alleen maar van wat hem is voorgehouden. Hoeveel daar van waar is is ook weer afhankelijk van het aantal doctoren wat hem behandelt heeft en dat zijnnooit alle doctoren ..


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-08-2006 14:17 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:10 schreef Slechtheid het volgende:
Waarom denken mensen hier die zelf psychisch niks hebben er ook maar iets vanaf te weten?

Ervaren moet je het, anders zul je het nooit begrijpen [inlevingsvermogen gaat ver, maar niet zo ver].




Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


SoM
Usericon van SoM
Posted 16-08-2006 14:17 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:16 schreef Slechtheid het volgende:
Een borderliner is nooit 'ineens' genezen.


Precies. Dat lijkt voor de buitenwereld zo, maar die persoon blijft altijd last houden van bepaalde 'grillen'.


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-08-2006 14:18 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:16 schreef Slechtheid het volgende:
Een borderliner is nooit 'ineens' genezen.


Nee nu moet je even goed lezen.. mensen die daadwerkelijk borderliner hebben genezen niet zomaar nee. Mensen die plotseling na de pubertijd geen borderline meer lijken te hebben --> fake!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-08-2006 14:19 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:16 schreef Jenje het volgende:
Nee, maar zeg ik dat? SH weet er ook alleen maar van wat hem is voorgehouden. Hoeveel daar van waar is is ook weer afhankelijk van het aantal doctoren wat hem behandelt heeft en dat zijnnooit alle doctoren ..
Praat geen poep kerel. Denk je dat ik over 1 nacht ijs ga? Zeker niet wat betreft m'n eigen gezeik [dus: check, check, dubbelcheck, re-check].

Mijn mening is idd gekleurd door mijn eigen ervaringen, maar er zijn ook dingen als patientenbelangenverenigingen. Daar hoor je het van anderen en valt de twijfel weg bij de vraag 'ligt dit nou aan mij?'.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-08-2006 14:19 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:18 schreef MMayo het volgende:
Nee nu moet je even goed lezen.. mensen die daadwerkelijk borderliner hebben genezen niet zomaar nee. Mensen die plotseling na de pubertijd geen borderline meer lijken te hebben --> fake!
No shit Sherlock!

Wat wil je eigenlijk zeggen?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-08-2006 14:19 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:16 schreef SoM het volgende:
Maar jij trekt dus het verhaal van je moeder gelijk met de hele gezondheidszorg?

haha ik kom het overal tegen. Mensen die "echt geen kanker kunnen hebben" en nu dood zijn. mensen die "geen gevaarlijke infectie hebben" en vervolgens vechten voor hun leven. mensen die ADHD/ ADD bestempeld krijgen zonder naar thuissituaties te kijken.

Die mensen zijn niets gewent. Echt zo'n pshygoloog hoef ik alleen maar te vertellen dat mijn ma "patient" is, en ze liggen al gelijk op hun knieën met "o wat erg"... En probeer dan nog maar meer in te brengen en niet daar te blijven steken.

En als de gezondheidszorg zo goed was, waarom zijn er dan zoveel uitzonderingen? Dat het soms ook wel goed gaat is leuk natuurlijk, maar omdat nu de vlag voor buiten te hangen...


SoM
Usericon van SoM
Posted 16-08-2006 14:20 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:18 schreef MMayo het volgende:
Nee nu moet je even goed lezen.. mensen die daadwerkelijk borderliner hebben genezen niet zomaar nee. Mensen die plotseling na de pubertijd geen borderline meer lijken te hebben --> fake!


Maar wie bepaalt wat fake is en wat niet? Je kunt iemand met een echte diagnose net zo hard raken door hem te betichten van faken of zeggen dat hij van z'n luie reet moet komen en moet gaan werken.
Het is heel erg makkelijk om altijd maar lomp te zijn en van het negatieve uit tegaan, maar nogmaals: je benadeelt er de niet-fakers mee.


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-08-2006 14:21 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:19 schreef Slechtheid het volgende:
No shit Sherlock!

Wat wil je eigenlijk zeggen?


Dat jij no way kunt lopen verkondigen dat alle psychologen en doctoren die zelf geen psychische aandoening hebben gehad.. geen enkel verstand hebben van het verloop e.d. En dat er net zo goed klote psychologen bestaan als borderline fakerds.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-08-2006 14:22 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:20 schreef SoM het volgende:
Maar wie bepaalt wat fake is en wat niet? Je kunt iemand met een echte diagnose net zo hard raken door hem te betichten van faken of zeggen dat hij van z'n luie reet moet komen en moet gaan werken.
Het is heel erg makkelijk om altijd maar lomp te zijn en van het negatieve uit tegaan, maar nogmaals: je benadeelt er de niet-fakers mee.


Ja dat snap ik.. maar lees mijn bericht eens goed en kijk eens waar precies het een reactie op was.


SoM
Usericon van SoM
Posted 16-08-2006 14:23 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:19 schreef ghoulliette het volgende:
Die mensen zijn niets gewent. Echt zo'n pshygoloog hoef ik alleen maar te vertellen dat mijn ma "patient" is, en ze liggen al gelijk op hun knieën met "o wat erg"... En probeer dan nog maar meer in te brengen en niet daar te blijven steken.


Psycholoog . No offense.

quote:
En als de gezondheidszorg zo goed was, waarom zijn er dan zoveel uitzonderingen? Dat het soms ook wel goed gaat is leuk natuurlijk, maar omdat nu de vlag voor buiten te hangen...


Ik weet het niet, misschien tref jij nu net de negatieve gevallen. Het komt ook heel vaak voor dat negatieve gevallen er zelf mee stoppen. Het is echt niet zo dat je voor een genezing als een soort blinde aan de hand geleid wordt en gepamperd. Je moet het allemaal zelf doen, zelf keuzes maken en stappen zetten. Doe je dat niet, dan kom je ook niet verder en wordt je idd misschien de verkeerde kant opgestuurd.



"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


SoM
Usericon van SoM
Posted 16-08-2006 14:23 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:21 schreef MMayo het volgende:
Dat jij no way kunt lopen verkondigen dat alle psychologen en doctoren die zelf geen psychische aandoening hebben gehad.. geen enkel verstand hebben van het verloop e.d.


Dat zegt hij ook niet.


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 16-08-2006 14:23 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:21 schreef MMayo het volgende:
Dat jij no way kunt lopen verkondigen dat alle psychologen en doctoren die zelf geen psychische aandoening hebben gehad.. geen enkel verstand hebben van het verloop e.d. En dat er net zo goed klote psychologen bestaan als borderline fakerds.
Daar sluit ik me bij aan.
Ik vind het een beetje (erg) kortzichtig behandelaren als kwakzalvers af te schepen omdat ze zelf niet die diagnose hebben, zodat ze er meer van afweten, en je daarom beter kunnen behandelen.
Wees maar blij dat er uberhaupt hulpverleners zijn, die jou uit je ziektebeeld (proberen) te redden.



Disko Disko Partizani


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-08-2006 14:23 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:21 schreef MMayo het volgende:
Dat jij no way kunt lopen verkondigen dat alle psychologen en doctoren die zelf geen psychische aandoening hebben gehad.. geen enkel verstand hebben van het verloop e.d. En dat er net zo goed klote psychologen bestaan als borderline fakerds.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat ze je niet 'begrijpen'. Dat is gewoon zo en zal zo altijd zo blijven.

Ze begrijpen je niet omdat ze te maken hebben met onmenselijke ziektebeelden [suicide is het meest onnatuurlijke wat een mens kan doen]. Daarom ben je 'ziek'. Doktoren e.d. zijn 'gezond'.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen