IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Vakantie Noorwegen Vorige pagina | Volgende pagina
irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 10-09-2008 15:51 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2008 15:26 schreef Cadaveria het volgende:
Bergen vind ik zelf echt heel erg leuk. Volgend jaar maar eens flink sparen zodat ik wat meer van de omgeving rondom Bergen kan gaan zien.
Binnenkort gaat iemand mij meenemen op een trip rondom Oslo. Er schijnen daar ook mooie plekken te zijn.


Ben zelf 1 keer in Bergen geweest toen ik 7 of 8 jaar was, dus daar had ik niet veel aan. Hoop volgend jaar er voor een paar dagen heen te gaan...

Wat die trip in Oslo, dat zal wel goedkomen aangezien Oslo de heroïne hoofdstad van de wereld is


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 11-09-2008 17:00 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2008 15:51 schreef irritante klootzak het volgende:
Ben zelf 1 keer in Bergen geweest toen ik 7 of 8 jaar was, dus daar had ik niet veel aan. Hoop volgend jaar er voor een paar dagen heen te gaan...

Wat die trip in Oslo, dat zal wel goedkomen aangezien Oslo de heroïne hoofdstad van de wereld is
In Bergen kan je ook erg mooie wandelingen maken! De kroegen zijn leuk. De kroeg Inside heeft op maandag een soort happy hour van 21.00 tot 1.00 uur bier voor 29 kronen!! dikke aanrader!

@ Oslo LOL


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-11-2008 0:34 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht















Aantal foto's van de Rallarveien:


















(klik voor iets groter)

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 11-11-2008 0:35]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 11-11-2008 8:58 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2008 15:26 schreef Cadaveria het volgende:Die groeien hier ontzettend veel omdat hier kalk wordt gestort tegen een of andere straling.

Ah, je bedoelt tegen zure regen. Dit is nog steeds een enorm probleem in Noorwegen doordat je onder de rook van de Britse industrie zit.

Mooie foto's, M.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 11-11-2008 14:49 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Wat voor tent heb je M.?


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 11-11-2008 14:51 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2008 8:58 schreef Jällö het volgende:
Ah, je bedoelt tegen zure regen. Dit is nog steeds een enorm probleem in Noorwegen doordat je onder de rook van de Britse industrie zit.

Mooie foto's, M.
ohw ja, dat zou kunnen. mijn noors is niet zo goed op dat vlak
@Maarten. mooi hoor. Moet rallarveien ook maar eens gaan doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 11-11-2008 14:52]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 11-11-2008 14:54 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

Over 2 weken weer 4 dagen naar Trondheim!

Zin an!


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 11-11-2008 14:56 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2008 14:54 schreef irritante klootzak het volgende:
Over 2 weken weer 4 dagen naar Trondheim!

Zin an!
zal wel wat sneeuw liggen dan


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 11-11-2008 15:32 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2008 14:56 schreef Cadaveria het volgende:
zal wel wat sneeuw liggen dan


Dit lijkt me ook heel mooi: http://nsac.climbing.nl/wp/cursussen/Langlauf Maar na wat wikken en wegen heb ik toch maar voor een ski-cursus gekozen. Hoop dat het er nog eens van komt.


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 11-11-2008 15:56 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2008 14:56 schreef Cadaveria het volgende:
zal wel wat sneeuw liggen dan


Dat hoop ik van wel! Vorig jaar lag er om deze tijd al wel een flink pak sneeuw, dus laten we hopen dat er dit jaar weer zo'n 30 cm zal liggen, want in NL zullen we dat niet snel meer meemaken!!!!
owja, DAHL'S pils for teh win!!112q!!131!!


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 11-11-2008 16:41 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2008 15:32 schreef Nimbus het volgende:
Dit lijkt me ook heel mooi: http://nsac.climbing.nl/wp/cursussen/Langlauf Maar na wat wikken en wegen heb ik toch maar voor een ski-cursus gekozen. Hoop dat het er nog eens van komt.
ziet er vet uit!! lijkt me wel wat. Ik ga dit jaar leren skieen en langlaufen.
quote:
Op 11 november 2008 15:56 schreef irritante klootzak het volgende:
Dat hoop ik van wel! Vorig jaar lag er om deze tijd al wel een flink pak sneeuw, dus laten we hopen dat er dit jaar weer zo'n 30 cm zal liggen, want in NL zullen we dat niet snel meer meemaken!!!!
owja, DAHL'S pils for teh win!!112q!!131!!
tot nu toe is het nog vrij warm En is er nog helemaal niet zo veel sneeuw gevallen. In het uiterste noorden vriest het nog niet eens.
De lokale Sodd is ook een dikke aanrader. (soort groente soep)


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-11-2008 0:48 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 11 november 2008 14:49 schreef Nimbus het volgende:
Wat voor tent heb je M.?

Da's een Sirius Extreme II van Exped.

Sirius is het type, Extreme slaat op het feit dat-ie iets lichter (geloof ik) is dan de normale Sirius en II is voor 2-persoons.

Voor 2 personen is hij overigens aardig bemeten, je hebt ruimte over zeg maar (meestal zijn 2-persoonstenten een soort "erg ruime 1-persoons"). Wel 3,3 kilo (ingepakt en wel incl. alles), wat aan de zware kant. Wel stormvast (windkracht 9 op de Noordkaap, ging goed -- de duurdere Hilleberg van mijn buren was constant aan het flappen en moeilijk doen).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 12-11-2008 0:54 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ik ben eigenlijk nog opzoek naar een tent en bij de bever hadden ze een mooie The North Face expeditietent staan. Ze hadden ook vergelijkbare van de Bever zelf en nu met 40% korting.

Ik zoek eigenljik een ruime twee- tot driepersoons tent, dus twee personen met voldoende ruimte voor bagage of drie personen als het moet. Wat ik hoorde is dat je dan vaak bij expeditietenten uitkomt en die zijn natuurlijk lekker stevig, maar ook duurder en zwaarder.
Er zullen toch wel gewone tenten zijn die dit ook bieden?
Voor weekenden klimmen maakt gewicht niet zo uit, want dan gaat het toch in een busje, maar dan hoeft het ook weer geen expeditietent te zijn. Maar ik wil er ook graag mee gaan trekken en dan gaat dat gewicht wel parten spelen, maar is degelijkheid wel gewenst.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 12-11-2008 1:01 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Hier http://www.meteowear.nl/producten/productgroep.asp?groepid=1080 hebben ze ook wel mooie tenten en ze claimen dat het expeditietenten zijn. Wel aardig aan de zware kant, maar zeker geen verkeerde prijs, een derde tot een vierde van de prijs van een Bever tent. Vraag je je toch af of ze wel goed zijn?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-11-2008 1:04 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 12 november 2008 0:54 schreef Nimbus het volgende:
Ik ben eigenlijk nog opzoek naar een tent en bij de bever hadden ze een mooie The North Face expeditietent staan. Ze hadden ook vergelijkbare van de Bever zelf en nu met 40% korting.

Ik zoek eigenljik een ruime twee- tot driepersoons tent, dus twee personen met voldoende ruimte voor bagage of drie personen als het moet. Wat ik hoorde is dat je dan vaak bij expeditietenten uitkomt en die zijn natuurlijk lekker stevig, maar ook duurder en zwaarder.
Er zullen toch wel gewone tenten zijn die dit ook bieden?
Voor weekenden klimmen maakt gewicht niet zo uit, want dan gaat het toch in een busje, maar dan hoeft het ook weer geen expeditietent te zijn. Maar ik wil er ook graag mee gaan trekken en dan gaat dat gewicht wel parten spelen, maar is degelijkheid wel gewenst.


Je zegt dus eigenlijk dat je bij de ruimte die jij wil nogal snel bij een expeditietent uitkomt. Die relatie zie ik niet direct. In mijn tent kunnen ook drie personen als het moet en da's geen expeditietent. Overigens is met deze tent wel iemand dwars over Tibet gefietst en er levend uitgekomen, lijkt me een goede testcase .

(http://itchy-wheels.exploder.org/blog/)

Iig voor weekendklimmen en wat rondtrekken lijkt me een expeditietent wat overdreven. Deze Exped-tent komt een heel eind en kostte me 340 euro. Maar voor solo-wandelingen is-ie denk ik wat te zwaar. Misschien moet je voor solo-tochten een eigen tentje fiksen (denk aan de Hilleberg Akto of zo) en voor weekendklimmen het hebben van een wat grotere tent uitbesteden . Of 2 tenten kopen.

Blijft moeilijk, ik heb mij ook flink het hoofd erover gebroken. Zit er zelfs over te denken om bij een evt cashoverschot toch maar een kleinere tent te kopen, ik vind deze toch wat te lomp.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 12-11-2008 1:21 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Een werknemer van de Bever wist mij dat te vertellen, maar ik twijfelde er al aan.

Luxe probleem hè
Twee tenten is nog niet eens zo een gek idee. Als ze beiden maar niet te gek veel kosten. Maar ik neig toch naar een wat grotere twee of driepersoons tent. Bij het wandelen probeer ik toch als het kan in een hut te overnachten.
Zal er nog goed over moeten nadenken.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 12-11-2008 13:55 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

@Nimbus: Check het nieuwe model v. Fjällräven: de Vala. Alle specs die je nodig hebt en nog voordelig ook. Tenten met gekruisde stokken zijn ietsje krapper maar altijd storm- en sneeuwvaster en je hebt de haringen niet per sé nodig.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 12-11-2008 14:18 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

@M Prachtige foto's. Heb meteen zin om weer te vertrekken!




Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 12-11-2008 14:52 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Vraagje(s) aan M:

Jij bent toch naar de Noordkaap gefietst? Van waaruit ben je toen vertokken en hoe lang heb je daarover gedaan?



Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 12-11-2008 15:06 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2008 13:55 schreef Jällö het volgende:
@Nimbus: Check het nieuwe model v. Fjällräven: de Vala. Alle specs die je nodig hebt en nog voordelig ook. Tenten met gekruisde stokken zijn ietsje krapper maar altijd storm- en sneeuwvaster en je hebt de haringen niet per sé nodig.


Die ziet er goed uit inderdaad, nette prijs ook. Ze hebben ook een tunnel-variant, maar zoals je al zegt zal die koepel wel wat steviger zijn.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-11-2008 15:34 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Heya mislyd! Long time no see!
Dank je voor het compliment. Ik ga nog wel een keer terug als ik heb leren fotograferen mooi plaatje van Jotunheimen trouwens, ik hoor bijna de rotsblokken tegen elkaar aan knarsen onder mijn voeten.

quote:
Op 12 november 2008 14:52 schreef MetalJan het volgende:
Vraagje(s) aan M:

Jij bent toch naar de Noordkaap gefietst? Van waaruit ben je toen vertokken en hoe lang heb je daarover gedaan?



Ik ben 8 juli vertrokken vanuit Kristiansand en ik ben daar op 18 augustus aangekomen. 6 weken bezig geweest dus. Als je het mij vraagt is dat te kort, er is gewoonweg teveel te zien en ik had eigenlijk te weinig tijd voor wandeltochtjes of andere uitstapjes. Doe ik volgende keer anders (i.e. meer tijd nemen of minder plannen en "wel zien waar ik uitkom" -- nu wilde ik per sé naar de Noordkaap).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 14-11-2008 11:20 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2008 1:21 schreef Nimbus het volgende:Twee tenten is nog niet eens zo een gek idee.
Ik heb twee tenten, een fatsoenlijke 2/3 tent en een anderhalf persoons geval. Als ik alleen fiets neem ik geen tent mee en áls ik nog es ga solo-wandelen neem ik een bivakzak want zo'n minitentje is toch ook 3x niks, zeker niet voor een groot persoon als ik.

On-topic: Wellicht ga ik volgende zomer een marathon zwemmen in het Sognefjord. Als ik het toch doe dan maar op een toffe locatie dacht ik zo.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 14-11-2008 11:57 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

gaaf!

Ik ga waarschijnlijk begin van het nieuwe jaar skieen in Røros. Schijnt wel vaag te zijn daar aangezien er lange tijd geen vegetatie was door de mijnbouw. Nu komt de vegetatie weer langzaam op gang. Zin an!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 16-11-2008 19:29 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

vandaag nog even Oslo stad ingeweest. Ik had een heel cool iets ontdekt vlak bij het kasteel.
Let niet op mijn fotografie kunsten mijn hand was nog niet al te stevig iets met te veel van







Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Snark
Usericon van Snark
Posted 17-11-2008 7:43 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

ik vraag me af wat er zou gebeuren als ik een vakantie duitsland, vakantie belgie, vakantie frankrijk of vakantie spanje topic zou openen..

te belachelijk dat er naast een normaal vakantietopic een los Noorwegen vakantietopic in leven wordt gehouden... maar goed, melden dat je op vakantie gaat naar Noorwegen is waarschijnlijk ook een soort statussymbool



Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen