IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : H8000 scene Volgende pagina
the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 20-02-2003 22:11 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

Wie is er bekent met deze scene. Ik heb al enkele mensen hier horen vertellen dat deze scene kopatgegaan is, maar ze leeft weer.

bands als morda , shredder, severence zijn goed bezig, maar ook oudgedienden zoals liar en congress spelen weer. sXe viert weer hoogtij

Wat vinden jullie ervan.



XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 20-02-2003 22:14 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik ben niet zo wild van die scene. Teveel metal en te weinig hardcore in de sound. En Congress is volgens mij al geen sXe meer. Ik heb ze ooit eens zien spelen met Length of time en Backfire en toen was de zanger zo stoned als een garnaal.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-02-2003 22:45 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2003 22:14 schreef XnegativeX het volgende:
Ik ben niet zo wild van die scene. Teveel metal en te weinig hardcore in de sound. En Congress is volgens mij al geen sXe meer. Ik heb ze ooit eens zien spelen met Length of time en Backfire en toen was de zanger zo stoned als een garnaal.


De zanger van Congress Jezus!

Sja.. Ik ken deze bands nog uit de tijd dat metalinvloeden "not done" waren en vond het zelf erg tof dat dit eindelijk "toegestaan" was, de muziek is er stukken vetter door geworden!

Hardcore heeft niets met de muziek te maken, maar alles met het gevoel wat de muzikanten in de songs leggen, de gedachte achter de muziek.

XNegativeX, hoezo "te weinig harcore in de sound" Daar heb ik nou zo'n bloedhekel aan Alsof godverdomme elke sXe/ harcore band zoals Madball moet klinken

Ik volg het al jaren niet meer, goed te horen dat Congress en Liar nog bezig zijn!

[offtopic]
Ik heb zelf jarenlang in een metalband gezeten met sXe/ harcore gedachte en leden en ben er uiteindelijk mede mee gekapt door de zielige figuren die mij lelijk aankeken omdat ik wel een biertje dronk (slecht voorbeeld voor de extreem militante figuren die in de o zo toffe scene vertoefden). Kortzichtig hoor En dat is nu juist wat ze pretenderen NIET te zijn.. Bah bah bah! Als je sXe/ harcore bent doe je dat voor jezelf en niet om bij een clubje te horen.
[/offtoppic]


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 20-02-2003 22:59 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Snaggeritos, ik denk dat wij elkaar een beetje verkeerd begrijpen. Die gasten mogen klinken zoals ze willen klinken. Maar dat wil niet zeggen dat ik het ook mooi vind...toch? Ik ben persoonlijk nou eenmaal eenmaal een grote fan van old school hardcore. Dat is gewoon mijn ding. Ik mag ook best graag naar metalcore luisteren dan vind ik het persoonlijk lekker om er die agressieve old school sound doorheen te horen. Maar nogmaals, dat is een smaak kwestie.

En wees ook maar niet bang, ik ben een hele tolerante straight edger. En ik heb een hele hoge aaibaarheids-factor


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-02-2003 23:14 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2003 22:59 schreef XnegativeX het volgende:
Snaggeritos, ik denk dat wij elkaar een beetje verkeerd begrijpen. Die gasten mogen klinken zoals ze willen klinken. Maar dat wil niet zeggen dat ik het ook mooi vind...toch? Ik ben persoonlijk nou eenmaal eenmaal een grote fan van old school hardcore. Dat is gewoon mijn ding. Ik mag ook best graag naar metalcore luisteren dan vind ik het persoonlijk lekker om er die agressieve old school sound doorheen te horen. Maar nogmaals, dat is een smaak kwestie.

En wees ook maar niet bang, ik ben een hele tolerante straight edger. En ik heb een hele hoge aaibaarheids-factor


Ok *aai aai*

Het was ook niet tegen jou gericht (behalve dan mijn aanval tegen "het klinkt te weinig harcore".. Het ligt erg gevoelig bij mij omdat ik met mijn band tijdenlang door de hardcorescene uitgekotst ben, tot de metalcore opkwam..


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 20-02-2003 23:15 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

sXe??? wasda?


Oud Vuil.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-02-2003 23:16 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2003 23:15 schreef webblaster wim het volgende:
sXe??? wasda?

Straight Edge.

Geen drugs, geen sex voor het huwelijk, enzo.


Ai ai ai....


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-02-2003 23:18 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2003 23:16 schreef Dwaallicht het volgende:
Straight Edge.

Geen drugs, geen sex voor het huwelijk, enzo.


Ai ai ai....


Nou.. Geen sex voor het huwelijk.. Vrij vertaald niet "erop los neuken".

Maar idd, elke vorm van vrijheidsbeperking mbv dergelijke morele gedragsregel is lam


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 20-02-2003 23:19 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 20 februari 2003 23:16 schreef Dwaallicht het volgende:
Straight Edge.

Geen drugs, geen sex voor het huwelijk, enzo.





ai ai ai,

wel bier?

oef, alle dingen die leuk zijn, mmmh.

deze beker gaat aan mij voorbij...

[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 20-02-2003 23:19]


Oud Vuil.


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 21-02-2003 8:26 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2003 22:14 schreef XnegativeX het volgende:
Ik ben niet zo wild van die scene. Teveel metal en te weinig hardcore in de sound. En Congress is volgens mij al geen sXe meer. Ik heb ze ooit eens zien spelen met Length of time en Backfire en toen was de zanger zo stoned als een garnaal.
kan best...
ik weet t niet zeker maar aan het eind van zn loopbaan bij congress had die kleine zanger (pierre) wat moeite met de X vasthouden... ook een reden dat ze em dr uitgezet hebben. ik weet verder niet of congress met de nieuwe zanger nog sxe is...... at least that's what I've heard

[Dit bericht is gewijzigd door XdeckX op 21-02-2003 8:32]


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 21-02-2003 8:32 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2003 22:45 schreef Snaack het volgende:
[offtopic]
Ik heb zelf jarenlang in een metalband gezeten met sXe/ harcore gedachte en leden en ben er uiteindelijk mede mee gekapt door de zielige figuren die mij lelijk aankeken omdat ik wel een biertje dronk (slecht voorbeeld voor de extreem militante figuren die in de o zo toffe scene vertoefden). Kortzichtig hoor En dat is nu juist wat ze pretenderen NIET te zijn.. Bah bah bah! Als je sXe/ harcore bent doe je dat voor jezelf en niet om bij een clubje te horen.
[/offtoppic]
tja 1 van de redenen dat ik mijn banden met de hardcore en vooral de sxe scene wat heb laten vieren. k vin het nog wel leuk enzo maar het is zon backstabbend zooitje...
ik denk dat het er nooit zal komen... unity in de hardcore. dat is in de eerste plaats al verpest door straight edge (en dan met name door mensen die denken beter te zijn dan anderen omdat ze sxe zijn)
in de tweede plaats omdat het alleen maar vriendjespolitiek is... echt een ons ken ons cultuurtje. als je niet de juiste vrienden heb of niet de juiste kleding draagt dan kijkt iedereen je bij een show gewoon de zaal uit... ik vind dat jammer.
[end offtopic whine]

maar we hadden het over de H8000 scene... k wist wel dat die scene over het hooogtepunt heen was... maar ik wist niet dat ze weer met een revival bezig waren... best goed natuurlijk... want ik von die muziek altijd wel goed te pruimen.
oude congress, oude liar, sektor, spineless, length of time... om een paar van mijn favorieten aan te halen.


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-02-2003 8:34 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2003 23:19 schreef webblaster wim het volgende:
ai ai ai,

wel bier?

oef, alle dingen die leuk zijn, mmmh.

deze beker gaat aan mij voorbij...

Ja, nou ja, ik bedoelde inderdaad 'niet erop los neuken' ipv 'geen sex voor het huwelijk'.

Maar goed -- geen bier, geen wiet, geen drugs gewoon!
Overigens wel grote hoeveelheden vleesch en patatten, maar da's weer een ander verhaal heh .

Waarom heet deze scene eigenlijk de 'H8000-scene', bij de weg?

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 21-02-2003 8:35]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-02-2003 9:00 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 21 februari 2003 8:34 schreef Dwaallicht het volgende:
Waarom heet deze scene eigenlijk de 'H8000-scene', bij de weg?


Je had toch dat Engelse boybandje, East 17? Die naam is op een postcode gebaseerd, net als de naam "H8000".

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 21-02-2003 9:01]


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 21-02-2003 17:19 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

De postcode van brugge is 8000 en de HC-scene daar noemde zo, maar die was totaal fucked up.

enkele gasten hebben dus besloten om zich te verzetten tegen die scene en hebben voor die 8000 een H geschreven. Je spreekt het eigenlijk Hatethousend uit.

congress heeft inderdaad een nieuwe zanger, maar ze zijn gedropt.


Niet enkel sXe viert hoogtij, maar er zijn ook veel veggies en enkele vegans.



XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 21-02-2003 17:32 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 21 februari 2003 8:34 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja, nou ja, ik bedoelde inderdaad 'niet erop los neuken' ipv 'geen sex voor het huwelijk'.

Maar goed -- geen bier, geen wiet, geen drugs gewoon!
Overigens wel grote hoeveelheden vleesch en patatten, maar da's weer een ander verhaal heh .

Waarom heet deze scene eigenlijk de 'H8000-scene', bij de weg?


Doe nou alsjeblieft niet alsof je er verstand van hebt.

sXe = Straight edge = Uit principe niet roken, niet drinken, geen drugs gebruiken en geen losse sexuele contacten hebben. Daar is op ZM al een heel topic over vol geluld.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 21-02-2003 17:34 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 21 februari 2003 17:32 schreef XnegativeX het volgende:
Doe nou alsjeblieft niet alsof je er verstand van hebt.

sXe = Straight edge = Uit principe niet roken, niet drinken, geen drugs gebruiken en geen losse sexuele contacten hebben. Daar is op ZM al een heel topic over vol geluld.


Idd jammer dat je het WEER moet uitleggen! Er bestaan al zoveel misopvattingen over sXe, dat blijkt wel weer.


Don't blush when I rip you open


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 21-02-2003 19:01 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

o ja, ik weet niet meer wie het was, maar er zijn nu wel enkele old school bands in de H8000 scene

ik denk aan shredder,mischien dat je severance old school kunt noemen

maar ok weer de typische metalcore, zoals morda en disengage



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-02-2003 19:15 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 21 februari 2003 17:32 schreef XnegativeX het volgende:
Doe nou alsjeblieft niet alsof je er verstand van hebt.

sXe = Straight edge = Uit principe niet roken, niet drinken, geen drugs gebruiken en geen losse sexuele contacten hebben. Daar is op ZM al een heel topic over vol geluld.

Heu? Waarin verschilt dat van wat ik zei?


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 21-02-2003 19:24 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 21 februari 2003 19:15 schreef Dwaallicht het volgende:
Heu? Waarin verschilt dat van wat ik zei?


Niet


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 21-02-2003 21:10 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 21 februari 2003 8:34 schreef Dwaallicht het volgende:
Waarom heet deze scene eigenlijk de 'H8000-scene', bij de weg?

Oh My Fucking God! Zelfs onze allesweter weet niet eens dat dat een postcode is...


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 21-02-2003 21:12 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 21 februari 2003 19:15 schreef Dwaallicht het volgende:
Heu? Waarin verschilt dat van wat ik zei?

Het komt in ieder geval wel anders over.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-02-2003 21:54 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht



Styhn
Usericon van Styhn
Posted 21-02-2003 22:04 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

Shit he dwaallicht, dat je dat niet snapt, je zegt toch ook geen "pindakaas" in plaats van "CALVE pindakaas"?


11.45: restate my assumptions


Metal
Usericon van Metal
Posted 22-02-2003 12:53 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2003 22:11 schreef the wounded immortal het volgende:
Wie is er bekent met deze scene. Ik heb al enkele mensen hier horen vertellen dat deze scene kopatgegaan is, maar ze leeft weer.

bands als morda , shredder, severence zijn goed bezig, maar ook oudgedienden zoals liar en congress spelen weer. sXe viert weer hoogtij

Wat vinden jullie ervan.

Very nice to hear! Eigenlijk was ze niet uitgestorven enkel een beetje op de achtergrond vervallen hé...trouwens hoe zit dat met de Tom de zanger van Family of dog? Doet die nog iets? Vroeger paar keer samengespeeld met F.O.D. ik zat toen bij Confrontations en Subborn.


After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 22-02-2003 13:00 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2003 22:59 schreef XnegativeX het volgende:
Snaggeritos, ik denk dat wij elkaar een beetje verkeerd begrijpen. Die gasten mogen klinken zoals ze willen klinken. Maar dat wil niet zeggen dat ik het ook mooi vind...toch? Ik ben persoonlijk nou eenmaal eenmaal een grote fan van old school hardcore. Dat is gewoon mijn ding. Ik mag ook best graag naar metalcore luisteren dan vind ik het persoonlijk lekker om er die agressieve old school sound doorheen te horen. Maar nogmaals, dat is een smaak kwestie.

En wees ook maar niet bang, ik ben een hele tolerante straight edger. En ik heb een hele hoge aaibaarheids-factor


[Offtopic]
KRENG!
Ik ben degene met het hoge aaibaarheids factor.
Daarnaast hebben we allebei een klote karakter.
[/Offtopic]


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


AgonY
Usericon van AgonY
Posted 22-02-2003 13:52 by AgonY Wijzig reactieProfiel van AgonYQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door AgonY op 22-03-2003 17:08]


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen