IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Vakantie Noorwegen Vorige pagina | Volgende pagina
wladimir
Usericon van wladimir
Posted 11-02-2003 17:54 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht



Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 17-05-2004 14:15 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Ik ga van de zomer naar Noorwegen, waar ik ook een wandeltocht over de Jotunheim wil gaan maken. Hoe zit het met overnachten daar, kan je gewoon wildcamperen (neem aan van wel)? En is er in Noorwegen informatie te krijgen over wandelen daaro (kaartjes etc.)?


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 17-05-2004 15:19 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=804350

checkt het uit.

ja je kunt gewoon wilt camperen en als je lid ben van Den Norske Turist Föreningen kost je camping plaats niet zo veel, verder zijn er veel luxeauze hutten te huren.

check voor wat kiekjes van mijn vakantie vorig jaar het topic dat ik gelinked heb, damn ik wil er ook weer naar toe.


I Find That I Am Not There...


Karin
Usericon van Karin
Posted 17-05-2004 15:23 by Karin Wijzig reactieProfiel van KarinQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2004 14:15 schreef Iskariot het volgende:
Ik ga van de zomer naar Noorwegen, waar ik ook een wandeltocht over de Jotunheim wil gaan maken. Hoe zit het met overnachten daar, kan je gewoon wildcamperen (neem aan van wel)? En is er in Noorwegen informatie te krijgen over wandelen daaro (kaartjes etc.)?


Jotunheimen heerst ! Het is daar zo ongelovelijk mooi ! En ja, wild kamperen is toegestaan, mooi goedkoop dus


Will there ever be a better icon than myself?


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 17-05-2004 15:29 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2004 14:15 schreef Iskariot het volgende:
Ik ga van de zomer naar Noorwegen, waar ik ook een wandeltocht over de Jotunheim wil gaan maken. Hoe zit het met overnachten daar, kan je gewoon wildcamperen (neem aan van wel)? En is er in Noorwegen informatie te krijgen over wandelen daaro (kaartjes etc.)?

In het plaatsje LOM is in ieder geval een toeristencentrum met ontzettend veel (wandel)kaarten. LOM ligt ten noorden van Jotunheimen.
Wellicht dat wel meer plaatsen zulke centra hebben.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 17-05-2004 15:48 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2004 15:29 schreef RrroooaaarrR het volgende:
In het plaatsje LOM is in ieder geval een toeristencentrum met ontzettend veel (wandel)kaarten. LOM ligt ten noorden van Jotunheimen.
Wellicht dat wel meer plaatsen zulke centra hebben.


Inderdaad een goed startpunt voor wandelen in jotunheimen, vanaf daar kun je gemakkelijk de bus nemen naar Spitterstule alwaar je de Galdhöppigen kunt beklimmen, machtig mooi!


I Find That I Am Not There...


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 17-05-2004 18:44 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Wildkamperen mag overal tenzij je maar minimaal 200 meter van bebouwing vandaan bent met je tentje.
Ik ga komend jaar april weer...heb godverdomme dit jaar moeten overslaan wegens geldgebrek
Maar goed,komend jaar word mijn 14e keer dat ik ga


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 17-05-2004 21:01 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2004 14:15 schreef Iskariot het volgende:
Ik ga van de zomer naar Noorwegen, waar ik ook een wandeltocht over de Jotunheim wil gaan maken. Hoe zit het met overnachten daar, kan je gewoon wildcamperen (neem aan van wel)? En is er in Noorwegen informatie te krijgen over wandelen daaro (kaartjes etc.)?


Wij zijn afgelopen jaar naar Noorwegen geweest met de auto (Fredrikshavn-Oslo met de boot) en daar een beetje rondgetrokken. Prijzen van benzine ongeveer verglijkbaar met NL. Ook Jotunheimen.

Je hebt daar verschillende bemande trekkershutten (geldt ook voor Rondane en andere natuurparken) waar je kunt eten/drinken/douchen en/of slapen voor een redelijke prijs. Wildkamperen mag natuurlijk ook. Maar de bodem is rots..dus neem goede haringen mee.
Een lijst van die trekkershutten zijn opvraagbaar bij de Noorse dienst voor toerisme. Campings zijn helemaal niet duur in Noorwegen. En bij de supermarkt betaal je ongeveer hetzelfde voor je boodschappen. Ook bier is in de supermarkt niet eens zoveel duurder. Sommige dingen (vis bijv.) zijn zelfs goedkoper dan hier. Alleen het vlees is duurder...



Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 17-05-2004 21:59 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Bedankt lui!

Ik heb zelf geen auto, dus zal met het openbaar vervoer moeten, en heb al gekeken een auto huren is te duur (ca. 200-250 euro per dag ). Weet iemand een site voor het openbaar vervoer in Noorwegen (dan met name met bussen)?


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 18-05-2004 14:55 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Kan je niet beter een auto in Nederland huren?
Nadeel is wel dat je meer reisdagen zal hebben. Hoewel je wel binnen twaalf uur al in Frederikshavn zit om de boot te nemen naar Oslo.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 18-05-2004 14:58 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2004 18:44 schreef Hub de Gallier het volgende:
Maar goed,komend jaar word mijn 14e keer dat ik ga
Ieder zijn ding, maar heb jij niet eens de behoefte aan een andere bestemming? Of zoek jij die andere bestemming telkens in Noorwegen zelf op?


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 18-05-2004 15:16 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 14:55 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Kan je niet beter een auto in Nederland huren?
Nadeel is wel dat je meer reisdagen zal hebben. Hoewel je wel binnen twaalf uur al in Frederikshavn zit om de boot te nemen naar Oslo.
Ik moet eerst een maand veldwerk doen is Noorwegen, dan heb ik die auto dus eerst een maand voor niks staan, dat gaat dus helaas niet door.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 18-05-2004 15:29 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Hmm, das balen.
Misschien een idee om nog even wat (vrouwelijke) contacten (met in bezit van een auto) via internet op te doen voordat je naar Noorwegen gaat?


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 18-05-2004 15:33 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Hehe, idee


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 18-05-2004 17:40 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 14:58 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Ieder zijn ding, maar heb jij niet eens de behoefte aan een andere bestemming? Of zoek jij die andere bestemming telkens in Noorwegen zelf op?
Yep,in Noorwegen zelf is vanalles te zien.Ben er nog lang niet uitgekeken.Ik plan ook nooit iets als ik ga.Ik zie wel waar ik uitkom.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 18-05-2004 19:15 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Ik ga dit jaar sowieso een cursus doen aan de universiteit van Bergen in de maand juli.
Volgend jaar kan ik er pas weer heen op vakantie en dan maken we er een tocht van via Denemarken en met de brug via Zweden naar Noorwegen.
Wat betreft bier: flesjes Tuborg zijn niet zo duur, ik geloof maar 1 euro. Maar Dahl's is een stuk lekkerder!


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 18-05-2004 19:21 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 17:40 schreef Hub de Gallier het volgende:
Yep,in Noorwegen zelf is vanalles te zien.Ben er nog lang niet uitgekeken.Ik plan ook nooit iets als ik ga.Ik zie wel waar ik uitkom.

Ben jij wel eens in de buurt van Tromso uitgekomen?
Wil graag weten hoe dat is. Vooral de natuurgebieden daar. Indien aanwezig...


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 19-05-2004 16:09 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

//edit: bericht verplaatst


dank je ...

[Dit bericht is gewijzigd door DaVinz op 19-05-2004 16:12]


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 19-05-2004 16:11 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 19-05-2004 16:29 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 19:21 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Ben jij wel eens in de buurt van Tromso uitgekomen?
Wil graag weten hoe dat is. Vooral de natuurgebieden daar. Indien aanwezig...
Nee,ben daar nog niet geweest.Wil ik wel ook graag naar toe.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 19-05-2004 20:02 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ah handig topic. ik stap nl volgende week zaterdag in mijn auto richting Noorwegen.
Ik heb de route al een beetje uitgestippeld:
boot Hirtshals-Kristiansand;
Setesdal - Bergen - Sognefjord - Geirangerfjord - Alesund - Jostedalsbreen - Trollstigveien - Lillehammer - Oslo - Goteborg - Malmo - Kopenhagen - home sweet home. Dit in ongeveer 15 dagen.
Nog iemand tips wat ik beslist niet mag missen?


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 19-05-2004 21:06 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Zo das een behoorlijk vol programma


poisongirl
Usericon van poisongirl
Posted 20-05-2004 20:31 by poisongirl Wijzig reactieProfiel van poisongirlQuote dit bericht

ga 7 juni naar Oslo voor 3dgn weliswaar maar dat komt omdat ik daarna naar kopenhagen ga. wordt echt heel cool !! tis alleen wel een fucking duur land noorwegen, trouwens denemarken ook.


metalmook
Usericon van metalmook
Posted 21-05-2004 8:24 by metalmook Wijzig reactieProfiel van metalmookQuote dit bericht

Laatste 2 weken van de zomervakantie ga ik ook naar noorwegen samen met mijn vriendin, iig naar het Hole in the Sky festival en het afscheidsconcert van Windir...


grevdrake
BC Rich fansite
Usericon van grevdrake
Posted 25-05-2004 1:47 by grevdrake Wijzig reactieProfiel van grevdrakeQuote dit berichthttp://www.bcrich.kicks-ass.org

quote:
Op 17 mei 2004 21:01 schreef Jezebel het volgende:
En bij de supermarkt betaal je ongeveer hetzelfde voor je boodschappen. Ook bier is in de supermarkt niet eens zoveel duurder. Sommige dingen (vis bijv.) zijn zelfs goedkoper dan hier. Alleen het vlees is duurder...


Niet helemaal waar...
Bier is er echt wel een stuk duurder, tenzij je LETTØL gekocht hebt... Dit kost evenveel als het bier in Nederland, smaakt uitstekend, maar bevat maar 2,5% alcohol. De naam zegt het al: LIGHT BIER.

Vlees is er inderdaad heel duur.
Vis is goed te doen, een moot zalm en garnalen koop je daar vers in de supermarkt.
Rekesalat (garnalensalade) is heerlijk op brood. De chips in Noorwegen smaken naar echte aardappel en zijn lekker bros.

Een vakantie in Noorwegen is overigens het beste met de auto te doen, waarbij uitstapjes te voet of met de mountainbike erg mooi zijn. Ik kan een klimtocht over de gletscher bij Nigaardsbreen van harte aanbevelen. Ook mooi: Trollstigen met de auto. 12% hellingen.


...only dead people are cool...


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen