IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Alice in Chains Vorige pagina | Volgende pagina
Staalman
Usericon van Staalman
Posted 26-07-2010 17:07 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Yes!!!! Volgende maand komt MTV Unplugged opnieuw uit op vinyl via Music On Vinyl! Ik heb hem al besteld


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 27-07-2010 0:50 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

Binnenkort in de Effenaar



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 21-09-2011 17:00 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht



wat een vet album is dit eigelijk vond hem altijd wat moeilijk te luisteren en minder dan Dirt, maar het kwartje is nu definitief gevallen, tis bijna stonerrock zo log


... hoe de hazen lopen ...


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 21-09-2011 17:52 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Welk album?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 21-09-2011 17:59 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

trIpod


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-09-2011 21:22 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Tripod minder dan Dirt? Altijd mijn favoriete AiC album geweest.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 22-09-2011 10:35 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Ik wil mezelf geen fan noemen, maar vind "Dirt" toch ook wel het beste album. Vind Jerry wel een briljante gitarist. Op dat laatste album staat "Check my brain" met een geniale riff. En één van de weinige gitaristen met een vette talkbox.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 22-09-2011 10:38 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Dirt is ook hun beste voor mij, en die laatste is gewoon ook geniaal! Ik kan dan weer intens genieten van Jar Of Flies en MTV Unplugged... Tja, eigenlijk geen slechte plaat uitgebracht. Er mag dan ook wel weer een nieuwe plaat komen.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 18-12-2012 23:13 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

Een nieuw nummer:



Album moet in het voorjaar van 2013 verschijnen.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-12-2012 0:01 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Cool! Lekker evil intro!
quote:
Op 22 september 2011 10:35 schreef Schuurman het volgende:
Op dat laatste album staat "Check my brain" met een geniale riff.

Fukcing vet, ja!


I wish I was a butterfly


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-12-2013 21:48 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

OK, er is kennelijk een nieuw album, "The Devil Put Dinosaurs Here".

Het is blijkbaar volkomen onopvallend en niet de moeite waard, maar ook weer niet heel slecht, want niemand hier heeft het erover... Wat is jullie mening over de nieuwe? (ik heb er geen, wist er niet van, tot vandaag)

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 17-12-2013 21:48]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-12-2013 21:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Geluisterd! Meerdere keren!

et blijft minder dan het 'klassieke' oeuvre. Is ook niet zo verwonderlijk voor een band die al zo lang bestaat. Desalniettemin, goed album. Beter dan de vorige, denk ik. En sowieso niet echt wat mis mee, zéér capabele songwriters.

Geen jaarlijst-materiaal.


I wish I was a butterfly


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-12-2013 21:53 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Checken dus, mooi, thx.

Nogal "onder de radar" gebleven wel, deze.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-12-2013 22:01 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Checken; zeker


I wish I was a butterfly


Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 17-12-2013 22:10 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

Inderdaad geen jaarlijst-materiaal. De vorige was beter, maar dat kwam wellicht door de verrassing. Wel staan er enkele prima nummers op de nieuwste.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 17-12-2013 22:36 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 17 december 2013 21:51 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

Beter dan de vorige

quote:
Op 17 december 2013 22:10 schreef Metal-D het volgende:

De vorige was beter

Here we go.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-12-2013 22:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht



Ik zeg niks!


I wish I was a butterfly


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-12-2013 22:33 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

De vorige was beter.

Best aangenaam hoor die nieuwe.... voor in een lift of zo, of een hotellobby. Lekker, maar veel te veilig allemaal.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


BVT
Usericon van BVT
Posted 19-12-2013 20:30 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

Vind de vorige inderdaad een heel stuk sterker. De nummers lijken iets rustiger. AIC mag van mij vooral lekekr rocken.



williamblake
Usericon van williamblake
Posted 14-03-2014 13:23 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Ben de nieuwe eindelijk eens beginnen te beluisteren. Degelijk album met enkele uitschieters (Voices & Low ceiling), maar haalt idd niet het niveau van de vorige & de oudere releases (alhoewel ik hem wel beter vind dan de S/T).



bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 28-04-2014 16:33 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 28 april 2014 15:06 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

Was toevallig net dit aan het lezen over Alice in Chains - Dirt:

The best death metal album I've never heard anybody call a death metal album. What kind of a fucked-up world we're living in when people make a metal album about death and I have to call it "grunge"? Screw you, terminology-setters! Dirt will always be "death metal" for me, and not "death metal" because it features a Cookie Monster guy grunting about Satan's smelly breath, chopped entrails, and a disembowelled Messiah to a bunch of zillion-notes-per-second riffs that all sound the same, but "death metal" because it's truly one of the scariest, most authentically nightmarish records ever made.


Ik dacht dat op Dirt ook een aantal nummers over drugs stonden?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-04-2014 16:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2014 16:33 schreef bokkie666 het volgende:
Ik dacht dat op Dirt ook een aantal nummers over drugs stonden?

Als je met 'een aantal' 'vrijwel alle' (edit na tellen: of 'de helft'?) bedoelde: ja. Maar dan meer in de zin van dat drugs binnen die teksten tot weinig anders dan de dood leiden.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 28-04-2014 16:48]


I wish I was a butterfly


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 28-04-2014 16:48 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik weet dat ik het al een beetje oprek door Slayer's Hell Awaits onder death metal te scharen, maar bovenstaande gaat me iets te ver. Is het Requiem van Mozart dan niet ook death metal?

Volgens mij moet je op een gegeven moment wel ophouden; ik deel dat 'Dirt' een naar en eng album is maar qua muzikale stijlelementen is het een danig ander kopje thee.
Voor Hell Awaits valt nog wel een death metal-betoog te maken (en thrash net zo goed).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-04-2014 16:57 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2014 16:48 schreef M. het volgende:
Ik weet dat ik het al een beetje oprek door Slayer's Hell Awaits onder death metal te scharen, maar bovenstaande gaat me iets te ver. Is het Requiem van Mozart dan niet ook death metal?

Nee, gaat lang niet ver genoeg zelfs; metal is sowieso helemaal niet zo metal als het pretendeert te zijn. Zo is bvb. Portishead - Third het beste (en eigenlijk enige echte) black metal-album ooit.
quote:
Volgens mij moet je op een gegeven moment wel ophouden; ik deel dat 'Dirt' een naar en eng album is maar qua muzikale stijlelementen is het een danig ander kopje thee.
Voor Hell Awaits valt nog wel een death metal-betoog te maken (en thrash net zo goed).

Klopt hoor Muzikaal ziet er niets tot weinig in. Qua inhoud zit er wel veel 'dood' in, en misschien wel meer dan in death metal wat toch ook best veel 'horror' en daarmee wat minder direct 'dood' is.

Maar goed, ik postte dat citaat eigenlijk alleen omdat ik het toevallig net had gelezen toen ik over Dissection en Slayer in dat death metal-topic las. Niet als serieus-discussiepunt verder, al vind ik het wel weer leuk dat het nu zo gaat als het gaat


I wish I was a butterfly


Ulfhednar
Usericon van Ulfhednar
Posted 15-08-2018 20:20 by Ulfhednar Wijzig reactieProfiel van UlfhednarQuote dit bericht

Luister AIC nu een maand , maar klinkt echt lekker.. goed op de bas mee te spelen.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen