IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Geloof? Vorige pagina | Volgende pagina
Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 04-06-2002 9:53 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik wil gewoon een heel ander cirkeltje


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 04-06-2002 9:54 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

het kan wel dat jij dat niet zo ziet dark scar, want iedereen maakt zijn eigen denk beelden bij een boek, iedereen gaat het op zijn eigen manier intrepreteren (wat een kut woord)Net zo als de bijbel. Hoeveel verschillende meningen zijn daar wel niet van. Daardoor krijg je ook al die afsplitsingen van het CHristendom.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-06-2002 10:40 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2002 6:07 schreef Mutilator het volgende:
hmmm...

Ik denk dat ergens in geloven kennelijk per definitie uitsluit dat je een andersoortig geloof kan accepteren. Dat verklaard nl. alle religieuze conflicten.
Precies, een geloof in een hogere macht is een allesomvattend wereldbeeld en (voor de gelovige) 'de waarheid'. Een gelovige kan zijn geloof niet overstijgen om het op vanuit een symbolisch meta-standpunt te bekijken; daarmee bedoel ik, om het te bekijken als 'de behoefte aan zingeving' of 'een uiting van bestaans-angst' of iets dergelijks.
Nu is het in onze postmoderne () maatschappij niet meer zo dat ketters verbrand zullen worden en dat een ieder het maar zelf moet weten, maar bovenstaande is wel de reden voor veel onbegrip in discussies.


StratoS
hail discortia!
Usericon van StratoS
Posted 04-06-2002 22:14 by StratoS Wijzig reactieProfiel van StratoSQuote dit berichthttp://www.stratos.mirrorz.com

sterker nog, tegenwoordig ben je raar als je uberhaubt gelooft.
en dan nog vooral als je gelooft in god ofzo.
want iedereen weet toch dat all die geloven maar onzin zijn?
ik vind het gewoon triest dat waarschijnlijk meer dan de helf van nederland er nog niet eens tijd in heeft gestoken wat voor soorten reliegies er zijn en waar die voor staan en wat ze betekenen.
de meeste nemen maar gewoon aan dat het niet waar is omdat 'iedereen' dat zegt.
terwijl de meeste waarschijnlijk niet eens met een goed argument kunnen komen waarom ze dat vinden.



webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 11-10-2002 22:35 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

oooh geloof

kreeg dit via de meel:

"Bezoek http://www.gelooft.nl en lees meer over het
leven na de dood! U gelooft wel of u gelooft niet. Dat
is de keuze."

dit staat er op de site:


Stel.... dat God bestaat, ook al geloof je het niet, stel je eens voor dat Hij wel bestaat. Waarom zou je God niet gewoon vragen, om aan jou zelf te laten zien dat Hij leeft? En als het waar is wat wij zeggen, zal God antwoorden, want als God leeft, hoeven wij dat jou toch niet door de strot te duwen? Dan kan Hij zelf wel antwoorden! En dat doet Hij dan ook zeker!!


hehheh, resultaat van een christen met een joint op.


Oud Vuil.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 11-10-2002 22:46 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Wat een lamme poging om twijfelaars over de streep te trekken. "Baat het niet, het schaadt ook niet."


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 12-10-2002 13:09 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hm, dat is anders wel de redenering geweest van wiskunde-kanon en filosoof Blaise Pascal!

Je kunt maar beter wel geloven, want mocht je gelijk hebben dan ben je in ieder geval in de hemel en als je geen gelijk hebt maakt het niet uit. Mocht je echter atheist zijn en geen gelijk hebben, nou dan ben je goed gefuckt .


mansongirl
Goddess of hate
Usericon van mansongirl
Posted 12-10-2002 13:12 by mansongirl Wijzig reactieProfiel van mansongirlQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/mansongirl

ik geloof nog steeds in mezelf. Meer heb ik niet nodig.


luuuuuuv is in the air.........


Neige
aargh
Usericon van Neige
Posted 12-10-2002 13:46 by Neige Wijzig reactieProfiel van NeigeQuote dit berichthttp://users.pandora.be/chiro_mariakerke

Ik geloof in de wetenschap, de rest is gefoefel.


...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 12-10-2002 14:37 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

zei Dexter


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 12-10-2002 17:09 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

zie signature


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 12-10-2002 17:34 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 12 oktober 2002 13:09 schreef Dwaallicht het volgende:
Hm, dat is anders wel de redenering geweest van wiskunde-kanon en filosoof Blaise Pascal!

Je kunt maar beter wel geloven, want mocht je gelijk hebben dan ben je in ieder geval in de hemel en als je geen gelijk hebt maakt het niet uit. Mocht je echter atheist zijn en geen gelijk hebben, nou dan ben je goed gefuckt .

Hehe ja.. Maar wie zei ook weer dat het beter is risico's te nemen?


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 12-10-2002 17:40 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

quote:
Op 11 oktober 2002 22:35 schreef webblaster wim het volgende:
oooh geloof

kreeg dit via de meel:

"Bezoek http://www.gelooft.nl en lees meer over het
leven na de dood! U gelooft wel of u gelooft niet. Dat
is de keuze."

dit staat er op de site:


Stel.... dat God bestaat, ook al geloof je het niet, stel je eens voor dat Hij wel bestaat. Waarom zou je God niet gewoon vragen, om aan jou zelf te laten zien dat Hij leeft? En als het waar is wat wij zeggen, zal God antwoorden, want als God leeft, hoeven wij dat jou toch niet door de strot te duwen? Dan kan Hij zelf wel antwoorden! En dat doet Hij dan ook zeker!!


hehheh, resultaat van een christen met een joint op.



Okee, ik heb even gekeken. Ik vraag me altijd af of die mensen op een morgen wakker zullen worden en opeens zien waar ze nou hun hele leven mee bezig zijn geweest. Dat de bijbel vol staat met tegenstrijdigheden en bullshit schijnen ze nog steeds niet door te hebben.


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-11-2002 3:21 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Quote van Dwaallicht:

quote:
Overigens denk ik niet dat het probleem bij de joden ligt maar wel bij mensen met de joodse/christelijke/islamitische overtuiging... bij de mijters, de keppels en de qaftah's (?), de bijbels, torahs en korans, de synagoges, kerken en moskeeën, de klaagmuren en kruizen, de moraal en de massa, de zwakte en de angst voor de eeuwige zinloosheid van het leven.


Nou is mijn vraag: stel dit probleem is opgelost; wat houd je over?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 28-11-2002 12:50 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

"Je kunt maar beter wel geloven, want mocht je gelijk hebben dan ben je in ieder geval in de hemel en als je geen gelijk hebt maakt het niet uit. Mocht je echter atheist zijn en geen gelijk hebben, nou dan ben je goed gefuckt"

spirituele chantage , altijd lekker die redenering

Ik geloof dat de mens meer is dan zijn lichaam, eigenlijk meer zoiets van een apart "aards" lichaam b.w.v.s., en een geest die daar boven staat. De ziel is onsterfelijk maar wordt gehinderd door het lichaam om de uiteindelijke waarheid (wat dat ook precies moge zijn) te bereiken, het heeft echter wel het lichaam nodig om voort te kunnen bestaan, om invloed uit te kunnen oefenen op de materiele wereld.

Ware creativiteit is dan het af en toe doorschijnen van de ware ziel ondanks het lichaam, een van de redenen waarom ik zo van muziek hou is misschien omdat de werkelijk goede muziek een expressie is van de ziel, die het lichaam ontstijgt.

Ik geloof dat wat er ook is na de dood ons op dit moment ontgaat, m.a.w. dat het zo iets onwerkelijks is dat al onze pogingen het te beschrijven miserabele vergelijkingen zijn.

Ik geloof in reincarnatie en dat zielen elkaar keer op keer zouden kunnen vinden in andere levens (inclusief andere vormen)


P.S.

Dan ben ik maar een hippie


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 28-11-2002 13:26 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2002 17:09 schreef Morgil het volgende:
zie signature
Idem hiero.


Touché, pussycat!


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 28-11-2002 13:28 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 28 november 2002 13:26 schreef Sporty Voleg het volgende:
Idem hiero.
Check

(het eerste stuk dan, die zooi van de SP heeft er weinig mee te maken)


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dark_child
Killing for religion, Something I don't understand
Usericon van Dark_child
Posted 28-11-2002 15:55 by Dark_child Wijzig reactieProfiel van Dark_childQuote dit bericht

Mensen geloven altijd, al is het niet in god en gaan ze niet naar de kerk, ze creeren dan wel een eigen geloof. Dit hoeft niet bewust te zijn maar de mens heeft iets nodig wat te hoog gegrepen is voor hem om "antwoorden" te vinden.


Life is Just The Road To HELL, Welcome To Dying.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-11-2002 20:10 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 28 november 2002 15:55 schreef Dark_child het volgende:
Mensen geloven altijd, al is het niet in god en gaan ze niet naar de kerk, ze creeren dan wel een eigen geloof. Dit hoeft niet bewust te zijn maar de mens heeft iets nodig wat te hoog gegrepen is voor hem om "antwoorden" te vinden.

Geloof je't zelf....


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 28-11-2002 20:12 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 28 november 2002 15:55 schreef Dark_child het volgende:
Mensen geloven altijd, al is het niet in god en gaan ze niet naar de kerk, ze creeren dan wel een eigen geloof. Dit hoeft niet bewust te zijn maar de mens heeft iets nodig wat te hoog gegrepen is voor hem om "antwoorden" te vinden.




gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 28-11-2002 20:13 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

De grote vraag is altijd.... Waarom geloof je?

Het antwoord is bijna altijd omdat mijn ouders ook geloven dus is geloof geindoctrineerd of is het een eigen keuze.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-11-2002 20:47 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

** wat als alle christenen, joden en moslims van de aardbol zijn weggevaagd? als alle monotheisme en moraal en heiligheid verdwenen is? **
quote:
Op 28 november 2002 3:21 schreef Mutilator het volgende:
Nou is mijn vraag: stel dit probleem is opgelost; wat houd je over?

Ik denk dat de 'oplossing' algehele vernietiging van de hele planeet inhoudt. Het is nu eenmaal zo dat het monotheisme teveel verbrand en bedorven heeft en onze maatschappij doortrokken is van joods-christelijke opvattingen, overtuigingen en ideologieën.

Je moet diep graven en je flink losworstelen van die erfenis wil je er doorheen breken en dan kom je tot de conclusie dat de maatschappij krankzinnig is. Mensen in verre landen die elkaar de kop afhakken over wat er wel of niet in een boek staat, onderdrukking omdat je vindt dat in datzelfde boek gezegd is dat een stuk land van JOU is, dit soort machinaties intussen verweven in de politieke, seculiere machtsstructuren zodat de oplossing niet alleen een (anti-)religieuze dient te zijn, maar ook een anti-politieke.

Verder dankzij het eeuwenlang in eerste instantie bangmaken van de massa (met hel en verdoemenis), later pappen en nathouden (spirituele vertroosting door een lege belofte in het hiernamaals) van diezelfde massa, is de mensheid SOFT geworden. Vroom zijn was het credo, wat je doet is van ondergeschikt belang, zolang je maar geloofde en vroom was kwam je in de hemel.
Nu de westerse wereld zowat ontkerkelijkt is is er eigenlijk niets veranderd, het hiernamaals is verlegd naar het hiernumaals.

Bij de meeste mensen is nl. niet wat je DOET het belangrijkst voor ze in het leven, maar wat je BENT (en dat wordt alleen maar bevestigd door sociale acceptatie). De meesten willen slechts gelukkig zijn en ook nog aandacht krijgen, 'cool' zijn. De huidige maatschappij is wat mij betreft één grote 'monkey game', het resultaat van 2000 jaar verziekelijking en decadentie door het christendom.

De oplossing? Nuklear Holokaust, maar da's geen oplossing. Wat overblijft is het beste ervan maken voor jezelf.

(Fuck..... zwak slotakkoord)


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 28-11-2002 21:01 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 28 november 2002 20:47 schreef Dwaallicht het volgende:

De oplossing? Nuklear Holokaust, maar da's geen oplossing.

Hoezo zou dat geen oplossing zijn? Misschien eentje die wat minder door de meerderheid wordt gesteund, maar het blijft een oplossing.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-11-2002 21:03 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 28 november 2002 21:01 schreef Iskariot het volgende:
Hoezo zou dat geen oplossing zijn? Misschien eentje die wat minder door de meerderheid wordt gesteund, maar het blijft een oplossing.

Hmmm... semantics, denk ik.

Ik bedoelde uiteraard wel Nuklear Holokaust voor IEDEREEN (want iedereen is gelijk enzoooo....).


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-11-2002 21:03 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 november 2002 20:47 schreef Dwaallicht het volgende:
** wat als alle christenen, joden en moslims van de aardbol zijn weggevaagd? als alle monotheisme en moraal en heiligheid verdwenen is? **

Ik denk dat de 'oplossing' algehele vernietiging van de hele planeet inhoudt.


Bedoel je echt de planeet of het menselijke ras? Met de laatste ben ik het wel eens, met de eerste niet. waarom zouden bander soorten vernietigd moeten worden voor ons dom gedrag?


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen