IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Extreem rechts rel in Waalwijk??? Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-03-2003 15:14 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Er staat een "spraakmakend"en "shockerend" artikel in de "Nieuwe Revue" over enkele extreemrechtse figuren en dan met name enkele personen in Waalwijk.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=26530

ik heb het gelezen en het is niks anders dan sensatie en een stel jonge gasten die stoer uit de hoek willen komen denk ik. Ik vraag me overigens af hoe het is met extreem rechtse scene in Nederland. Die is toch niet zo groot denk ik, zeker als je het met d3e VS vergelijkt.


ps: wil iemand de fout uit de titel halen???

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 01-03-2003 15:32]


Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 01-03-2003 15:18 by Demogorgon Wijzig reactieProfiel van DemogorgonQuote dit berichthttp://www.koelkast.net/

jah had het artikel gister ook gelezen. maar snap vind het beetje vreemd dat het dan weer op deze manier gebracht word, alsof het iets nieuws is. extreem rechts is er al heel lang en de extreem rechtse scene groter is dan de meeste mensen denken.


Schedeltrapper
Why don't you die!
Usericon van Schedeltrapper
Posted 01-03-2003 15:24 by Schedeltrapper Wijzig reactieProfiel van SchedeltrapperQuote dit berichthttp://www.ungolianth.tk

WTF!
Ik woon in waalwijk!
Als ik er achter kom wie die bastards zijn....

[Dit bericht is gewijzigd door Schedeltrapper op 01-03-2003 15:24]


Je haalt de moorden uit mijn wond


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-03-2003 15:27 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2003 15:24 schreef Schedeltrapper het volgende:
WTF!
Ik woon in waalwijk!
Als ik er achter kom wie die bastards zijn....


Dat is heel makkelijk. Ga naar een kiosk en bekijk de Nieuwe Revu. De persoon slaat levensgroot op de voorkant. (ik weet niet hoe groot Waalwijk is maar zo vreselijk groot toch ook weer niet??)


Schedeltrapper
Why don't you die!
Usericon van Schedeltrapper
Posted 01-03-2003 16:58 by Schedeltrapper Wijzig reactieProfiel van SchedeltrapperQuote dit berichthttp://www.ungolianth.tk

quote:
Op 1 maart 2003 15:27 schreef attila_de_hun het volgende:
Dat is heel makkelijk. Ga naar een kiosk en bekijk de Nieuwe Revu. De persoon slaat levensgroot op de voorkant. (ik weet niet hoe groot Waalwijk is maar zo vreselijk groot toch ook weer niet??)


Nee dat klopt .. alles wat kaal is is zelfs op 2 handen te tellen..
Ik zal eens goed rondkijken


Je haalt de moorden uit mijn wond


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 01-03-2003 17:04 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

8 maart NVU demonstratie in apeldoorn, komt allen hehehe


Je moeder.


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 01-03-2003 17:04 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

wat een achterlijke lui.


No meat is sweater


Falkh
Usericon van Falkh
Posted 02-03-2003 12:52 by Falkh Wijzig reactieProfiel van FalkhQuote dit bericht

Is Waalwijk niet zo'n boerengat ergens in Drenthe?

Ik hoop niet dat ik nu iets verkeerds zeg!


Immortal Pride


ilyc
Usericon van ilyc
Posted 02-03-2003 13:42 by ilyc Wijzig reactieProfiel van ilycQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2003 17:04 schreef karnivoor het volgende:
8 maart NVU demonstratie in apeldoorn, komt allen hehehe


En een NNP demonstratie in Rotterdam geloof ik...


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-03-2003 13:45 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2003 12:52 schreef Falkh het volgende:
Is Waalwijk niet zo'n boerengat ergens in Drenthe?

Ik hoop niet dat ik nu iets verkeerds zeg!
Ook ik moest het opzoeken, maar het ligt dus ergens links naast Den Bosch, boven Kaatsheuvel.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 02-03-2003 13:47 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Waalwijk ligt in Brabant, niet zo ver van Breda vandaan.


Ik, Wil Schuurman


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 02-03-2003 13:49 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Het is wel feest daar.
Ook al in Nuenen.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 02-03-2003 13:50 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht



Ik, Wil Schuurman


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 02-03-2003 13:54 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ik kan me echt niet druk maken om zo een artikeltje.
Van 2 bezopen gozers.

Nog het mooiste is dit:
Ook het gooien van een molotovcocktail in een Turks koffiehuis ,,moet natuurlijk kunnen''.


Als je dit serieus neemt.
Hopla carnaval


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 02-03-2003 13:56 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

En waarom worden er geen cocktails geschonken in dat koffiehuis ?


Ik, Wil Schuurman


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 02-03-2003 13:56 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Anders gaan ze molotov cocktails terug gooien!
DJIIHAAAAD


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 02-03-2003 13:58 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Turkse koffiehuizen.

Is hollandse koffie niet te drinken ofzo ?


Ik, Wil Schuurman


---Spike---
Use the Force, dude.
Usericon van ---Spike---
Posted 02-03-2003 17:46 by ---Spike--- Wijzig reactieProfiel van ---Spike---Quote dit berichthttp://www.pyter.tk

Waarschijnlijk niet


Do or do not. There is no try.


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 02-03-2003 18:15 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Deze mensen zeiden zelf dat Nieuwe Revu "grapjes" hadden weergegeven als serieuze meningen en meer aan sensatiereporting hadden gedaan en ik ben geneigd dat te geloven, de werkingen van dat soort bladen kennende.

Kijk ik vind dat wel een probleem, want het is niet eerlijk tegen de lezers en ook niet eerlijk tegen de geinterviewden. Dat is een kwestie van vertrouwen.

Verder vind ik wel dat ze gewoon moeten kunnen zeggen wat ze vinden. Ik geloof namelijk wel nog steeds in vrijheid van meningsuiting ook al praten ze mij niet na.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 02-03-2003 19:47 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2003 18:15 schreef Oebe het volgende:
Deze mensen zeiden zelf dat Nieuwe Revu "grapjes" hadden weergegeven als serieuze meningen en meer aan sensatiereporting hadden gedaan en ik ben geneigd dat te geloven, de werkingen van dat soort bladen kennende.

.


Goh.. niet zo vreemd.. Nieuwe revu is sensationele pulp uit hetzelfde straatje als Panorama.. alles wat in dit soort bladen staat moet met flinke korrels zout worden genomen.. jammer dat inderdaad veel mensen (met name de fanatieke lezers van dit soort bladen) dit niet doen en een vertekend beeld van de situatie krijgen...



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 05-03-2003 18:51 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Mogelijk protest extreem-rechts

WAALWIJK - De politie in Waalwijk houdt donderdagavond in verband met een mogelijke demonstratie van rechts-extreme jongeren extra mensen achter de hand.

Twee jongens uit Waalwijk en Wijk en Aalburg zijn afgelopen vrijdag opgepakt na racistische uitspraken in de Nieuwe Revue. Nu wordt via nieuwsgroepen op het internet opgeroepen tot een demonstratieve tocht.
De politie weet niet hoe serieus de oproep is. Hoeveel extra politiemensen beschikbaar zijn, wil de politie niet zeggen. Ze kan op korte termijn een peloton ME oproepen.



Warrior_of_Odin
Usericon van Warrior_of_Odin
Posted 07-03-2003 23:29 by Warrior_of_Odin Wijzig reactieProfiel van Warrior_of_OdinQuote dit bericht





witch
bloembakvoetballuh
Usericon van witch
Posted 07-03-2003 23:37 by witch Wijzig reactieProfiel van witchQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2003 19:47 schreef Valorian666 het volgende:
Goh.. niet zo vreemd.. Nieuwe revu is sensationele pulp uit hetzelfde straatje als Panorama.. alles wat in dit soort bladen staat moet met flinke korrels zout worden genomen.. jammer dat inderdaad veel mensen (met name de fanatieke lezers van dit soort bladen) dit niet doen en een vertekend beeld van de situatie krijgen...




Net zoals de aktueel toen zo'n COF fan in zn blad zet die o.a zegt: sinds ik naar metal luister durf ik iedereen op zn bek te slaan
En dan op de foto staat met wat ketchup op zn bek, en verder niks nuttigs weet te zeggen


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 08-03-2003 9:54 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Stelletje sukkels


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 09-03-2003 15:56 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Beetje jammer:

quote:

Links houdt demonstratie rechts tegen

door Jeroen Pol, Arnold Zweers en Erna Lammers

8 MAART 2003 - APELDOORN - Het Comitee Kusters/Malcoci, een zijtak van de extreem-rechtse Nederlandse Volksunie, kreeg vorige week toestemming van de gemeente Apeldoorn om vandaag te demonstreren. Het linkse AFA wilde deze demonstratie tegenhouden en dat is ze vandaag gelukt.
In de krant van maandag leest u uitgebreide reportages, nu op deze site een kort overzicht van de feiten die leidden tot acht arrestaties, een demonstratieverbod voor de NVU een uur voor aanvang, en een dreiging van Kusters om het over twee weken opnieuw te proberen.

# 10.30 - 11.30 UUR
Aan de voorzijde van het station hebben zich rond elf uur een stuk of twintig demonstraten verzameld van DWARS!, de jongerenafdeling van GroenLinks, voor de tegendemonstratie van elf uur. Ook is de bereden politie gearriveerd met een zestal agenten te paard. Een kleine honderd aanhangers van de ultra linkse groepering AFA zijn ook aangekomen op het station. Iedereen wacht.
De demonstranten dragen spandoeken met de opschriften \"stop facisme\" en \"yankees heraus\". Vrijwel iedereen is in het zwart gekleed en draagt capuchon over het hoofd.

De AFA staat voor Anti-fascistische Aktie. Zij kregen , geen toestemming om te demonstreren. Het Comitee Kusters/Malcoci, een zijtak van de extreem-rechtse Nederlandse Volksunie, (in het vervolg afgekort met NVU) wel. Ook DWARS! had toestemming van de gemeente voor een tegendemonstratie.



# 11.30 - 12.30 UUR
Voorafgegaan door drie agenten te paard trok rond half twaalf een stoet van ongeveer vierhonderd demonstranten door de Stationsstraat naar de Kanaalstraat. Onder hen zowel aanhangers van de AFA en van DWARS!. Halverwege de tocht op de Kanaalstraat staat de stoet weer stil. Een woordvoerder doet een oproep vanaf een geluidswagen om straks geen geweld te zoeken, maar mocht de NVU dat wel doen, dan ze zullen zich wel verdedigen. Ook zullen ze proberen te voorkomen dat de demontratie van de NVU van start zal gaan, een mededeling die wordt beantwoord met luid applaus.

De woordvoerder stelt begrip te hebben dat er weinig Apeldoorners meelopen in de tocht, maar hij weet dat hij de steun heeft van de Apeldoornse bevolking. Hij is er van overtuigd, dat het extreem rechtse NVU de datum 8 maart bewust heeft uitgekozen, omdat er juist vandaag de herdenking van de Woeste Hoeve plaats vindt.
Even later wordt vanaf de geluidswagen gemeldt dat de NVU zich aan het verzamelen is bij een wegrestaurant langs de A50, onder toezicht van politie.

Veel demonstranten dragen spandoeken mee met opschriften als \"Stop DiscrimiNazi\" en \"Fuck off nazi\'s\".
De al 24 jaar in Apeldoorn wonende amerikaan David Foster is het met de laatste tekst niet eens: hij draagt een honderdtal witte rozen, die hij straks onder de extreem rechtse aanhangers van de NVU wil uitdelen.

Het hele gebeuren lijkt de Apeldoorner vrij onberoerd te laten. Langslopende mensen kijken even, maar gaan dan weer over tot de orde van de dag.

# 12.30 - 13.00 UUR
De eerste tien demonstranten van het extreem rechtse UVA verzamelden zich rond half één aan de zuidzijde van het station. Op het moment dat een van hen de rood-wit-blauwe vlag in de lucht stak, ging het mis. Een honderdtal aanhangers van het extreem linkse AFA renden op hen af. De UVA aanhangers vluchtten daarop de tunnel onder de perrons in. De politie probeerde te voorkomen dat links en rechts met elkaar in aanraking kwamen. Dat lukte niet. Linkse achtievoerders renden rond kwart voor één over de spoorbanen en trokken stenen tussen de rails uit. Zij bewapenden zich. Rechtse aanhangers verschansten zich in de fietsenstalling. De politie voerde charges uit, de stenen vlogen hen om de oren.

Na 5 minuten chaos is er nu relatieve rust. De ME lijkt nu alles onder controle te hebben, zij hebben een cordon gevormd. Zeker drie linkse activisten zijn door de ME afgevoerd.
De AFA heeft geprotesteerd bij de politie tegen de charges die de ME volgens hen op een groep zich rustig houdende betogers uitvoerde.
Sinds één uur vliegt er een helicopter boven de binnenstad.

# 13.00 - 13.40 UUR
Naar aanleiding van de kort durende rellen tussen een honderdtal linkse AFA en het eerste tiental rechtse UVA aanhangers, heeft de burgemeester van Apeldoorn om 13.00 uur de demonstratie van de UVA alsnog verboden. De UVA zou om 14.00 uur vertrekken.
Er vliegt een helicopter boven de stad. De sfeer blijft dreigend. Er is een grote politiemacht op de been, compleet met paarden en honden, in afwachting van meer rechts extremistische aanhangers van de UVA.

# 13.40 - 14.00 UUR
De zaak loopt helemaal uit de hand. Een groep demonstranten heeft zich rennend verplaatst vanaf de buurt station naar het winkelhart van Apeldoorn. Allemaal achter één rechtse extremist aan. ME busjes moesten in eerste instantie de achtervolging stoppen omdat de Hoofdstraat is afgesloten met paaltjes. Nu trekt de groep rennend vanaf de Hoofdstraat de Hofstraat in. De ME achtervolgt de actievoerders door winkelstraten, zoals de Brinklaan. Het winkelend publiek stuift uit angst de winkels binnen. Winkeliers sluiten daar abrubt hun deuren en wachten af wat komen gaat.
En de actievoerders blijven rennen door het winkelgebied. En opnieuw staat de ME voor de paaltjes die de Hoofdstraat afsluiten op de hoek met de Hofstraat. Die paaltjes kunnen naar beneden, maar niemand heeft de sleutel.

# 14.00 - 14.30 UUR
De situatie lijkt weer even onder controle. De ME staat op de Hofstraat hoek Kanaalstraat. Politie te paard sluit de Hoofdstraat af voor nieuwe uitbraken richting winkelstraten. Op de Hoofdstraat Noord staat een grote groep linkse demonstranten vlak voor het pand van MacDonalds. Een Apeldoorner die een protestbord had gemaakt met als opschrift: \"het zal je kind maar wezen, geen geheugen en blind\" begrijpt inmiddels dat de rechtsextremistische tocht niet door zal gaan.

De grote groep demonstranten die voor MacDonalds stond, is weer naar het station getrokken. Er wordt omgeroepen om \'de rechts-extremist niet aan te vallen, maar vriendelijk te vragen de stad te verlaten\", de sfeer is er niet naar. Twee bussen arriveren op het stationsplein, maar als daar AFA aanhangers in blijken te zitten, neemt de onrust weer wat af. Er klinkt Cubaanse muziek door de luidsprekers. De sfeer blijft gespannen.

# 14.30 - 15.00 UUR
Politiewoordvoerder Anton de Ronde heeft zojuist de verklaring afgegeven dat het beleidsteam de demonstratie van de NVU heeft afgelast om verder risico te vermijden. Een tachtigtal aanhangers van de NVU is door de politie opgevangen, zij toonden zich niet enthousiast, maar kunnen hun beklag doen bij de rechter, aldus de Ronde.
Zes arrestaties heeft de politie tot nu toe verricht.
Volgens een omroeper van de AFA staat er nog steeds een groep NVU aanhangers bij het wegrestaurant de Somp aan de A50. Zij zouden weg willen gaan, maar worden door de politie tegengehouden, aldus de AFA.

# 15.00 - 15.30 UUR
De aanhangers van de NVU staan nog steeds op de parkeerplaats bij wegrestaurant de Somp aan de A50.
Intussen blijft het onrustig rondom het station. Zo gauw er iemand wordt aangezien voor een neo-nazi, komt er weer beweging in de groep. Maar toch lijkt de ergste druk van de ketel te zijn, de AFA heeft zojuist afgekondigd dat er soep opgediend zal worden.
De achter het station gelegen Laan van de Mensenrechten is afgesloten voor verkeer evenals veel wegen die naar het centrum leiden. Ook is de afslag Apeldoorn Zuid van de A1 lange tijd door de politie afgesloten. Verkeerschaos alom.

# 15.30 - 15.45 UUR
Het aantal arrestaties is inmiddels opgelopen tot acht. Toch onspant de sfeer zich meer en meer rondom het station onder de linkse groep AFA aanhangers. Er wordt omgeroepen om bij elkaar te blijven. En al kan de soep om \'technische reden\' niet geserveerd worden, er heerst een vredelievende stemming met muziek, biertjes en blowtjes. De AFA wilde voorkomen dat de neo-nazi\'s een demonstratie hielden in Apeldoorn vandaag en dat is ze gelukt. Laat de ME de NVU maar meppen, aldus het commentaar vanuit de luidsprekers.

# 15.45 - 16.15 UUR
De rust is terug in de stad. Het Stationsplein wordt schoongemaakt door de actievoerders en steeds meer linkse aanhangers van de AFA vertrekken. Bij het wegrestaurant de Somp aan de A50 staan nog ongeveer 50 aanhangers van het ultra rechtse NVU en even zoveel ME\'ers maar ook zij maken aanstalten om te vertrekken. Constant Kusters van de NVU heeft al zwaar gefrustreerd aangekondigd om over twee weken opnieuw naar Apeldoorn te komen voor een demonstratie.

In de krant van maandag veel interviews en reportages, commentaren en foto\'s.




Warrior_of_Odin
Usericon van Warrior_of_Odin
Posted 09-03-2003 16:24 by Warrior_of_Odin Wijzig reactieProfiel van Warrior_of_OdinQuote dit bericht

Links laat maar weer eens zien hoe ze zijn...


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen