IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Apple iPod. Vorige pagina | Volgende pagina
0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 19-06-2004 0:23 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Heb jij wel is gedacht aan een carriere als verkoper? Met name dan in de mp3-player section


"This one is older than shit, heavier than time!"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-06-2004 0:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

He has the face for it ..


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 19-06-2004 0:26 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Hehe geloof me nu maar gewoon....


Heh! Echt waar!

Mochten Val & Cadav nog eens deze kant uit komen wonen, dan zal ik ze wel een keer de ogen met dit ding uitsteken en dan hebben we een échte vergelijking .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-06-2004 0:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hoeveel is de verwijderingsbijdrage?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 19-06-2004 0:29 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

449 euro. Te voldoen op mijn bankrekening.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-06-2004 14:02 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2004 0:26 schreef M. het volgende:
Hehe geloof me nu maar gewoon....


Heh! Echt waar!

Mochten Val & Cadav nog eens deze kant uit komen wonen, dan zal ik ze wel een keer de ogen met dit ding uitsteken en dan hebben we een échte vergelijking .


Net je I-river review gelezen .. qua batt.duur wint de IRiver het inderdaad zeker, en wat betreft extra bijgeleverde assescoires ook: Ipod wordt geleverd zonder beschermhoesje, zonder draagriem en dergelijke, en met oordopjes die de kwaliteit van de Ipod ver naar beneden halen, kortom het apparaat is eigenlijk te duur en daarom besparen ze maar op de rest om de prijs nog enigzins redelijk te houden..

Verder denk ik alleen dat je de Ipod niet zou moeten vergelijken met een IRiver aangezien een Ipod een apparaat is met een 10 - 40 GB HD en de IRiver gebaseerd is op kleine geheugenkaartjes of kleinere hd's (a 1,5 gb?)

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 19-06-2004 14:04]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 19-06-2004 14:12 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Die vergelijking gaat inderdaad mank, je zou dan een iRiver iHP moeten pakken van pak'm beet 20 GB.
Ik wilde echter een flash-speler. De referentie naar de iPod was meer omdat veel mensen nu eenmaal klakkeloos voor de iPod gaan, terwijl er meer spelers zijn. Denk bv. ook aan de Xen Digital Audioplayer, de spelers van Creative (die Muvo Slim is ook best geil) of de Xclef.

Er zit overigens geen geheugenkaartje in m'n iRiver, het zijn muurvast gebakken chips...

*edit* overigens wil ik niet suggereren dat de iPod geen knip voor de neus waard is. Het blijft een chic dingetje...

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 19-06-2004 14:13]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-06-2004 16:27 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2004 14:12 schreef M. het volgende:
Die vergelijking gaat inderdaad mank, je zou dan een iRiver iHP moeten pakken van pak'm beet 20 GB.
Ik wilde echter een flash-speler. De referentie naar de iPod was meer omdat veel mensen nu eenmaal klakkeloos voor de iPod gaan, terwijl er meer spelers zijn. Denk bv. ook aan de Xen Digital Audioplayer, de spelers van Creative (die Muvo Slim is ook best geil) of de Xclef.

Er zit overigens geen geheugenkaartje in m'n iRiver, het zijn muurvast gebakken chips...

*edit* overigens wil ik niet suggereren dat de iPod geen knip voor de neus waard is. Het blijft een chic dingetje...


Tsja.. de keuze voor de Ipod wordt denk ik grotendeels bepaald door:

- Het design
- De grote van de HD's
- De compactheid van het apparaat

..

Ikzelf zou bij aanschaf van een mp3 apparaat het liefst iets hebben van tussen de 700 - 2000 MB, en dan zonder bewegende delen (met het oog op misschien kwetsbaarheid maar vooral de duur van batterijen. Ik vind het alleen de prijzen nog niet waard. Verder reis ik op dit moment nagenoeg niet, alleen in de auto, maar daar heb ik ook mp3 (autoradio) dus geen player nodig


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 20-04-2005 7:57 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Ik heb zo'n ding voor mien wief gekocht. Erg cool apparaat! Gebruiksvriendelijk en batterij gaat 18 uur mee Ze kan er 5 GB aan mp3's op kwijt

Ze is er heel blij mee


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-04-2005 10:39 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik wil ook een iPod, als ik rijk ben. Gave dingen.


Devilicious Pem
Que????
Usericon van Devilicious Pem
Posted 20-04-2005 19:53 by Devilicious Pem Wijzig reactieProfiel van Devilicious PemQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2005 7:57 schreef Shredhead het volgende:
Ik heb zo'n ding voor mien wief gekocht. Erg cool apparaat! Gebruiksvriendelijk en batterij gaat 18 uur mee Ze kan er 5 GB aan mp3's op kwijt

Ze is er heel blij mee


You betcha!!!
Supertof ding zo'n iPod mini!!! [en dankje dat je niet een in een hip kleurtje hebt gekocht *phew* hehe ]


"As it net kin sa 't moat, dan moat it mar sa 't kin!"


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-04-2005 19:54 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Er past toch 4 gig op zo'n dingetje in plaats van 5?


Devilicious Pem
Que????
Usericon van Devilicious Pem
Posted 20-04-2005 20:08 by Devilicious Pem Wijzig reactieProfiel van Devilicious PemQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2005 19:54 schreef Schaep het volgende:
Er past toch 4 gig op zo'n dingetje in plaats van 5?


Klopt ja... foutje.

Maar da's nogsteeds voldoende hoor


"As it net kin sa 't moat, dan moat it mar sa 't kin!"


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-04-2005 12:44 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Dutch plans for iPod tax could kill MP3 industry

A Netherlands proposed tax on MP3 players could devastate sales of hard disk players, and set up international waves over copyright legislation.

The tax is being proposed by the Stichting Thuiskopie foundation, and is set to become law in the Netherlands in a few short months unless the European Commission finds a reason to intervene. It is unlikely that will happen, as it has failed to come up with a policy for levy taxation so far.

The idea of all levy based legislation is that some form of copyright collections agency collects tax by imposing a surcharge at the point of sale for any storage devices that could possibly be used to store pirated works. This certainly extends to the iPod which has up to 60 GB of storage, and which can store MP3 files.

Because of the fact that the great bulk of iPods are used to store legitimate iTunes files which are Digital Rights Management (DRM) protected, this means that copyright is being purchased twice over for these devices if a levy is also paid.

The charge will be levied against every MP3 player, and is effectively a tax on the MP3 format. Some efforts to place MP3 files under DRM protection will also mean that these will pay copyright twice over.

Levies are an outmoded and unfair way of rewarding existing monopolies and are only ever put in place to keep ancient publishing copyright agencies in business.

In almost every case the organization itself that carries out the collection is lavish and well funded, the proceeds are distributed only to large multinational music publishers, bolstering their revenues unfairly. It is little more than a club of companies that "have a right" to make money.

If this legislation comes into play, the surcharge will be as much as €3.28 ($4.3) per gigabyte. This might put €180 ($235) to the price of a top end iPod.

Already in Germany there is a levy on PC hard drives, that will soon become larger than the entire PC industry revenue if it is left in place. Within two years, as disk drive sizes move to terabyte class on notebooks, and petabyte levels on home DVRs, the tax will come to far outweigh not just the cost of the drive, but the cost of the device. Under this Netherlands law, if it were extended to the PC, the cost of 1,000 GB would be €3,280 ($4,300) and yet drives of this size will be delivered by 2007.

The only way to bypass this law in the Netherlands might be to tweak iPods and other players to only accept alternative formats that are always protected by DRM, but that would mean that only iPod (with AAC) and Sony devices (with ATRAC) could have any sales and we're not sure that would satisfy the new law as we don't yet know how it is going to be worded.

Or the Dutch could just become a nation without iPods. I wonder how happy that would make them?

Bron: http://www.theregister.co.uk/2005/04/27/netherlands_ipod_tax/


I'm not being rude. You're just insignificant.


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 29-04-2005 13:24 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Het is een schande eigenlijk. Je betaalt een soort boete (zo zie ik het) omdat je met het ding dat je koopt wel eens iets illegaals kunt doen. Ook al doe je dit dus niet. Zo zou je bijvoorbeeld op een keukenmes ook een extra tax heffen, want daar kan je iemand mee neersteken... *zucht*


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 29-04-2005 21:10 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

ik heb een 20gb iPod, en ik vind 't een superding.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 08-07-2006 20:53 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Kan een iPod ook WMA draaien? Of is het mogelijk om mijn CD's over te zetten, zodat ik ze op een iPod kan draaien? Iedereen die mij met deze vragen kan helpen, ben ik eeuwig dankbaar.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 08-07-2006 20:57 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Nee.
Ja.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 08-07-2006 21:06 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

iPod, HypePod.
Het enige goede eraan is z'n wieltje. Voorde rest zijn er tig betere MP3-spelers op de markt. Dat niemand ze kent ligt aan marketing dollars van Apple en luiheid om huiswerk te doen.



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 08-07-2006 22:28 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2006 21:06 schreef Mikeee het volgende:
iPod, HypePod.
Het enige goede eraan is z'n wieltje. Voorde rest zijn er tig betere MP3-spelers op de markt. Dat niemand ze kent ligt aan marketing dollars van Apple en luiheid om huiswerk te doen.


Ik ben ook nog steeds erg blij met mijn Philips doos ja


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 08-07-2006 22:43 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2006 20:57 schreef Psychonaut het volgende:
Nee.
Ja.


Nou ik ben jou eeuwig dankbaar! Is er een handig programma voor om je cd's om te zetten naar geschikte muziekbestanden?


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 08-07-2006 22:53 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

TE veel om op te noemen. Google ff op "free mp3 encoder" oid.
Trouwens de iPod heeft iTunes nodig en ik meende dat iTunes zelf alles kon doen.
Brrr...en te denken dat de iPod geen Ogg kan afspelen.
Gatver, MP3s, WMA's en AAC's zuigen apekloten vergeleken met Ogg's.


[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 08-07-2006 22:55]



goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 08-07-2006 23:00 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2006 22:53 schreef Mikeee het volgende:
TE veel om op te noemen. Google ff op "free mp3 encoder" oid.
Trouwens de iPod heeft iTunes nodig en ik meende dat iTunes zelf alles kon doen.
Brrr...en te denken dat de iPod geen Ogg kan afspelen.
Gatver, MP3s, WMA's en AAC's zuigen apekloten vergeleken met Ogg's.



Thanks voor de info. Toch maar eens checken.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 08-07-2006 23:05 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2005 10:39 schreef Schaep het volgende:
Ik wil ook een iPod, als ik rijk ben. Gave dingen.


Grapje!



Fuck iPods.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 08-07-2006 23:13 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Mijn 512mb mp3 spelert was nóg goedkoper. Maar ik heb dan ook geen 7 verschillende achtergrondkleuren.



Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen