IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Kan iemand mij melodieuze black/death metalbands aanraden Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-02-2004 22:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2004 22:50 schreef Borgia II het volgende:
Tis niet bijzonder melodieus, maar een geweldige band, dus vind ik dat ie er tussen moet..bovendien 3/5 van At the gates zit in die band
ja ok maar is toch geen death/black ??


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-02-2004 22:55 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2004 22:23 schreef Sloeber het volgende:
(...)
Grimfist
(...)



Okay... Wanneer vind jij iets niet meer melodieus, als ik vragen mag?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Sloeber
Zoembas
Usericon van Sloeber
Posted 20-02-2004 23:20 by Sloeber Wijzig reactieProfiel van SloeberQuote dit berichthttp://home.planet.nl/~fuzzbass

quote:
Op 20 februari 2004 22:55 schreef altx het volgende:
Okay... Wanneer vind jij iets niet meer melodieus, als ik vragen mag?


Nile, Cannibal Corpse, Meshuggah. Allemaal (bijna) puur percussionistisch gitaarwerk. Drummers als gitaristen! Of gitaristen als drummers, 't is maar hoe je 't bekijkt.


Rost er lekker op los op z'n 6-snarige basbijl in FENRIS (black/viking metal)


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-02-2004 23:39 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2004 23:20 schreef Sloeber het volgende:
Nile, Cannibal Corpse, Meshuggah. Allemaal (bijna) puur percussionistisch gitaarwerk. Drummers als gitaristen! Of gitaristen als drummers, 't is maar hoe je 't bekijkt.



Ok, I get the idea.


Het was gewoon dat het woord "melodieus" niet het eerste is dat in me opkomt als ik Grimfist moet beschrijven. Het is ook maar waar je het mee vergelijkt. Grimfist is vergeleken met sommige death en black bands misschien wel melodieus te noemen, maar op zichzelf staand vind ik het dat toch niet echt...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 20-02-2004 23:43 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Die nieuwe Vital Remains..die is wel melodieus


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 20-02-2004 23:47 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

De beste melodic death metal die je kunt vinden:

Nocturnus - The Key

[Dit bericht is gewijzigd door TNightmare op 20-02-2004 23:52]


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 20-02-2004 23:52 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

Algol vind ik prachtig


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 20-02-2004 23:56 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2004 23:47 schreef TNightmare het volgende:
Nocturnus!


Om in het rijtje (floriaanse) deathmetal te blijven

-Death (Human, Individual Thought Patterns, Symbolic, Sound Of Perseverance)
-Morbid angel (vooral Domination en Gateways)
-Monstrosity (In Dark purity en Rise to power)
-Suffocation (effigy of the forgotten en pierced from within)
-Immolation (Here in after, Close to a world below, Unholy cult)
-Malevolent creation (Envenomed, the will to kill, In cold blood)


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 21-02-2004 14:25 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2004 23:47 schreef TNightmare het volgende:
De beste melodic death metal die je kunt vinden:

Nocturnus - The Key


"This one is older than shit, heavier than time!"


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 26-02-2004 16:27 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Wie kent hier Eternal Gray? Is een melodic death/thrash band uit Israel, maar ze hebben een 100% Europees geluid, d.w.z. geen oriëntaalse invloeden whatsoever.

Voor zover ik weet, hebben ze 1 album uit, Kindless (2002) genaamd. Ze komen hierop dicht in de buurt van Wages of Sin van Arch Enemy. De drummer doet zeker aan Daniel Erlandsson denken, maar persoonlijk vind ik 'm ook aardig in de buurt komen van wat Proscriptor op het laatste Melechesh-album Sphynx laat horen. Blijft natuurlijk de vraag in hoeverre er in de studio aan gesleuteld is... Verder lijkt de zanger bij tijd en wijle wel een mannelijke versie van Angela Gossow.

En dat is gelijk het enige punt van kritiek. Als je iemand die Eternal Gray niet kent, deze cd laat horen en je zegt erbij dat het de nieuwe Arch Enemy is, zou diegene je waarschijnlijk nog geloven ook.

URL: http://www.eternalgray.com


By the way, als mensen interesse hebben, ze hebben 'm op dit moment voor 8 eurootjes bij Cold Blood Industries (heb ik 'm ook vandaan). En dat is toch niet slecht voor 45 minuten muziek (oh ja, let niet op de stomme fout in de titel; het is echt Eternal Gray en niet Eternal Grey):
http://www.coldbloodindustries.com/mailorder.php?formaat=0&keywords=eternal+grey&currency=1&language=NL


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 04-03-2004 15:42 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Iemand Soulreaper al genoemd? Zitten 2 ex-leden van Dissection in.

Is Gothenburg metal, maar dan net een tikje bruter. Het is een beetje te vergelijken met een band als Sacramentum.

Ze hebben momenteel twee full-length albums uit:
* Written in Blood (2000) - als je snel bent, kun je misschien nog ergens een exemplaar bemachtigen.
* Life Erazer (2003).

Ik kan ze persoonlijk allebei zeer goed waarderen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


invictis
Usericon van invictis
Posted 04-03-2004 19:02 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

hmmz nou gewoon maar even wat bandnamen dan die als eerste bij me opkomen;

Op death gebied;


-Death
-Dismember
-Intestine Baalism
-The project hate
-Hypocrisy



Op black/death gebied;


-Dissection
-Necrophobic
-Dawn

Op black gebied;

-Emperor
-Arcturus



anders krijg je de typische Gothenburg muck, maar dat is niet mijn ding eigenlijk.


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


verwoesting
Usericon van verwoesting
Posted 04-03-2004 19:08 by verwoesting Wijzig reactieProfiel van verwoestingQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

obtained enslavement, soulblight
dawn, nier solen gar....


Furious black death metal http://www.sammath.nl


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 05-03-2004 17:48 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Black metal: Reign of Erebus

Subtiel keyboard, en verder lekker chaotisch.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 19-04-2004 17:57 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Iemand bekend met de Amerikaanse band Enforsaken? Die spelen Gothenburg-achtige metal in de stijl van (oude) In Flames.
Een aanrader voor de mensen die na Clayman hun interesse in In Flames verloren hebben.

URL: http://www.enforsaken.com


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


venom rules
..
Usericon van venom rules
Posted 19-04-2004 18:55 by venom rules Wijzig reactieProfiel van venom rulesQuote dit berichthttp://..

Monastery is ook een vette melodieuze black/death metalband


..


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 19-04-2004 20:05 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 08-08-2004 21:27 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik zit nu Golem - Death never dies te luisteren; vette thrash met veel flitsende In Flames achtige melodieen!! Wie kent het nog meer?

Het latere album Dreamweaver schijnt een Blessed are the sick-achtig album te zijn; aanrader dus?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 08-08-2004 21:31 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

Children of bodom


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 08-08-2004 21:59 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2003 11:44 schreef Ignored het volgende:
Okey jongens, ik weet dat deze vraag volkomen niet gewaardeerd gaat worden.
Ik ben zelf nog een zeer orienterende metal luisteraar en ken nog niet echt veel bands.
Ben net verhuist en heb hier nog nie echt maten die op dezelfde hoogte zitten wat muziek betreft. Ik neem aan dat er vast wel mensen zijn die een beetje meer kennis hebben en mij aan namen van goeie bands kunnen helpen. Mijn interesse gaat uit naar wat meer melodieuse Black/Death metal


Ok, jij zit helemaal verkeerd momenteel.
Nooit van heavymetal gehoord of sla je dat voor het gemak over?
Alles, maar dan ook echt alles in dat genre is gaver.
Ik begin me serieus zorgen te maken over de opvoeding van mensen tegenwoordig.
Dit gaat het niet worden in de toekomst.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 08-08-2004 22:01 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Jep, heavy metal is not the law.


F*ck hippies


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 08-08-2004 22:01 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2004 21:59 schreef CoenV het volgende:
Ok, jij zit helemaal verkeerd momenteel.
Nooit van heavymetal gehoord of sla je dat voor het gemak over?
Alles, maar dan ook echt alles in dat genre is gaver.
Ik begin me serieus zorgen te maken over de opvoeding van mensen tegenwoordig.
Dit gaat het niet worden in de toekomst.
Lul niet zo dom...


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 08-08-2004 22:04 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2004 22:01 schreef Brujeria het volgende:
Lul niet zo dom...


Sprak het schoolvoorbeeld.


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 08-08-2004 22:05 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2004 21:59 schreef CoenV het volgende:
Ok, jij zit helemaal verkeerd momenteel.
Nooit van heavymetal gehoord of sla je dat voor het gemak over?
Alles, maar dan ook echt alles in dat genre vind ik gaver.
Ik begin me serieus zorgen te maken over de opvoeding van mensen tegenwoordig.
Dit gaat het niet worden in de toekomst.
bovenstaande is meer van toepassing lijkt me...

EDIT: en jij bent nog een iets groter broekie als mij dus.

[Dit bericht is gewijzigd door Brujeria op 08-08-2004 22:07]


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


Faust
Annoying.
Usericon van Faust
Posted 08-08-2004 22:16 by Faust Wijzig reactieProfiel van FaustQuote dit bericht

Denotation


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen