IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Acceptatie van metalheads onder elkaar Vorige pagina | Volgende pagina
Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-07-2014 15:02 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 11 juli 2014 14:43 schreef grindcore het volgende:
Ik ben een man en ik kan inderdaad niet spreken dat ik En van de vrouwen die ik ken die actief naar concerten gaan,
En die passief naar concerten gaan?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 11-07-2014 15:08 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2014 14:56 schreef Kvelgeest het volgende:
Nee, dat doe je niet.
Nogmaals: Hoe zie jij het voor je dat metalheads metalheads raar aankijken omdat zij, de ander (al dan niet in een (death) metal-shirt), rondlopen op een niet-metal event? Daarvoor moet de ander toch ook daar aanwezig zijn? Is het dan niet een contradictie met jezelf om de ander raar aan te kijken omdat hij hetzelfde gedrag vertoont als jij? Of heb jij soms een bijzondere schizofrene aandoening?

Waarom doe je dan de moeite om na jaren hier weer eens te posten in dit topic? Theatrale persoonlijkheidsstoornis?


Ik voel mij niet genegen om hierop te antwoorden als iemand net alsof doet dat ik hem heb afgewezen om het feit dat hem niet wil neuken maar zijn moeder wel.

[Dit bericht is gewijzigd door grindcore op 11-07-2014 15:08]


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-07-2014 15:10 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Man, leer schrijven en ga huilen dat je niet geaccepteerd wordt.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 11-07-2014 15:10 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2014 14:57 schreef Hérésie het volgende:
Maar... ik had je toch helemaal niet om een oplossing gevraagd? Ik vroeg niet om advies genre 'gewoon niks van aantrekken', en ook niet om een spreuk waarmee het allemaal verdwijnt. Ik wees gewoon op iets dat me stoort, deels in de hoop dat het probleem identificeren al voor enige verbetering, hoe klein ook, kan zorgen; deels om een ergernis te uiten. Moet kunnen, nee?

Touché en excuus.



Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 11-07-2014 15:18 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

Dankje.

Om nog lekker even terug te komen op je oorspronkelijke post: ik ga nog maar tien jaar naar metalconcerten dus ik kan moeilijk beoordelen hoe het er voordien aan toeging, maar de veel grotere variatie in het publiek op metalconcerten (ik verwijs naar de aanwezigheid van de zogenaamde 'hipsters' op black metalconcerten) de laatste jaren is ook mij al opgevallen. Lang haar en zwarte kleren als standaarduitrusting lijken langzaam maar zeker uit de mode te verdwijnen. En de opkomst van Last.fm (kijk eens naar hoeveel verschillende bands en genres ik luister) is daar wellicht ook niet vreemd aan. Bijzonder, zeer bijzonder. In mijn eigen kennissenkring van metalluisteraars luistert ook iedereen daarnaast ook naar andere genres. Ik weet niet of dat een verschil is tegen vroeger. Anderzijds lijken de mensen die zich lekker trui jarenlang op black metal vastgepind hebben het genre na een aantal jaren plots volledig de rug toe te keren. Geen wonder dat uiteindelijk de hipsters overblijven - soort van natuurlijke muziekselectie.

Ook erg grappig zijn de types die zich hardnekkig tegen het fenomeen blijven verzetten en klagen over de hipsters op concerten. Een vriend van me die aan zijn PhD bezig is heeft zelfs al geklaag moeten aanhoren over 'al die studenten die de laatste jaren naar concerten komen en de sfeer verpesten', hehe.


Willekeur en dictatuur!


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-07-2014 15:25 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Wat mij b.v. op ZM opvalt is dat het nogsteeds dezelfde mensen zijn die posten als zo'n negen jaar geleden. Oftewel, iedereen is ouder geworden. Inmiddels zijn de meesten de leeftijdsfase dat men om imagoredenen standvastig een bepaald genre leuk moet vinden (en verder niets) ontgroeit. Ook kom je naarmate je ouder wordt met meer in aanraking waardoor jouw persoonlijke smaak ook op een natuurlijke manier kan verbreden.
Een LastFM werkt zeker mee. Je ziet dat jouw stoere, truie maatjes soms toch ook (nog) Nirvana luisteren of de nieuwe Sigur Ros checken; ook kan je zien dat je buiten metal om wellicht ook gedeelde muziekinteresses hebt. Reden waardoor andere muziek gemakkelijker bespreek- en deelbaar wordt.
Op een redelijk verstokt en behoudend metal-forum als NWN luistert overigens ook menigeen Yess e.d.. Volgens mij stelt Grindcore zich gewoon aan (net als Midfolter, maar dan over iets anders).


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 11-07-2014 16:12 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Hebben we het hier nu echt over fatsoenlijke omgangsvormen en de algemene acceptatie van variërende geluidsgolven die andermans oren binnen stroomt?



Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 11-07-2014 16:17 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050



IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-07-2014 16:20 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 11 juli 2014 16:12 schreef Sisyphos het volgende:
Hebben we het hier nu echt over fatsoenlijke omgangsvormen en de algemene acceptatie van variërende geluidsgolven die andermans oren binnen stroomt?


De geluidsgolven vanavond ga ik geenszins accepteren en dat zal ik met onfatsoenlijke omgangsvormen duidelijk maken.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-07-2014 16:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 11-07-2014 16:23 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2014 15:18 schreef Hérésie het volgende:
Om nog lekker even terug te komen op je oorspronkelijke post: ik ga nog maar tien jaar naar metalconcerten dus ik kan moeilijk beoordelen hoe het er voordien aan toeging.


Ik ga ongeveer zo'n 20 jaar naar concerten toe (Damn, wat gaat de tijd hard). Ik heb de opkomst van de nieuwe generatie aan death metal bands mogen meemaken, zoals Dying Fetus, Cryptopsy, etc. Voor 1997 kan ik het moeilijk zeggen omdat ik toen niet als zodanig frequent ging. Dat werd pas intensiever rond 1998 a 1999, waar ik vooral bij één concertzaal hield (iets met geen geld en lekker dichtbij

Ik werd door de oudere garde vreemd aangekeken als ik zei dat ik van die nieuwe generatie bands hield. Maar ik werd sowieso vreemd aangekeken want ik ben niet blank dus dat was voor mij niks nieuws Het heeft een hele tijd geduurd (lees 2001 a 2002) voordat het publiek aan deze type death metal gewend was want het werd aanvankelijk erg sceptisch ontvangen.

En dan los daarvan merkte ik nog steeds heel sterk dat er erg afwijzend werd gereageerd als ik aangaf dat ik wel naar meerdere soorten muziek luisterde door metalheads, zodanig sterk dat ik mij toen afvroeg wat de noodzaak hiervan was. Ik bemerk pas sinds een jaar of vijf of zelfs iets langer dat dit sterk is afgenomen, iets wat ik met van harte aanmoedig.

quote:

Maar de veel grotere variatie in het publiek op metalconcerten (ik verwijs naar de aanwezigheid van de zogenaamde 'hipsters' op black metalconcerten) de laatste jaren is ook mij al opgevallen.


Nu heb je hipsters maar daarvoor had je emo's. In my opinion maakt het mij niet zoveel uit hoe je eruit ziet zolang de liefde voor de muziek wel gemeend is. Daar valt het een en ander over te discussiëren.

Dat soort groepen komen en gaan, in vele gevallen.

quote:

Lang haar en zwarte kleren als standaarduitrusting lijken langzaam maar zeker uit de mode te verdwijnen.


Ik wil die kaart niet spelen maar het is wel een feit: En blank.

Gelukkig is dat steeds meer aan het veranderen. Mede ook omdat veelal Amerikaanse bands deze trend in versnelling hebben gezet. Maar het was heel lang zo geweest dat ik als enige kleurling in een zaal vol blanken zat bij een band zoals Suffocation.

quote:

En de opkomst van Last.fm (kijk eens naar hoeveel verschillende bands en genres ik luister) is daar wellicht ook niet vreemd aan. Bijzonder, zeer bijzonder. In mijn eigen kennissenkring van metalluisteraars luistert ook iedereen daarnaast ook naar andere genres.


De komst van het internet heeft het hele spel veranderd. Dit heeft zeker geholpen in positieve zin dat mensen breder zijn gaan luisteren. Ook in mijn eigen kenniskring zie ik een flinke verbreding als het hierom gaat. En dat heeft ook als voordeel dat er niet snel afwijzend gereageerd zal worden omdat je bijvoorbeeld naar klassieke muziek luistert of zelfs jazz.

quote:

Ik weet niet of dat een verschil is tegen vroeger. Anderzijds lijken de mensen die zich lekker trui jarenlang op black metal vastgepind hebben het genre na een aantal jaren plots volledig de rug toe te keren. Geen wonder dat uiteindelijk de hipsters overblijven - soort van natuurlijke muziekselectie.


Dat fenomeen is niet vreemd. Veel al zie je dat door leeftijd, de wegwerp kwaliteit of gebrek aan prikkeling dat de scene gelaten wordt voor wat het is. De garde waar jij het nu over hebt, zijn meestal de mensen geweest die bandjes met elkaar uitwisselde en platen kochten in obscure zaakjes waar geen enkel normaal mens over gehoord heeft. Dit is nu allemaal ingewisseld voor technologische vooruitgang.
Daarnaast zie je ook dat de gemiddelde black metal luisteraar niet meer zo happig is naar het geluid van first-wave en second-wave black metal. Bij death metal zie je een hunkering naar oude tijden waarin death metal nog niet zo gecompliceerd was, wat bepaalde revivals verklaard.

quote:

Ook erg grappig zijn de types die zich hardnekkig tegen het fenomeen blijven verzetten en klagen over de hipsters op concerten. Een vriend van me die aan zijn PhD bezig is heeft zelfs al geklaag moeten aanhoren over 'al die studenten die de laatste jaren naar concerten komen en de sfeer verpesten', hehe.

Vroeger had je emo's, nu-metal en gothic metal wat de scene vervuilde en waarop geklaagd werd.

Als ik naar mijzelf kijk dan kan ik wel voorstellen dat er op de jongeren van nu geklaagd wordt
Veel al van deze jongeren zijn onbeschoft en houden hun bek niet dicht als er een band speelt. Maar dat doet de mensen van mijn leeftijd ook.. Dus het is een gevalletje hand in eigen boezem steken.

[Dit bericht is gewijzigd door grindcore op 11-07-2014 16:32]


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-07-2014 16:28 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Geklaagd op.

(''':


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 11-07-2014 16:39 by grindcore Profiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2014 16:28 schreef Kvelgeest het volgende:
Geklaagd op.

(''':

NSFW: http://mymatures.org/gayfuck/thumbs/1/1434.jpg

[Dit bericht is gemodereerd door Ascendant Grotesque op 11-07-2014 17:01]


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 11-07-2014 16:49 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2014 16:20 schreef Kvelgeest het volgende:
De geluidsgolven vanavond ga ik geenszins accepteren en dat zal ik met onfatsoenlijke omgangsvormen duidelijk maken.



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-07-2014 16:54 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

ABBA is geweldig!




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Silence
Usericon van Silence
Posted 11-07-2014 16:55 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ik draag een button, dus ik ben oké.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-07-2014 16:55 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 11 juli 2014 16:39 schreef grindcore het volgende:
[img]
Sneu hoor, je onkunde zo rancuneus uiten.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 11-07-2014 16:55 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 11 juli 2014 16:54 schreef De Tegenpartij het volgende:
ABBA is geweldig!




Willekeur en dictatuur!


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-07-2014 16:55 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 11 juli 2014 16:54 schreef De Tegenpartij het volgende:
ABBA is geweldig!



Ghost > ABBA


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 11-07-2014 16:58 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2014 16:55 schreef Kvelgeest het volgende:
Sneu hoor, je onkunde zo rancuneus uiten.

Daar zal jouw moeder anders over denken.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-07-2014 17:00 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

OK, dit gekibbel is nu voorbij. De volgende die het nodig vindt de boel op te ruien en dit topic daarmee verder te ontsporen krijgt een ban van een week


Quis moderabat ipsos moderatores?


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 11-07-2014 17:05 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht



Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-07-2014 17:13 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 11 juli 2014 16:23 schreef grindcore het volgende:
In my opinion maakt het mij niet zoveel uit hoe je eruit ziet zolang de liefde voor de muziek wel gemeend is. Daar valt het een en ander over te discussiëren.
Achja, huilen over te weinig acceptatie en dan zelfs toch nog even de semi-krijger uithangen.
Dit riekt gewoon naar acceptatie van wat jou zint omdat jij je benadeeld voelt, en acceptatie om acceptatie.



quote:
Ik wil die kaart niet spelen maar het is wel een feit: En blank.

En was ook geenszins nodig en slaat compleet nergens op.

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 11-07-2014 17:18]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 11-07-2014 17:19 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2014 17:13 schreef Kvelgeest het volgende:
En was ook geenszins nodig en slaat compleet nergens op.

Het slaat zeker wel ergens op. Omdat jij er niet aan kan relateren wil nog niet zeggen dat het niet zo is.

[Dit bericht is gewijzigd door grindcore op 11-07-2014 17:20]


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-07-2014 17:22 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

In de context hier nu is het compleet uit de lucht gegrepen en een schreeuw om aandacht, net als de rest van dit gehele topic en je schopje ervan.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen