IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Teveel weten Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 10-01-2003 11:53 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2003 11:31 schreef Cadaveria het volgende:
Ga eens kijken bij S' heerenloo in Ermelo een soort dorp met alleen maar geestelijk gehandicapten. Daar hebben ze volgens mij altijd wel mensen nodig.



of "het dorp" bij arnhem, is nog dichterbij ook, zit richting papendal, achter het station zeg maar, bij de amsterdamse weg.
daar heb je ook kinderen met een aan autisme verwante stoornis enzo


Darkfang
lifeless end is near...
Usericon van Darkfang
Posted 10-01-2003 12:14 by Darkfang Wijzig reactieProfiel van DarkfangQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2003 9:29 schreef ghoulliette het volgende:
haha dan moet je "het leiden van de jonge Werther" eens lezen (Goethe)
die heeft een halve dag na zijn schot doorzichzelf na liggen trappelen omdat hij net niet goed geschoten had. erg pijnlijk.



Heb ik ook, zo zie je maar dat zelfs daar meer kennis beter is. Als hij zich erin had verdiept had hij geweten hoe je het best zelfmoord kon plegen...


The educated differ as much from the uneducated as the living differ from the dead. --Aristotle--


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 10-01-2003 12:21 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Ik krijg juist meestal het gevoel dat ik te weinig weet


Darkfang
lifeless end is near...
Usericon van Darkfang
Posted 10-01-2003 12:24 by Darkfang Wijzig reactieProfiel van DarkfangQuote dit bericht

Yup, ik ook, all the time.


The educated differ as much from the uneducated as the living differ from the dead. --Aristotle--


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 10-01-2003 12:24 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

O dan ligt het dus niet aan mij


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 10-01-2003 13:39 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Mensen weten al teveel, ik ben het eigenlijk wat dat betreft wel met kramy heen. Hebben al die 'mooie' uitvindingen ons leven wel gelukkiger gemaakt? Zaken als klonen bijvoorbeeld, daar moeten we gvd gewoon van afblijven, ik wil dat helemaal niet weten!

Ikzelf heb vaak het probleem teveel stil te staan bij de kennis die ik op doe. Ik kan ook nooit lang leren, op een gegeven moment heb ik gewoon het gevoel dat m'n hoofd vol zit en dat er niks meer bij kan. Na een nachtje slapen is dat natuurlijk weer verdwenen. Maar ik besef dat ik nog heel dom ben, en ik kan nog veel meer te weten te komen.

Ghouiliette, ik ben het weer eens 100% oneens met je psychologie geblaat. Bekijk eerst eens de studie en bedenk dat maar een klein deel echt depressieve mensen gaat helpen (klinische psychologie). En domme dozen op Universiteiten zie ik zelden, het is vaak meer het onbegrip bij de patiënt dat de psycholoog niet goed kan helpen. Maarja, dat kan dus ook aan je moeder liggen, misschien wil ze wel niet geholpen worden.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Eternal Darkness
Usericon van Eternal Darkness
Posted 10-01-2003 21:23 by Eternal Darkness Wijzig reactieProfiel van Eternal DarknessQuote dit berichthttp://-

[quote]Op 9 januari 2003 10:46 schreef ghoulliette het volgende:[/b

waarom denk jij dat jij de enige bent die dat ziet

-Ik zeg niet dat ik die als enigste zie ik heb in mijn reactie ook gezegd dat ik hetzelfde ervaar als de medestanders hier.


als het een talent was, wat heb jij dan al voor veranderingen teweeg gebracht, wat heb je van jou talent dat al de wereld in gespuwt

-Als ik nu een hele voorbeelden reeks hier moest neerzetten zou het steeds meer gaan lijken op zelf propaganda.Heb ook geen zin om me hier te moeten bewijzen.

waarom psychologie een domme studie is:
het is een makkelijke studie, mensen kiezen die studie vaak als een andere studie hen niet lukt, veel van de meiden die ik ken die deze studie doen zijn echt te naief voor worden: van die "we willen mensen helpen" meisjes die nooit ene kont hebben meegemaakt en daarom ook niet zouden kunnen helpen.

-Ben het ermee eens dat je zegt dat sommige naieve mensen die niks hebben meegemaakt hier niet echt van nut kunnen zijn maar die heb je op elke opleiding denk ik wel.Je ziet toch ook vaak figuren die vroeger graag een spelletje speelde op de computer ICT plannen hebben.Dat is misschien niet helemaal vergelijkbaar maar generaliseer het aub niet.

ik zit toch ook niet contiunue te mekkeren van o wat ben ik zielig, sjezus voor de een is een echtscheiding net zo erg als een moeder die zichzelf door glazen wanden loopt.

-Iedereen uit zijn of haar verdriet of gevoel op een andere manier en daar heb ik respect voor.De een mekkert constant erover en de ander zuipt zich de dood in.Waar ik weinig respect voor kan hebben is ermee te koop lopen dat je depressief ben maar aangezien ik daar geen goed oordeel over kan vellen omdat ik die situatie niet ken maak ik er geen woorden meer aan vuil.

en wat mensen kennis betreft ik denk dat de meeste mensen wel kunnen inschatten of een persoon oke is of niet, instinct heet dat. ben je echt niet bijzonder door

-Het is denk ik een algemeen iets.Iedereen heeft de basis maar niet iedereen is er even goed in.



[Dit bericht is gewijzigd door Eternal Darkness op 10-01-2003 21:25]


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 10-01-2003 21:26 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ik weet meer dan genoeg, ik wil dus niet teveel weten.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 10-01-2003 21:50 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

Hey Ghoulliette..als je de topic misinterpreteert en verwart met mensen die zichzelf 'te slim' vinden, dan is het natuurlijk niet gek dat je dit arrogant gezwets vindt
Zou ik geheel van harte met je eens zijn. Maar goed, het is meer een 'teveel weten om te kunnen verwerken' of om te kunnen verenigen met andere kennis. Denk ik dan.

Iets anders dan:
quote:
For example, for a more convenient means of transportation, people invented cars, but a long string of problems followed closely on the heels of the automobile -- mining and smelting, mechanical processing, oil extraction, rubber refining, and road-building, etc., which in turn required a long string of technical means to solve, until ultimately it led to pollution of the environment, destroying resources, taking over farmland, traffic accidents, and a host of thornier problems. In the long run, comparing the original goal of using cars for transportation with these derivative problems, it almost seems unimportant. In this way, the irrational expansion of technology causes mankind to continually lose his goals in the complex ramifications of the tree of technology, losing his way and forgetting how to get back

-Qiao Liang and Wang Xiangsui - Unrestricted Warfare

De keerzijde van weten.
(de grotere boodschap staat in de context van dit stukkie, maar dit ter illustratie...technologie kan een moloch worden, evenals kennis.


Lies
Usericon van Lies
Posted 10-01-2003 21:58 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

"Weten" op zich hoeft niet negatief te zijn. Je moet alleen weten hoe je je kennis moet beheren.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 10-01-2003 22:20 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

Ik denk dat teveel weten niet kan.
'T probleem is denk ik net zoiets als wanneer mensen het nergens over kunnen hebben maar dat dan wel met 2000 woorden doen.
Het opslaan van een grote hoeveelheid waarvan de persoon in kwestie denkt dat het kennis is maar er in werkelijkheid niets aan heeft.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 10-01-2003 22:23 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2003 22:20 schreef No Nonsense het volgende:
Ik denk dat teveel weten niet kan.
'T probleem is denk ik net zoiets als wanneer mensen het nergens over kunnen hebben maar dat dan wel met 2000 woorden doen.
Het opslaan van een grote hoeveelheid waarvan de persoon in kwestie denkt dat het kennis is maar er in werkelijkheid niets aan heeft.
Politiek?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 10-01-2003 22:28 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2003 22:23 schreef Misanthrope het volgende:
Politiek?


Hoe bedoel je?


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 10-01-2003 22:29 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2003 22:28 schreef No Nonsense het volgende:
Hoe bedoel je?
'T probleem is denk ik net zoiets als wanneer mensen het nergens over kunnen hebben maar dat dan wel met 2000 woorden doen.
2e kamer.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 10-01-2003 22:30 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2003 22:29 schreef Misanthrope het volgende:
'T probleem is denk ik net zoiets als wanneer mensen het nergens over kunnen hebben maar dat dan wel met 2000 woorden doen.
2e kamer.



..scherp opgemerkt.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 11-01-2003 1:59 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik had dit topic blijkbaar verkeerd begrepen, aangezien titel en inhoud elkaar lijken tegen te spreken. "Teveel weten" vs. "Ooit gehoord van de uitspraak: Je weet pas veel als je weet dat je niets weet?"

Ik dacht dat het hier ging om het besef dat je nooit iets kán weten, en wat je met dat besef dan moet aanvangen.. Maar goed


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 11-01-2003 2:00 by Shun Sacer Wijzig reactieProfiel van Shun SacerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/shunsacer

quote:
Op 11 januari 2003 1:59 schreef mislyd het volgende:
Ik had dit topic blijkbaar verkeerd begrepen, aangezien titel en inhoud elkaar lijken tegen te spreken. "Teveel weten" vs. "Ooit gehoord van de uitspraak: Je weet pas veel als je weet dat je niets weet?"

Ik dacht dat het hier ging om het besef dat je nooit iets kán weten, en wat je met dat besef dan moet aanvangen.. Maar goed


Hee dat dacht ik ook! (kijk maar in mijn post ergens in het begin)

We were made for eachother Mislyd


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 11-01-2003 2:25 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ja ik denk het ook


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-01-2003 2:34 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2003 1:59 schreef mislyd het volgende:
Ik dacht dat het hier ging om het besef dat je nooit iets kán weten, en wat je met dat besef dan moet aanvangen.. Maar goed


Pfff, beter bekend als de 'puber paradox'. Beseffen dat je niets weet is natuurlijk een contradictio in terminis. 'Make up your mind!!' zou ik in het oor willen toeteren van hen die zo denken. OF accepteer het leven, OF neem gewoon een baan en word een domme werkmier. Maar ga niet hopeloos zitten miepen dat je zeker weet dat je niks kunt weten, of iets dergelijks. Alles wat je hebt is je geest en je wilskracht -- maak er gebruik van! Het is een wereld, groter dan je je voor kunt stellen.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 11-01-2003 2:34]


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 11-01-2003 2:45 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Jij denkt dat alles zomaar 'keuze' is. Miepmensen kiezen niet bewust om te miepen.

Ik vind het een beetje storend dat elke vraag hier wordt afgedaan als een puberaal probleem. Volwassenheid is het opdrogen van flexibele denkpaden tot een gesloten minimaal systeem. Het lijkt wel alsof je als puber bestempeld wordt van zodra je toegeeft dat je iets negatiefs voelt. zucht


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-01-2003 2:49 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hmmm, volwassen zou ik mezelf niet willen noemen.

Ik ben eerder kind gebleven.... puberteit is toegeven aan verveling, hopeloosheid en zinloos afzetten tegen hen, die wijzer dan jezelf zijn. Puberteit heeft niets met flexibele denkpaden te maken, maar met intimidatie, conformisme en acceptatie.

En verder over die miepmensen: tja, dat zijn miepmensen. Irrelevant, daar reageer ik niet eens op, val ik mezelf niet mee lastig.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 11-01-2003 2:57 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 11 januari 2003 2:49 schreef Dwaallicht het volgende:
Puberteit heeft niets met flexibele denkpaden te maken, maar met intimidatie, conformisme en acceptatie.


Conformisme en acceptatie zijn net de duidelijke kenmerken van de kindertijd! Pas wanneer de pubertijd begint (valt ongeveer samen met het vermogen om abstract te denken), valt die acceptatie weg, omdat je dan pas echt beseft dat het ook anders had kunnen zijn dan het is.

Maar goed, het hangt er gewoon vanaf wat je zelf verlangt van het leven (en dat verlangen is er gewoon, zonder dat je ervoor gekozen hebt). Als je dan eenmaal iemand bent die graag veel wil weten/zekerheid wil hebben, heb je pech.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-01-2003 2:59 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2003 2:57 schreef mislyd het volgende:
Conformisme en acceptatie zijn net de duidelijke kenmerken van de kindertijd! Pas wanneer de pubertijd begint (valt ongeveer samen met het vermogen om abstract te denken), valt die acceptatie weg, omdat je dan pas echt beseft dat het ook anders had kunnen zijn dan het is.

Dat hangt ervan af hoe je als kind was. Puberteit is blind schoppen; je onbevangenheid ben je dan allang verloren. Geen enkele 'puber' wil bv. iets leren op school, die wil alleen maar hangen en drinken/blowen, nietsen... Een kind is pas echt onbevangen en open.

quote:
Maar goed, het hangt er gewoon vanaf wat je zelf verlangt van het leven (en dat verlangen is er gewoon, zonder dat je ervoor gekozen hebt). Als je dan eenmaal iemand bent die graag veel wil weten/zekerheid wil hebben, heb je pech.

Ah ja, zoekers naar zekerheid ja.... De meeste mensen die in een existentiële crisis verkeren zijn zoekers naar zekerheid, die het opgegeven hebben.

Ze stellen de verkeerde vragen, ze begrijpen niet dat ze een god kunnen zijn.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 11-01-2003 3:14 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 11 januari 2003 2:59 schreef Dwaallicht het volgende:
Dat hangt ervan af hoe je als kind was. Puberteit is blind schoppen; je onbevangenheid ben je dan allang verloren. Geen enkele 'puber' wil bv. iets leren op school, die wil alleen maar hangen en drinken/blowen, nietsen...


Waarom vraag je je niet af waarom pubers hangen en niets doen? (Ik heet het, als je denkt dat alles zo bewust gekozen is, dan vraag je niet meer waarom..) Dat is omdat ze voor het eerst nadenken over de onzin van het schoolgaan (iets wat ze later weer vergeten als ze 'volwassen' zijn)
quote:

Een kind is pas echt onbevangen en open.


Iets onbevangen en open is een machine waarvoor de software nog dient geschreven te worden.
Om het z/w te zeggen: een kind neemt alles op en gelooft alles, een puber begint eindelijk zelfstandig info te verwerken, en is flexibel.

quote:

Ah ja, zoekers naar zekerheid ja.... De meeste mensen die in een existentiële crisis verkeren zijn zoekers naar zekerheid, die het opgegeven hebben.


Crisis, dat klinkt dramatisch. Je hebt pas echt een crisis als je stopt met vragen te stellen imo, maar -gelukkig voor jezelf- besef je dat dan niet.
quote:

Ze stellen de verkeerde vragen, ze begrijpen niet dat ze een god kunnen zijn.

Een god zijn is onvoldoende.

Stop je echt bij Nietzsche? Er is nog veel meer hoor.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-01-2003 3:26 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2003 3:14 schreef mislyd het volgende:
Waarom vraag je je niet af waarom pubers hangen en niets doen? (Ik heet het, als je denkt dat alles zo bewust gekozen is, dan vraag je niet meer waarom..) Dat is omdat ze voor het eerst nadenken over de onzin van het schoolgaan (iets wat ze later weer vergeten als ze 'volwassen' zijn)

Schoolgaan is geen onzin! Eenieder die dat denkt, is ondankbaar en decadent. Maak gebruik van het feit dat je eens iets leert! Dan is DE gelegenheid om eens kennis te vergaren!

quote:
Iets onbevangen en open is een machine waarvoor de software nog dient geschreven te worden.

Nerd . Mensen zijn gelukkig geen computers.

quote:
Een god zijn is onvoldoende.

Ja, zo ken ik er ook nog wel 10.

quote:
Stop je echt bij Nietzsche? Er is nog veel meer hoor.

Tuurlijk, ik ben er toch?

Je sarcasme ten spijt, wijk ik niet van deze weg af. Het leven heerscht! Verhef jezelf! Er is geen moeras, er is geen drab, er is geen hopeloosheid, zolang je jezelf bewust bent van je eigen Macht.

Ik zou bijna de straat op rennen en het iedereen in z'n oor schreeuwen, echt waar. Mensen trekken zichzelf omlaag, ontkennen hun eigen lijf, zijn bang voor zichzelf.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen