IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Aborym Vorige pagina | Volgende pagina
Argh
Usericon van Argh
Posted 12-08-2010 1:57 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Ik heb hier een aantal albums liggen met zo'n 1 nummer concept, een ambient/drum n bass track van zo'n 60 minuten, prachtig hoor een leuke ervaring voor een keer of 2 maar er naar blijven luisteren doe ik vrijwel niet. Dan hebben we nog Edge Of Sanity met Crimson, ja het is sfeervol en ja zodra je de stukken wat herkent kun je toch wat losse tracks erop na houden maar het blijft een zware en ietwat eentonige zit.

Die Aborym track zal ik zeker een luisterbeurt geven, maar het zal mij niks verbazen dat het niet lang genoeg boeit en dat meer dan de helft ervan gewoon filler/ambient stuff is.. maar goed we zullen zien natuurlijk.

Dergelijk spul als een nieuw 'album' bestempelen blijft mij al helemaal een raadsel?!

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 12-08-2010 1:58]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 12-08-2010 2:23 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Ik moet je gelijk geven dat ik het ook wat minder snel opzet, maar Sleep - Jerusalem is misschien de uitzondering die de regel bevestigd. Ik luister albums bijna altijd helemaal in zijn geheel. Losse nummers luister ik nauwelijks, alleen wat pop/hiphop/elektronische muziek, omdat daar de albums vaak kut zijn.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 30-08-2010 3:33 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

As previously announced, Italian electro / black metallers ABORYM’s fifth album will be out on next November 8th.

On this new misdemeanour entitled “Psychogrotesque”, the now-established three member line-up (Fabban on vocals, bass, synth; Hell:IO:Kabbalus on guitars and synths; Eithun G. Bard on drums) is joined by a number of special guests and friends: Richard K. Szabo of TWZ, an old acquaintance of ABORYM since the days of “With No Human Intervention”; Narchost (MALFEITOR, DEMON'S SHADE, STORMCROW); Pete Michael Kolstad Vegem (guitarist of BLOOD TSUNAMI and MONGO NINJA); Giulio Moschini (guitarist of HOUR OF PENANCE); bassist Emiliano Natali (SHOREBORN); and Davide Tiso (talented musician and the mind behind EPHEL DUATH and KARYN CRISIS BAND).

The most sensational and unprecedented collaboration on this record, and probably the most sensational in ABORYM’s entire career since 1993, is with Karyn Crisis. A historical shamanic singer of the legendary combo metal-hardcore crossover CRISIS from New York, as well as pioneer of the female-fronted movement also involved in the past with SIX FEET UNDER, SIGILLUM S, VOIVOD’s vocalist and currently in the KARYN CRISIS BAND together with Davide Tiso, Karyn Crisis returns on the international extreme metal scene with ABORYM, through one of the most insane and violent performances of all time behind the microphone.



Veel gastbijdrages weer. Volgens mij vond ik Crisis kut, maar ik weet het niet zeker meer.


BlackWizard
Usericon van BlackWizard
Posted 30-08-2010 16:51 by BlackWizard Wijzig reactieProfiel van BlackWizardQuote dit berichthttp://www.myspace.com/merlijnpoolman

Ik ben benieuwd wat deze plaat gaat worden

Een van mijn favoriete bands in ieder geval, met een mooie schijt-aan-alles instelling


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 13-09-2010 1:37 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Artwork van de nieuwe plaat:



Faustian Spirit of the Earth


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 13-09-2010 1:38 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Ben wel benieuwd.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 13-09-2010 1:46 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Er zouden 7 nummers op het album staan, al zal het eigenlijk 1 lange track van 32 minuten zijn.


Faustian Spirit of the Earth


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 13-09-2010 1:47 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Wie is die dude op de hoes dan? doet me aan Gollem van Lord of the Rings denken.

Edit: alleen is die kaal.

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 13-09-2010 1:47]


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 13-09-2010 3:11 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

quote:
Op 13 september 2010 1:38 schreef Burzum het volgende:
Ben wel benieuwd.

+1!


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 15-09-2010 11:29 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 13 september 2010 1:37 schreef cataclysm child het volgende:
Artwork van de nieuwe plaat:





wat een leuke invalshoek.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-09-2010 11:42 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Die hoes is vet


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 15-09-2010 11:43 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

ik denk aan One Flew Over the Cuckoo's Nest


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-09-2010 18:12 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Erg gave hoes zeg!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 14-10-2010 23:02 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Nieuw nummer van Aborym online:

http://www.season-of-mist.com/common/downloads/Aborym/Aborym-Psychogrotesque-pt-VII.mp3

Typisch Aborym, vooral de snellere stukken vind ik erg lekker.


Faustian Spirit of the Earth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-10-2010 13:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ooowowoow, lekkere effecten op de nieuwe plaat


signature


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 01-11-2010 1:06 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Nog even wachten hier... maar ben enorm benieuwd


Faustian Spirit of the Earth


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 01-11-2010 1:10 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur


Ik wacht de release af.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


BlackWizard
Usericon van BlackWizard
Posted 01-11-2010 13:10 by BlackWizard Wijzig reactieProfiel van BlackWizardQuote dit berichthttp://www.myspace.com/merlijnpoolman

Ik ook!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-11-2010 13:15 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Vet nummer.


Quis moderabat ipsos moderatores?


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-11-2010 13:56 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Dit doet me al heel wat meer dan die Generator tracks


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-11-2010 10:15 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Oe, lekker album.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Murder Junkie
Zoveelste mentalkloon.
Usericon van Murder Junkie
Posted 12-11-2010 16:45 by Murder Junkie Wijzig reactieProfiel van Murder JunkieQuote dit bericht

Net even geluisterd, maar kan hier echt niks mee.


Zoveelste mentalkloon.


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-11-2010 10:55 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ook deze valt me weer enorm tegen. Je verwacht wat, een storm, maar het is een briesje. De plaat heeft echt een kutsound. Het knalt van geen kant en hoewel er hier en daar wel wat leuke riffs staan is het over het algemeen huilen met de pet op.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 15-11-2010 11:25 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Beetje als CHD?


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-11-2010 11:57 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

nope


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen