IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Borderline Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-08-2006 14:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:19 schreef Slechtheid het volgende:
Praat geen poep kerel. Denk je dat ik over 1 nacht ijs ga? Zeker niet wat betreft m'n eigen gezeik [dus: check, check, dubbelcheck, re-check].

Mijn mening is idd gekleurd door mijn eigen ervaringen, maar er zijn ook dingen als patientenbelangenverenigingen. Daar hoor je het van anderen en valt de twijfel weg bij de vraag 'ligt dit nou aan mij?'.
Dat bedoel ik ...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-08-2006 14:25 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:23 schreef Slechtheid het volgende:
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat ze je niet 'begrijpen'. Dat is gewoon zo en zal zo altijd zo blijven.

Ze begrijpen je niet omdat ze te maken hebben met onmenselijke ziektebeelden [suicide is het meest onnatuurlijke wat een mens kan doen]. Daarom ben je 'ziek'. Doktoren e.d. zijn 'gezond'.


Daar ben ik het niet mee eens, het is misschien iets wat jij ervaren hebt maar ik weet zeker dat het niet in alle gevallen geldig is en het is te kort door de bocht om te roepen dat dit altijd zo is. Het is net zo kort door de bocht als men roept dat Borderline een mode-aandoening is.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-08-2006 14:26 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:23 schreef Jenje het volgende:
Dat bedoel ik ...
Wat jij vet drukt wordt gevolgd door een maar...

Een maar die uitlegt dat je ondanks een gekleurde mening toch een helder beeld kan krijgen.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-08-2006 14:26 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:25 schreef MMayo het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens, het is misschien iets wat jij ervaren hebt maar ik weet zeker dat het niet in alle gevallen geldig is en het is te kort door de bocht om te roepen dat dit altijd zo is. Het is net zo kort door de bocht als men roept dat Borderline een mode-aandoening is.
Jij hebt 't zelf niet he....


SoM
Usericon van SoM
Posted 16-08-2006 14:26 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:22 schreef MMayo het volgende:
Ja dat snap ik.. maar lees mijn bericht eens goed en kijk eens waar precies het een reactie op was.


Dat heb ik gedaan. Jenjes berichtjes ook. Maar ik vind het erop neer blijven komen dat je zoveel mensen die wel serieus in de shit zitten, benadeelt door te roepen: "Ga maar werken en kom van je luie reet af".
En dan nogmaals: de stoornis borderline is op z'n heftigst zo rond het 18e/24e jaar. Dan vind ik het inderdaad niet gek als mensen minder 'gestoord' worden naarmate ze ouder worden.


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-08-2006 14:26 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:23 schreef SoM het volgende:
Dat zegt hij ook niet.



Hij zegt dat niemand die het ooit zelf meegemaakt heeft kan begrijpen hoe zoiets is. Om iets te kunnen begrijpen hoef je het niet altijd meegemaakt te hebben, het zou wellicht helpen het sneller te begrijpen maar het is geen must.. om iemand te kunnen helpen en te kunnen begrijpen.


SoM
Usericon van SoM
Posted 16-08-2006 14:28 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:23 schreef Slechtheid het volgende:
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat ze je niet 'begrijpen'. Dat is gewoon zo en zal zo altijd zo blijven.

Ze begrijpen je niet omdat ze te maken hebben met onmenselijke ziektebeelden [suicide is het meest onnatuurlijke wat een mens kan doen]. Daarom ben je 'ziek'. Doktoren e.d. zijn 'gezond'.


Vaak luisteren ze ook alleen maar. Dat zijn de psychiaters waar je verder niet zo heel veel aan hebt nee. Mensen die je alleen ziet omdat ze je pillen voorschrijven. Dan vraag ik me ook idd echt af waarom je daar 6 jaar voor studeert.
Maar zoek en vind die therapeuten die je daadwerkelijk leren beter met je stoornis om te gaan. Aan dat soort types heb je wat.


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-08-2006 14:28 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Zoals iedereen ziet is het nu 'De ervaringen' vs. 'De onervaren'.

Ik had het over 'gezonden' en 'zieken'

Over nooit kunnen en zullen begrijpen. Daarom ga ik nu ook nergens verder op in, omdat het simpelweg nergens meer toe leidt.


SoM
Usericon van SoM
Posted 16-08-2006 14:29 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:25 schreef MMayo het volgende:
Het is net zo kort door de bocht als men roept dat Borderline een mode-aandoening is.


Halelujah!


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 16-08-2006 14:29 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:26 schreef Slechtheid het volgende:
Jij hebt 't zelf niet he....

*Zucht* Jij even blij dat je het wel hebt. Om maar even een reply van hetzelfde niveau terug te geven.

[Dit bericht is gewijzigd door IJsregen op 16-08-2006 14:30]


Disko Disko Partizani


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-08-2006 14:29 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:28 schreef SoM het volgende:
Vaak luisteren ze ook alleen maar. Dat zijn de psychiaters waar je verder niet zo heel veel aan hebt nee. Mensen die je alleen ziet omdat ze je pillen voorschrijven. Dan vraag ik me ook idd echt af waarom je daar 6 jaar voor studeert.
Maar zoek en vind die therapeuten die je daadwerkelijk leren beter met je stoornis om te gaan. Aan dat soort types heb je wat.
Ik doe nu enkel zaken met 1 huisarts ipv een team bestaande uit 30 koppen. Daarnaast heb ik geen probleem meer met mijn problemen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-08-2006 14:29 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:26 schreef Slechtheid het volgende:
Wat jij vet drukt wordt gevolgd door een maar...

Een maar die uitlegt dat je ondanks een gekleurde mening toch een helder beeld kan krijgen.


Nee dat kan niet volgens jezelf want Jenje is geen borderliner en zal het ook niet kunnen begrijpen.

quote:
Op 16 augustus 2006 14:26 schreef Slechtheid het volgende:
Jij hebt 't zelf niet he....


Nee, maar ik begrijp het wel ondanks dat ik het zelf niet heb. Jij bent wel een borderliner dan? Ik meende net tussen de regels door te lezen dat je een diagnose had waar moeilijk een vinger op te leggen was en dus niet puur borderline?


SoM
Usericon van SoM
Posted 16-08-2006 14:30 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:26 schreef MMayo het volgende:
Hij zegt dat niemand die het ooit zelf meegemaakt heeft kan begrijpen hoe zoiets is. Om iets te kunnen begrijpen hoef je het niet altijd meegemaakt te hebben, het zou wellicht helpen het sneller te begrijpen maar het is geen must.. om iemand te kunnen helpen en te kunnen begrijpen.


Hij heeft dan ook geen borderline, maar een stoornis die veel moeilijker te begrijpen is voor een normale therapeut. Ik begrijp ook weinig van zijn gedachtengangen, iemand met dezelfde soort symptomen wel. Dat wil niet zeggen dat er geen oplossing moet zijn voor hem .


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-08-2006 14:31 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:29 schreef IJsregen het volgende:
*Zucht* Jij even blij dat je het wel hebt. Om maar even een reply van hetzelfde niveau terug te geven.
Kind, ga je laten neuken door een neger.

Nou echt /exit.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-08-2006 14:31 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:30 schreef SoM het volgende:
Hij heeft dan ook geen borderline, maar een stoornis die veel moeilijker te begrijpen is voor een normale therapeut. Ik begrijp ook weinig van zijn gedachtengangen, iemand met dezelfde soort symptomen wel. Dat wil niet zeggen dat er geen oplossing moet zijn voor hem .



DUS.. volgens zijn eigen verhaal begrijpt hij dan ook niet hoe het zit met borderliners.. hij is immers geen pure borderliner.


SoM
Usericon van SoM
Posted 16-08-2006 14:31 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:29 schreef MMayo het volgende:
Nee dat kan niet volgens jezelf want Jenje is geen borderliner en zal het ook niet kunnen begrijpen.



Slechtheid heeft het dus niet over borderline.


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-08-2006 14:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:26 schreef Slechtheid het volgende:
Jij hebt 't zelf niet he....
Stop dan maar met neuken, jij bent geen vrouw, dan weet je ook niet of het voorstelt bij haar ...

dogreden


SoM
Usericon van SoM
Posted 16-08-2006 14:36 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:31 schreef MMayo het volgende:
DUS.. volgens zijn eigen verhaal begrijpt hij dan ook niet hoe het zit met borderliners.. hij is immers geen pure borderliner.


Je weet natuurlijk nooit wat er zich in zo'n hoofd afspeelt, want BPS verandert je in een vreemd, onvoorspelbaar persoon die maar een beetje achter z'n impulsen aanloopt. Het is echt wel te begrijpen als je met zo iemand praat, zo iemand vaker meemaakt, je inleest. Maar het houdt echt meer in dan: "Ik ga me eens lekker aanstellen en in mijn armpjes snijden, want dan krijg ik aandacht en ik wil vooral niet werken, want dat is stom".
Dat is ook het enige wat ik wil bereiken met dit oeverloze geouwehoer: een beetje begrip kweken voor dat soort lui.
En het Madonnagrapje is echt al zo oud als de weg naar Rome .


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-08-2006 14:36 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:31 schreef SoM het volgende:
Slechtheid heeft het dus niet over borderline.



Jawel.
Daar ging de discussie over, waarop hij op in haakte dat een ieder die het niet heeft (borderline dus) ervoor zorgde dat degene het nooit zou kunnen begrijpen.

En dat is bullshit!


SoM
Usericon van SoM
Posted 16-08-2006 14:37 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:34 schreef Jenje het volgende:
dogreden


+R.

Roep maar als ik irritant begin te worden


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-08-2006 14:37 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:23 schreef SoM het volgende:
Psycholoog . No offense.

Ja ik hoof geen pillies, maar pshychiaters maken net zo goed fouten, of zien dingen niet, of schatten dingen niet goed in (kan ook door de klik met de patient komen. Ken ook meiden die bij psychiater A en B totaal niet geholpen werden maar bij C wel. Soms kan de klik zo slecht zijn de de pshychiater problemen zoals anorexia erger maakt (die ken ik ook). bedoel die zijn een paar voorbeelden uit de directe omegeving. Iedereen die ik ken die in aanraking is geweest met zorg het tenminste 1 negatief verhaal!
quote:



Ik weet het niet, misschien tref jij nu net de negatieve gevallen. Het komt ook heel vaak voor dat negatieve gevallen er zelf mee stoppen. Het is echt niet zo dat je voor een genezing als een soort blinde aan de hand geleid wordt en gepamperd. Je moet het allemaal zelf doen, zelf keuzes maken en stappen zetten. Doe je dat niet, dan kom je ook niet verder en wordt je idd misschien de verkeerde kant opgestuurd.




Misschien heeft iedereen in mijn omgeving harstikke pech (en dus niet alleen omdat ze mij kennen" ) maar statistisch gezien is het erg onwaarschijnlijk dat het aan mijn aanwezigheid ligt

Maar goed ik heb misschien een beetje een slecht mensbeeld, en dan niet alleen over de mensen in de zorg. Overal zijn mensen te beroerd een stapje harder te lopen, iets dieper na te denken, ergens moeite voor te doen. Niet alleen artsen. Het jammerlijke van artsen is alleen dat het zo'n grote invloed heeft op iemand leven.

Zoals mijn ex-huisarts vroeg: krijg je er 50.000 euro voor dan? Omdat je blijkbaar alleen recht hebt op onderzoek (röntgen in dit geval) als je in het dagelijksleven veel geld verdiend met wat je doet.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-08-2006 14:38 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:34 schreef Jenje het volgende:
Stop dan maar met neuken, jij bent geen vrouw, dan weet je ook niet of het voorstelt bij haar ...

dogreden

Lijkt een beetje op "Good Will Hunting" zo. Je kunt uberhaupt nooit alles weten, maar dat betekend niet dat je niet iets kunt weten.


SoM
Usericon van SoM
Posted 16-08-2006 14:38 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:36 schreef MMayo het volgende:
Jawel.
Daar ging de discussie over, waarop hij op in haakte dat een ieder die het niet heeft (borderline dus) ervoor zorgde dat degene het nooit zou kunnen begrijpen.

En dat is bullshit!


Ik denk dat hij eerder bedoelt dat wanneer je niet die hele mallemolen van hulpverlening hebt doorgelopen, je minder goed kunt beoordelen hoe artsen hun diagnose geven en waarop ze dat baseren.


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-08-2006 14:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Iemand kan nooit alles weten, want is alles wel echt? *matrix*


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-08-2006 14:39 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:36 schreef SoM het volgende:
Je weet natuurlijk nooit wat er zich in zo'n hoofd afspeelt, want BPS verandert je in een vreemd, onvoorspelbaar persoon die maar een beetje achter z'n impulsen aanloopt. Het is echt wel te begrijpen als je met zo iemand praat, zo iemand vaker meemaakt, je inleest. Maar het houdt echt meer in dan: "Ik ga me eens lekker aanstellen en in mijn armpjes snijden, want dan krijg ik aandacht en ik wil vooral niet werken, want dat is stom".
Dat is ook het enige wat ik wil bereiken met dit oeverloze geouwehoer: een beetje begrip kweken voor dat soort lui.
En het Madonnagrapje is echt al zo oud als de weg naar Rome .


Tuurlijk houd het allemaal meer in, ik heb met deze mensen gewerkt en ik weet ook wel hoe men er tegen aan kijkt en hoe moeilijk borderliners het met zichzelf hebben. Maar ik weet ook van fouten van artsen, aanstellers en meer van dat soort dingen. Dat neemt niet weg dat ik de opmerkingen van slechtheid ondoordacht en te kort door de bocht vind gaan. Wat er dan in zijn hoofd afspeelt maakt mij niet uit, je weet immers ook niet wat er in mijn hoofd of in andermans hoofd afspeelt dus dat is een reden van niks. Ik reageer puur en alleen op de tekst zoals hier is neergezet, daar ben ik het namelijk niet mee eens en de reden van ja maar je hebt het zelf niet.. bullshit!


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen