IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : het niets Vorige pagina | Volgende pagina
dr_schoft
Usericon van dr_schoft
Posted 26-12-2002 0:06 by dr_schoft Wijzig reactieProfiel van dr_schoftQuote dit bericht

alleen dat vasthouden is een ander paar mouwen> 1 milliseconde en huppekee: weer een gedachte


Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 26-12-2002 0:22 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 26 december 2002 0:06 schreef dr_schoft het volgende:
alleen dat vasthouden is een ander paar mouwen> 1 milliseconde en huppekee: weer een gedachte

Jouw antwoord is een vette buis!!


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 26-12-2002 0:23 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

LOOOOL, ik lach me doooood, stop ermee


dr_schoft
Usericon van dr_schoft
Posted 26-12-2002 0:48 by dr_schoft Wijzig reactieProfiel van dr_schoftQuote dit bericht

mwahaha

maar ik daag dus eender wie uit he om een hele tijd aan gans niets te denken...de mannen van de reiki kunnen dat waarschijnlijk


Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 26-12-2002 1:08 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 26 december 2002 0:48 schreef dr_schoft het volgende:
maar ik daag dus eender wie uit he om een hele tijd aan gans niets te denken...

Wel dat is onmogelijk omdat *ademt diep in en schreeuwt* NIETS NIETS IS!

Het internet bestaat, en daar kan je dingetjes zoeken en dingetjes lezen en dingetjes leren over het heelal en nog veel meer.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 26-12-2002 1:11 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 26 december 2002 1:08 schreef mislyd het volgende:
Wel dat is onmogelijk omdat *ademt diep in en schreeuwt* NIETS NIETS IS!


Dit is het meest zinnige wat tot nu toe in dit topic staat


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 26-12-2002 1:12 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 26 december 2002 1:11 schreef Asherah het volgende:
Dit is het meest zinnige wat tot nu toe in dit topic staat

hihihi


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 26-12-2002 1:16 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

en toch zitten we (in mijn browser dan) alweer op pagina 3


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


dr_schoft
Usericon van dr_schoft
Posted 26-12-2002 1:37 by dr_schoft Wijzig reactieProfiel van dr_schoftQuote dit bericht

quote:
Op 26 december 2002 1:08 schreef mislyd het volgende:
Wel dat is onmogelijk omdat *ademt diep in en schreeuwt* NIETS NIETS IS!

Het internet bestaat, en daar kan je dingetjes zoeken en dingetjes lezen en dingetjes leren over het heelal en nog veel meer.


gebruik het dan ook


Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 26-12-2002 1:43 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 26 december 2002 1:37 schreef dr_schoft het volgende:
gebruik het dan ook

Als dit een manier is om aan je 50 posts te geraken..

Je hebt trouwens geen idee wat er je te wachten staat na die 50 posts.. Er zal een nieuwe wereld voor je opengaan, waar cybermartelingen en virtuele pijnigingen plaatsvinden die je in je wildste nachtmerries nog niet kan verzinnen!

Ik geef je een goeie raad: ga weg voor het te laat is!


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 26-12-2002 1:54 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 26 december 2002 1:43 schreef mislyd het volgende:

Je hebt trouwens geen idee wat er je te wachten staat na die 50 posts.. Er zal een nieuwe wereld voor je opengaan, waar cybermartelingen en virtuele pijnigingen plaatsvinden die je in je wildste nachtmerries nog niet kan verzinnen!

Ik geef je een goeie raad: ga weg voor het te laat is!


Oh, pijnig mij pijnig mij!!!!


I can't shoot straight unless I've had a pint!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 26-12-2002 2:06 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 26 december 2002 1:54 schreef Dunne_Hein het volgende:
Oh, pijnig mij pijnig mij!!!!

Ik *wist* dat dit voor sommigen slechts een motivatie zou betekenen..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 26-12-2002 2:21 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 26 december 2002 2:06 schreef mislyd het volgende:
Ik *wist* dat dit voor sommigen slechts een motivatie zou betekenen..


Oh, dus ik moet meer onzin posten? Geen probleem hoor!!


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 26-12-2002 11:43 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Hmm,het lijkt me zoiets te zijn zoals in 'the neverending story' - Pale Enchantress

heerschend boek, en zou best wel eens kunnen

Waarom niet deze:

Niets is niet niets omdat als men het een naam geeft men aangeeft dat men gelooft dat het bestaat, als niets werkelijk niets zou zijn had het geen naam omdat het bestaat uit niets en dus eigenlijk niet bestaand moet zijn... :p

geintje


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


dr_schoft
Usericon van dr_schoft
Posted 26-12-2002 12:10 by dr_schoft Wijzig reactieProfiel van dr_schoftQuote dit bericht

quote:
Op 26 december 2002 1:43 schreef mislyd het volgende:
Als dit een manier is om aan je 50 posts te geraken..

Je hebt trouwens geen idee wat er je te wachten staat na die 50 posts.. Er zal een nieuwe wereld voor je opengaan, waar cybermartelingen en virtuele pijnigingen plaatsvinden die je in je wildste nachtmerries nog niet kan verzinnen!

Ik geef je een goeie raad: ga weg voor het te laat is!


gij kunt mich alleen maar teleurstellen, kerel. ben wel es benieuwd of die wereld ver genoeg opengaat om uwe dikke nek door te krijgen


Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 26-12-2002 23:47 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 26 december 2002 12:10 schreef dr_schoft het volgende:
gij kunt mich alleen maar teleurstellen, kerel. ben wel es benieuwd of die wereld ver genoeg opengaat om uwe dikke nek door te krijgen

Nee. Maar gaat jouw bek ver genoeg open om es te lachen?


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


dr_schoft
Usericon van dr_schoft
Posted 27-12-2002 11:19 by dr_schoft Wijzig reactieProfiel van dr_schoftQuote dit bericht

sure


zoo gaat em NOG verder open


Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij.


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 31-12-2002 16:18 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 25 december 2002 23:46 schreef dr_schoft het volgende:
hm ik denk dat we ons alleen iets kunne voorstellen bij het relatieve niets, nl het niets vergeleken met iets, of liever de lege ruimte tussen weet-ik-veel wat. dat relatieve niets zit overal> de ruime tussen atomen enz... het absolute niets daarentegen, ik zou zeggen begin er niet aan tenzij je in een gesticht wil verzorgd worden




Ik ben al geschift


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Faceless Unknown
Brutality is Law
Usericon van Faceless Unknown
Posted 31-12-2002 18:27 by Faceless Unknown Wijzig reactieProfiel van Faceless UnknownQuote dit bericht

Niets is een concept dat niet met het normaal menselijk denkvermogen te bevatten is daar het denken aan iets, dat volgens jou niets moet voorstellen, iets moet zijn daar je niet kan denken aan iets dat niet is.

Denken aan een zwart gat is denken aan een zwart gat, iets dus (nu reageer ik op een post die ik gelezen heb op de eerste bladzijde). Niets kan niet bestaan in een iets. Hoe kan een niets bestaan in een wereld dat wel iets is?

Concluderend moet dan wel worden geaccepteerd dat erover denken dus geen zin heeft, want mocht je een denkbeeld vormen over dat niets, wil zeggen dat het iets is, anders zou daar niet over gedacht kunnen worden. Bestaat een niets? Zou het logisch moeten zijn dat er een niets moet bestaan?

Sommigen zullen zeggen dat als er iets is, er ook een niets moet zijn om dat iets tot iets te maken. Volgens deze redenering moet er dus wel een niets zijn . . .maar een voorstelling daarvan maken is, denk ik, een contradiction in terms.

[Dit bericht is gewijzigd door Faceless Unknown op 31-12-2002 18:28]


There is no religion higher than Truth!


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 01-01-2003 15:15 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

De Grieken zeiden het dus zo:
niets is niet iets. Als niets bestaat, zou het iets zijn, dus bestaat niets niet, omdat het concept niets zichzelf tegenspreekt.

Vandaar dat de Grieken ook zo lang deden voordat ze de nul hadden..suckers!

Maar de redenatie dat niets bestaat omdat iets bestaat is in principe ook geldig. En de nul is toch wel handig om te hebben.

En de redenatie van de Grieken is een beetje gelijk met de redenatie dat God niet bestaat want wie zou God gecreerd hebben?

Afijn, dat zwarte gaten gedoe is toch relevant, want je kan iets pas begrijpen als je het ziet in verhouding tot iets anders. Check het tweede taoistische principe van de tao te ching. Zwarte gaten kan je pas zien als je een gebrek aan licht van uit de buurt hebt. Iets zou pas bestaansrecht hebben als er niets is.

Alleen ik moet zeggen dat ik het taoistische principe van 'Wees een met het niets' niet helemaal begrijp.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-01-2003 15:28 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Het niets bestaat niet, want het is niets. Als het wel zou bestaan zou het niet het niets zijn.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


---Spike---
Use the Force, dude.
Usericon van ---Spike---
Posted 02-01-2003 13:53 by ---Spike--- Wijzig reactieProfiel van ---Spike---Quote dit berichthttp://www.pyter.tk

Stop ermee! Stop ermee! Mijn kleine kinderkoppie kan dit alles niet bevatten!


Do or do not. There is no try.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 02-01-2003 15:32 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 1 januari 2003 15:15 schreef Egregius het volgende:
De Grieken zeiden het dus zo:
niets is niet iets. Als niets bestaat, zou het iets zijn, dus bestaat niets niet, omdat het concept niets zichzelf tegenspreekt.

Vandaar dat de Grieken ook zo lang deden voordat ze de nul hadden..suckers!

Maar de redenatie dat niets bestaat omdat iets bestaat is in principe ook geldig. En de nul is toch wel handig om te hebben.

En de redenatie van de Grieken is een beetje gelijk met de redenatie dat God niet bestaat want wie zou God gecreerd hebben?

Afijn, dat zwarte gaten gedoe is toch relevant, want je kan iets pas begrijpen als je het ziet in verhouding tot iets anders. Check het tweede taoistische principe van de tao te ching. Zwarte gaten kan je pas zien als je een gebrek aan licht van uit de buurt hebt. Iets zou pas bestaansrecht hebben als er niets is.

Alleen ik moet zeggen dat ik het taoistische principe van 'Wees een met het niets' niet helemaal begrijp.
Oeps, ik had deze nog niet gelezen. Komt in feite bijna op hetzelfde neer als mijn reactie.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 02-01-2003 16:06 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Als ik het zo lees, zijn alle defenities van niets behoorlijk abstract.
En om dat maar even bij iets te voegen wat reeds eerder gepost is: Gedachten kan je ook niet zien, maar die zijn er ook.

Als niets zou bestaan, zou je het niet kunnen zien, want onzichtbaar, en je zou er niet kunnen zijn, want jou aanwezigheid zou het niets ruimte en tijd geven. (om weer terug te grijpen op een eerdere post: het niets is een Contradictio in Terminis)

Net als muziek, dat is er niet, dat is een verandering van plaats van moleculen, op zich is het nix. (mits energieomzetting als materie wordt gezien )

Niets bestaat alleen in je hoofd.

[edit] *typo's* [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door mörke op 02-01-2003 16:08]


Dit slaat nergens op.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 02-01-2003 16:07 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

... in terminis


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen