IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Vakantie Noorwegen Vorige pagina | Volgende pagina
Freduk
Usericon van Freduk
Posted 06-02-2003 21:54 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ik ben er afgelopen zomer met een maat heen geweest, die een eigen auto had. De boot kost je met auto en 2 personen (van toppie denemarken naar zuidpunt noorwegen-kristianszand) 180 euro enkele reis. Als je van te voren reserveert is het 190 euro retour, das dus wel interessant. Daar doe je trouwens 6 uur over.

Je kan het best kamperen. Dat is op de kamping 5 euro de man en in kristianszand 15, omdat dat een populaire badplaats is. Brood en beleg kost je in de supermarkt ongeveer dubbel zo duur als hier, en dat is dus best te doen. Neem wel veel peuken mee van hier als je rookt, want daar is het 12 euro per pakje. Bier in de kaffee's is best te doen, in de rocktent in Bergen (heet de garage) kostte een pilsje 7 euro, maar je krijgt wel een ,5 liter (is dus goedkoper dan een barcelona-disco)

Op hotel is daar 50 euro de man per dag, maar als je een keertje in bergen of oslo uit wilt moet je wel in hotel. In stavanger is er wel een camping. Eigenlijk een omgebouwd park.

Met de trein gaan lijkt me trouwens wel oneindig kut. Veel beter kun je met de brommer gaan, zoals die gast hierboven suggereert. Ik geloof dat je in denemarken en noorwegen toch zowieso met meer vermogen mag rijden.


Follow the freezing moon...


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 06-02-2003 21:58 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

180 euro per persoon bedoel ik. In bergen kan je op zaterdag trouwens op de markt walvis inslaan, is goedkoper dan biefstuk hier! (voor 5 euro de man hadden we echt VEEL)


Follow the freezing moon...


Meulen35
Vic Rattlehead
Usericon van Meulen35
Posted 06-02-2003 21:59 by Meulen35 Wijzig reactieProfiel van Meulen35Quote dit berichthttp://www.chat4all.nl/members/strangewings

quote:
Op 6 februari 2003 21:58 schreef Freduk het volgende:
180 euro per persoon bedoel ik. In bergen kan je op zaterdag trouwens op de markt walvis inslaan, is goedkoper dan biefstuk hier! (voor 5 euro de man hadden we echt VEEL)

is dat te eten... lijkt me wel grappig... hoe smaakt dat?


The military intelligence, Two words combined that can\'t make sense


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 06-02-2003 22:04 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Bij Garage een halve liter 7 euro?In het hoogseizoen op de drukke avonden maximaal 41 kroner wat zo'n 5,20 euro is.Buiten de gangbare vakanties is een halve liter ongeveer 1,20 euro goedkoper.Het is wel zo dat in Garage na 23:00 uur het bier enkele kroner duurder is.Trouwens,in dezelfde straat een stukje verder door betaal je 20 kroner voor een halve liter welke 2,60 euro is en da's dus nog goedkoper dan Nederland en Belgie
Ga in Bergen nooit naar de pizzaria tegenover de vismarkt.Daar heb ik twee jaar terug 80!!!!!! gulden betaald voor een pizza Hawaii.Dat was wel abnormaal duur


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 06-02-2003 22:09 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2003 22:04 schreef Hub de Gallier het volgende:
Bij Garage een halve liter 7 euro?In het hoogseizoen op de drukke avonden maximaal 41 kroner wat zo'n 5,20 euro is.Buiten de gangbare vakanties is een halve liter ongeveer 1,20 euro goedkoper.Het is wel zo dat in Garage na 23:00 uur het bier enkele kroner duurder is.Trouwens,in dezelfde straat een stukje verder door betaal je 20 kroner voor een halve liter welke 2,60 euro is en da's dus nog goedkoper dan Nederland en Belgie
Ga in Bergen nooit naar de pizzaria tegenover de vismarkt.Daar heb ik twee jaar terug 80!!!!!! gulden betaald voor een pizza Hawaii.Dat was wel abnormaal duur


Hub je had toch niet tegen die gast gezegt dat je een pizza VAN hawai wou hebben ofwel?
Want dan is 80 gulden nog goedkoop.



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 06-02-2003 22:14 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2003 22:09 schreef Frietbal het volgende:
Hub je had toch niet tegen die gast gezegt dat je een pizza VAN hawai wou hebben ofwel?
Want dan is 80 gulden nog goedkoop.



Haha,nee zo zat was ik ook weer niet : Ik ben toen met Jørn(Hades Almighty)daar gaan uit eten want hij zei dat dat een goede tent was.Was het inderdaad ook maar ik vond het al vreemd dat er geen prijzen op de menukaart stonden.Toen ik eenmaal moest betalen wist ik wel waarom,hehe.80 gulden voor een pizza

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 06-02-2003 22:15]


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 07-02-2003 12:27 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Thanks mensen, aan alles heb ik wat, ik denk dat het interrailen wordt voor mij. Is goedkoop en kan ik meteen ook Zweden en Finland bezoeken. En dan wordt het in een tentje & blokhutten overnachten, is de betaalbaar!


Sorpresa
love sucks
Usericon van Sorpresa
Posted 07-02-2003 13:18 by Sorpresa Wijzig reactieProfiel van SorpresaQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/apocalypse

quote:
Op 7 februari 2003 12:27 schreef Vintersorg het volgende:
Thanks mensen, aan alles heb ik wat, ik denk dat het interrailen wordt voor mij. Is goedkoop en kan ik meteen ook Zweden en Finland bezoeken. En dan wordt het in een tentje & blokhutten overnachten, is de betaalbaar!


Ik hoop dat je het heel erg naar je zin zult hebben daar! Tis echt de moeite waard wat de natuur betreft!

[Dit bericht is gewijzigd door Sorpresa op 07-02-2003 13:19]


"If God were suddenly condemned to live the life which he had inflicted on men, he would kill himself"


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 08-02-2003 9:48 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 5 februari 2003 19:00 schreef Vintersorg het volgende:
Ik ben van plan om deze zomer naar Noorwegen op vakantie te gaan. Ik ben er van bewust dat Noorwegen behoorlijk duur is. Mijn vraag is eigenlijk :

- Zijn er hier al eens mensen naar Noorwegen geweest?

en zo ja....

- Weten jullie een wat goedkopere manier om daar een dag of 10 te vertoeven? (denk aan welke reisorganisatie, accomodatie enzo...)




Ik ga ook naar Noorwegen denk ik, samen met mijn vriendinnetje hoor!!


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 08-02-2003 10:11 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 7 februari 2003 12:27 schreef Vintersorg het volgende:
Thanks mensen, aan alles heb ik wat, ik denk dat het interrailen wordt voor mij. Is goedkoop en kan ik meteen ook Zweden en Finland bezoeken. En dan wordt het in een tentje & blokhutten overnachten, is de betaalbaar!


Als je ook naar Zweden gaat raad ik je aan om naar Nationalpark Tresticklan te gaan. Het ligt in Dalsland (boven Göteborg) op tegen de grens met Noorwegen aan. Zo'n mooi park, ben er een keer samen met iemand geweest en later nog speciaal een keer alleen naar Zweden gegaan om daar heen te gaan.



foto komt van deze link:
http://www.naturvardsverket.se/index.php3?main=/dokument/natur/natpark/parkbesk/tresti2.htm

eigen foto's:




[Dit bericht is gewijzigd door elessar op 08-02-2003 10:32]



Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 08-02-2003 10:13 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 7 februari 2003 12:27 schreef Vintersorg het volgende:
Thanks mensen, aan alles heb ik wat, ik denk dat het interrailen wordt voor mij. Is goedkoop en kan ik meteen ook Zweden en Finland bezoeken. En dan wordt het in een tentje & blokhutten overnachten, is de betaalbaar!


Heb je MSN? We moeten maar es een beetje lullen hierover.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 08-02-2003 13:34 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2003 10:11 schreef elessar het volgende:
Als je ook naar Zweden gaat raad ik je aan om naar Nationalpark Tresticklan te gaan. Het ligt in Dalsland (boven Göteborg) op tegen de grens met Noorwegen aan. Zo'n mooi park, ben er een keer samen met iemand geweest en later nog speciaal een keer alleen naar Zweden gegaan om daar heen te gaan.



foto komt van deze link:
http://www.naturvardsverket.se/index.php3?main=/dokument/natur/natpark/parkbesk/tresti2.htm

eigen foto's:




Ik ga ook naar Zweden me oom heeft daar een huisje gehuurd en dat huisje is in de buurt van gotenburg.
Dus daar ga ik ook even kijken!!
En ik ga nog naar een viking dorp daar hehe.


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 09-02-2003 9:17 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 8 februari 2003 13:34 schreef wladimir het volgende:
Ik ga ook naar Zweden me oom heeft daar een huisje gehuurd en dat huisje is in de buurt van gotenburg.
Dus daar ga ik ook even kijken!!
En ik ga nog naar een viking dorp daar hehe.


Het heerscht daar echt, een mooi gebied. Ook veel rotstekeningen uit de bronstijd en bij Tanum heb je idd zo'n bronstijd-dorp, met een offermoeras-achtig iets enzo, bedoel je dat?



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 09-02-2003 9:34 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Handig topik.
Met een beetje geluk ga ik volgend jaar rond deze tijd.

[edit]Kent Noorwegen coffeeshops?[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Slechtheid op 09-02-2003 9:39]


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 09-02-2003 11:15 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 9 februari 2003 9:34 schreef Slechtheid het volgende:
Handig topik.
Met een beetje geluk ga ik volgend jaar rond deze tijd.

[edit]Kent Noorwegen coffeeshops?[/edit]


Wat denk je zelf?


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 09-02-2003 11:22 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2003 11:15 schreef Inside-Lie het volgende:
Wat denk je zelf?
Dat is fukked up.
Ik wilde er een 72 urig Noorse Natuur-Delerium van maken met flink wat JD en THC.

Hmz, als ik nou wat meesmokkel in m'n schoenen, zouden ze erachter komen?
Met heel erg veel Ildjarn en Hate Forest natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Slechtheid op 09-02-2003 11:26]


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 09-02-2003 11:41 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 9 februari 2003 11:22 schreef Slechtheid het volgende:
Dat is fukked up.
Ik wilde er een 72 urig Noorse Natuur-Delerium van maken met flink wat JD en THC.

Hmz, als ik nou wat meesmokkel in m'n schoenen, zouden ze erachter komen?
Met heel erg veel Ildjarn en Hate Forest natuurlijk.


Hahaha... Ik zou er maar mee oppassen!


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 09-02-2003 14:00 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2003 9:17 schreef elessar het volgende:
Het heerscht daar echt, een mooi gebied. Ook veel rotstekeningen uit de bronstijd en bij Tanum heb je idd zo'n bronstijd-dorp, met een offermoeras-achtig iets enzo, bedoel je dat?
De vriendin van me oom zei dus dat er daar een soortement viking dorp is.
Met mensen die vikingen naspelen ofzo.
En er ook idd rotstekeningen zijn.
Altijd interessant.


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 10-02-2003 12:34 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Joepie... Ik ga net als Vintersorg interrailen, dus Noorwegen, Zweden en Finland

Iemand nog verder leuke suggesties?


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 10-02-2003 13:34 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Hmm.. wat is duur? Als je echt ergens naartoe wilt mag geld geen obstakel zijn. Heel Scandinavië is duur maar daar krijg je ook zeker veel voor terug

Scanrail zou ik zeker nemen, dan heb je een paar weken totale vrijheid en als je geen goedkoop hotelletje kan vinden, kun je altijd nog een nachttreintje pakken


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 10-02-2003 14:50 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 10 februari 2003 12:34 schreef Inside-Lie het volgende:
Joepie... Ik ga net als Vintersorg interrailen, dus Noorwegen, Zweden en Finland

Iemand nog verder leuke suggesties?


Lapland, Noordkaap



wladimir
Usericon van wladimir
Posted 10-02-2003 16:17 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Je kan natuurlijk ook genieten als het niet duur is.


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 10-02-2003 16:27 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Ik ben zelf trouwens van plan om naar Åland te gaan. Heen via Helsinki, terug via Stockholm... heersch



Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 11-02-2003 0:26 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Ik ga in mei naar Scandinavië, dan kan ik meteen het 2000 decibel festival in Zweden meepikken

voor meer info www.mfdecibel.com


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 11-02-2003 10:11 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Daar speeld Vintersorg ook!! fuck


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen