IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Definitie van leven Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-02-2003 19:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2003 10:51 schreef Possessedpacman het volgende:
Leven is het ademen an lucht en het stromen van bloed door je vaten --> C'est tout


Niet per se lucht. Er bestaan ook anaerobe bacteriën, die sterven door zuurstof. Die "ademen" bijvoorbeeld zwavel. (En bloed hebben bacteriën helemaal al niet)


King of the Damned
Usericon van King of the Damned
Posted 25-03-2003 21:37 by King of the Damned Wijzig reactieProfiel van King of the DamnedQuote dit berichthttp://blaaaaaaaaaaaaaaaaat

je eet om te leven, en sommige personen leven om te eten, verder neuk je, en betaal je je belasting........


fear my moo of wrath


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 25-03-2003 21:58 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

quote:
Op 21 januari 2003 13:24 schreef Egregius het volgende:

In dat geval zou m'n beste definitie zijn: iets dat zich vermenigvuldigd vanuit z'n eigen aard.







Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-03-2003 21:59 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2003 21:58 schreef -=ZwaarMetaal=- het volgende:


Heheh, homeau.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 25-03-2003 22:01 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Leven = alles wat kan sterven
Was de rest ook maar zo simpel.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


campske666
Usericon van campske666
Posted 26-03-2003 8:02 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Leven is afwezigheid van de dood.

Waarom geen topic over de zin van het leven, dan zul je pas veel nonsens zien.


Retribution
Usericon van Retribution
Posted 13-04-2003 3:29 by Retribution Wijzig reactieProfiel van RetributionQuote dit berichthttp://hem.passagen.se/dark_ages

Leven is het verbreken van symmetrie. Een onvolmaaktheid. Chaos is de terugkeer naar het volmaakte, de dood. Iets buiten alle dimensies.

http://www.mlo-scandinavia.tk


eukaryoot
high fidelity
Usericon van eukaryoot
Posted 13-04-2003 12:50 by eukaryoot Wijzig reactieProfiel van eukaryootQuote dit bericht

Leven is te herkennen aan bepaalde levens kenmerken:

1 het is opgebouwd uit 1 of meerdere cellen
2 het organisme groeit/heeft celdeling
3 het kan zich voorplanten
4 eigenschappen van het organisme zijn vastgelegd in DNA/RNA
5 het heeft stofwisseling
6 het kan waarnemen en ergens op reageren


(true, ik heb het heel scientific gebracht )


[Dit bericht is gewijzigd door eukaryoot op 13-04-2003 12:55]


grrr


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-04-2003 12:54 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2003 12:50 schreef eukaryoot het volgende:
Leven is te herkennen aan bepaalde levens kenmerken:

1 het is opgebouwd uit 1 of meerdere cellen
2 het organisme groeit/heeft celdeling
3 het kan zich voorplanten
4 eigenschappen van het organisme zijn vastgelegd in DNA/RNA
5 het heeft stofwisseling
6 het kan waarnemen en erop reageren


(true, ik heb het heel scientific gebracht )

Dat denk jij, maar dat weten wij niet, er kan best een levensvorm zijn die uit iets heel anders bestaat.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-04-2003 12:55 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2003 3:29 schreef Retribution het volgende:
Leven is het verbreken van symmetrie. Een onvolmaaktheid. Chaos is de terugkeer naar het volmaakte, de dood. Iets buiten alle dimensies.

Als leven het verbreken van symmetrie is, en chaos de terugkeer naar het volmaakte, de dood, dan is chaos dus in feite het maken, het bereiken van symmetrie??


Damn... wat ik daar nu weer van moet denken, pffff.


eukaryoot
high fidelity
Usericon van eukaryoot
Posted 13-04-2003 12:58 by eukaryoot Wijzig reactieProfiel van eukaryootQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2003 12:54 schreef Misanthrope het volgende:
Dat denk jij, maar dat weten wij niet, er kan best een levensvorm zijn die uit iets heel anders bestaat.


Klopt, deze definitie is erg egocentrisch.


grrr


Retribution
Usericon van Retribution
Posted 13-04-2003 18:24 by Retribution Wijzig reactieProfiel van RetributionQuote dit berichthttp://hem.passagen.se/dark_ages

quote:
Op 13 april 2003 12:55 schreef Dwaallicht het volgende:
Als leven het verbreken van symmetrie is, en chaos de terugkeer naar het volmaakte, de dood, dan is chaos dus in feite het maken, het bereiken van symmetrie??


Damn... wat ik daar nu weer van moet denken, pffff.


Dit is zo, het lijkt heel paradoxaal maar het leven en alle andere vormen van de kosmos zijn eigenlijk fouten. Toen de volmaaktheid, de symmetrie van alles verbroken werd ontstond er diversiteit in het universum en tenslotte leven. Op de een of andere manier is Chaos vooruitgang.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-04-2003 21:26 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2003 18:24 schreef Retribution het volgende:
Dit is zo, het lijkt heel paradoxaal maar het leven en alle andere vormen van de kosmos zijn eigenlijk fouten. Toen de volmaaktheid, de symmetrie van alles verbroken werd ontstond er diversiteit in het universum en tenslotte leven. Op de een of andere manier is Chaos vooruitgang.

Ik vind het een warrig verhaal.

Chaos is bij jou dus hetzelfde als symmetrie. Dat 'klinkt' niet alleen 'paradoxaal', het is gewoon je reinste onzin! Je kunt net zo goed zeggen dat rood blauw is, mooi lelijk, of dat het regent terwijl dat al vijf jaar niet gebeurd is!

En dan een nog mooiere, 'op de een of andere manier is Chaos vooruitgang'. Wat is dat, vooruitgang? Heb je daar wel eens over nagedacht? Vooruitgang ten opzichte waarvan? En waarom is het nodig?

Mag ik het telefoonnr. van je sekteleider? Hij heeft je gefopt...

*edit* godverdomme, het gaat maar door. 'Het leven en de kosmos zijn eigenlijk fouten'. Wat voor fouten? Wat is dan 'goed'? Waarom is het nastrevenswaardig? Hoe weet je dat het fouten zijn?

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 13-04-2003 21:27]


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 13-04-2003 21:33 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 13 april 2003 3:29 schreef Retribution het volgende:
Leven is het verbreken van symmetrie. Een onvolmaaktheid. Chaos is de terugkeer naar het volmaakte, de dood. Iets buiten alle dimensies.
Sorry hoor, maar dit is echt complete onzin. Zelfs met alle chaostheorien er bij gaat dit helemaal nergens over.

Je stelt in bovenstaande zin symmetrie gelijk aan chaos, en als chaos per definitie iets niet is is het symmetrisch, omdat er dan sprake is van een regelmaat.

Daarbij wil ik zelfs beweren dat de afwezigheid van leven minder chaotisch is dan leven. Deze gedachte wordt gesteund door wiskundigen en biologen in, onder andere, de ontdekking dat compressie-algorithmes (gzip in dit geval) gebruikt kunnen worden om leven te detecteren.


I'm not being rude. You're just insignificant.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 13-04-2003 22:15 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 13 april 2003 18:24 schreef Retribution het volgende:
Dit is zo, het lijkt heel paradoxaal maar het leven en alle andere vormen van de kosmos zijn eigenlijk fouten. Toen de volmaaktheid, de symmetrie van alles verbroken werd ontstond er diversiteit in het universum en tenslotte leven. Op de een of andere manier is Chaos vooruitgang.


Hehe, dat is nu precies wat ik ook denk..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Retribution
Usericon van Retribution
Posted 14-04-2003 2:12 by Retribution Wijzig reactieProfiel van RetributionQuote dit berichthttp://hem.passagen.se/dark_ages

quote:
Op 13 april 2003 21:33 schreef helmet het volgende:
Sorry hoor, maar dit is echt complete onzin. Zelfs met alle chaostheorien er bij gaat dit helemaal nergens over.

Je stelt in bovenstaande zin symmetrie gelijk aan chaos, en als chaos per definitie iets niet is is het symmetrisch, omdat er dan sprake is van een regelmaat.

Daarbij wil ik zelfs beweren dat de afwezigheid van leven minder chaotisch is dan leven. Deze gedachte wordt gesteund door wiskundigen en biologen in, onder andere, de ontdekking dat compressie-algorithmes (gzip in dit geval) gebruikt kunnen worden om leven te detecteren.



Lees hier eens... http://www.mlo-scandinavia.tk en vergeet niet dat we hier ook filosofisch bezig zijn, niet puur wetenschappelijk! Ergens staat er wat meer over hun 'Kaosofi'. De pagina is in het zweeds maar kan ook in het engels bekeken worden. Ik weet daarentegen niet hoe goed de engelse versie is kwa vertaling en weergave van de ideologie (heb die nog niet bekeken).

En ik heb weldegelijk boeken gelezen over chaos en de wiskunde erachter (onlangs een van Paul Davis). Maar men merkt dat de wetenschappers niet overeenkomen op alle punten als het over chaos gaat.

Die link die je gaf was trouwens redelijk interessant maar niet echt relevant vond ik.



Retribution
Usericon van Retribution
Posted 14-04-2003 2:18 by Retribution Wijzig reactieProfiel van RetributionQuote dit berichthttp://hem.passagen.se/dark_ages

quote:
Op 13 april 2003 21:26 schreef Dwaallicht het volgende:
Mag ik het telefoonnr. van je sekteleider? Hij heeft je gefopt...

*edit* godverdomme, het gaat maar door. 'Het leven en de kosmos zijn eigenlijk fouten'. Wat voor fouten? Wat is dan 'goed'? Waarom is het nastrevenswaardig? Hoe weet je dat het fouten zijn?


Ik heb geen sekteleider dwaallicht...

En ik kan (wil ) niet alles uitleggen hier. Veel te lastig om alles hier neer te schrijven. Maar het is een feit dat toen de symmetrie verbroken werd tijdens het heelals jonge jaren (hehe) gaf dit aanleiding tot komplexiteit en leven tenslotte. Het leven is aldus een gevolg van een fout, iets onvolmaakts.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-04-2003 2:29 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2003 2:18 schreef Retribution het volgende:
Veel te lastig om alles hier neer te schrijven.

Ja, ja.



OK.


Faceless Unknown
Brutality is Law
Usericon van Faceless Unknown
Posted 30-05-2003 22:37 by Faceless Unknown Wijzig reactieProfiel van Faceless UnknownQuote dit bericht

Leven = Aanpassing, in de breedste zin van het woord.


There is no religion higher than Truth!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 30-05-2003 22:38 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2003 22:37 schreef Faceless Unknown het volgende:
Leven = Aanpassing, in de breedste zin van het woord.

leven is overleven dus


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 30-05-2003 22:40 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2003 2:18 schreef Retribution het volgende:
Ik heb geen sekteleider dwaallicht...

En ik kan (wil ) niet alles uitleggen hier. Veel te lastig om alles hier neer te schrijven. Maar het is een feit dat toen de symmetrie verbroken werd tijdens het heelals jonge jaren (hehe) gaf dit aanleiding tot komplexiteit en leven tenslotte. Het leven is aldus een gevolg van een fout, iets onvolmaakts.



sjezus, concentreer jij je eens op belangrijke zaken zeg. bla bla vroeger miljoenen jaren gelden bla bla, lekker belangrijk, het gaat om het hier en nu en of je een leuke tijd hebt. Boeiend of dat leven gebasseerd is op evolutie of op aliens, dat boeit toch helemaal niets.


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 30-05-2003 22:43 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2003 22:40 schreef ghoulliette het volgende:
sjezus, concentreer jij je eens op belangrijke zaken zeg. bla bla vroeger miljoenen jaren gelden bla bla, lekker belangrijk, het gaat om het hier en nu en of je een leuke tijd hebt. Boeiend of dat leven gebasseerd is op evolutie of op aliens, dat boeit toch helemaal niets.


Dat vind jij. Mag iemand anders er niet zo over denken? Of moet iedereen zich aan jou aanpassen?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 30-05-2003 22:48 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2003 22:43 schreef filosofem het volgende:
Dat vind jij. Mag iemand anders er niet zo over denken? Of moet iedereen zich aan jou aanpassen?

en dat vindt jij


ik vindt het onzinnige, zeg niets over aanpassen, dat is je eigen bedenksel, misschien heb je er zelf een drang toe?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 30-05-2003 23:50 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2003 22:37 schreef Faceless Unknown het volgende:
Leven = Aanpassing, in de breedste zin van het woord.

Aanpassing?

Pffff, ik peins er niet over, de wereld is van mij .


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 30-05-2003 23:51 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Zoals Normaal het zo mooi weet te verwoorden: het leven dat is één groot feest!


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen