IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : bezuinigingen in het hoger onderwijs Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-02-2003 16:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik denk dat de regering in het onderwijs eens de touwtjes wat strakker in handen moet hebben. Bijvoorbeeld scholen beboeten als blijkt dat leerlingen dit soort klachten hebben.

Men zou de scholen dientengevolge ook moeten belonen als prestaties bovengemiddeld zijn.

Zorgt voor extra stimulans bij de scholen om goed onderwijs te leveren ipv te zorgen dat de school winst draait. (zowiezo is het belachelijk dat scholen zich druk moeten maken om winst/verlies)


Blancaflor
Usericon van Blancaflor
Posted 17-02-2003 16:42 by Blancaflor Wijzig reactieProfiel van BlancaflorQuote dit berichthttp://www.evershadow.cjb.net

Waaah ze zijn gek!!!

Ga ik studeren gaan ze gauw even de voordelige regeltjes afschaffen!!

En mijn vriend kan dalijk ineens het dubbele gaan ophoesten als hij nog een masterstudie wil gaan doen! Afschieten die ambtenaren!

Laten we dan gewoon wat mider staatsschuld inlossen!

Ze begrijpen gewoon niet hoe belangrijk goed hoger onderwijs is..


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 17-02-2003 16:47 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 17 februari 2003 16:42 schreef Blancaflor het volgende:
Waaah ze zijn gek!!!

Ga ik studeren gaan ze gauw even de voordelige regeltjes afschaffen!!

En mijn vriend kan dalijk ineens het dubbele gaan ophoesten als hij nog een masterstudie wil gaan doen! Afschieten die ambtenaren!

Laten we dan gewoon wat mider staatsschuld inlossen!

Ze begrijpen gewoon niet hoe belangrijk goed hoger onderwijs is..


Staatsschuld niet aflossen is problemen verschuiven naar de toekomst. Beter is om gewoon de defensiepot flink te laten slinken


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Falkh
Usericon van Falkh
Posted 17-02-2003 16:50 by Falkh Wijzig reactieProfiel van FalkhQuote dit bericht

Naar mij mening steken zo ook veel te veel geld en tijd uit aan het asielzoekersbeleid en de integratie ervan. Het tegenwoordig het belangrijkste punt van de agenda, dat asielzoekers beleid.


Immortal Pride


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-02-2003 16:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

En al dat geld wat naar het buitebnald gaat eens in nederland zelf investeren


Falkh
Usericon van Falkh
Posted 17-02-2003 16:59 by Falkh Wijzig reactieProfiel van FalkhQuote dit bericht

Nederland heeft zijn goede bedoelingen al genoeg getoond, het wordt tijd dat we nu eerst eens aan ons zelf denken en dan pas aan het buitenland.


Immortal Pride


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 17-02-2003 17:02 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2003 16:47 schreef Sjaan het volgende:
Staatsschuld niet aflossen is problemen verschuiven naar de toekomst. Beter is om gewoon de defensiepot flink te laten slinken

Toekomst hehe, zelfde met natuur dan.
Kijk maar naar onze noordzee.
Straks kunnen we zwemmen in afval zooi.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 17-02-2003 17:05 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 17 februari 2003 17:02 schreef wladimir het volgende:
Toekomst hehe, zelfde met natuur dan.
Kijk maar naar onze noordzee.
Straks kunnen we zwemmen in afval zooi.


Snap deze post niet echt (als reactie op de mijne) maar natuur moet idd ook es wat meer prioriteit krijgen. Het is telkens weer een stukje natuur minder en beton meer. Zolang we maar niet te snel gaan krenken we ons geweten niet, sneu..


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-02-2003 17:22 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 17 februari 2003 16:13 schreef Snagger het volgende:
Dat slaat nergens op claw ..

Haha je kan als je met je studie klaar bent je kamer uit, en daarnaast kan je ook een lening even afbetalen. Dat kan geen EEN student betalen !!




zo gaat het al eeuwen...


Je moeder.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-02-2003 19:01 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Godver, straks kunnen alleen rijkeluiskindjes gaannstuderen. Er mag, er MOET, selectie zijn bij mensen die gaan studeren maar wel op kwaliteit entalent en niet op centen.


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 17-02-2003 19:06 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

Zijn ze nou godverdomme helemaal gek geworden!!???! Ik ga volgend jaar (hopelijk) beginnen aan geneeskunde en dat kunnen mijn moeder en ik waarschijnlijk net betalen met een extra lening en een aanvullende beurs...als dit zo doorgaat kan ik mijn dokter-worden-droom dus wel vergeten!


I spy with my little and verrry evil eye.....


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 17-02-2003 19:09 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Godverdomme, straks ben ik jaren bezig met werken om mijn studie te kunnen bekostigen... al die cd's die je daar van kunt kopen


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 17-02-2003 20:21 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Wat een fucking bullshit... yep de rechtsen zullen de economie wel eens even gaan redden... stelletje kortzichtige bastards!!! Denken ze nou werkelijk dat dit geen verstrekkende gevolgen zal hebben? Zijn ze nou werkelijk ZO stom dat vergeten dat het onderwijs de basis is van een gezonde economie? Goed, we gaan terug naar het stelsel van de aristocratie, laat de rijkeluiskinderjes studeren en het armere volk verrekken, we hebben toch te weinig putjesscheppers en kunnen we gelijk ervoor zorgen dat we geen asielzoekers meer aan hoeven te nemen voor die banen .

Twee vliegen in een klap zal men denken

Godverdomme hoe durven ze juist in deze tijd te fucking gaan bezuinigen op onderwijs!!! Wat een kortzichtigheid, wat een ongelofelijke stompzinnigheid, Wel ik weet niet hoeveel miljarden naar de bewapening maar nog geen fucking 700 miljoen voor het onderwijs!!!

Ik snap echt geen hol meer van de politiek in dit land!!!


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Falkh
Usericon van Falkh
Posted 17-02-2003 20:42 by Falkh Wijzig reactieProfiel van FalkhQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2003 20:21 schreef Phriar het volgende:
Wat een fucking bullshit... yep de rechtsen zullen de economie wel eens even gaan redden... stelletje kortzichtige bastards!!! Denken ze nou werkelijk dat dit geen verstrekkende gevolgen zal hebben? Zijn ze nou werkelijk ZO stom dat vergeten dat het onderwijs de basis is van een gezonde economie? Goed, we gaan terug naar het stelsel van de aristocratie, laat de rijkeluiskinderjes studeren en het armere volk verrekken, we hebben toch te weinig putjesscheppers en kunnen we gelijk ervoor zorgen dat we geen asielzoekers meer aan hoeven te nemen voor die banen .

Twee vliegen in een klap zal men denken

Godverdomme hoe durven ze juist in deze tijd te fucking gaan bezuinigen op onderwijs!!! Wat een kortzichtigheid, wat een ongelofelijke stompzinnigheid, Wel ik weet niet hoeveel miljarden naar de bewapening maar nog geen fucking 700 miljoen voor het onderwijs!!!

Ik snap echt geen hol meer van de politiek in dit land!!!


over kortzichtige bastards gesproken!!


Immortal Pride


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 17-02-2003 20:45 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 17 februari 2003 20:42 schreef Falkh het volgende:
over kortzichtige bastards gesproken!!



Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Falkh
Usericon van Falkh
Posted 17-02-2003 20:53 by Falkh Wijzig reactieProfiel van FalkhQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2003 20:45 schreef Sjaan het volgende:



Of wou je zeggen dat dit onderbouwd is! Waarom zijn de rechtsen nou weer kortzichtig? Ik ben ook "rechts" maar wat het onderwijs betreft kan er niet genoeg geld worden uitgegeven.
En om dan weer met het argument over het militair budget te komen is ook al zo iets. Ik vind het ook onzin om zo veel te investeren in het leger. Maar om dan meteen weer uitgemaakt te worden voor kortzicht! vind ik heel erg kortzichtig.
het is altijd zo, als er iets gaande is dan is het meteen de schuld van de "rechtsen" en dat komt me toch zo de neus aan uit.

[Dit bericht is gewijzigd door Falkh op 17-02-2003 20:56]


Immortal Pride


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 17-02-2003 20:57 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Nederland loopt nu al economisch achterop doordat onze loonkosten te hoog zijn en daardoor niet kunnen concureren met oost-europa. Dus als je niet op kwantiteit kan concureren zal je dat op kwaliteit moeten doen en dat kan alleen met goed geschoolde mensen. Ze zijn echt helemaal gestoord die ambtenaren. Maar goed het is nog maar een aanbeveling, en nog geen werkelijkheid.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 17-02-2003 21:00 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 17 februari 2003 20:53 schreef Falkh het volgende:
Of wou je zeggen dat dit onderbouwd is! Waarom zijn de rechtsen nou weer kortzichtig? Ik ben ook "rechts" maar wat het onderwijs betreft kan er niet genoeg geld worden uitgegeven.
En om dan weer met het argument over het militair budget te komen is ook al zo iets. Ik vind het ook onzin om zo veel te investeren in het leger. Maar om dan meteen weer uitgemaakt te worden voor kortzicht! vind ik heel erg kortzichtig.
het is altijd zo, als er iets gaande is dan is het meteen de schuld van de "rechtsen" en dat komt me toch zo de neus aan uit.


Het is andersom net zo! Links wordt verweten geen bal aan economie te doen. Onder links zou Nederland een armoedig land worden! Nouw, als je als rechtse persoon dit beweerd en je wilt bezuinigen op onderwijs, dan kan ik alleen maar zeggen: kortzichtig!

Mijn reactie ging trouwens meer over het feit dat je een betoog tegen die maatregel afkeurde.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 17-02-2003 21:01 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Okay... sorry... Ik zal het nooit meer over de rechtsen of de linkse hebben... sheez en ze zeggen dat linksen te pc zijn

Ik generaliseerde, es tut mir leit...

I apologise...

Maar mijn post blijft staan...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-02-2003 21:05 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2003 20:57 schreef Paul het volgende:
Maar goed het is nog maar een aanbeveling, en nog geen werkelijkheid.
idd, dat krijgt men er echt nooit door in allebei de kamers


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 17-02-2003 21:09 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Ja dit is natuurlijk belachelijk, zonder goed onderwijs en in dit geval duur onderwijs heb je niks. Ik twijfel overigens dat dit uberhaupt door kan gaan, ik zou het in ieder geval zeker jammer vinden want ik ben nog wel een jaar of 4 bezig


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-02-2003 22:11 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hey hey Snaack, jij stemde toch VVD? Wat zeur je nu??

Anyway, ik weet dat het onderwijs veel meer geld nodig heeft -- of dit nu de manier is? Ik vind het behoorlijk brute maatregelen eigenlijk!! En, hmmm, eigenlijk vind ik het niet eens zo erg, mits er een goede regeling komt voor mensen die het dus ECHT NIET kunnen betalen.

Ik weet wel dat ik het niet erg zal vinden om veel geld voor de opleiding van een eventueel kind te moeten ophoesten. En ik weet ook dat er VEEL TE VEEL mensen op de universiteit rondlopen, die er niet thuishoren.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 17-02-2003 22:24 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2003 22:11 schreef Dwaallicht het volgende:
Hey hey Snaack, jij stemde toch VVD? Wat zeur je nu??

Anyway, ik weet dat het onderwijs veel meer geld nodig heeft -- of dit nu de manier is? Ik vind het behoorlijk brute maatregelen eigenlijk!! En, hmmm, eigenlijk vind ik het niet eens zo erg, mits er een goede regeling komt voor mensen die het dus ECHT NIET kunnen betalen.

Ik weet wel dat ik het niet erg zal vinden om veel geld voor de opleiding van een eventueel kind te moeten ophoesten. En ik weet ook dat er VEEL TE VEEL mensen op de universiteit rondlopen, die er niet thuishoren.

pff als dit door gaat kan ik het amper betalen en ik ga heus wel hard werken op de uni.
Vooral de middenklassers zijn hier de lul.
De armen krijgen subsidie en de midden klassers verdienen net teveel, omdat te krijgen of belasting terug te krijgen.

En trouwens jou studie is al afgerond.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 17-02-2003 22:31 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

onee, studenten...

en natuurlijk klagen ze.

zucht...

eerst maar ff afwachten, mensen. er worden zo ontzettend veel proefballonnetjes afgevuurd in dit land, 't is bijna millieu-vervuiling.


Oud Vuil.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 17-02-2003 22:34 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 17 februari 2003 22:24 schreef wladimir het volgende:
pff als dit door gaat kan ik het amper betalen en ik ga heus wel hard werken op de uni.
Vooral de middenklassers zijn hier de lul.
De armen krijgen subsidie en de midden klassers verdienen net teveel, omdat te krijgen of belasting terug te krijgen.

En trouwens jou studie is al afgerond.


Juist, daar val ik dus onder *grom*


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen