IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : King Crimson, en alles wat daarbij hoort Vorige pagina | Volgende pagina
NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 25-06-2003 23:21 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

Zouden er ook live albums of bootlegs rondslingeren van hun? Lijkt me zeker wel interessant.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-06-2003 23:24 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Het sterft van de live albums & bootlegs.

Ik ken 'The Night Watch' (registraties uit de jaren '70) en 'VROOOM VROOOM', n.a.v. van de Thrakattak-tour (van het album 'Thrak' uit 1994).

Allebei ont-zet-tend goed!! EN prijzig (wel dubbelCD's, ook).


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-06-2003 18:11 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 6 juni 2003 22:15 schreef Dwaallicht het volgende:
Nou, ik heb vandeweek dus 'VROOOM VROOOM' gekocht en dat is een live-dubbelCD van de Thrakattak tour (de tour ter gelegenheid van het briljante 'Thrak' album uit 1994 dus) en mensen, mensen, dit album is een uitstekende gelegenheid om er eens achter te komen waar de fuck dat King Crimson nu over gaat!!!

Ik vind CD 1 het tofst, daar staan de meeste klassiekers op... kippevel momenten, zoals de drum-improvisatie (line-up is met twee drummers!) waarna BWANGGG 'Red' losbarst met die machtige eerste gitaarriff waarop het publiek in gejuich ontsteekt, nou, dat is orgastisch man. Machtig moment... machtig nummer, machtige band!! Zelfde geldt voor de virtuoze improvisatie daarna en vervolgens KLABANG de über-ruige beginriff van '21st Century Schizoid Man'. KOPUH!!!


Van dit concert is dus de dvd registratie Deja vrooom getrokken; prachtig om te zien!!!

Persoonlijk vind ik Discipline trouwens een van de minste cd's; te weinig sfeer en te veel louter hersengymnastiek.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 26-06-2003 18:12]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-06-2003 18:14 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 11 juni 2003 23:14 schreef Azagthoth het volgende:
De titel heeft mij vorige keer wel weerhouden om het dus te kopen. ......


Kan je niet ff luisteren bij je platenboer?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-06-2003 2:34 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 11 juni 2003 23:06 schreef Dwaallicht het volgende:
...
*edit* die titel belooft ook niet veel goeds nee, maar VOORUIT, laat ik het op 'voor meerdere interpretaties vatbaar' houden


Die schroom met die christelijke link is nogal raar; vele niet-metalmuzikanten zijn gelovige types....

Azagthoth vind het nummer For the love of god van Steve Vai ook niet goed om de titel of eigenlijk die hele Steve Vai niet?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 01-07-2003 21:56 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2003 18:11 schreef Mutilator het volgende:
Van dit concert is dus de dvd registratie Deja vrooom getrokken; prachtig om te zien!!!

Persoonlijk vind ik Discipline trouwens een van de minste cd's; te weinig sfeer en te veel louter hersengymnastiek.


discipline heb ik vandaag zien liggen en die ga ik niet kopen (heb er al 3 nummers van op een verzamelcd die ik nog kwijt wil overigens) idd teveel loopjes constant niet echt heel interessant


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 01-07-2003 22:20 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 28 juni 2003 2:34 schreef Mutilator het volgende:
..
Azagthoth vind het nummer For the love of god van Steve Vai ook niet goed om de titel of eigenlijk die hele Steve Vai niet?


Ik kan me herinneren dat ik Steve Vai in zijn bedanklijstje zag staan in 1 van de MA albums. Zal wel meevallen dus....



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 01-07-2003 22:39 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 26 juni 2003 18:14 schreef Mutilator het volgende:
Kan je niet ff luisteren bij je platenboer?


Dat kost tijd en aangezien ik mijn cd-tjes altijd tijdens mijn pauze koop heb ik niet de tijd om uitgebreid alle cd-tjes te beluisteren. En er waren genoeg titels die me wel aanspraken, daar heb ik een keuze uit gemaakt. Is dat niet logisch ofzo?



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-07-2003 22:41 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ja precies, zo ff heen en weer naar de Plato en dan is er verdomd weinig tijd om nog even een broodje te halen hoor.


Ach ja, de perikelen van werkende mensen heh .


Trotz
Usericon van Trotz
Posted 01-07-2003 22:58 by Trotz Wijzig reactieProfiel van TrotzQuote dit bericht

Ik heb "Red".

Eerste impressie: vreeeeeemd.
Het wordt wel steeds gaver naarmate ik het beter kan bevatten.
One More Red Nightmare!
Wat is dat toch een raar steeds terugkerend geluid als de zanger begint te zingen.
Een vervormd handenklapgeluid ofzo?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-07-2003 23:00 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Handen klappen ja

Red is echt tof... m'n favoriete KC album, zeer intens. Toffe teksten ook

Dat laatste nummer, met op een gegeven moment die baslijn die die wandelende gitaar achtervolgt, en als ze elkaar vinden die climax met saxofoonsolo....


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 02-07-2003 21:23 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2003 23:00 schreef Dwaallicht het volgende:
Handen klappen ja

Red is echt tof... m'n favoriete KC album, zeer intens. Toffe teksten ook

Dat laatste nummer, met op een gegeven moment die baslijn die die wandelende gitaar achtervolgt, en als ze elkaar vinden die climax met saxofoonsolo....


dat album heb ik nog niet


GkuA
-nt
Usericon van GkuA
Posted 03-07-2003 17:48 by GkuA Wijzig reactieProfiel van GkuAQuote dit bericht

Even een vraagje: Zijn Beat en Three of a Perfect pair qua stijl ongeveer gelijk aan Discipline?


'I think therefore I am, I think' -Nordom the Modron


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 03-07-2003 19:20 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2003 17:48 schreef GkuA het volgende:
Even een vraagje: Zijn Beat en Three of a Perfect pair qua stijl ongeveer gelijk aan Discipline?


mwah ongeveer gelijk Beat lijkt er wel wat op voor zover ik weet (afgeleid uit 2 nummers) three of a perfect pair denk ik niet maar dat zou ik niet weten


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 03-07-2003 22:26 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Three of a Perfect Pair komt na Beat en Discipline (Discipline is de eerste van de drie).

Het album is een beetje raar, dat zegt de titel ook al wel, de eerste helft zijn behoorlijk toegankelijke pop/KC-nummers, wel goed gedaan maar niet écht memorabel. De tweede helft is veeeel experimenteler, niet altijd even kernachtig of zo, wat lelijke stukken erdoorheen en wat vrijblijvend gepriegel ook, dit alles gemengd echter met enkele heuse uitschieters.
Ik zou pas voor Three of a Perfect Pair gaan als je alle klassiekers al hebt en eens benieuwd bent naar wat er zoal nog meer is.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 04-07-2003 14:57 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 3 juli 2003 22:26 schreef Dwaallicht het volgende:
Three of a Perfect Pair komt na Beat en Discipline (Discipline is de eerste van de drie).
...
Ik zou pas voor Three of a Perfect Pair gaan als je alle klassiekers al hebt en eens benieuwd bent naar wat er zoal nog meer is.


Nee! Meteen halen samen met Beat!!!!! Vergeet het gepriegel van Discipline; deze 2 albums zijn echte hoogvliegers van KC!!!! Zeer goede en compacte nummers allemaal!!!!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 04-07-2003 15:00 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 1 juli 2003 22:39 schreef Azagthoth het volgende:
... En er waren genoeg titels die me wel aanspraken, daar heb ik een keuze uit gemaakt. Is dat niet logisch ofzo?


Inderdaad.
Ik zou nl. geen cd kopen louter om de titel; ik raad je aan dan eerst je te verdiepen in de albums via de geschreven pers om in te kunnen schatten welke stijl er te verwachten is.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-07-2003 16:15 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Zo zie je maar weer. Ik vind Discipline dus helemaal geen gepriegel (moet zeggen dat ik Beat nog niet ken), erg fijne nrs. + teksten, vooral 'Elephant Talk', en een prachtig instrumentaaltje ('The Sheltering Sky').


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 04-07-2003 16:52 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 4 juli 2003 15:00 schreef Mutilator het volgende:
Inderdaad.
Ik zou nl. geen cd kopen louter om de titel; ik raad je aan dan eerst je te verdiepen in de albums via de geschreven pers om in te kunnen schatten welke stijl er te verwachten is.

Ik ben het er wel mee eens dat je een boek niet om zijn kaft mag beoordelen,
maar schijt heej, ik heb gewoon een paar cd's uitgekozen die mij aanspraken toen
ik in een impulsieve bui besloot om nog een paar cd's van KC te kopen.

Hopelijk vergeef je mij deze grove fout, ik beloof dat ik het nooit meer zal doen.
(oe, ik heb ze ook uitgekozen omdat ze lekker goedkoop waren, en
daarom 2 cd's kon halen, haha)



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-07-2003 17:38 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 4 juli 2003 16:52 schreef Azagthoth het volgende:
...(oe, ik heb ze ook uitgekozen omdat ze lekker goedkoop waren, en
daarom 2 cd's kon halen, haha)


Om deze reden zijt gij royaal vergeven

@Dwaallicht: wat vindt je dan van albums als Lizard, Islands, Starless & bible black & In the wake of Poseidon?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 05-07-2003 17:41 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

dAnk u dank u!



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-07-2003 21:40 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 4 juli 2003 16:15 schreef Dwaallicht het volgende:
Zo zie je maar weer. Ik vind Discipline dus helemaal geen gepriegel (moet zeggen dat ik Beat nog niet ken), erg fijne nrs. + teksten, vooral 'Elephant Talk', en een prachtig instrumentaaltje ('The Sheltering Sky').


Lekkere nummers idd; goeie teksten ook; de tekst 'The sheltering sky' lijkt me een soort rood draadje/ doorlopend themaatje; komt ook voor in het supernummer 'One time'.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-07-2003 23:28 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2003 17:38 schreef Mutilator het volgende:
Om deze reden zijt gij royaal vergeven

@Dwaallicht: wat vindt je dan van albums als Lizard, Islands, Starless & bible black & In the wake of Poseidon?

Eerste twee ken ik nog niet -- nu ja, Islands heb ik een keer of twee bij een maat gehoord maar had nog geen blijvende indruk achtergelaten. Starless & Bible Black vind ik erg tof! Die heeft ook één van m'n favo instrumentaaltjes, 'Trio'. 'In the Wake of Poseidon' is m'n King Crimson-debuut, maar uiteindelijk vind ik het een beetje een remake van 'In The Court of the Crimson King'. Al blijft 'Cat Food' geniaal.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 14-07-2003 16:39 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

king crimson speelde afgelopen zaterdag op het north sea jazz festival. en ik had het geluk dat ik werd gevraagd daar zaterdag een dagje mee te helpen bij de security...

het concert van kc was in elk geval zwaar indrukwekkend. het geluid was perfect, zelfs de zang van adrian belew klonk goed, terwijl dit altijd het enige minpuntje van kc is voor mij.
wel jammer dat ik alleen de rug van robert fripp heb gezien na het concert liep hij ook gelijk van het podium af. het hele concert zat(!) hij alleen voor zijn rack met apparatuur. wel wist hij daarmee prachtige spacey geluiden uit zijn gitaar te halen. afgewisseld met heerlijk schel beukende stukken.
tony levin bleek bij nadere bestudering vervangen te zijn door een kaalgeschoren trey gunn.

wat mij betreft heerschte kc alle andere 'artiesten' eruit, wat een kansloze shit zeg...


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 14-07-2003 17:39 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Jammer dat ik ze niet gezien heb

Misschien ooit nog een clubtour door Ned. ?


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen