IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Tiamat/Treblinka Vorige pagina
Aelfric
Usericon van Aelfric
Posted 20-08-2013 14:28 by Aelfric Wijzig reactieProfiel van AelfricQuote dit bericht

Ik ken die uitgave van een jaar of 15 terug met het Treblinka materiaal en de Tiamat 7".
Dan is er dit jaar nog een andere compilatie uitgekomen via KKK to Underground. Smakeloze hoes ook, maar dat krijg je met zo'n naam


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 09-04-2014 9:07 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Blijkbaar heeft Edlund de band verlaten wegens gezondheidsredenen. Hij zal wel nog live meespelen op de komende festivals als afscheid.
Niettemin kan ik me moeilijk Tiamat voorstellen zonder Edlund. Het is toch een beetje zijn band imo (temeer omdat hij nog het enige originele lid was).



mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 09-04-2014 9:27 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2014 9:07 schreef williamblake het volgende:
Blijkbaar heeft Edlund de band verlaten wegens gezondheidsredenen. Hij zal wel nog live meespelen op de komende festivals als afscheid.
Niettemin kan ik me moeilijk Tiamat voorstellen zonder Edlund. Het is toch een beetje zijn band imo (temeer omdat hij nog het enige originele lid was).


Jammer...


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 09-04-2014 10:43 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Zijn statement:

I have decided to leave Tiamat. My health etc.. Doesn't work anylonger. I say leave because I don't claim anything Tiamat. If the other guys wanna continue, fine.. Go ahead. Get a great goodlooking vocalist, sign to Century Media & just do it. But I'm out & not even intrested apart from wishing all the best for the band. All contracts & such will be handed out to Anders, lars & Roger, if they're into it. I want nothing from this, I was spoiled too much of being an adult. Give someone a better chance. I will do the four festivals we have booked for the summer. Face it, there are other bands, plus even Tiamat might get better! Love my brothers & thank YOU for your support! KISSES!



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 19-09-2018 23:37 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487








"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Ed
Usericon van Ed
Posted 21-09-2018 21:24 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2018 23:37 schreef F.Jacobse het volgende:








ppfff wat een vertoning, de band staat erbij ofdat het maar moet, Endlund ziet er halfdood uit en de solo's worden verneukt...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 21-09-2018 22:05 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 21 september 2018 21:24 schreef Ed het volgende:
Endlund ziet er halfdood uit




Ik vond dat juist wel gaaf. Z'n hoofd deed me denken aan dat hoofd van T.G. Warrior.

Blijkbaar zit alleen de drummer en John erbij uit de tijd van Clouds, waar heel veel nummers van gespeeld werden.

Het was vooral iets nostalgisch voor mij, Clouds vond ik in die tijd echt geweldig. Gelukkig nog live gezien, 2 dagen achter elkaar, ik geloof in 1993, heb er nog een LS van. Na het optreden in het noorderligt kwamen ik en eega Johan Edlund nog tegen. Jullie hebben scapegoat niet gespeeld! O, ok, spelen we die morgen wel. Dat kwam goed uit, want het waren de jaren 90 en we waren zo ongeveer overal wel. Vergeten hier waar Tiamat de dag erop speelde (het waren roerige tijden, lol), maar toen speelden ze scapegoat wel, hehe.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-09-2018 22:22 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik kan me uit 93 herinneren dat Endlind er toen ook al als een zoutzak bij stond.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 21-09-2018 22:30 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ja, dat is ook zo. Met z'n hoed en piekhaar, lol!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 22-09-2018 11:25 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Hij ziet er al een tijdje uit dat hij te veel gebruikt heeft en/of te veel op heeft.
Twee keer zijn serenade gezien, beide tijdens de Wildhoney tour, januari 1995 in W2 Den Bosch & Dynamo Open Air 1995.
Persoonlijk vind ik Wildhoney ook het laatste redelijke wat deze band gemaakt heeft.
Meer heb en hoef ik er eigenlijk ook niet van.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 22-09-2018 22:08 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Wildhoney heb ik toen ook nog gekocht, dat was ook mijn laatste. Net even terug geluisterd en daar staan zeker wat goede nummers op, maar ook een boel gepiel. Nee, Clouds staat toch wel bovenaan.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 23-09-2018 13:42 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

Zelfde geldt voor mij. Wildhoney nog gekocht en diie beviel (en bevalt) me prima. Daarna echter afgehaakt. Wat is Tiamat toen ellendig geworden. Favoriete album van ze blijft voor mij The Astral Sleep.


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 07-10-2018 12:10 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Als je al die bands uit die periode analyseert. Dan blijven er nog maar weinig over die hun roots of oorspronkelijke sound niet verloochend hebben. Noem ze allemaal maar op, te beginnen hier met Tiamat waar Wildhoney nog net een beetje de potentiële grens haalt van het oorspronkelijk geluid en concept van Tiamat.
Vervolgens Sentenced, Amorphis, Katatonia, Entombed, Paradise Lost, In Flames, Enslaved enz.

Als het logo al verandert in normale drukletters dan weet je eigenlijk al genoeg.
Het label zal hier natuurlijk ook wel een flinke vinger in de pap hebben om hun zakken goed te kunnen blijven vullen.

Wat dat betreft doet de generatie bands daarvoor het eerlijker (1980-1988).
En de generatie bands daarvoor (1968-1980).


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 07-10-2018 12:19 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Wat vindt men wereldwijd van de platen die Johan en zijn Tiamat heeft gefabriceert?

http://nwnprod.com/forum/viewtopic.php?t=66080


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 07-10-2018 13:39 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

quote:
Op 7 oktober 2018 12:19 schreef Sadistic Sinner het volgende:

Wat vindt men wereldwijd van de platen die Johan en zijn Tiamat heeft gefabriceert?

http://nwnprod.com/forum/viewtopic.php?t=66080

Probleem met dat soort polls is dat alleen de mensen die een hekel hebben aan het latere werk hun stem uitbrengen.

En m.b.t. het "stijl verloochenen"-verhaal:


Vox Clamatis in Deserto


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 09-10-2018 8:20 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Oorspronkelijk fan van het death en doom (en Prey) georiënteerde werk. Maar als ik nu Tiamat draai (en dat gebeurt zeker nog wel), pak ik A Deeper Kind of Slumber, of Skeleton Skeletron. Ik heb juist meer moeite met bands die plotsklaps teruggrijpen naar de oude stijl, zoals Tiamat een klein beetje op Amanethes, een van de albums die ik aan het oppervlak fijn vind, maar gewoonweg weinig diepgang heeft. Juist dat vind ik vaak wat geforceerd overkomen, of alsof het label een vinger in de pap heeft. Anyway, over de gehele linie een goeie band imho.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 09-10-2018 8:22 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2014 10:43 schreef williamblake het volgende:
Zijn statement:

I have decided to leave Tiamat. My health etc.. Doesn't work anylonger. I say leave because I don't claim anything Tiamat. If the other guys wanna continue, fine.. Go ahead. Get a great goodlooking vocalist, sign to Century Media & just do it. But I'm out & not even intrested apart from wishing all the best for the band. All contracts & such will be handed out to Anders, lars & Roger, if they're into it. I want nothing from this, I was spoiled too much of being an adult. Give someone a better chance. I will do the four festivals we have booked for the summer. Face it, there are other bands, plus even Tiamat might get better! Love my brothers & thank YOU for your support! KISSES!


Lees dit nu pas. Jammer. Maar wel een ontzettend fijne houding naar de band zo. Vooral gezien ik de meningen deel dat hij letterlijk en figuurlijk de stem van Tiamat is. Áls ze doorgaan ben ik wel ontzettend benieuwd naar wat er gaat komen.



Sater
Usericon van Sater
Posted 09-10-2018 8:48 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Edlund is alweer een tijdje terug. Zie het live clipje dat de heer Jacobse hierboven heeft gepost.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 09-10-2018 9:26 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Oh man. Ik moet echt niet meer in de ochtend op het forum rondneuzen. Wakkere Japie.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 09-10-2018 9:54 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2018 12:10 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Het label zal hier natuurlijk ook wel een flinke vinger in de pap hebben om hun zakken goed te kunnen blijven vullen.

Wat dat betreft doet de generatie bands daarvoor het eerlijker (1980-1988).
En de generatie bands daarvoor (1968-1980).

Ja, die labels dwingen dat allemaal af!


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen