IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Geloof? Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 20:46 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 20:25 schreef Lady Rose het volgende:
En voor de niet gelovige Metalheads geldt toch precies hetzelfde....



Nee hoor... ik ben nl. niet 'open-minded'. OK, ik heb een brede smaak (breder dan de meeste hier) maar ik blijf een kritische zeikerd. 'Open-minded' klinkt alsof je iets leuk moet vinden omdat het 'anders' is. Ik geloof niet in dat woord.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 20:46 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 20:45 schreef Mutilator het volgende:
Het lijkt me slim dat die christelijke dames zich dan daar mee bezig houden. Niemand weet hier nl. iets van hun metalbeleving. Dit topic schiet met hun niet op.


Mmmmja die info heb ik ook al een paar keer geprobeerd los te krijgen, maar daar gaat het ze blijkbaar niet om. (?)


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-01-2002 20:50 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 20:45 schreef Mutilator het volgende:
Het lijkt me slim dat die christelijke dames zich dan daar mee bezig houden. Niemand weet hier nl. iets van hun metalbeleving. Dit topic schiet met hun niet op.


Voor de duidelijkheid:

At The Gates
Bolt Thrower
Cryptopsy
Dark Tranquillity
Eucharist
Faith No More
Gorguts
Hypocrisy
In Flames

En zo kan ik de rest van mijn alfabetische platen collectie nog wel ff afwerken, maar da's ni zo on-topic. Ja, waar houden de dames geloofsgenoten muzikaal gezien van?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-01-2002 20:52 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 januari 2002 20:46 schreef Dwaallicht het volgende:
maar ik blijf een kritische zeikerd. 'Open-minded' klinkt alsof je iets leuk moet vinden omdat het 'anders' is. Ik geloof niet in dat woord.


Iets te kritisch/zeikerig dunkt me: open minded betekent eerder dat je in het beginsel niet negatief staat tegenover iets anders, pas (eventueel) als je daar iets van te weten komt. Je passeert het aanvankelijke stereotype denken zeg maar.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-01-2002 20:54 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 januari 2002 20:46 schreef Dwaallicht het volgende:
Mmmmja die info heb ik ook al een paar keer geprobeerd los te krijgen, maar daar gaat het ze blijkbaar niet om. (?)


..of het dringt niet zo makkelijk tot hen door.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 20:54 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 20:52 schreef Mutilator het volgende:
Iets te kritisch/zeikerig dunkt me: open minded betekent eerder dat je in het beginsel niet negatief staat tegenover iets anders, pas (eventueel) als je daar iets van te weten komt. Je passeert het aanvankelijke stereotype denken zeg maar.


Hmmm... dat is niet meer dan logisch, dunkt me.
Echter, ik heb teveel discussies met domme mensen gevoerd om dat woord nog serieus te kunnen nemen. En tja, ik ben een zeikerd, maar dat wist ik al. Ik ga er overigens niet om zitten rouwen


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-01-2002 21:01 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 januari 2002 20:50 schreef Greycloak het volgende:
Voor de duidelijkheid:

At The Gates
Bolt Thrower
Cryptopsy
Dark Tranquillity
Eucharist
Faith No More
Gorguts
Hypocrisy
In Flames

En zo kan ik de rest van mijn alfabetische platen collectie nog wel ff afwerken, maar da's ni zo on-topic. Ja, waar houden de dames geloofsgenoten muzikaal gezien van?


Dat jouw muzikal smaak wel snor zit was mij al tijden duidelijk!!! En ja, ik zeg dit ook omdat ik al deze bands ook in meer of mindere mate kan waarderen!!!

Nog ff -soort van- ontopic:

Ik ken christenen die wel metal luisteren, maar alleen maar de christelijke metal, die in mijn opinie muzikaal gezien dus echt bagger is. Men wil wel metal luisteren want het is hard en snel, maar de goeie metal laten ze liggen, want die duivelse teksten beinvloeden je onderbewuste en meer van dat soort argumenten. Ik vind dit vanuit muzikaal standpunt gezien dus waanzin!!

Jezelf goeie muziek onthouden omdat je de -vaak toch onverstaanbare teksten- niet trekt en ipv daarvan tweederangs metalbandjes luistert!!!
Zo ken ik een dude die kickt mateloos op Stryper en Mortification maar alle andere metal? Hij vindt dat het positief moet zijn.

Wat vinden jullie hiervan?


[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 25-01-2002 21:02]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 21:02 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 21:01 schreef Mutilator het volgende:
Zo ken ik een dude die kickt mateloos op Stryper en Mortification maar alle andere metal? Hij vindt dat het positief moet zijn.

Wat vinden jullie hiervan?



Je mag één keer raden wat ik daarvan vind (hoeft niet, trouwens).


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-01-2002 21:05 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 januari 2002 20:54 schreef Dwaallicht het volgende:
Hmmm... dat is niet meer dan logisch, dunkt me.


Dan ben je het meer dan je denkt imho, of ik minder dan ik denk.

Ik kom echter zat mensen tegen die niet onder hun stereotypering uit komen; die willen allemaal Leefbaar Nederland stemmen toevallig maar dat is weer een ander topic.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-01-2002 21:06 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 21:01 schreef Mutilator het volgende:
Dat jouw muzikal smaak wel snor zit was mij al tijden duidelijk!!! En ja, ik zeg dit ook omdat ik al deze bands ook in meer of mindere mate kan waarderen!!!

Nog ff ontopic:

Ik ken christenen die wel metal luisteren, maar alleen maar de christelijke metal, die in mijn opinie muzikaal gezien dus echt bagger is. Men wil wel metal luisteren want het is hard en snel, maar de goeie metal laten ze liggen, want die duivelse teksten beinvloeden je onderbewuste en meer van dat soort argumenten. Ik vind dit vanuit muzikaal standpunt gezien dus waanzin!!

Jezelf goeie muziek onthouden omdat je de -vaak toch onverstaanbare teksten- niet trekt en ipv daarvan tweederangs metalbandjes luistert!!!
Zo ken ik een dude die kickt mateloos op Stryper en Mortification maar alle andere metal? Hij vindt dat het positief moet zijn.

Wat vinden jullie hiervan?



Ik vind dat als je echt geloofd, je niet bang hoeft te zijn dat teksten je geest kunnen bevuilen. Simpel. Alleen als je echt twijfelt aan je geloof en je bang bent om jezelf open te stellen voor andere ideeën in muziek moet je dingen als Stryper gaan luisteren.

En nee, Mortification's Scrolls Of The Megilloth en Post Momentary Affliction zijn hele goeie CD's, ook voor niet-Christenen. Probeer maar eens, en beluister ze zonder vooroordelen. (De platen erna zijn idd weer wel zwaar bagger.)

Tip voor doom-fans:

Paramaecium - Exhumed Of The Earth. Bril-jant.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-01-2002 21:13 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 januari 2002 21:06 schreef Greycloak het volgende:
En nee, Mortification's Scrolls Of The Megilloth en Post Momentary Affliction zijn hele goeie CD's, ook voor niet-Christenen. Probeer maar eens, en beluister ze zonder vooroordelen. (De platen erna zijn idd weer wel zwaar bagger.)

Tip voor doom-fans:

Paramaecium - Exhumed Of The Earth. Bril-jant.


Scrolls of the megilloth ken ik en ben niet onder de indruk geraakt. Paramaecium is ook voorbijgekomen --hij en die klasgenoot van me kenden echt ALLE christelijke bands (Barren cross, Seventh angel enz enz), maar als ik in een Morbid Angel t-shirt liep kreeg ik een vuile blik en was men erop uit om waar mogelijk de band negatief te bekritiseren. ("Pete Sandoval valt te laat in op Hymnes de la guerra" ) Hij kon er desondanks niet onderuit dat 'Nothing is not' wel een erg geniale riff in het begin heeft zitten.

Het aardige was dat ik met die klasgenoot naar platenbeurzen ging en terwijl hij het zoveelste Stryper rariteitje kocht, zat ik lp's als 'Venom - At war with Satan' en Carcass - Reek of Putrefaction & Symphonies of sickness binnen te halen!!! (Weer vuile blik etc.)

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 25-01-2002 21:16]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 25-01-2002 21:17 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 21:06 schreef Greycloak het volgende:
Ik vind dat als je echt geloofd, je niet bang hoeft te zijn dat teksten je geest kunnen bevuilen. Simpel. Alleen als je echt twijfelt aan je geloof en je bang bent om jezelf open te stellen voor andere ideeën in muziek moet je dingen als Stryper gaan luisteren.




hier sluit ik me bij aan.


bla...bla...bla...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-01-2002 21:32 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 januari 2002 21:01 schreef Mutilator het volgende:
maar de goeie metal laten ze liggen, want die duivelse teksten beinvloeden je onderbewuste en meer van dat soort argumenten.


Het gaat dus verder dan goed in je geloof staan. Het is de opvatting dat het je onderbewuste aantast en je dus onbewust naar de duivel leidt. (zo'n beetje letterlijk geciteerd)

Keer in een klas gezeten met zo'n figuur van youth for christ; die zag zelfs in futuliteiten als het sexnummer 0900-666 een duivelse uiting en was tegen wetenschap & techniek omdat hij dacht dat we over een paar jaar allemaal met een chip op ons voorhoofd door het leven zouden gaan.

Mensen met zo'n plaat voor hun koppige hoofd zijn vermoeiend!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 25-01-2002 21:32]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Lady Aphrodite
Usericon van Lady Aphrodite
Posted 28-01-2002 12:25 by Lady Aphrodite Wijzig reactieProfiel van Lady AphroditeQuote dit berichthttp://www.aphrodite-.cu2.nl

quote:
Op 25 januari 2002 20:45 schreef Mutilator het volgende:
Het lijkt me slim dat die christelijke dames zich dan daar mee bezig houden. Niemand weet hier nl. iets van hun metalbeleving. Dit topic schiet met hun niet op.


metallica
pantera
rammstein
iced earth
slayer
children of bodom
in flames
after forever
sins of thy beloved
opeth
enz


The wages of sin is DEATH. The gift of God is eternal LIFE.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 28-01-2002 13:12 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 21:06 schreef Greycloak het volgende:
Ik vind dat als je echt geloofd, je niet bang hoeft te zijn dat teksten je geest kunnen bevuilen. .
ain't that special
Zou er bijna tranen van in mijn ogen krijgen.. Wat een onzin. Ben je zelf zo labiel dat je denkt dat als je ongelovig bent dat teksten je 'geest' dan wel kunnen bevuilen? aarggh ga je horizon eens verbreden.
quote:
Op 28 januari 2002 12:25 schreef Lady Aphrodite het volgende:
metallica
pantera
rammstein
iced earth
slayer
children of bodom
in flames
after forever
sins of thy beloved
opeth
enz



3x nixs dus!!

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 28-01-2002 13:13]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 28-01-2002 13:14 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 28 januari 2002 13:12 schreef Cadaveria het volgende:
ain't that special
Zou er bijna tranen van in mijn ogen krijgen.. Wat een onzin. Ben je zelf zo labiel dat je denkt dat als je ongelovig bent dat teksten je 'geest' dan wel kunnen bevuilen? aarggh ga je horizon eens verbreden.


3x nixs dus!!


Moest je volgende post niveau hebben, dan reageer ik wel...


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 28-01-2002 13:25 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2002 13:14 schreef Sharteel het volgende:
Moest je volgende post niveau hebben, dan reageer ik wel...
Waar slaat dat nu weer op?
Net de posts waarop ik reageer van zo'n hoog niveau zijn


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-01-2002 13:26 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2002 13:25 schreef Cadaveria het volgende:
Waar slaat dat nu weer op?
Net de posts waarop ik reageer van zo'n hoog niveau zijn


Waar. Ik ben het dan ook roerend met je eens.


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 28-01-2002 13:28 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Ophouden met schelden en on topic graag!


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 28-01-2002 14:39 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

quote:
Op 28 januari 2002 12:25 schreef Lady Aphrodite het volgende:
metallica
pantera
rammstein
iced earth
slayer
children of bodom
in flames
after forever
sins of thy beloved
opeth
enz


Een aantal van deze bands zijn zeker anti christelijk. Als je daar als christen geen probleem van maakt ben je een nep-christen. En daarvoor heb ik zomogelijk nog minder respect!


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 28-01-2002 14:41 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

durfde het zelf niet meer te zeggen onder het strenge regime van suzanne. maar ehhh rajackar..


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 28-01-2002 14:44 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

quote:
Op 28 januari 2002 14:41 schreef Cadaveria het volgende:
durfde het zelf niet meer te zeggen onder het strenge regime van suzanne. maar ehhh rajackar..

Gelukkig ik ben niet de enige die er zo over denkt.

(btw: Ik schrijf dit niet om doelbewust christenen af te zeiken. Mijn mening is nu eenmaal zo.)

[Dit bericht is gewijzigd door rajackar op 28-01-2002 14:48]


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 28-01-2002 14:49 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ach ik denk dat er wel meer mensen hier zijn die er zo overdenken, maar die het niet durven uit te spreken... wel jammer eigenlijk, omdat ik vind dat er teveel de zelfde argumenten naar voren worden gedragen in dit topic..


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 28-01-2002 14:54 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Ach.. dus als je naar bijvoorbeeld slechtvalk luistert ben je een nep-heiden?
Ik vind persoonlijk dat je best een band goed kan vinden ondanks dat je het er niet mee eens bent wat de makers van de muziek vinden.
En mijn persoonlijke mening: Iedereen mag geloven wat ze willen zolang ze het mij niet opdringen.


Life doesn't get much better than this!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 28-01-2002 14:57 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2002 14:54 schreef H-K het volgende:

En mijn persoonlijke mening: Iedereen mag geloven wat ze willen zolang ze het mij niet opdringen.

ok zo denkt de gemiddelde ongelovige er over, maar wat doe je als ze je wel gaan lastig vallen met de leer van chr*stus?..


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen