IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Definitie van leven Vorige pagina | Volgende pagina
Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 21-01-2003 14:16 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2003 14:14 schreef Faceless Unknown het volgende:
Het grootste kenmerk van Leven is aanpassing!
Het grootste kenmerk van leven is koolstof mono oxide.
Of dioxide, heb school niet afgemaakt.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-01-2003 14:17 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2003 14:14 schreef Faceless Unknown het volgende:
Het grootste kenmerk van Leven is aanpassing!


Een computervirus past zich ook aan


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 21-01-2003 14:18 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Het grootste kenmerk van leven is voorplanting!!







Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-01-2003 14:20 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2003 14:18 schreef wladimir het volgende:
Het grootste kenmerk van leven is voorplanting!!








Nee, dat is de grootste geneugte van het leven


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 21-01-2003 14:22 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 21 januari 2003 14:18 schreef wladimir het volgende:
Het grootste kenmerk van leven is voorplanting!!
Figuur, neem toch eens de moeite om eerst het hele topic door te lezen en als je dan nog iets zinnigs te melden hebt, post het dan gerust.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 21-01-2003 14:24 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Moderator, gedraag je naar je status!


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 21-01-2003 14:27 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2003 14:22 schreef helmet het volgende:
Figuur, neem toch eens de moeite om eerst het hele topic door te lezen en als je dan nog iets zinnigs te melden hebt, post het dan gerust.

Lieve heer Helmet.
Ik heb het topic meerdere keren doorgelezen en ik heb besloten, dat er toch geen antwoord is op deze vraag.

Voor iedereen is deze definitie anders, we kunnen alleen een paar kenmerken noemen.
Voorplanting
Aanpassing
Drang tot overleven (eten, jagen, voedsel verzamelen)

Misschien moet we is kijken wat de kenmerken van iets is, wat dood is zoals bijvoorbeeld een steen.

Waarom is een steen niet levend?
Nou het beweegt niet.
Het maakt geen geluiden.
Geen voortplantingsdrang
Hij past zich niet aan.
Hij neemt geen stoffen tot zich.





Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 21-01-2003 14:28 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Iets wat dood is heeft geleefd.
Een steen is levensloos.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 21-01-2003 14:31 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 21 januari 2003 14:27 schreef wladimir het volgende:
Ik heb het topic meerdere keren doorgelezen en ik heb besloten, dat er toch geen antwoord is op deze vraag.
Dan zeg je dat toch? Ik ben het overigens niet met je eens, ik denk dat een juiste definitie van 'leven' een aantal conclusies met zich mee brengt die de mens weigert te accepteren. Zoals het eventueel als 'levend' beschouwen van een computerprogramma, of in de toekomst een complete computer.

quote:
Misschien moet we is kijken wat de kenmerken van iets is, wat dood is zoals bijvoorbeeld een steen.
Even een poging doen om die kenmerken samen te vatten:

- Geen stoffwisseling
- Geen eigen acties (bewust of onbewust)

Overigens is een steen niet dood maar levenloos.


I'm not being rude. You're just insignificant.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 21-01-2003 14:45 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

ja, een foutje.
Levensloos, maar als je dus weet wat hiervan de kenmerken zijn. Weet je dus ook de kenmerken van een levend voorwerp.

Een dood schaap.

Verrot, produceert geen nieuwe cellen meer.
Geen stofwisseling

En wat jij zei.

Geen stofwisseling
Geen acties meer.

Kenmerken van leven:
Stofwisseling
Onderneemt actieve/bewuste acties
Produceert nieuwe cellen.




[Dit bericht is gewijzigd door wladimir op 21-01-2003 14:47]


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 21-01-2003 15:16 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

Beste definitie die ik kan vinden, is ongeveer hetzelfde als al gezegd werd.

an organismic state characterized by capacity for metabolism, growth, reaction to stimuli, and reproduction

Je hoeft deze dingen niet allemaal te doen, maar je hebt er de mogelijkheid toe. Werpt wel een interessante discussie op, want als je nou gecastreerd wordt, heb je dan nog een 'capacity for reproduction'.

Eigenlijk niet, in dat geval.. is het wel humaan om iemand te castreren? Want dan ontneem je hem/haar het leven...

(EDIT: Volgens deze definitie kan een computer programma of robot ook nooit levend zijn. Het is opgebouwd uit levensloze onderdelen, en heeft geen mogelijkheid te metabolisme (the chemical changes in living cells by which energy is provided for vital processes and activities and new material is assimilated).

[Dit bericht is gewijzigd door Astaroth op 21-01-2003 15:20]


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 21-01-2003 23:50 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

Uhm..maar de meeste bacterien reageren toch niet op stimuli? Wel een aantal, maar sommige zijn toch zeg maar hersenloos bezig met reproductie?


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 21-01-2003 23:55 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Leven is elke dag n beetje sterven


Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 21-01-2003 23:59 by Shun Sacer Wijzig reactieProfiel van Shun SacerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/shunsacer

quote:
Op 21 januari 2003 14:45 schreef wladimir het volgende:
Levensloos, maar als je dus weet wat hiervan de kenmerken zijn. Weet je dus ook de kenmerken van een levend voorwerp.



mmm hiermee definieer je leven met behulp van de term leven (en niet-leven). Dat is niet logisch. Want hoe weet je nou dat iets LEVENloos is? Om te kunnen vaststellen dat iets levenloos is, moet je weten wat leven is. En dat weten we nu juist niet. En zolang we niet weten of een object levenslustig danwel levensloos is, kunnen we ook niet naar de kenmerken kijken van dat object om onze definitie vast te stellen.

Instinkertje.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 22-01-2003 0:06 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 21 januari 2003 23:55 schreef Asherah het volgende:
Leven is elke dag n beetje sterven

En de prijs voor de meest depressieve definitie gaat naar Asherah...


Zenial


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 22-01-2003 0:27 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Juist, en daarmee was dan ook alles gezegd.


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 22-01-2003 1:09 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 22 januari 2003 0:27 schreef Asherah het volgende:
Juist, en daarmee was dan ook alles gezegd.


Maar het is wel waar


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 22-01-2003 1:21 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2003 23:55 schreef Asherah het volgende:
Leven is elke dag n beetje sterven


Ik moet echt nog is een biertje met jou gaan drinken geloof ik.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 22-01-2003 2:30 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Is dit niet wat nodeloos?

Misschien zijn het wel de uitzonderingen die de regel bevestigen?



Dit slaat nergens op.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 22-01-2003 9:45 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Definitie van leven: Ondanks alles blijven ademen...


[Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 22-01-2003 9:48]


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 22-01-2003 9:54 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

leven: eten, sex, muziek, zuipen



wladimir
Usericon van wladimir
Posted 22-01-2003 10:28 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2003 9:54 schreef Shredhead het volgende:
leven: eten, sex, muziek, zuipen



ga zo door jongen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-01-2003 10:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik kan me er wel in vinden hoor.
Ik denk dat ik het iets aanpas.

Liefde, muziek, plezier hebben.


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 22-01-2003 11:32 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2003 10:57 schreef Jenje het volgende:
Ik kan me er wel in vinden hoor.
Ik denk dat ik het iets aanpas.

Liefde, muziek, plezier hebben.


Ik weet niet hoe jij het beleeft maar de 4 door mij aangehaalde puntjes beleef ik altijd met veel plezier


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-01-2003 11:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Plezier hebben kan op vele manier, maar gewoon in het algemeen plezier hebben, in de dagelijkse dingen ...


Is niet echt een definitie overigens.

Leven = de tijd tussen verwekking en overlijden. Klinisch gezien dan


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen