IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Newton en het "Einde van de wereld" Vorige pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 10-04-2003 18:36 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2003 18:34 schreef eukaryoot het volgende:
Dat is mijn mening ook, alleen implodeerd hij . het kan zelfs een zwart worden dan en dan kan het de melkweg "opslokken"
Daar is onze zon niet krachtig genoeg voor.
De zon wordt een supernova, implodeert dan en explodeert vervolgens weer, anders zou er geen energie bij vrijkomen om een gaswolk te vormen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


eukaryoot
high fidelity
Usericon van eukaryoot
Posted 10-04-2003 18:39 by eukaryoot Wijzig reactieProfiel van eukaryootQuote dit bericht

Maar relatief gezien zit de aarde niet eens zo ver weg van de zon.

Mss was de melkweg een beetje te pesimistisch.





[Dit bericht is gewijzigd door eukaryoot op 10-04-2003 18:40]


grrr


ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 10-04-2003 18:48 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

quote:
Op 10 april 2003 18:28 schreef eukaryoot het volgende:

Maar aangezien dat het een rationeel persoon was, is die bijbel een autoriteitsargument, hier mee wil ik zeggen dat zijn voorspelling niks betekent voor mij want ik geloof niet in de schepping/christendom/god. De bijbel heeft geen waarde voor mij.

Dus de waarde van de voorspelling is afhankelijk van de waarde die je hecht aan de bijbel.


ik denk niet dat je zomaar alles wat in de bijbel staat geschreven als onwaar moet beschouwen!
het is alleen de interpretatie die het christendom eraan geeft dat het een georganiseerde religie maakt!

ik ben er van overtuigd dat er zeker boeiende en leerzame overleveringen in staan!
alleen is de mensheid te dom om het te begrijpen!


the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 10-04-2003 18:54 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 10 april 2003 18:48 schreef ryn het volgende:
ik denk niet dat je zomaar alles wat in de bijbel staat geschreven als onwaar moet beschouwen!
het is alleen de interpretatie die het christendom eraan geeft dat het een georganiseerde religie maakt!

ik ben er van overtuigd dat er zeker boeiende en leerzame overleveringen in staan!
alleen is de mensheid te dom om het te begrijpen!


Mwaa.. Het heeft zijn functie voorzover je 2000 jaar oude leefregels als praktisch kan zien in deze tijd.

Men zou een adaptatie van die regels moeten maken die bruikbaar is in onze tijd, en daar slagen de gristenen nog niet zo goed in.

Er staan daarentegen wel een stel regels in die logisch zijn (10 geboden) voor een goed functionerende samenleving.

Eigenlijk zeer vooruitstrevend, geen kastenstelsel, geen bloedwraak, geen diefstal, geen disrespect voor ouderen, goede opvang van deze ouderen ook.....

Hmmm.... Waar is het misgegaan?


Dit slaat nergens op.


eukaryoot
high fidelity
Usericon van eukaryoot
Posted 10-04-2003 19:08 by eukaryoot Wijzig reactieProfiel van eukaryootQuote dit bericht

Een probleem waar ik ook aan zit te denken is dat vertalingen van de testamenten de essentie van sommige delen vervaagd mss ronduit verneukt , ALS HET UBERHAUPT goed vertaals is.

Want hier kom je weer op het punt van hoe mensen bepaalde dingen intrepeteren.


grrr


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-04-2003 19:42 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2003 18:18 schreef arrebar het volgende:

btw kan je me voortaan effe waarschuwen als er iets boeiends over meneer newton op tv is


natuurlijk. maar kijk verder gewoon regelmatig naar wat op de BBC komt(en natuurlijk discovery).die zenden zo nu en dan eens wel iets met kwaliteit uit.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-09-2008 23:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

morgen gaan we toch allemaal dood? een of andere reuzedeeltjes versneller wordt dan aangezet. dus als je morgen opeens uitelkaar valt weet je waar het aan ligt.

goed, tot in een volgend leven dan maar!

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 09-09-2008 23:48]


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-09-2008 1:02 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ow, da's vandaag, ja?
Dan trek ik nog maar ff een los en draai een laatste dikke snaak.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-09-2008 1:09 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hopen dat ik me morgen niet verslaap, straks mis ik het nog.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 10-09-2008 3:13 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2003 22:48 schreef Egregius het volgende:
Je kan wel zeggen van 'Pfoe, zeggen dat het na 2060 gebeurt is geen fluit aan', maar hij heeft voorlopig wel gelijk gekregen!

Gezien de koude oorlog is dat toch wel een vermelding waard.


Als hij gelijk heeft vindt iedereen het geweldig, en als hij ongelijk heeft is er niemand meer om erover te zeiken, die man had het goed bekeken.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 10-09-2008 3:13]


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-09-2008 6:23 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Nog 8 minuten.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-09-2008 8:07 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Nou, dat zwarte gat heeft volgens mij alle bewolking opgeslokt. Dikke prima


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 10-09-2008 8:11 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik las "bevolking." Had ook mooi geweest, trouwens.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 10-09-2008 8:11]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-09-2008 10:25 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

damn, heb ik het gemist?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 10-09-2008 10:42 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2008 10:25 schreef XXL het volgende:
damn, heb ik het gemist?


Nee, je bent dood... je beseft het alleen nog niet!

NP: Gamma Ray - Into The Black Hole



"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


R.
Usericon van R.
Posted 10-09-2008 10:49 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

quote:
Op 10 september 2008 8:07 schreef Snaack het volgende:
Nou, dat zwarte gat heeft volgens mij alle bewolking opgeslokt. Dikke prima


Ze hebben hem nu aangezet, maar gaan de oerknal pas over 2 maanden nabootsen... dacht ik.


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-09-2008 10:51 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Klopt.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 10-09-2008 10:53 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

Oww nah dan


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-09-2008 10:54 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Kut! Dan pas..


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-09-2008 11:16 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

First beam in the LHC - accelerating science

Geneva, 10 September 2008. The first beam in the Large Hadron Collider at CERN1 was successfully steered around the full 27 kilometres of the world's most powerful particle accelerator at 10h28 this morning. This historic event marks a key moment in the transition from over two decades of preparation to a new era of scientific discovery.

"It's a fantastic moment," said LHC project leader Lyn Evans, "we can now look forward to a new era of understanding about the origins and evolution of the universe."

Starting up a major new particle accelerator takes much more than flipping a switch. Thousands of individual elements have to work in harmony, timings have to be synchronized to under a billionth of a second, and beams finer than a human hair have to be brought into head-on collision. Today's success puts a tick next to the first of those steps, and over the next few weeks, as the LHC's operators gain experience and confidence with the new machine, the machine's acceleration systems will be brought into play, and the beams will be brought into collision to allow the research programme to begin.

Once colliding beams have been established, there will be a period of measurement and calibration for the LHC's four major experiments, and new results could start to appear in around a year. Experiments at the LHC will allow physicists to complete a journey that started with Newton's description of gravity. Gravity acts on mass, but so far science is unable to explain the mechanism that generates mass. Experiments at the LHC will provide the answer. LHC experiments will also try to probe the mysterious dark matter of the universe &#8211; visible matter seems to account for just 5% of what must exist, while about a quarter is believed to be dark matter. They will investigate the reason for nature's preference for matter over antimatter, and they will probe matter as it existed at the very beginning of time.

"The LHC is a discovery machine," said CERN Director General Robert Aymar, "its research programme has the potential to change our view of the Universe profoundly, continuing a tradition of human curiosity that's as old as mankind itself."

Tributes have been coming in from laboratories around the world that have contributed to today's success.

"The completion of the LHC marks the start of a revolution in particle physics," said Pier Oddone, Director of the US Fermilab. "We commend CERN and its member countries for creating the foundation for many nations to come together in this magnificent enterprise. We appreciate the support that DOE and NSF have provided throughout the LHC's construction. We in the US are proud to have contributed to the accelerator and detectors at the LHC, together with thousands of colleagues around the world with whom we share this quest."

"I congratulate you on the start-up of the Large Hadron Collider," said Atsuto Suzuki, Director of Japan's KEK laboratory, "This is a historical moment."

"It has been a fascinating and rewarding experience for us," said Vinod C. Sahni, Director of India's Raja Ramanna Centre for Advanced Technology, "I extend our best wishes to CERN for a productive run with the LHC machine in the years to come."

"As some might say: &#8216;One short trip for a proton, but one giant leap for mankind!' TRIUMF, and indeed all of Canada, is delighted to bear witness to this amazing feat," said Nigel S. Lockyer, Director of Canada's TRIUMF laboratory. "Everyone has been involved but CERN is to be especially congratulated for bringing the world together to embark on such an incredible adventure."

In a visit to CERN shortly before the LHC's start-up United Nations Secretary General, Ban Ki-moon said: "I am very honored to visit CERN, an invaluable scientific institution and a shining example what international community can achieve through joint efforts and contribution. I convey my deepest admiration to all the scientists and wish them all the success for their research for peaceful development of scientific progress."

1 CERN, the European Organization for Nuclear Research, is the world's leading laboratory for particle physics. It has its headquarters in Geneva. At present, its Member States are Austria, Belgium, Bulgaria, the Czech Republic, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Italy, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Slovakia, Spain, Sweden, Switzerland and the United Kingdom. India, Israel, Japan, the Russian Federation, the United States of America, Turkey, the European Commission and UNESCO have Observer status.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 10-09-2008 11:17]


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 10-09-2008 11:19 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

DOnderdag vertrek ik naar Zwitserland, hopenlijk hebben ze een info punt ofzo hierover waar publiek wat kan kijken fozo, ben best benieuwd.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen