IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : bezuinigingen in het hoger onderwijs Vorige pagina
wladimir
Usericon van wladimir
Posted 17-02-2003 22:35 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2003 22:31 schreef webblaster wim het volgende:
onee, studenten...

en natuurlijk klagen ze.

zucht...

eerst maar ff afwachten, mensen. er worden zo ontzettend veel proefballonnetjes afgevuurd in dit land, 't is bijna millieu-vervuiling.
Afwachten ok, maar als het door gaat... .

Kan je het niet een beetje voorstellen dat mensen hierdoor klagen?
Stel voor dat jij ergens meer belasting voor moet betalen, voor je auto.
Dan zou jij dat voorstel ook niet leuk vinden.


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 17-02-2003 22:36 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Bezuinigen op onderwijs is het domste dat je kan doen.
Hoe kunnen die ambtenaren in godsnaam vergeten zijn dat ze zelf (hopelij) ooit ook gestudeerd hebben? Al twijfel ik daar wel aan als je zulke dingen verzint, heb je niet al te veel verstand van zaken.

Er zijn tal van dingen waar nederland op zou kunnen bezuinigen, defensie, subsidies voor professionele sportclubs en desnoods ontwikkelingshulp..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 17-02-2003 22:38 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 17 februari 2003 22:35 schreef wladimir het volgende:
Stel voor dat jij ergens meer belasting voor moet betalen, voor je auto.
Dan zou jij dat voorstel ook niet leuk vinden.


hehheh, de laatste jaren gaat het over kilometheffingen, rekeningrijden en wat nog meer wat ze de automobilist willen aandoen.

als ik me daar druk over moet maken, tis nog steeds blablabla.


Oud Vuil.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 17-02-2003 22:39 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 17 februari 2003 16:32 schreef Falkh het volgende:
Onderwijs is de belangrijkste drijfveer in de Economie! slimmerik


Oh? Waarom zijn er dan plannen om te gaan bezuinigen? Blijkbaar omdat het geld ergens anders in gepompt moet worden (aflossing staatsschuld?) wat in de ogen van bepaalde mensen belangrijker is.....


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-02-2003 22:41 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Natuurlijk gaan mensen klagen -- het zijn ook brute maatregelen. Maar ik ben wel voor een fikse zuivering van het hoger onderwijs.

Eigenlijk ben ik voor beurzen gebaseerd op prestatie. En maak het dan maar fokking duur voor hen wier punten niet hoog genoeg zijn (en minder duur voor degenen die het wel kunnen). Maar goed, dit impliceert dan wel dat de kwaliteit van het onderwijs erg goed is -- dat is nu natuurlijk niet het geval.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 17-02-2003 23:27 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl


Als ze dat doorvoeren kan ik wel stoppen (mijn prestaties zijn OK, maar dat kan ik dat niet betalen....)
En dan te bedenken dat het bedacht is door een stel figuren dat vroeger allicht in 10 jaar tijd op kosten van de staat alle studiepunten bijelkaar heeft gezopen....

Ik dacht dat het onderwijs wel genoeg uitgekleed was afgelopen jaren/decennia...




Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 18-02-2003 6:59 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2003 22:11 schreef Dwaallicht het volgende:
Hey hey Snaack, jij stemde toch VVD? Wat zeur je nu??

Anyway, ik weet dat het onderwijs veel meer geld nodig heeft -- of dit nu de manier is? Ik vind het behoorlijk brute maatregelen eigenlijk!! En, hmmm, eigenlijk vind ik het niet eens zo erg, mits er een goede regeling komt voor mensen die het dus ECHT NIET kunnen betalen.

Ik weet wel dat ik het niet erg zal vinden om veel geld voor de opleiding van een eventueel kind te moeten ophoesten. En ik weet ook dat er VEEL TE VEEL mensen op de universiteit rondlopen, die er niet thuishoren.
Zorg dan voor een soort van afval procedure (1e jaar erg moeilijk maken ofzo) in plaats van alles 2x zo duur maken. Dat plan van groenlinks vond ik eigenlijk nog zo gek niet.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-02-2003 8:10 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 6:59 schreef Iskariot het volgende:
Zorg dan voor een soort van afval procedure (1e jaar erg moeilijk maken ofzo) in plaats van alles 2x zo duur maken. Dat plan van groenlinks vond ik eigenlijk nog zo gek niet.

Probleem is, als je allemaal mensen laat afvallen, heb je natuurlijk veel minder inkomsten van collegegeld.

't Is triest .


ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 18-02-2003 9:52 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

dat wordt gewoon werken jongens
"gezonde hollandse jongens met den schop in den hand" (kan ook leuk zijn )


the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


Mrtn
Usericon van Mrtn
Posted 18-02-2003 12:50 by Mrtn Wijzig reactieProfiel van MrtnQuote dit bericht

Wat een gelul zeg.. onderwijs is de fundering van onze economie. Zonder goed opgeleidde mensen geen ontwikkeling; zonder ontwikkeling gaan we achteruit in alles..

Ze gaan ..mij.. dus dubbel pakken want én het collegegeld gaat omhoog én je moet het hele bedrag gaan lenen.

Belachelijk! Dit gaat veuls te ver

& sommige mensen hier vergeten dat er mensen zijn die keihard moeten werken voor hun studiepunten en daarnaast moeten werken om -alles- te kunnen betalen. Als die dus een keer wat punten missen, moeten ze harder/meer aan school werken & meer geld gaan verdienen omdat ze hun opleiding moeten betalen.
Zoek de fout.

[Dit bericht is gewijzigd door Mrtn op 18-02-2003 12:58]


Bill Watterson (Calvin & Hobbes): I hope some historian will confirm that I was the first cartoonist to use the word "booger" in a newspaper comic strip.


Falkh
Usericon van Falkh
Posted 18-02-2003 15:13 by Falkh Wijzig reactieProfiel van FalkhQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 12:50 schreef Mrtn het volgende:
Wat een gelul zeg.. onderwijs is de fundering van onze economie. Zonder goed opgeleidde mensen geen ontwikkeling; zonder ontwikkeling gaan we achteruit in alles..

Ze gaan ..mij.. dus dubbel pakken want én het collegegeld gaat omhoog én je moet het hele bedrag gaan lenen.

Belachelijk! Dit gaat veuls te ver

& sommige mensen hier vergeten dat er mensen zijn die keihard moeten werken voor hun studiepunten en daarnaast moeten werken om -alles- te kunnen betalen. Als die dus een keer wat punten missen, moeten ze harder/meer aan school werken & meer geld gaan verdienen omdat ze hun opleiding moeten betalen.
Zoek de fout.


Kijk Jebes dit bedoelde ik nou ook


Immortal Pride


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 18-02-2003 16:20 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 18 februari 2003 15:13 schreef Falkh het volgende:
Kijk Jebes dit bedoelde ik nou ook


Ik heb ook nooit beweerd dat onderwijs niet belangrijk is.... maar er zijn andere manieren om economie te stimuleren naast het onderwijs....


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 18-02-2003 17:29 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 8:10 schreef Dwaallicht het volgende:
Probleem is, als je allemaal mensen laat afvallen, heb je natuurlijk veel minder inkomsten van collegegeld.

't Is triest .
Die inkomsten uit college geld staat in het niets bij wat echt een universiteit kost. Als ze door een stuk minder studenten een tak kunnen schappen levert dat veel meer op als die mensen die geen college geld dan betalen.


Mrtn
Usericon van Mrtn
Posted 19-02-2003 10:43 by Mrtn Wijzig reactieProfiel van MrtnQuote dit bericht

..maar dat is inkrimping van het hoger onderwijs.
Ik weet niet of we in dit land een grote overcapaciteit hebben, maar wat je zegt lijkt me geen oplossing.

[Dit bericht is gewijzigd door Mrtn op 19-02-2003 10:46]


Bill Watterson (Calvin & Hobbes): I hope some historian will confirm that I was the first cartoonist to use the word "booger" in a newspaper comic strip.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 19-02-2003 12:07 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Dat grote bezuinigingsplan komt er toch nooit doorheen dus ik maak me echt nog geen zorgen .


Mrtn
Usericon van Mrtn
Posted 19-02-2003 13:18 by Mrtn Wijzig reactieProfiel van MrtnQuote dit bericht

Jaren geleden gingen er al stemmen op voor een kentekenbewijs voor bromfietsen. Toen zei iedereen -zie 1 post terug-.
Begin volgend jaar is het zo ver en dat kost fucking 50 euro per brommer!

Als die pencilpushers zo doorgaan, komen we er wel..
(ja, dit laatste loopt over van cynisme)

[Dit bericht is gewijzigd door Mrtn op 19-02-2003 13:20]


Bill Watterson (Calvin & Hobbes): I hope some historian will confirm that I was the first cartoonist to use the word "booger" in a newspaper comic strip.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 19-02-2003 13:27 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Hehe, dat krijg je als je geen D'66 stemt...



TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 19-02-2003 17:33 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2003 13:18 schreef Mrtn het volgende:
Jaren geleden gingen er al stemmen op voor een kentekenbewijs voor bromfietsen. Toen zei iedereen -zie 1 post terug-.
Begin volgend jaar is het zo ver en dat kost fucking 50 euro per brommer!



Agreed dat dit een wat groter iets betreft dan zo'n brommerkentekenbewijs?


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 19-02-2003 18:31 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 19 februari 2003 13:27 schreef Azagthoth het volgende:
Hehe, dat krijg je als je geen D'66 stemt...


I agree


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Mrtn
Usericon van Mrtn
Posted 19-02-2003 19:57 by Mrtn Wijzig reactieProfiel van MrtnQuote dit bericht

TNightmare: ja natuurlijk, maar als voorbeeld..
k bedoel, er is ook al jaren gezeik over tol-poortjes in allerlei varianten. Tegenwoordig hangen aan die testpoorten flitsers!


Facts (bron: Utrechts Nieuwsblad):
-in 2001 had zo'n 35% van de nederlanders een basisopleiding of lbo/mavo (of hoe dat tegenwoordig ook heet).
In landen om ons heen is dat rond de 20% of zelfs minder.

-'Nederland' geeft 4,7% van zijn BNP (bruto nationaal product) uit aan ondewijs, tegen 5% van diezelfde landen om ons heen.

..en nu willen ze nog meer gaan bezuinigen..



[Dit bericht is gewijzigd door Mrtn op 19-02-2003 19:58]


Bill Watterson (Calvin & Hobbes): I hope some historian will confirm that I was the first cartoonist to use the word "booger" in a newspaper comic strip.


Neige
aargh
Usericon van Neige
Posted 20-02-2003 12:11 by Neige Wijzig reactieProfiel van NeigeQuote dit berichthttp://users.pandora.be/chiro_mariakerke

vandaag was er staking in onze school omdat de gelijkschakeling met universiteiten er nog altijd (na 8 jaar!) niet is gekomen. dat op zich vinnek niet zo erg, maar wel dat we dan kwalitatief minder goed onderwijs krijgen (grotere klassen, minder vrije uren van leerkrachten zodat die minder tijd hebben, ...). het eerste wat ik er van voel.


...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 15-07-2010 18:08 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Iemand gisteren de reportage bij EenVandaag gezien over InHolland hogescholen? Ik hoop dat de media hier eens verder op ingaan, maar dan meer algemeen...


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 19-07-2010 13:19 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Tja, dat standaard hogescholen zijn verworden tot onpersoonlijke leerfabrieken waar het om kwantiteit i.p.v. kwaliteit draait is iets wat je al jaren kon zien aankomen.

Het valt me op dat (semi-)grondrechtelijke diensten als onderwijs en zorg harder vallen als er managers bij betrokken worden dan een baksteen, met name als er "bestuurders" uit de CDA/PvdA/VVD hoek bij komen.

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 19-07-2010 13:24]


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen