IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Waarom zijn soft drugs nog illegaal??? Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-01-2003 21:30 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Vind ik gek, dat soft drugs nog steeds illegaal zijn. Dat heeft met internationale wetgeving te maken, maar dan moet de Nederlandse regering maar eens vooruitstrevend zijn.

Vooral raar omdat alcohol dus wel overal te koop is, en veel gevaarlijker denk ik, om over sigaretten nog maar te zwijgen. Ook kunnen soft drugs een ondesteunden rol speel bij ziektes. dus legalizeren die hap.

nee, ik gebruik zelf niet.


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 30-01-2003 21:31 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2003 21:30 schreef attila_de_hun het volgende:
Vind ik gek, dat soft drugs nog steeds illegaal zijn. Dat heeft met internationale wetgeving te maken, maar dan moet de Nederlandse regering maar eens vooruitstrevend zijn.

Vooral raar omdat alcohol dus wel overal te koop is, en veel gevaarlijker denk ik, om over sigaretten nog maar te zwijgen. Ook kunnen soft drugs een ondesteunden rol speel bij ziektes. dus legalizeren die hap.

nee, ik gebruik zelf niet.


Van mij mogen ze het ook legalizeren.
Niet dat ik er zelf wat aan heb.
Maar alchohol is een hard drug.
En vind het belachelijk dat ze dan zo moeilijk gaan doen over soft drugs.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 30-01-2003 21:31 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Mwah...
Gedoogbeleid dus legaal.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-01-2003 21:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2003 21:31 schreef Rasputin het volgende:
Mwah...
Gedoogbeleid dus legaal.


nou... bij ons op het stationstaat het vol van die drugsrunnertjes die mensen irritant trachten te verlokken om mee te gaan naar zo een koffieshop. alweer reden voor te legalizeren.zijn die gasten weer "werkeloos" gewoon soft drugs verkopen in elke supermarkt.


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 30-01-2003 21:36 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 30 januari 2003 21:30 schreef attila_de_hun het volgende:
Vind ik gek, dat soft drugs nog steeds illegaal zijn. Dat heeft met internationale wetgeving te maken, maar dan moet de Nederlandse regering maar eens vooruitstrevend zijn.

Vooral raar omdat alcohol dus wel overal te koop is, en veel gevaarlijker denk ik, om over sigaretten nog maar te zwijgen. Ook kunnen soft drugs een ondesteunden rol speel bij ziektes. dus legalizeren die hap.

nee, ik gebruik zelf niet.


Doordat het officieel nog steeds illegaal is, behoud de politie het recht om in te grijpen als het uit de hand loopt.

Komt misschien een beetje schuin over, maar ja... het zij zo.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


dzouwe
ouwe
Usericon van dzouwe
Posted 30-01-2003 21:36 by dzouwe Wijzig reactieProfiel van dzouweQuote dit bericht

van mij mogen ze het wel legalizeren, een jointje op z'n tijd is best ok


changed to 'ouwe'


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 30-01-2003 21:37 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 30 januari 2003 21:35 schreef attila_de_hun het volgende:
nou... bij ons op het stationstaat het vol van die drugsrunnertjes die mensen irritant trachten te verlokken om mee te gaan naar zo een koffieshop. alweer reden voor te legalizeren.zijn die gasten weer "werkeloos" gewoon soft drugs verkopen in elke supermarkt.


Kunnen mensen de coffeeshop zelf niet vinden dan?


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-01-2003 21:38 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2003 21:36 schreef dzouwe het volgende:
van mij mogen ze het wel legalizeren, een jointje op z'n tijd is best ok


.. en vast veel onschuldiger als al dat alcohol wat overal te koop staat.

als ik moest kiezen tussen een joint of breezers??

geef mij die joint maar.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 30-01-2003 21:39 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 30 januari 2003 21:35 schreef attila_de_hun het volgende:
nou... bij ons op het stationstaat het vol van die drugsrunnertjes die mensen irritant trachten te verlokken om mee te gaan naar zo een koffieshop. alweer reden voor te legalizeren.zijn die gasten weer "werkeloos" gewoon soft drugs verkopen in elke supermarkt.


Is een nutteloze zaak ook, alleen handig voor drugstoeristen lijkt me.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-01-2003 21:40 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2003 21:37 schreef Astaroth het volgende:
Kunnen mensen de coffeeshop zelf niet vinden dan?


ik denk het niet. het is vooral een "service"voor Fransen, Belgen etc etc. die weten de weg dus niet in Roosendaal.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 30-01-2003 21:40 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 30 januari 2003 21:38 schreef attila_de_hun het volgende:
.. en vast veel onschuldiger als al dat alcohol wat overal te koop staat.

als ik moest kiezen tussen een joint of breezers??

geef mij die joint maar.


Ja, lekkere vraag ook.
Bier en een joint dan??
Of ben jij ook al geheelonthouder??


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 30-01-2003 21:40 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

quote:
Op 30 januari 2003 21:38 schreef attila_de_hun het volgende:
.. en vast veel onschuldiger als al dat alcohol wat overal te koop staat.

als ik moest kiezen tussen een joint of breezers??

geef mij die joint maar.


breezers daar zeg je ook wat zeg..



Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 30-01-2003 21:40 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 30 januari 2003 21:38 schreef attila_de_hun het volgende:
.. en vast veel onschuldiger als al dat alcohol wat overal te koop staat.

als ik moest kiezen tussen een joint of breezers??

geef mij die joint maar.


ieder z'n eigen. Ik heb liever alcohol. Van alcohol ga ik misschien raar doen, maar dan weet ik het nog.
Met wiet ga ik stil in een hoekje zitten en de tijd verliezen.

Alcohol is the best drug ever!


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-01-2003 21:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2003 21:40 schreef Rasputin het volgende:
Ja, lekkere vraag ook.
Bier en een joint dan??
Of ben jij ook al geheelonthouder??


Ja (echt waar!)

vandaar dat ik zo dom was om breezers te zeggen. ik heb gewoon geen verstand van alcoholistische versnaperingen. ik dacht dat breezers nu mateloos populair waren.



[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 30-01-2003 21:43]


dzouwe
ouwe
Usericon van dzouwe
Posted 30-01-2003 21:45 by dzouwe Wijzig reactieProfiel van dzouweQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2003 21:40 schreef Astaroth het volgende:
ieder z'n eigen. Ik heb liever alcohol. Van alcohol ga ik misschien raar doen, maar dan weet ik het nog.
Met wiet ga ik stil in een hoekje zitten en de tijd verliezen.

Alcohol is the best drug ever!
ik heb ook liever pils, laat dat fftjes duidleijk zijn, haha! er staat ook 'op zijn tijd'.............


changed to 'ouwe'


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 30-01-2003 23:47 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

volgens mij, krijg je als je de boel "legaliseerd", dat het dan nog niet echt gaat werken.

waarschijnlijk krijg je dan wietplantages van de staat. dat zal waarschijnlijk goed spul worden, maar dan...
dan komt het dus ergens te koop te liggen, (waar the hell, denk je dan, edah, ah??).

maarrr, dan komen er dus accijnzen op.

ik denk nog in guldens, maar als je naar de shop ging, kostte grammetje skunk 14 gulden.

en dat gaat dus zeg maar dmv thuistelers die hun waar verkopen aan de shop.

ik denk dat de staat heel wat meer gaat vragen...

dusss, men gaat toch weer zelf telen(wat nu ook al veel gebeurd, want 14 gulden is natuurlijk ook al veels te veel).

of zelf kopen van een thuisteler, per ons scheelt dat enorm natuurlijk. ***niet zo verborgen tip***


Oud Vuil.


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 31-01-2003 1:01 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

Het is overigens een legitieme discussie tussen psychologen, sociologen, criminologen en juristen of het misschien niet het beste is om harddrugs te legalizeren. Vanuit het liberteins standpunt van 'als je jezelf kapot wil maken moet je dat toch lekker doen, je eigen domme fout', met het idee van betere controle en voorlichtings mogelijkheden zo, en het feit dat dan de prijzen ontiegelijk dalen, en dus junks eerder een overdosis krijgen dan dat ze autoradios *moeten* jatten.
Dus dan kom je van stelende junks, heroine-hoertjes, grootste gedeelte van de georganiseerde misdaad, geweld in de drugscircuit allemaal in een klap af. En inkomsten van accijnzen natuurlijk =)

Je krijgt alleen het probleem van meer junks uberhaupt.

En nou ja, ook al zijn er voorstanders, je zal ze niet in de politiek vinden..heh.

Maarre, ik dacht dat het gedoogbeleid tov marihuana al omgezet was in legalisatie..?


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 31-01-2003 1:02 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Ik denk da legaliseren geen nut heeft.

Het met de doodstraf afstraffen van een blow roken daarentegen....


Dit slaat nergens op.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 31-01-2003 11:00 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

jaja

Gedoogbeleid afschaffen zou stom zijn, krijg je nog meer criminaliteit, dan worden die mensen gedwongen de zaken helemaal via onderwereldfiguren te regelen. Sorry, maar ik hoef liever geen wiet waar bloed aan kleeft...

Legalisering: als we peter tosh moeten geloven:

"Legalise Marihuana, it can build up a failing economy",

het zou wel economisch goed zijn misschien (ondanks dat ik het geen leuk idee vind om meer geld te gaan betalen voor wiet lijkt het me misschien wel een impuls, want er zijn toch volgens schattingen 750 00 nederlanders die blowen (ik denk persoonlijk nog wel een stukje meer)

Drooglegging heeft geleid tot het ontstaan van de grote maffia in amerika, dus laten we alsjeblieft dat in ieder geval niet doen als het om softdrugs gaat...



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 31-01-2003 15:20 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2003 1:01 schreef Egregius het volgende:
(...)
Je krijgt alleen het probleem van meer junks uberhaupt.
(...)



Ik denk dat dat op zich wel mee zou kunnen vallen. Dat iets legaal is, wil nog niet zeggen dat je er ook maar gelijk aan moet beginnen. Er zal in eerste instantie misschien even een verhoogd aantal junks zijn, maar ik denk dat dat vanzelf wel weer zal afkalven. Op een gegeven moment is het 'nieuwe' er toch weer van af... En door meer openheid en dus betere voorlichting kunnen potentiele junks er van doordrongen worden dat ze er niet aan moeten beginnen. Om een concreet voorbeeld te geven: Ik heb zelf op de middelbare school een werkstuk gemaakt over cocaine. Ik was bezig een hoofdstuk te schrijven over crack, toen ik las dat een van de ingredienten van crack kerosine () is - als ik het me goed herinner. Nou, dan heb je gelijk geen trek meer...

Ik ben zelf van mening dat de nadelen van legalisering niet opwegen tegen de voordelen ervan. Verder ben ik sowieso geen voorstander van een overheid die alles maar verbiedt omdat het misschien wel slecht voor je zou kunnen zijn (OK, drugs *zijn* slecht voor je, maar wat dan nog? - te veel zuipen is ook slecht voor je en geen groente eten ook en altijd te laat naar bed ook...). Mijn verstandelijke vermogens zijn goed genoeg om voor me zelf te bepalen wat goed en wat slecht voor me is, en ik ga er vanuit dat het merendeel van de mensen dat ook wel kan.

Ter illustratie in hoeverre de overheid naar mijn mening al afgedwaald is: Bij ons in de bioscoop kom je als je 15 bent en de desbetreffende film is gekeurd voor 16 jaar en ouder, de bioscoop gewoon niet in. Ik heb dan zoiets van, dat maak je (en eventueel je ouders) toch wel lekker zelf uit.

Verder ben ik ook van mening, zoals al eerder geschreven is, dat met drooglegging de ellende pas echt begint...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 31-01-2003 16:55 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Het legaliseren van softdrugs heeft één enorm voordeel: de politie kan zich weer bezighouden met echte criminelen, ipv thuistelertjes die er toch met een schikking vanaf komen.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 31-01-2003 17:17 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2003 15:20 schreef altx het volgende:
Mijn verstandelijke vermogens zijn goed genoeg om voor me zelf te bepalen wat goed en wat slecht voor me is, en ik ga er vanuit dat het merendeel van de mensen dat ook wel kan.


Dacht het niet. Is het je nooit opgevallen wat het gemiddelde IQ is van een mens?


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 31-01-2003 21:14 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2003 17:17 schreef McDoom het volgende:
Dacht het niet. Is het je nooit opgevallen wat het gemiddelde IQ is van een mens?


Precies 100 met een standaarddeviatie van 15


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 31-01-2003 21:59 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2003 21:14 schreef Egregius het volgende:
Precies 100 met een standaarddeviatie van 15


En dat is te laag om te kunnen beseffen dat drugs niet goed voor je zijn?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 31-01-2003 22:46 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

ach, teveel nadenken is ook niet goed. krijg je stress van.

mach ik nog wel even zeggen dat ik blij ben om in nederland te wonen!

wel zo ontzettend lastig om in welk buitenland dan ook iets van een enigszins aanvaardbare kwaliteit te vinden.

en nog iets, krijgen we dus dan ook legale hasjpersen om dus hasj te kunnen maken? want de hasj word natuurlijk nog steeds via illigale wegen ons land ingevoerd.

wiet doet nederland trouwens zelf het beste van de wereld, dus waarom importeren?


Oud Vuil.


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 31-01-2003 22:53 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Mensen die hebben geblowed veroorzaken over het algemeen een stuk minder gezeik dan mensen die gedronken hebben, dus wat mij betreft is het onzin dat soft drugs nog illegaal zijn.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen