IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Gitaar Equipment Volgende pagina
Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 20-02-2003 14:06 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

Ik weet niet of dit topic al bestaat (wederom door het wegvallen van de zoek functie).

Ik wil graag weten wie hier welke versterkers e.d. gebruikt en hoe ze erbij gekomen zijn juist voor DIE versterker (en ook gitaren zelf, effect pedalen, etc ...) te kiezen.

Ik ben zelf op zoek naar een goede, professionele versterker die, bij lage tonen, nog steeds helder klinkt. Het liefst uiteraard ook buizen. (Ik sta in B gestemd met mijn gitaar). Ik heb persoonlijk zelf de voorkeur voor Marshall JCM 800 of Sovtek ...

Reageer maar raak zou ik zeggen!



Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 20-02-2003 14:09 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ik heb een Hughes & Knetter Warp 7 versterker, buizen en daarbaij blijven de lage tonen erg zuiver, alleen de hoge tonen blijven best schel klinken, maar dat is mijn mening. Verder gebruik ik nog een Boss GT-6 effect pedaal, daar zit ook een prima equalizer op. Ik heb deze spulle gekocht omdat ik gewoon eens rond ben gaan kijken en dit wel erg lekker vond klinken.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 20-02-2003 14:11 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

hoest & knetter?


No meat is sweater


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 20-02-2003 14:14 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

quote:
Op 20 februari 2003 14:09 schreef Murdering Monk het volgende:
Ik heb een Hughes & Knetter Warp 7 versterker, buizen en daarbaij blijven de lage tonen erg zuiver, alleen de hoge tonen blijven best schel klinken, maar dat is mijn mening. Verder gebruik ik nog een Boss GT-6 effect pedaal, daar zit ook een prima equalizer op. Ik heb deze spulle gekocht omdat ik gewoon eens rond ben gaan kijken en dit wel erg lekker vond klinken.


Volgens mij is de Warp 7 geen buizen versterker, maar transistor ... Ik heb hem ook uitgeprobeerd, maar heeft toch niet het geluid dat ik wil hebben ....



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-02-2003 14:22 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Argh! Die warp 7 vind ik belachelijk kut klinken gewoon! sorry

Ik gebruik nu een Crate G120XL, 120Watt transistortop met een 2*12" speakerkast.. Mijn gitaar plug ik momenteel in een Boss Xtortion pedaaltje, die gaat een ouderwetsche Zoom2020 in waar ik wat EQ en compress, en dan mijn amp in.

Resultaat - lelijk pokkegeluid

Zaterdag a.s. ga ik een Line6 POD II kopen, dan wordt mijn geluid al stukken beter Dat is dus een preamp/ amp modeller.

Als ik het geld zou hebben zou ik iig een TC Electronics G Force kopen met een Mesa Boogie Simulclass 290 eindtrap. Voorversterker weet ik nog niet, wellicht een POD (XT) Pro.

En dan minimaal 4*12" speakerkast van stevig hout (zelf bouwen dus..) voor veel punch en bottom. Zeker als je laag gestemd speelt wil je geen zompig modderig marshall-geluid maar een strak, gedefinieerd geluid.. Ik dan

Uhm, verder, wat is je budget Carnagath?

En ja, er zien hier al 10 topics over maar de search werkt niet.. Als een mod zo lief wil zijn ff te zoeken? (die bastards kunnen dat wel namelijk )


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 20-02-2003 14:24 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

quote:
Op 20 februari 2003 14:22 schreef Snaack het volgende:

Uhm, verder, wat is je budget Carnagath?



Mijn budget?! Hehe, ik wil eerst kijken wat er allemaal is en dan het geld bij elkaar sprokkelen

[Dit bericht is gewijzigd door Carnagath op 20-02-2003 14:24]



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-02-2003 14:29 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2003 14:24 schreef Carnagath het volgende:
Mijn budget?! Hehe, ik wil eerst kijken wat er allemaal is en dan het geld bij elkaar sprokkelen

Maar, wil je een top + speakerkast of een 19" systeem in een rack? scheelt toch behoorlijk in de aanschaf

Ik zou Marshall tops iig direct vergeten, tenzij je k%tgeluid wilt.


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 20-02-2003 14:29 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

Die Flextone II HD is nu bij Feedback 999 euro. Is dat niet wat voor je Snaacky.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-02-2003 14:32 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2003 14:29 schreef Bintmeister het volgende:
Die Flextone II HD is nu bij Feedback 999 euro. Is dat niet wat voor je Snaacky.


Op marktplaats staat er 1 met floorboard voor 1000 euro

En nee, ik wil voor een 19" systeem gaan..


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 20-02-2003 14:34 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

quote:
Op 20 februari 2003 14:29 schreef Snaack het volgende:
Maar, wil je een top + speakerkast of een 19" systeem in een rack? scheelt toch behoorlijk in de aanschaf

Ik zou Marshall tops iig direct vergeten, tenzij je k%tgeluid wilt.


Gewoon top + speakerkast (die speakerkast wordt waarschijnlijk zelf bouwen. 4*12" + goede, akoustisch verantwoorde behuizing)



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-02-2003 14:45 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2003 14:34 schreef Carnagath het volgende:
Gewoon top + speakerkast (die speakerkast wordt waarschijnlijk zelf bouwen. 4*12" + goede, akoustisch verantwoorde behuizing)


Ok, gaaf.. Er zijn veel mooie tops. Ik kan je een Koch Powertone 120Watt buizentop van harte aanbevelen, een Nederlands topproduct! Kost je nieuw zo'n 1500 euro denk ik..

Soldano is mooi, een Mesa Boogie Rectifier, maar ook de Line6 Vetta top is gaaf. Deze zitten allemaal rond de 2000 euro nieuw.

Als je een kast bouwt dikke Celestions erin

En goed hout gebruiken, hoe harder hoe beter. MDF is goedkoop en goed te verwerken, maar ik zou echt hard hout gebruiken, eiken bijvoorbeeld. Dat verschil hoor je goed. Het is alleen wel stukken duurder en zwaarder natuurlijk.


Ronster
Speed kills... hell yeah!!
Usericon van Ronster
Posted 20-02-2003 14:45 by Ronster Wijzig reactieProfiel van RonsterQuote dit berichthttp://www.callenish-circle.com

Ik heb heel lang een JCM 800 gebruikt, eerst met een Digitech gsp21, daarna met een Line6 POD Pro. Beviel op zich heel goed, zeker met EMG81 elementen.
Maar toen ik vorig jaar op tour 26 shows over een Mesa Boogie rectifier mocht spelen, wist ik dat DAT was wat ik al jaren zocht.
toen heb ik in spanje op het net gezocht, een 2ehandsje gevonden (want nieuw zijn ze echt niet te betalen) en heb ik de dag nadat ik terug was meteen 250 km in de auto gezeten om het ding op te halen en ik wil hem nooit meer kwijt!


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 20-02-2003 14:55 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Joa, mien gear:

- Marshall JMP1 midi pre-amp
- TC Electronic G-Major Effecprocessor
- Mesa/Boogie 50-50 Poweramp
- Roland FC100 Midicontroller
- Morley Bad Horsie Wah
- Simms Watts 4 x 12" Cabinet

Bijlen:

- Ibanez RG7 620 7-snaar (zwart ende gecustomized)
- Ibanez RG7 620 7-snaar blauw
- Conklin GT7 7-snaar
- Ibanez EX 6-snaar

Ik wil alleen graag nog een ander cabinet, want daar ben ik niet helemaal tevreden over, maar voorlopig is het wel goed zo verder

[Dit bericht is gewijzigd door Shredhead op 20-02-2003 14:58]


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 20-02-2003 15:00 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Vanwege het overlijden van een familielid heb ik per direct het volgende geerfd:
Een Jackson Rhoads-EX, ongelijke-V, wit, puntjes op de frets ipv driehoekjes met 1 volumeknop en 1 selector

Een Marshall JCM2000-DSL401

Een Boss ME-33 effecten pedaal

En een nieuw pakje .013-gauge Ernie Ball snaren

Nadeel: ik heb 9 jaar geleden voor het laatst een beetje met gitaren "gerommeld" en besloot toen dat mijn aanleg in drummen lag en NIET in gitaren.

Voordeel: het lijkt alsof ik een herkansing krijg maar ik ben dus echt heel veel vergeten. Veel verder dag EADGBE, een beetje stemmen en 2 power-akkoorden kom ik niet

Ben bezig de manuals van alle spullen aan het zoeken.

Zijn deze spullen een beetje goede dingen of ligt het geheel aan het gehoor van de gebruiker

Snaack en Azzie: hebben jullie wat URL's voor on-line lessen?


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 20-02-2003 15:02 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest



Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 20-02-2003 15:06 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Hey thanx Mortanius
...en tjah, 'tis Metallica maar ergens zal ik moeten beginnen.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 20-02-2003 15:10 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

hehe, hier kom ik met mn motherfukker gear:

-Washburn BadDog8 AMP
-Washburn WR120 guitar
-Boss MT II distortion pedal



Noctiis
Usericon van Noctiis
Posted 20-02-2003 15:14 by Noctiis Wijzig reactieProfiel van NoctiisQuote dit bericht

ik speel op een Yamaha SG400 en een BC Rich Warlock, over een Marshall JCM800 met een boostpedaaltje (RAT). heb verder nog voor opnames een V-amp en een 19" Roland GP8 effectprocessor. voor thuis oefenen een Zoom GFX-8 en een Metalzone pedaaltje voor als ik nog eens sfeer en ruis ga spelen
de BC Rich en de Roland staan overigens te koop, evenals een Korg N364 synthesizer

- Niels


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 20-02-2003 15:17 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

-bcrich beast
-bcrich ironbird
-crate 1200gfx top
-crate 4x12" usa made cabinet, type weet ik niet zo uit mn hoofd


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 20-02-2003 15:45 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ik vind die Warp 7 dus wel fijn klinken, alleen die hoge tonen moet je er uit filteren met een goede equalizer, want anders word je helemaal gek van die tonen.

Kan dat je het een pokke geluid vind, ik ben er erg goed over te spreken.
Waarschijnlijk een kwestie van smaak...


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 20-02-2003 16:43 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

* Jackson RR black
* Bc Rich Beast black
* Boss Me 30
* Marshall Valvestate S80 stereo


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 20-02-2003 17:33 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com




aerodis
Usericon van aerodis
Posted 20-02-2003 17:35 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

ik schrok al

je gaat het toch niet ALLEMAAL posten


Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 20-02-2003 18:10 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

quote:
Op 20 februari 2003 14:11 schreef Infaustus het volgende:
hoest & knetter?

Ruis en Knetter toch...

Maar euuuuuu ik speel met een marshall (MG15RCD) met bijbehorende gitaar. Voor effecten heb ik een V-amp2 met een Rockman floorboard.
Maar sinds ik een paar goeie midrange speaker 'balken' heb gevonden speel ik hier meestal over met een gewone pioneer versterker. Langleve de eigen improvisatie



ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 20-02-2003 18:15 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com




Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 20-02-2003 18:17 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

mijn huidige thuis situatie:

Gitaren
*Akoestische Klassiek/SPaans
*Gibson NightHawk Special Edition
*Gibson LP studio
*DreaMotion (mijn 1e electrische, lijkt op een LP custom, maar dan alleen visueel, het is waarschijnlijk de gaarste gitaar van NL )

Effectjes
*Boss Metalzone MT-2
*Boss Equalizer GE-7
*BadHorsie Wah pedal
dit alles staat gelooped in een
*Boss noise Supressor NS-2
achter mijn NS-2
*Boss Ptch Shifter/Delay PS3 als ik me niet vergis

Dit alles gaat in me computer
*live Platinum
waar ook een zooi effcten in zitten waar ik er maar een paar van gebruik, zoals chorus en delay. Dan gaat het van mijn geluidskaart in een oude
*radio versterker
die weer aan gesloren staat op 2 gare boxjes

Al met al komt er een redlijk geluid uit als ik het niet hard zet, want dat trekken mijn boxjes niet

Ik heb nog een Peavey Bandit/solo 101 (?)versterker staan bij een "vriend" van me.

Toekomst:
Mijn Ibanez UV777 heb ik al weer bijna een jaar gelden besteld maar is nog niet binnen.
Na de Ibanez ben ik van plan om een 19" rack te bouwen en een simpele cabinet aan te schaffen. Dat wordt een veel-jaren-plan want het geld stroomt nog niet echt binnen... Maar over de jaren wil ik het langzaam gaan uitbreiden.


[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 20-02-2003 18:18]



Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen