IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : DivX-films op stand-alone DVD-speler afspelen Volgende pagina
Styhn
Usericon van Styhn
Posted 31-01-2003 19:55 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

Ik ga dus zo naar wat vrienden van me, en ik wou ff een DivX-film op CD fikken en die daar gaan bekijken. Maar wat voor CD moet ik dan maken? Een data-CD of een video-CD?


11.45: restate my assumptions


Ares
Usericon van Ares
Posted 31-01-2003 20:00 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

video
ow wacht, volgens mij ken dat nie met een .avi film... toch??

[Dit bericht is gewijzigd door Ares op 31-01-2003 20:01]


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 31-01-2003 20:12 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 31 januari 2003 19:55 schreef Styhn het volgende:
Ik ga dus zo naar wat vrienden van me, en ik wou ff een DivX-film op CD fikken en die daar gaan bekijken. Maar wat voor CD moet ik dan maken? Een data-CD of een video-CD?

Als ze een erg goede nieuwe stand-alone DVD speler hebben kan je het DivX'je gewoon op een datacd branden, maar anders zal je hem moeten converteren in VideoCD MPG formaat (dat duurt wel effe hehe) en hem dan als VideoCD branden.

Maar ze kunnen ook de compu in de buurt van de tv zetten, tv op de videokaart aansluiten en zo de DivX afspelen...


Zenial


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 31-01-2003 20:16 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2003 20:12 schreef Zenial het volgende:
maar anders zal je hem moeten converteren in VideoCD MPG formaat (dat duurt wel effe hehe) en hem dan als VideoCD branden.



Dan kan je idd beter morgen gaan (als je tenminste kwaliteit wilt).


Bazzio Attacks!!!


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 31-01-2003 20:20 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2003 20:12 schreef Zenial het volgende:
Als ze een erg goede nieuwe stand-alone DVD speler hebben kan je het DivX'je gewoon op een datacd branden,




Er zijn maar 1 of 2 dvd spelers die dat daadwerkelijk kunnen (en dat zijn nog vage merken ook) dus daar zou ik maar niet op gokken.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 31-01-2003 20:22 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

Ja, dat had ik me ook net uit laten leggen (dat van dat converteren), maar dat is me inderdaad net iets té tijdrovend.. Dan moet ik maar hopen dat het lukt met een data-cdtje.. Maar we keken gister ook "Killing On Live" van Dying Fetus, hoe was dat gedaan dan? SVCD en multisessie ofzo?


11.45: restate my assumptions


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 31-01-2003 20:24 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2003 20:22 schreef Styhn het volgende:
Ja, dat had ik me ook net uit laten leggen (dat van dat converteren), maar dat is me inderdaad net iets té tijdrovend.. Dan moet ik maar hopen dat het lukt met een data-cdtje.. Maar we keken gister ook "Killing On Live" van Dying Fetus, hoe was dat gedaan dan? SVCD en multisessie ofzo?


Data cd gaat absoluut niet lukken. En ik zou een vcd maken ipv een svcd. Verschil in kwaliteit is niet zo groot en sommige dvdspelers slikken geen svcd's


I can't shoot straight unless I've had a pint!


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 31-01-2003 20:24 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

(S)VCD dan. Veel spelers ondersteunen trouwens ook geen SVCD.


Bazzio Attacks!!!


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 31-01-2003 20:24 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 31 januari 2003 20:20 schreef Dunne_Hein het volgende:
Er zijn maar 1 of 2 dvd spelers die dat daadwerkelijk kunnen (en dat zijn nog vage merken ook) dus daar zou ik maar niet op gokken.

Ah mijn broer heeft pasgeleden zo'n ding gekocht die dat kan, dus ik dacht misschien is dat tegenwoordig gebruikelijk hehe


Zenial


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 31-01-2003 20:26 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2003 20:24 schreef Zenial het volgende:
Ah mijn broer heeft pasgeleden zo'n ding gekocht die dat kan, dus ik dacht misschien is dat tegenwoordig gebruikelijk hehe


*zuch* het is jammergenoeg nog niet gebruikelijk voor dvdspelers (de filmindustrie zal het wel tegenhouden ofzo om copieeren tegen te gaan)


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 31-01-2003 20:28 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

oh well, dan maar niet bedankt voor de hulp iig, wat mij betreft mag dit topic wel dicht


11.45: restate my assumptions


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 31-01-2003 20:30 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Wat je nog wel kan proberen is met Nero omzetten naar VCD. Ik weet alleen niet hoelang die er over doet. Kwaliteit is dan wel minder.


Bazzio Attacks!!!


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 31-01-2003 20:31 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2003 20:30 schreef bazzio het volgende:
Wat je nog wel kan proberen is met Nero omzetten naar VCD. Ik weet alleen niet hoelang die er over doet. Kwaliteit is dan wel minder.


Ik denk dat je daar ook een paar uur voor uit kan trekken (afhankelijk van je CPU)


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Count Langhaar
Usericon van Count Langhaar
Posted 01-02-2003 3:05 by Count Langhaar Wijzig reactieProfiel van Count LanghaarQuote dit berichthttp://www.bolthorn.com

Ik heb dus laatst ook een dvd speler gekocht die vcd's kan lezen om mijn neergeladen films op af te kunnen kijken maar dat lukt me dus nog steeds niet. Het probleem is dat een film van een beetje kwaliteit meestal nog net op een data-cd past (na finalizen want meestal zijn ze meer dan 700mb). Wanneer je die films om gaat zetten naar vcd formaat worden ze ineens ongeveer 1,3 GB! Past dus nooit op cd. Dan heb ik nog geprobeerd om het in 2 delen te doen maar het splitsen van een film lukt mij alleen met mpeg films en is me te tijdrovend.

Iemand een oplossing hiervoor?


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 01-02-2003 9:40 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Dit is nu eenmaal tijdrovend (zeker met ondertiteling en surround geluid). Voor een goede kwaliteit kan zo'n beetje max 45 min video op één schijfje branden. Gebruik je trouwens 90 min cd's?


Bazzio Attacks!!!


Count Langhaar
Usericon van Count Langhaar
Posted 01-02-2003 10:26 by Count Langhaar Wijzig reactieProfiel van Count LanghaarQuote dit berichthttp://www.bolthorn.com

quote:
Op 1 februari 2003 9:40 schreef bazzio het volgende:
Dit is nu eenmaal tijdrovend (zeker met ondertiteling en surround geluid). Voor een goede kwaliteit kan zo'n beetje max 45 min video op één schijfje branden. Gebruik je trouwens 90 min cd's?


90 min. cd's?? nee, zijn die er?
Maar het converteren is me allemaal teveel moeite, ik ga weer gewoon de kompjoeter naast de tv zetten denk ik.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 01-02-2003 11:46 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 1 februari 2003 10:26 schreef Count Langhaar het volgende:
90 min. cd's?? nee, zijn die er?
Maar het converteren is me allemaal teveel moeite, ik ga weer gewoon de kompjoeter naast de tv zetten denk ik.

Hahaha inderdaad, dat is gewoon de beste oplossing. Makkelijk, snel, en je hebt nog de beste kwaliteit ook (nou ja, op een echte DVD na dan)


Zenial


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 01-02-2003 19:56 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2003 20:24 schreef Dunne_Hein het volgende:
Data cd gaat absoluut niet lukken. En ik zou een vcd maken ipv een svcd. Verschil in kwaliteit is niet zo groot en sommige dvdspelers slikken geen svcd's


Idd, ik heb nog altijd prachtige kwaliteit met VCD. Zonodig in 2 stukken choppen, werkt prima!


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 01-02-2003 19:59 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2003 20:30 schreef bazzio het volgende:
Wat je nog wel kan proberen is met Nero omzetten naar VCD. Ik weet alleen niet hoelang die er over doet. Kwaliteit is dan wel minder.


?!?! Doet Nero dat? Ik laat de divx exporteren in virtualdub als gewone avi, en dan knal ik er TMPGenc tegenop voor er MPEG-1 layer video en MPEG-2 audio van te maken voor vcd... Dan zit ik nog met een MPEG die ik tot VCD moet maken en dat doet Nero automatisch op de correcte wijze branden via de wizard. Maar ik wist niet dat je met Nero zelf ook van DivX naar VCD kon gaan... BTW, ik heb nooit veel kwaliteitsverlies gezien.


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 01-02-2003 20:01 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2003 3:05 schreef Count Langhaar het volgende:
Ik heb dus laatst ook een dvd speler gekocht die vcd's kan lezen om mijn neergeladen films op af te kunnen kijken maar dat lukt me dus nog steeds niet. Het probleem is dat een film van een beetje kwaliteit meestal nog net op een data-cd past (na finalizen want meestal zijn ze meer dan 700mb). Wanneer je die films om gaat zetten naar vcd formaat worden ze ineens ongeveer 1,3 GB! Past dus nooit op cd. Dan heb ik nog geprobeerd om het in 2 delen te doen maar het splitsen van een film lukt mij alleen met mpeg films en is me te tijdrovend.

Iemand een oplossing hiervoor?


Virtualdub, begin keyframe <--> eind keyframe. Zet video en audio op direct stream copy. Binnen een 2 minuutjes gepiept afhangende van de grootte van het bestand dat je wilt knippen.


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 01-02-2003 20:03 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2003 10:26 schreef Count Langhaar het volgende:
90 min. cd's?? nee, zijn die er?
Maar het converteren is me allemaal teveel moeite, ik ga weer gewoon de kompjoeter naast de tv zetten denk ik.


Converteren zuigt ook. Een vriendin van me heeft een lange verbinding direct naar de woonkamer tv liggen. Even aanzetten en et voila divx op de tv. Ik kan het in feite ook met mijn videokaart alleen staat de comp boven en ik heb er al een tv naast. Dus...heeft geen zin.


Count Langhaar
Usericon van Count Langhaar
Posted 02-02-2003 11:23 by Count Langhaar Wijzig reactieProfiel van Count LanghaarQuote dit berichthttp://www.bolthorn.com

Ik heb het ook geprobeerd met een lange kabel naar beneden (afstand is ongeveer 15 meter!) maar die kabel gaf teveel weerstand en dus alleen een zwart scherm.

De reden waarom ik mijn films op een vcd wil hebben was omdat mijn videokaart ineens niet meer mee wilde werken. Ik kreeg van de een op de andere dag de tv-out niet meer aan de gang. Ik ben nu net over op windows xp en ga dus nog maar es proberen of het wil lukken.


Sauron
dood
Usericon van Sauron
Posted 26-02-2004 13:59 by Sauron Wijzig reactieProfiel van SauronQuote dit bericht

Gister heb ik Brother Bear omgezet om op dvd gezet te worden. 5 uur gewacht en het was eindelijk klaar, omzetten in dvd formaat met IfoEdit en dan maar eens previewen met PowerDVD. En jahoor het is mislukt, geluid loopt niet synchroon met het beeld en soms piept het geluid net alsof iemand met zijn nagels op een schoolbord krabbelt...

Wat ik heb verkeerd gedaan? Oh en de instructies heb ik van deze site : http://www.sectie.be/divx2dvdr/divx2dvdr.htm



dood


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-02-2004 14:14 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Dit dingetje kan Divx afspelen.

http://www.revoy3200dx.nl/


En hij is momenteel retegoedkoop.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 26-02-2004 14:35 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2004 14:14 schreef Chelman het volgende:
Dit dingetje kan Divx afspelen.

http://www.revoy3200dx.nl/


En hij is momenteel retegoedkoop.

Dat hij bestond wist ik al langer, maar dit is echt goedkoop


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-02-2004 14:36 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2004 14:35 schreef Gunman het volgende:
Dat hij bestond wist ik al langer, maar dit is echt goedkoop


hij is iets van 150-200 pleuro afgeprijsd, ja


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen