IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : OSI - Office of strategic influence Vorige pagina | Volgende pagina
Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 16-04-2006 16:17 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik luister nu voor het eerst naar de van het net geplukte versie van Free. Ik ga Free zeker aanschaffen, en het klinkt op het eerste gehoor wel lekker. De verrassing is er echter af sinds het debuut


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 16-04-2006 17:00 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

zijn er Fates Warning invloeden in te vinden?


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 24-04-2006 15:27 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Nogsteeds wel, al ben ik zelf niet zo heel goed bekend met het werk van FW (jaja ik schaam me diep). Ik heb hem aan het begin van deze middag gehaald en nu ik 'm niet via mijn kleine computerspeakertjes hoor maar op hoog volume door een uitstekende geluidsinstalatie ben ik een stuk positiever. De plaat klinkt minder melancholisch dat hun klassedebuut, ook mist het een prog-epic zoals shutDOWN deed op Office. daarentegen voelt deze cd meer aan als één geheel. Er wortd veel meer geëxperimenteerd met samples dan voorheen en het geeft een leuk resultaat. geen Liquid Tenstion achtige fratsen, wel stevige rock vol freaky effecten.


Ghislain Lambert
Usericon van Ghislain Lambert
Posted 24-04-2006 20:04 by Ghislain Lambert Wijzig reactieProfiel van Ghislain LambertQuote dit bericht

Net de eerste nog eens beluisterd, ben benieuwd naar de nieuwe!


" When the going gets weird, the weird turn pro!"


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 25-04-2006 1:59 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Owja, de nieuwe OSI zou komen! Hopen dat ie een beetje gaaf is.

De eerste was iig al heel mooi.

[Dit bericht is gewijzigd door Babylon op 25-04-2006 2:00]


zo kan ie wel weer


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 26-04-2006 20:00 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

ik vind het een verbazingwekkend goeie cd. Lekkere redelijk korte nummers... heerlijke riffs hier en daar... top cdtje Free is een leuk nummer, maar er zijn zeker wel meer, erg lekker geluid.
Het is in mijn ogen zeer positief dat het niet op het vorige album lijkt en al helemaal niet op LT


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 26-04-2006 20:16 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Vooral de eerste 5 nummers zijn heerlijk. De twee groovende rockers Sure You Will en Free zijn smakelijk (Free had zo een Mission Impossible soundtrack kunnen zijn), en daarna komt het schitterende elektronische nummers GO gevolgt door All Gone Now, welke veelal doet denken aan nummers als Hello helicpoter van het debuut. Maar parel van de schijf is het ingetogen en melancholische Home Was Good. Schitterend en overal kippenvel.

De nummers die erna komen moet ik nog goed luisteren. Heb de neiging om de cd af te zetten na de eerste 5


Ascension
The Watcher
Usericon van Ascension
Posted 29-04-2006 11:44 by Ascension Wijzig reactieProfiel van AscensionQuote dit bericht

[Edit] Foutje.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascension op 29-04-2006 11:45]


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-04-2006 11:46 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik heb het nieuwe album donderdag aangeschaft en ik ben er gewoon stil van. Wat een geweldige plaat! Ik moest even wennen aan de wat meer up-tempo songs maar na een tijdje nestelen die zich ook in je hoofd en blijken ze net zo geniaal te zijn als de langzamere, melancholische nummers.

Grappig genoeg las ik ergens dat OSI redelijk standaard prog zou maken. Eigenlijk vind ik OSI, zeker op dit nieuwe album, niet eens echt onder prog vallen. En onder metal al zeker niet.
Daarvoor drijft de muziek teveel op electronica. Ik zou het eerder plaatsen bij Bjork of Pink floyd ten tijde van Atom heart mother of Meddle. Natuurlijk hoor je ook invloeden van Fates warning (niet van Dream theater trouwens), vooral de heavy gitaren en bass lijnen. Maar die staan op de achtergrond en totaal in dienst van de muziek. Geen onnodig gefreak dus.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 29-04-2006 12:39 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2006 11:46 schreef XnegativeX het volgende:


Grappig genoeg las ik ergens dat OSI redelijk standaard prog zou maken.


Tsja, metalfan he


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-04-2006 13:02 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Nou ja, die dude post hier ook. Net zoals jij ook op Metalfan post. (Of mogen de mensen dat hier niet weten?)


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 29-04-2006 14:37 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

natuurlijk wel. En daar is mijn nickname ook een stuk beter


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 18-07-2008 12:26 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

De afgelopen dagen de beide cd's weer eens veelvuldig gedraaid. Alle twee de platen schurken tegen het geniale aan. De bonus cd bij het debuut is ook een niet te versmaden extraatje. Als meer bands nou eens zoveel werk maakten van hun uitgebreidere uitgaven.

Vrijdag de klaphoes van het debuut meenemen voor een krabbeltje van Malone

[Dit bericht is gewijzigd door attematic op 18-07-2008 12:27]


10.10.1942 - 20.11.2011


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 19-07-2008 12:51 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Gaat die wel mee dan?

En OSI; oja, heb ik ook nog ergens (...) het debuut van liggen. Destijds misschien 1 of 2x geluisterd. Hm.


lerxtdude
cyber session drummer
Usericon van lerxtdude
Posted 19-07-2008 14:17 by lerxtdude Wijzig reactieProfiel van lerxtdudeQuote dit berichthttp://www.manfreddikkers.com

quote:
Op 18 juli 2008 12:26 schreef attematic het volgende:
De afgelopen dagen de beide cd's weer eens veelvuldig gedraaid. Alle twee de platen schurken tegen het geniale aan. De bonus cd bij het debuut is ook een niet te versmaden extraatje. Als meer bands nou eens zoveel werk maakten van hun uitgebreidere uitgaven.

Vrijdag de klaphoes van het debuut meenemen voor een krabbeltje van Malone


Sean Malone komt niet mee op tournee met cynic. Robin Zielhorst van Exivious gaat de bas doen.
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=99851


de antwoorden zijn altijd al aanwezig


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 19-07-2008 15:28 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 19 juli 2008 12:51 schreef FRNK het volgende:
Gaat die wel mee dan?

En OSI; oja, heb ik ook nog ergens (...) het debuut van liggen. Destijds misschien 1 of 2x geluisterd. Hm.


Je moet vooral het tweede album goed luisteren. Echt een geweldige plaat.

Fans van OSI moeten trouwens Chinese firedrill ook even proberen. Ook een projectje van Joey Vera. Een beetje in hetzelfde straatje.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Ghislain Lambert
Usericon van Ghislain Lambert
Posted 20-07-2008 10:42 by Ghislain Lambert Wijzig reactieProfiel van Ghislain LambertQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2008 15:28 schreef XnegativeX het volgende:
Je moet vooral het tweede album goed luisteren. Echt een geweldige plaat.

Fans van OSI moeten trouwens Chinese firedrill ook even proberen. Ook een projectje van Joey Vera. Een beetje in hetzelfde straatje.


Tnx voor de tip, ga ik eens checken. OSI is te gek, vooral "Free" heb ik helemaal grijs gedraaid! Heerlijk! dat de mannen maar eens op tour komen, dju.


" When the going gets weird, the weird turn pro!"


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 21-07-2008 16:45 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2008 14:17 schreef lerxtdude het volgende:
Sean Malone komt niet mee op tournee met cynic. Robin Zielhorst van Exivious gaat de bas doen.
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=99851

Las het nadat ik gepost had. Scheelt weer sjouwen


10.10.1942 - 20.11.2011


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 21-07-2008 18:37 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 19 juli 2008 15:28 schreef XnegativeX het volgende:
Je moet vooral het tweede album goed luisteren. Echt een geweldige plaat.

Fans van OSI moeten trouwens Chinese firedrill ook even proberen. Ook een projectje van Joey Vera. Een beetje in hetzelfde straatje.
Firedrill is gaaf ja! Die myspace zoek ik regelmatig op, goeie tip van je! Misschien maar es een cd'tje van aanschaffen


Daops
Usericon van Daops
Posted 29-03-2009 16:04 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Nieuwe plaat komt eraan, samples te luisteren op http://www.osiband.com/

Vind het al erg vet klinken, wat heavier dan voorheen zo op het eerste gehoor. En met Gavin Harrison op drums


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 29-03-2009 20:38 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

yeah! Ze zijn van Portnoy af! *blij*

Blood wordt een zekere aanschaf, hoewel ik nog geen noot gehoord heb van de schijf. Blind vertrouwen in Mattheos en Moore (als ze dat maar niet beschamen!)


10.10.1942 - 20.11.2011


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-06-2009 12:03 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Blood is mijn eerste kennismaking met de band maar mijn God! Jaarlijst materiaal ftw!

Ik wil bijna Tormented Soul-achtige superlatieven gaan gebruiken zo te gek vind ik dit werk



[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 05-06-2009 12:47]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 05-06-2009 12:42 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik hou je niet tegen

al heb ik Blood nog niet geluisterd.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 05-06-2009 17:57 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Aangenaam CD-tje, die nieuwe. En een gastoptreden van Michael Akerfeld op het nummer Stockholm.. Ik had zijn stem helemaal niet herkend aanvankelijk. Ik dacht dat het David Bowie was, hetgeen ik me dan weer niet helemaal kon voorstellen.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 05-06-2009 20:07 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Blood is SUPER! Perfect in het verlengde van de vorige 2 cd's.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen