IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : boeken... Vorige pagina | Volgende pagina
wladimir
Usericon van wladimir
Posted 15-11-2002 10:06 by wladimir Profiel van wladimir

Christie wat een gay name


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 15-11-2002 10:10 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 14 november 2002 21:03 schreef No Nonsense het volgende:
YES EEN KENNER !

Veel mensen vragen me of ik niet eens van andere schrijvers wil lezen, maarja dat doe ik wel wanneer ik alle "Kings" gelezen heb dus dat word over een jaar of twee, drie (mischien wel meer)
ooh 'k heb trouwens 1x bij gebrek aan beter een boek van "Patricia Cornwell" gelezen
Oja Hall Lindsey ook nog wel.
Deze heb ik van King gelezen:

Alles is eventueel, Donkere toren(deel 3), De Talisman, Zwart huis, Insomnia, Droom landschappen, Satanskinderen, Schemerwereld, Christine, Het meisje dat hield van Tom Gorden, Carrie, Dodelijk Dilema, De Spelbreker, Rosie, Desparation, Noodzaak en nog paar meer geloof ik.
En momenteel zit ik gruwelijk zonder
Maarja "Shit happens"


Ik heb ooit "Het" gelezen, ik moet zeggen dat ik op 14e jarige leeftijd, best wel onder de indruk was... Laten we zeggen dat ik sommige nachten de lamp aan heb laten staan.... De verfilming van "Het" komt niet in de buurt van het boek, de film is eigenlijk een soort Sesamstraat in vergelijking met het boek.



No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 15-11-2002 21:03 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

Ja dat klopt, maarja dat geld eigenlijk voor bijna elke verfilming.
Ik lees ook geen titels meer van Stephen King waarvan ik de film al van heb gezien.
Bijv. The Shining, The Stand, IT, Noodzaak, Thinner (<-- zwaar klote trouwens) en nog paar anderen.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 15-11-2002 21:06 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

quote:
Op 15 november 2002 8:50 schreef JaneDoe het volgende:

Volgens mij is ze de beste detectiveschrijver ooit. De sfeer in haar boeken is geniaal.


Dat kun je wel zeggen!, ik geloof dat dat ongeveer de eerste boeken waren die ik las waarna ik de volgende pakte en weer begon te lezen, enz.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 18-12-2002 18:42 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Heeft iemand een van de volgende boeken gelezen:

James Joyce's Ulysses
Mellville's Moby Dick
Nabokov's Pale Fire

?

Zo ja, zijn ze de moeite waard?


Zwitter
Usericon van Zwitter
Posted 18-12-2002 18:45 by Zwitter Profiel van Zwitter

Ik heb van die tijden dat ik veel lees, maar meestal lees ik dan Stephen King en dat soort shit.


As long as there are kids who are pissed off and have no real way in venting out that anger, heavy metal will life on!!!


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 18-12-2002 18:46 by she_devil Profiel van she_devilhttp://shedevil.wiebel.nl

heb net het laatste boek van de serie van Jean M. Auel uit
echt wel mijn favo, de stam van de holebeer


wait for me dragon, we'll meet in the sky


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 18-12-2002 18:47 by aerodis Profiel van aerodis

ik heb al zo lang geen boek meer gelezen...

ik kan me er echt niet meer toe zetten, grmbl...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 18-12-2002 18:51 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 18 december 2002 18:45 schreef Zwitter het volgende:
Ik heb van die tijden dat ik veel lees, maar meestal lees ik dan Stephen King en dat soort shit.


King vind ik niet zo denderend.. Ik heb er wel een aantal gelezen hoor .. het is echt van dat weglees-werk.. maarja.. smaken verschillen..

Een van de King boeken die ik wel heel aardig vond was The Long Walk, waarbij een groep jongeren moet lopen tot ze 3 keer onder de minimale snelheid komen (dan worden ze afgeknald door de militairen langs de route) tot er uiteindelijk nog maar een figuur over is... Filterdun plot natuurlijk, maar wel cool uitgewerkt..

King boeken zijn overigens nog altijd beter dan de films naar de boeken.. die zuigen pas echt (op Shining na dan, maarja, die is dan ook van de hand van Kubrick ) (maar een film zoals IT vind ik zwaar overschat .. De eerste helft gaat nog wel, maar het einde is echt zo idioot..)

Maar als je echt een vet boek wilt lezen moet je gaan voor "House Of Leaves" van Mark Z. Danielewski.. geen echte horror, maar wel zeer beangstigend.. zie ook de link een paar posts hoger naar het intro (ingesproken door de schrijver) en meer info.



Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 18-12-2002 19:54 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

heb net een boek uitgelezen over de boston strangler, was wel interressant, maar veel te langdradig.

Ik lees meestal science fiction, wat horror, wat wereldliteratuur (alhoewel ik me nog steeds niet door de duivelsversen van Salman Rushdie schijn heen te kunnen worstelen),

Favoriete schrijvers:
Douglas Adams, Asimov, Arthur C. Clarke
, Ken Casey (alleen al voor one flew over the cuckoo's nest), Heinlein, King (af en toe), Tolkien...

Maar eigenlijk is er geen een vast thema dat ik altijd lees, gewoon wat me interressant lijkt (heb nu bijvoorbeeld een boek vertaald uit de woorden van) de dalai lama)


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 30-12-2002 13:00 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Tolkien topics zoeken is me teveel moeite..

NIEUWS:

In een bibliotheek in Oxford heeft de Amerikaanse taalkundige Michael Drout een tot nu toe onbekend manuscript ontdekt van de schrijver van het epos 'The Lord of the Rings': John Ronald Reuel Tolkien. Het gaat om een wetenschappelijk commentaar op een vertaling van het meer dan duizend jaar oude heldendicht Beowulf.

Tolkien was hoogleraar Germaanse taalkunde in Oxford en een erkend deskundige voor deze oud-Engelse sage over de held Beowulf en het monster Grendel. Volgens de Amerikaanse taalkundige heeft Beowulf het werk van Tolkien sterk beïnvloed.

De Amerikaanse taalkundige vond het 2000 pagina's tellende en met de hand geschreven manuscript in een doos die erg lang niet open was geweest. In de zomer van volgend jaar zal het manuscript gepubliceerd worden.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 30-12-2002 13:38 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik las eerst ook alleen Stephen King boeken maar na een tijdje begon ik me steeds meer te ergeren aan zijn manier van verhalen afsluiten. De man kan brilliant situaties beschrijven en prachtige verhalen schrijven. En ze ook nog eens lekker ziek maken. Het probleem is alleen dat ie een hele dikke pil volschrijft met de aanloop om daarna het einde af te raffelen. Waardoor je een beetje een anti-climax krijgt.

Door metal (lees Blind guardian en Summoning) teksten ben ik de Hobbit en Lord of the rings gaan lezen. En op het moment ben ik Hitchhikers guide to the galaxy aan het lezen


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 30-12-2002 13:40 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 30 december 2002 13:38 schreef XnegativeX het volgende:
En op het moment ben ik Hitchhikers guide to the galaxy aan het lezen
Ik blijf het zeggen, maar Douglas Adams verdient het ook:

En blijf van m'n domeinnaam af!


I'm not being rude. You're just insignificant.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 30-12-2002 13:44 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

ik ga morgen normaal gezien naar de bib in Oostende om een boek over methafysica van Ilse Dorem, schijnt een prachtboek te zijn.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Faceless Unknown
Brutality is Law
Usericon van Faceless Unknown
Posted 30-12-2002 13:44 by Faceless Unknown Profiel van Faceless Unknown

Ben verslaafd aan E.A. Poe.
Momenteel ben ik bezig met The Mountains of Madness van Lovecraft. Ik heb hem pas ontdekt en heb drie verzamelwerken van hem gekocht. Ik ben dus nog wel ff bezig.

Voor de rest lees ik veel esoterische en oosters filosofisch literatuur.

Als jullie een heel raar boek willen lezen moeten jullie "House of Leaves" lezen, geschreven door Mark Z. Danielewski. Het ruled.


There is no religion higher than Truth!


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 30-12-2002 13:49 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Van Lovecraft heb ik een paar goeie ideeen gezien. Hij begint vaak goed maar de verhalen zijn te kort om er echt iets van te maken. Uitzondering op de regel is zijn erbarmelijk slechte poging om een SF verhaal te schrijven.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-12-2002 13:50 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Heb laatst Borderlands II gekocht, sommige verhalen zijn wel tof


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 30-12-2002 13:56 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 30 december 2002 13:44 schreef Faceless Unknown het volgende:
Ben verslaafd aan E.A. Poe.
Momenteel ben ik bezig met The Mountains of Madness van Lovecraft. Ik heb hem pas ontdekt en heb drie verzamelwerken van hem gekocht. Ik ben dus nog wel ff bezig.

Voor de rest lees ik veel esoterische en oosters filosofisch literatuur.

Als jullie een heel raar boek willen lezen moeten jullie "House of Leaves" lezen, geschreven door Mark Z. Danielewski. Het ruled.


Hey cool.. je bent de eerste op dit forum die dit boek ook gelezen heeft! ..

Het is inderdaad een subliem boek.. Ik heb hem in het Nederlands ('Het Kaartenhuis') gelezen, en ben nu bezig met het origineel (aangeschaft via Amazon, originele Amerikaanse 'two-color' editie, ROOD, gesigneerd door Danielewski (blauwe Z), hardcover.. , ofterwijl, deze:



Kom je toevallig wel eens op het forum van HoL? en heb je de multimediafiles die o.a. door Danielewski zelf zijn ingesproken wel eens geluisterd?? Vooral het intro ('Truants Nightmares') heerscht: http://mzd.poe.st/media/5point5.HTML



[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 30-12-2002 14:00]


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 30-12-2002 14:08 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

quote:
Op 30 december 2002 13:38 schreef XnegativeX het volgende:
Ik las eerst ook alleen Stephen King boeken maar na een tijdje begon ik me steeds meer te ergeren aan zijn manier van verhalen afsluiten. De man kan brilliant situaties beschrijven en prachtige verhalen schrijven. En ze ook nog eens lekker ziek maken. Het probleem is alleen dat ie een hele dikke pil volschrijft met de aanloop om daarna het einde af te raffelen. Waardoor je een beetje een anti-climax krijgt.

Door metal (lees Blind guardian en Summoning) teksten ben ik de Hobbit en Lord of the rings gaan lezen. En op het moment ben ik Hitchhikers guide to the galaxy aan het lezen


King zet het beeld zo in elkaar dat je als lezer precies kunt inbeelden hoe alles eruit ziet en wat zich er allemaal in afspeeld.
Waar het op neerkomt is dat je fantasie behoorlijk aan het werk word gezet maar dan wel met aanknoppingspunten met de werkelijkheid zoals wij die kennen.
Wanneer het verhaal afgesloten word met een monstertje hier en daar dan ben als lezer die aanknoppingspunten met de werkelijkheid die je het hele boek door geholpen hebben kwijd.
Ik denk dat King niet voor niks zoveel tijd wijd aan het schrijven van de stukken die hij gewoon super goed neer kan zetten en sinds het meestal horror/thriller verhalen zijn die meestal met een of ander monster of vaag tafereel afsluiten vind ik het ook niet gek dat tie daar niet zoveel tijd zowel als bladzijden aan wijd want het maakt toch niet uit hoelang hij er op door gaat want het verhaal word er hoogstwaarschijnlijk toch niet beter op.
Dat van die anti-climax ben ik het trouwens niet mee eens.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-12-2002 16:04 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

ik vind sommige boeken van "Michael Crichton" ook best goed. Meer liefhebbers?


Ares
Usericon van Ares
Posted 30-12-2002 16:07 by Ares Profiel van Ares

quote:
Op 30 december 2002 16:04 schreef attila_de_hun het volgende:
ik vind sommige boeken van "Michael Crichton" ook best goed. Meer liefhebbers?
Ik
Jurrasic Park en The lost world zijn echt meestelijk geschreven, ook Sfeer heb ik ooit eens gelezen. Alleen weet ik niet meer precies hoe die ging, alleen dat ik 'm erg goed vond.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-12-2002 16:10 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 30 december 2002 16:07 schreef Ares het volgende:
Ik
Jurrasic Park en The lost world zijn echt meestelijk geschreven, ook Sfeer heb ik ooit eens gelezen. Alleen weet ik niet meer precies hoe die ging, alleen dat ik 'm erg goed vond.

Mooi. Vooral dat wetenschappelijk gedoe dat hij er bij haalt maakt het wel interessant. Ik ben nu "Prey", zijn nieuwste. aan het lezen. gaat over een op hol geslagen nanotechnologie. zeer boeiend!


Ares
Usericon van Ares
Posted 30-12-2002 16:12 by Ares Profiel van Ares

quote:
Op 30 december 2002 16:10 schreef attila_de_hun het volgende:
Mooi. Vooral dat wetenschappelijk gedoe dat hij er bij haalt maakt het wel interessant. Ik ben nu "Prey", zijn nieuwste. aan het lezen. gaat over een op hol geslagen nanotechnologie. zeer boeiend!
Idd.
En bedankt voor de tip, die ga ik ook zeker lezen.
Wat vind je btw van Robin Cook?


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 30-12-2002 16:13 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 30 december 2002 16:04 schreef attila_de_hun het volgende:
ik vind sommige boeken van "Michael Crichton" ook best goed. Meer liefhebbers?


Heb zijn boeken nooit gelezen .. heb alleen een van zijn films gezien, WESTWORLD met Yul Brynner



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-12-2002 16:23 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 30 december 2002 16:12 schreef Ares het volgende:

Wat vind je btw van Robin Cook?


Die ken ik niet.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen