IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : De beste gitaristen ooit... Volgende pagina
Darkfang
lifeless end is near...
Usericon van Darkfang
Posted 12-01-2003 23:23 by Darkfang Wijzig reactieProfiel van DarkfangQuote dit bericht

Wie o wie vinden jullie de beste gitaristen ooit? Ik weet t, t is bijna net zo moeilijk als een top 3 favoriete nummers...maar voor mij zijn het toch wel Joe Satriani, Steve Vai, maar ook oldies als bijvoorbeeld Jimmy Page. Er komen er vast nog meer, maar dit zijn zo even off the top of my head de eerst drie die me te binnen schieten.

[offtopic]
zoekfunctie was down, dus bij voorbaat sorry voor een eventueel dubbel topic .
[/offtopic]


The educated differ as much from the uneducated as the living differ from the dead. --Aristotle--


Son of Vai
endless life is near
Usericon van Son of Vai
Posted 12-01-2003 23:26 by Son of Vai Wijzig reactieProfiel van Son of VaiQuote dit bericht

Jij hebt voor n deel gelijk met Joe en Vai
Qua techniek denk ik ook direct aan onze goeie vriend Jan Akkerman.
Als je meer kijkt naar invloed denk ik natuurlijk aan onze Jimmy (H) en Zijn naamgenoot van Led Zeppelin heeft inderdaad ook heel wat in huis (gehad...)

Misschien kan iemand mij duidelijk maken naar welke gitaristen ik nog meer moet luisteren?!?


Da was ik nie!!! Da was iemand anders!!! Da was.....da was een neger!!!


Blancaflor
Usericon van Blancaflor
Posted 12-01-2003 23:34 by Blancaflor Wijzig reactieProfiel van BlancaflorQuote dit berichthttp://www.evershadow.cjb.net

Steve Vai (oh, love him!! onze grote supernicht zo stijlvol )

Mr. Page vind ik toch een beetje te slordig. Daarbij moet hij wat vaker zijn gitaar stemmen Z'n liederen zijn wel mooi.

De heer Hendrix voor zijn inventiviteit

Django Reinhart!!!

Vergeet de heren Segovia en John Williams niet


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 13-01-2003 13:00 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Jimmy Hendrix, Rhandy roads and Slash

En in de metal vind ik vooral Tipton & Downing erg goed.


Ik, Wil Schuurman


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 13-01-2003 13:09 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Pete Townshend


I'm not being rude. You're just insignificant.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 13-01-2003 13:11 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

De “beste” is natuurlijk een onmogelijk definitie. Maar op dit moment zijn mijn favoriete gitaristen:

Steve Vai
Joe Satriani
Trey Azagthoth
Yngwie Malmsteen (jaja)
M. Coenen
Jimmi
Paul Gilbert
Slash
Chuck Shuldiner
John Petrucci
SRV
EVH
*en eventueel nog meer vergeten*

En waarschijnlijk(hopelijk) zal dit lijstje steeds groter worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 13-01-2003 15:46]



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 13-01-2003 13:18 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

double post

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 13-01-2003 13:19]



Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 13-01-2003 13:19 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Na 7 minuten nog een dubbelpost ?

Hoe krijg je dat voor elkaar ?


Ik, Wil Schuurman


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 13-01-2003 13:20 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 13 januari 2003 13:19 schreef Snagger het volgende:
Na 7 minuten nog een dubbelpost ?

Hoe krijg je dat voor elkaar ?


Internet connectie viel eruit precies tijdens het posten, dus een paar keer refresh drukken voor de zekerheid



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-01-2003 13:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2003 13:11 schreef Azagthoth het volgende:
De “beste” is natuurlijk een onmogelijk definitie. Maar op dit moment zijn mijn favoriete gitaristen:

Steve Vai
Joe Satriani
Trey Azagthoth
Yngwie Malmsteen (jaja)
M. Coenen
Jimmi
Paul Gilbert
Slash
Chuck Shuldiner

En waarschijnlijk(hopelijk) zal dit lijstje steeds groter worden.


waar staat bijvoorbeeld Eddie van Halen in jou lijst??? Ik heb veel respect voor veel gitaristen die jij noemt maar zo vernieuwend en baanbrekend als Van Halen zijn er toch niet veel.


Meulen35
Vic Rattlehead
Usericon van Meulen35
Posted 13-01-2003 13:40 by Meulen35 Wijzig reactieProfiel van Meulen35Quote dit berichthttp://www.chat4all.nl/members/strangewings

John Petrucci van dream theater o.a. om niet te vergeten


The military intelligence, Two words combined that can\'t make sense


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 13-01-2003 13:42 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Steve Vai vind ik ook erg goed; Satriani vind ik dan weer om te janken zo slecht; bewijs dat techniek ook niet alles is.

Chuck Schuldiner natuurlijk

Paul Masvidal

Dave Murray/ Adrian Smith

Patrick Mameli

Jeff Waters

zijn wel mijn favo's...maar de allerbeste???? Ligt helemaal waar je dat mee associeert; techniek, inspiratie, variatie etc.

Top van de wereld blijft:

Aldi Meola
Paco deLucia
John mcLaughlin

gevolgd door; Robert Fripp

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 13-01-2003 13:42]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dreadfull_Hours
...
Usericon van Dreadfull_Hours
Posted 13-01-2003 13:48 by Dreadfull_Hours Wijzig reactieProfiel van Dreadfull_HoursQuote dit bericht

Vai en dergelijke zijn technisch fantastisch....maar ik kan er niet naar luisteren....


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-01-2003 14:45 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2003 13:42 schreef Mutilator het volgende:
Steve Vai vind ik ook erg goed; Satriani vind ik dan weer om te janken zo slecht; bewijs dat techniek ook niet alles is.



Satriani slecht?? Zijn laatste albums vind ik niet zo interessant, maar alles tot aan Crystal Planet vind ik enorm goed.

Eén van de dingen die ik geweldig aan Satriani vind, is zijn vermogen om songs te schrijven die prettig in het gehoor liggen. Easy-listening shred zeg maar

Vai's techniek bijvoorbeeld is imho beter, maar hij maakt minder toegangkelijke muziek. Dus ik ben het zeker niet me je eens dat Satriani bewijst dat techniek ook niet alles is; juist omdat Satriani geen complexe, welhaast geforceerd moeilijke muziek maakt.

1 "beste gitarist" aanwijzen is onmogelijk, hieronder een lijstje van een aantal gitaristen die ik goed vind.

-Steve Vai
-Joe Satriani
-Paul Gilbert
-Nuno Bettencourt (perfecte timing!!)
-Ron Thal
-Richard Daudé
-Marcel Coenen
-Richard Hallebeek
-Stevie Ray Vaughan
-Al di Meola
-Paco da Lucia
-Rory Block (fingerpicking/ slide blues gitariste)
-JJ Cale
-Chuck Schuldiner
-Patrick Mameli
-Trey Azagtoth

Pfff en nog tientallen anderen


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 13-01-2003 14:49 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

- Joe Satriani
- Steve Vai
- John Petrucci


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 13-01-2003 14:50 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 13 januari 2003 13:42 schreef Mutilator het volgende:
Satriani vind ik dan weer om te janken zo slecht; bewijs dat techniek ook niet alles is.







Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-01-2003 14:51 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2003 14:50 schreef Azagthoth het volgende:





Wij weten beter heh


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 13-01-2003 14:51 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

beste gitaristen zijn gewoon kirk hammet, steve vai, satriani, malmsteen en die flikkert van blind guardian


yo yo wassup nigga bitches in da house


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 13-01-2003 14:52 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2003 14:51 schreef Snaack het volgende:


Wij weten beter heh



...indeed.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 13-01-2003 15:06 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Michael Romeo
Tony Iommi


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-01-2003 15:09 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2003 14:45 schreef Snaack het volgende:
*veel blabla*

1 "beste gitarist" aanwijzen is onmogelijk, hieronder een lijstje van een aantal gitaristen die ik goed vind.

-Steve Vai
-Joe Satriani
-Paul Gilbert
-Nuno Bettencourt (perfecte timing!!)
-Ron Thal
-Richard Daudé
-Marcel Coenen
-Richard Hallebeek
-Stevie Ray Vaughan
-Al di Meola
-Paco da Lucia
-Rory Block (fingerpicking/ slide blues gitariste)
-JJ Cale
-Chuck Schuldiner
-Patrick Mameli
-Trey Azagtoth

Pfff en nog tientallen anderen


Hoe kan ik Django Reinhardt vergeten

/edit grmbl typo!!

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 13-01-2003 15:14]


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 13-01-2003 15:30 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Jimi Hendrix
Jimmy Page
John Petrucci



Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 13-01-2003 15:44 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 13 januari 2003 13:28 schreef attila_de_hun het volgende:
waar staat bijvoorbeeld Eddie van Halen in jou lijst??? Ik heb veel respect voor veel gitaristen die jij noemt maar zo vernieuwend en baanbrekend als Van Halen zijn er toch niet veel.


goejuh
Ik zag ook al dat ik Petruci en SRV mis in mijn lijstje... Ik zal vast nog meer vergeten.
Ik ben een beetje “afwezig” vandaag.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 13-01-2003 15:44]



Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 13-01-2003 15:46 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Tonny Iomi is inderdaat ook zeer goed, maar persoonlijk vind ik Rhandy Roads nog beter !


Ik, Wil Schuurman


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-01-2003 18:48 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2003 15:46 schreef Snagger het volgende:
Tonny Iomi is inderdaat ook zeer goed, maar persoonlijk vind ik Rhandy Roads nog beter !


Nu we het toch over ouwe knakkers hebben:

Ritchie Blackmore.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 13-01-2003 18:54 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Ah ja, geweldig inderdaad ! Jammer dat 'ie een beetje het foute pad is opgegaan.

Vooral in Rainbow was het een geweldige gitarist !


Ik, Wil Schuurman


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen