IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Hekserij Vorige pagina | Volgende pagina
Fire
Usericon van Fire
Posted 16-09-2001 16:35 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

quote:
Op 1 augustus 2001 18:28 schreef bazzio het volgende:
Foto van mijn schoonmoeder



is die foto in Heino gemaakt



Volthor Kahn
Wolf among sheep
Usericon van Volthor Kahn
Posted 17-09-2001 3:11 by Volthor Kahn Wijzig reactieProfiel van Volthor KahnQuote dit bericht

mn ex-vriendin deed aan wicca dingen en reiki enzo
en hield zich bezig met kruiden/ plantengenezing, niet eens zo gek, aangezien veel kruiden en planten idd een genezende of iig een werking hebben

was wel vermakelijk allemaal

ik vermaak me altijd kostelijk met dat soort - back to the medieval and ancient times - dingen
de manier waarop veel mensen dat allemaal krampachtig op deze tijd willen toepassen is erg vermakelijk

een gebrek aan geloofshouvast denk ik of een gebrek aan creativiteit

ik zeg maar:"be your own God and your own religion"





Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 26-09-2001 0:01 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Ik heb een aantal boeken over hekserij en wicca, maar zoals altijd staat het concept "geloof" erin mij erg tegen, want hoe je het ook wendt of keert, je moet je toch aan bepaalde regeltjes houden. Ik houd er meer van mijn eigen weg te gaan en op zo'n manier in harmonie te komen.

Bovendien, als je bepaalde wiccaboeken leest, kom je erachter dat wicca helemaal niet eeuwen oud is, maar ergens in de jaren '30 (dacht ik, weet het ff niet zeker) is "bedacht" door een stel menschen die zich klaarblijkelijk nogal verveelden. Daarbij wil ik niet zeggen dat hekserij niet eeuwen oud zou zijn.


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Satan
Usericon van Satan
Posted 26-09-2001 3:33 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Uit 'the witches tarot 'van Ellen Cannon Reed :
Witchcraft(=hekserij) is a word derived from an older word ,Wicca or Wicce :the older word means "to bend " or "wise " .
Thus ,those who practiced rhe craft of the Wicca were able to bend reality to their desires:they could do magic.

ik heb er ook niet ontzettend veel verstand van (hou me meer bezig met chakras yoga tantra en jung,elemetenleer en energieen en zijdelijngse interesse voor druides merlijn wicca en europese tradities en andere mystieke tradities shamanisme etc )
maar misschien heb jij het over de moderne variant op het oude Wicca ,want hier staat dus dat Wicca een nog ouder woord is waar later hekserij is geworden .Dit klinkt mij iets aannemelijker in de oren ,imdat ik ook ergens had gelezen (vaag) dat Wicca ook druiden en andere vormen van spiritaliteit en oude mystiek omvatte In het oude Europa volgens mij .
Ik heb ook een hele stamboom van esoterie ,die kan ik ook scannen en op het net zetten dan kan je de hele geschiedenis zien .


[Dit bericht is gewijzigd door Satan op 26-09-2001 3:36]



Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 26-09-2001 19:33 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2001 22:22 schreef Shadowjin het volgende:
Mijn moeder is heks
zij heeft een boek geschreven en is bezig met nog een boek

je hoeft het niet te geloven je kan lachen wat je wil maar goed....
ik dacht de meeste mensen die gothic zijn weten er wel wat van af.....


De manager van 'mijn' vorige band was een heks. Die kon ook geen kruizen vasthouden (dan brandde ze zich), en zag rond iedereen zijn z.g. aura...

Helaas voor haar geloofde ik er dus geen flikker van, en kon ze het me nooit laten zien... ja, noh.. dan niet.. dan geloof ik er nog steeds geen donder van..


God hates us all ! God hates us all !


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 26-09-2001 21:07 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

quote:
Op 26 september 2001 19:33 schreef Ixl het volgende:
... Die kon ook geen kruizen vasthouden (dan brandde ze zich), ...
hmmm had zeker een identiteits probleem ... was eigenlijk een vampier


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 26-09-2001 23:15 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2001 21:07 schreef Paul het volgende:
hmmm had zeker een identiteits probleem ... was eigenlijk een vampier

Joamz.. het arme menske was niet in orde.. :dizzysmile:


God hates us all ! God hates us all !


Satan
Usericon van Satan
Posted 05-10-2001 23:17 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

voor degenen die geinteresseerd zijn in hekeserij ,wicca en in algemenere zin shamanisme en andere esoterische paden in hsitorische context (de pijlen geven vaak aan beinvloeding )




Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 06-10-2001 1:49 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

ik heb trouwens wel een interresant boek voor de leken van hekserij. abracadabra heet het. soort encyplodedie over heksen van nu


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 11-10-2001 2:37 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

Ik brouw ook wel eens wat.
mijn voornaamste ingredienten:
gloor
terpentine.
natrium
wax

de rest mag jezelf bedenken.

kijk wel uit met verwarmen explosief goedje!!!


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 11-10-2001 16:18 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

ehh, kruidenbuiltje voor de smaak.
maare, waar moet dat brouwsel voor dienen dan


Bazzio Attacks!!!


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 11-10-2001 18:46 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

<- maar dan anders...


God hates us all ! God hates us all !


Shadowjin
ESP Belongs To Me.
Usericon van Shadowjin
Posted 26-10-2001 0:29 by Shadowjin Wijzig reactieProfiel van ShadowjinQuote dit bericht

me moeder is heks (nee geen wicca groot verschil) ze heeft een boek geschreven "Moderne Heksen" heet het


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 26-10-2001 0:37 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Wat is het isbn nummer van dat boek (dan loop ik van't weekend ff naar de bibliotheek )


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 27-10-2001 2:45 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

ja die wil ik ook wel weten


bla...bla...bla...


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 27-10-2001 17:20 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Wie kent het blad "Religie en Mystiek"? Staan best wel wat boeken in besproken over "religieuze en mystieke" (goh) onderwerpen.


Volthor Kahn
Wolf among sheep
Usericon van Volthor Kahn
Posted 27-10-2001 18:40 by Volthor Kahn Wijzig reactieProfiel van Volthor KahnQuote dit bericht

ik kon dat blad nog niet
maar bedankt voor de tip


Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-10-2001 19:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2001 18:40 schreef Volthor Kahn het volgende:
ik kon dat blad nog niet
maar bedankt voor de tip

KENDE ... Volthor .. niet KON


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 28-10-2001 10:38 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Kennen, kunnen, konden... what's the difference?


bla...bla...bla...


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 28-10-2001 12:05 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2001 0:37 schreef Lord Morgoth het volgende:
Wat is het isbn nummer van dat boek (dan loop ik van't weekend ff naar de bibliotheek )
Of wat is de naam van je moeder? Ben wel benieuwd naar haar boek!


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Volthor Kahn
Wolf among sheep
Usericon van Volthor Kahn
Posted 28-10-2001 18:07 by Volthor Kahn Wijzig reactieProfiel van Volthor KahnQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2001 19:04 schreef Jenje het volgende:
KENDE ... Volthor .. niet KON


bedankt voor de correctie
het is wel weer duidelijk dat ik erg veel in Rotterdam ben he

mn vriendin maakt zich er ook altijd boos over



Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-10-2001 18:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ach .. ik praat ook geen ABN hoor, maar dat kennen kunnen konnen vind ik altijd zo irri


Volthor Kahn
Wolf among sheep
Usericon van Volthor Kahn
Posted 28-10-2001 18:09 by Volthor Kahn Wijzig reactieProfiel van Volthor KahnQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2001 10:38 schreef Lady Rose het volgende:
Kennen, kunnen, konden... what's the difference?


het verschil is aanzienlijk

kunnen: iets dat je uit kunt voeren
konden: verleden tijd van kunnen

kennen: kennis


Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 28-10-2001 18:17 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2001 0:29 schreef Shadowjin het volgende:
me moeder is heks (nee geen wicca groot verschil) ze heeft een boek geschreven "Moderne Heksen" heet het

En dat heb ik gelezen, haha, best tof!


Fire
Usericon van Fire
Posted 28-10-2001 18:23 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

quote:
Op 28 oktober 2001 12:05 schreef suzanne het volgende:
Of wat is de naam van je moeder? Ben wel benieuwd naar haar boek!

Er bestaat een boek Moderne Heksen, te bestellen bij proxis.be, gewoon zoeken op moderne heksen (fl. 38.37)
hier ff de besrijving Bron: Proxis.be
http://owas.proxis.be/gate/jabba.coreii.g_p?bi=4&sp=DETAILS&mi=3305560&si=19124684


Algemene informatie


Verzending:
Verzending gewoonlijk binnen de tien dagen.
Verzending van dit product in de Benelux en Frankrijk is gratis (bij een minimum bestelling van 27 NLG).
Indien u voor minder dan 27 NLG bestelt, betaalt u een vaste verzendkost van 4.5 NLG.

Beschrijving:
Wat stellen wij ons eigenlijk voor bij heksen? Een ding is zeker, ze lijken in niets op het beeld van de gemene, oude vrouwtjes uit sprookjes. Integendeel! Heksen zijn wijze en levenslustige vrouwen (én mannen) die 'magisch' werken met grote kennis van en ervaring met de natuur(beleving) in de breedste zin des woords.
De wijsheid en kracht van deze 'witte' heksen kan worden gezien als een oeroude kunst. Hierbij worden kosmos, aarde, natuur en de mens als één geheel beschouwd; de som van wisselwerkingen die van elkaar afhankelijk zijn. Heksen gebruiken hun kunst om het menselijk lot op positieve wijze te beïnvloeden. Zij worden door velen geraadpleegd voor het oplossen van allerlei geestelijke en lichamelijke problemen.
Merry Meet!
Om aan moderne 'hekserij' te kunnen doen is het niet nodig om lid te zijn van een zogenaamde 'heksengroep' (Eng. coven), het kan ook prima in je eentje. In Moderne Heksen beschrijft de auteur op duidelijke wijze hoe je een heks kunt worden en wat je daar voor moet doen - en laten. Ze beschrijft hoe je de rituelen uitvoert, welke rol de maan speelt, hoe je een spreuk (Eng. spell) moet samenstellen, hoe je je eigen heksengereedschap kunt maken en ze geeft diverse recepten voor o.a. badzout, 'magische' olie en kruidenmengsels voor allerlei doeleinden.
In dit boek komen een aantal ingewijde heksen aan het woord: zij vertellen over hun ervaringen en de kracht en het nut van 'de wijsheid der heksen' in de huidige samenleving. Tevens wordt er veel aandacht besteed aan de achtergrond van de moderne hekserij en de verschillende tradities die daaraan ten grondslag liggen.
Moderne heksen is het 'ABC' voor elke heks. Het is de basis voor iedereen die nieuwsgierig genoeg is om het leven in zijn totaliteit een extra dimensie - een nieuwe wending - te geven om tot een totaal universeel en harmonisch welbevinden te komen.

Blessed Be!




Werkten mee :
Auteur : Sluis, Claudia Van Der





[Dit bericht is gewijzigd door Fire op 28-10-2001 18:26]



Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen