IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Geloof? Vorige pagina | Volgende pagina
ro=zizboos
Ogetfer De Onreine
Usericon van ro=zizboos
Posted 29-08-2001 14:05 by ro=zizboos Wijzig reactieProfiel van ro=zizboosQuote dit bericht

anyway, ik geloof wel dat er iets ná de dood is (nee, daarvóór nietmisschien..misschien is dat nog es gewoon ook nog zo..dat we helemaal niets zijn, zo voel ik me soms wel..alhoewel, dan denk ik dat ong. iedereen alles voor zichzelf op een rijtje heb, behalve ik, dus dat was ook weer niet waar, maar misschien ga k pas echt leven als k ben overleden,,,wie zal t zeggen..)
ik weet niet wat...kzie wel.
ik ga proberen (goed voonemen heeh) alles voor mezelf rustig op te bouwen, het bveste er van te maken ofzo ()
en dan zie k wel weer...
nee kga gewoon leven


Ik vergiet als zeef hebben


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 29-08-2001 17:11 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Lijkt me een goed plan niet wachten tot je dood ben met het idee dat het beter wordt na je dood; stel je voor dat er echt niets is... heb je voor nix niet-geleefd

quote:
Op 29 augustus 2001 14:05 schreef ro=zizboos het volgende:
anyway, ik geloof wel dat er iets ná de dood is (nee, daarvóór nietmisschien..misschien is dat nog es gewoon ook nog zo..dat we helemaal niets zijn, zo voel ik me soms wel..alhoewel, dan denk ik dat ong. iedereen alles voor zichzelf op een rijtje heb, behalve ik, dus dat was ook weer niet waar, maar misschien ga k pas echt leven als k ben overleden,,,wie zal t zeggen..)
ik weet niet wat...kzie wel.
ik ga proberen (goed voonemen heeh) alles voor mezelf rustig op te bouwen, het bveste er van te maken ofzo ()
en dan zie k wel weer...
nee kga gewoon leven


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


HJBS
Usericon van HJBS
Posted 29-08-2001 17:41 by HJBS Wijzig reactieProfiel van HJBSQuote dit berichthttp://www.obscenery.myweb.nl

Ik geloof in: Metal, bier, vrienden en dat we gedoemd zijn om te sterven!!

AMEN


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 29-08-2001 22:54 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl


OP HET LEVEN

EN ERNA!

(trouwens een toost die we regelmatig uitbrengen)

Geloof is gecompliceerd....
Je moet wel een beetje afstandelijk denken als je zin probeer te vinden anders kun je inderdaad diep allen.
"..hij denkt zo dathij niets kan, dat hij niets kan, als je begrijp wat ik bedoel.."

Er is iets, dat weet ik gewoon.
Je heb iets als een ziel als je het mij vraagt, trouwens anders zou je je leven degraderen tot een chemische reactie (ik studeer geen scheikunde!!).
Volgens mij ben ik paar jaar geleden ook een paar keer uit mijn lichaam gevallen toen ik in bed lag (dat was eigenlijk beangstigend, schrok zo erg dat ik gelijk weer terug was)(mmm klinkt vaag)

Maar een lot ofzo?
Kan niet: wie kan zo een complex verhaal schrijven vol nietige details?

Maar of er god is of een noodlot of dat er toeval heerst ("toeval bestaat niet, alleen gebrek aan visie"), je moet gewoon een goed en fijn leven zien te leven. (aldus Seneca).

Wat ik zelf geloof is aan evolutie onderhevig, nieuwe kennis/ideeen worden dan toegevoegd.

Hoewel geloof tot kortzichtigheid kan lijden (VAAK), is het allicht nodig om mensen te verenigen: veel mensen hebben regels nodig om te kunnen weten what to do.
Met de tegenwoordige religie (=GELD) zullen de oude religies wel gaan fuseren tot een mega-religie waar iedereen onder de duimgehouden wordt (Afgaanse stijl)zodat er uiterlijke vrede is

Een ding is zeker mijn lot staat niet in de sterren



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2001 23:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik denk er liever eigenlijk helemaal niet ver na ... leven en dood ..
Maar als ik me ergens bij aan kan sluiten is het wel het oude celtisch geloof ..
Gewoon je vertrouwen in de natuur leggen, zonder een direct godsbeeld. Je "god" is immers overal en in aanwijsbare vorm.
En hun vorm van reincarnatie spreekt me wel aan.


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 30-08-2001 8:39 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2001 22:54 schreef White Tree het volgende:Volgens mij ben ik paar jaar geleden ook een paar keer uit mijn lichaam gevallen toen ik in bed lag (dat was eigenlijk beangstigend, schrok zo erg dat ik gelijk weer terug was)(mmm klinkt vaag)
Vind ik wel meevallen, heb ik regelmatig...het gevoel dat je heel hard valt als je wakker schrikt


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-09-2001 16:21 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2001 17:52 schreef Sarjenka het volgende:
Ik ben op een gegeven moment voor mezelf een besluit genomen om niet meer te willen geloven in God, omdat het me duidelijk werd dat het geloof in een God, op de manier waarom Christenen dat doen, een zeer hypocriete manier van religie is. Je kunt zelf wel invullen wat ik ongeveer bedoel.
).


Beetje knipselen... zo...

Ja, ik ben Christen, hoera en zo. Ik wil alleen even iets een beetje recht proberen te zetten, mocht er iemand een probleem mee hebben, dan hoor ik dat graag. Allereerst: Rooms Katholieken zijn geen Christenen. Punt. Ik vind het prima wat ze geloven, ik vind alles prima en ben de laatste om te oordelen, geloof (...) mij, maar als ik zeg Christen denken een heleboel mensen direct aan kerk, streng, intolerantie, haat jegens alles wat er niet bij hoort (bull-shit, oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld wordt, staat ergens in mijn bijbel, en ik geef ook toe dat een hele sloot "naams-Christenen" dit soort belangrijke stukjes graag over het hoofd ziet)

Om nog even op die Roomsen terug te komen: ja, Jezus (dus de Christus) zit in hun religie, maar Hij zit ook in de Islamieten hun bijbel. Maria verering, aflaten, helige oorlogen, (gij zult niet doden) (als een ander niet wil geloven wat jij gelooft, jammer dan, maar moet je dan direct een inquisitie erdoor jagen?) helig verklaringen (door zo'n mannetje die steeds de aarde wil kussen... Kan iemand mij aanwijzen waar staat dat we een plaatsvervanger hier nodig hebben?), biechten en dan vergeven worden door een mens... Erg Christelijk, maar dan anders.

Als ze dat willen geloven, prima. Net als Moslims. Jij Allah een toffe peer vinden? Prima.

Echt, ik heb met niemand problemen, en een verschil van mening hoeft voor mij nog niet te betekenen dat ik dan maar z'n heidense schedel in moet slaan. Staat ook niet in mijn bijbel dat dat moet, trouwens. Net als die kinderdoop. Een kind van 4 dagen kan nog niet voor God gekozen hebben, dus waarom dopen? Misschien wil hij later wel gaan reïncarneren of zo, komt hij later weer in een crisis terecht omdat hij nooit echt de vrijheid heeft gehad om een keuze te maken. De bijbel van een Christen IS NIET een boek waarin staat dat je beter bent omdat je gelooft, of dat je anderen moet afmaken omdat ze naakt rond een boompje lopen te dansen, ter ere van de vruchtbaarheid van dat boompje, of dat je met folders (Jehova's, leg mij eens uit waar dat van jullie berg staat) bij niet-geïnteresseerde mensen langs de deur moet, om hun te gaan vervelen met wat zij onzin vinden. Willen ze niet? Prrrrrrima.

Vraagje aan Sarjenka: Wat is er hypocriet aan mij dat ik in de bijbel geloof zoals ik 'm lees en daarvoor uitkom? Wil je graag grote groepen over één kam scheren? Ik ben een individu, hallo aangenaam, en een hypocriet is wel het laatste wat ik ben. Totdat het tegendeel bewezen is, natuurlijk.

Ik laat me geen onzin aanpraten door anderen. Want wat geloof je dan, de bijbel of je dominee, die ook maar een mens is en er naast kan zitten?

Voor de goede orde:

Nee, ik ga niet naar een kerk, maar bid wel zo af en toe.

Nee, ik ga niet bij iemand voor de deur staan om Jezus te komen brengen, maar als iemand geïnteresseerd is in mijn opvattingen, ben ik nergens te beroerd voor.

Nee, iemand te kort doen omdat hij een ander (of geen) geloof heeft, doe ik niet aan. Maar als iemand over mij heen zeikt omdat ik nou toevallig Christen ben, schrap ik 'm wel uit mijn vrienden- dan wel bekenden-kring. Met kortzichtige mensen wens ik niet te veel om te gaan. (Wie van jullie wel...?)

Wat jullie ook geloven, wees altijd eerlijk, kom voor je mening uit, kijk verder dan je neus lang is en zeik over niemand heen alleen maar omdat die een andere mening heeft.

Nogmaals, als iemand er anders over denkt, of zich Christen noemt en ondertussen hele volksstammen uitroeit, of z'n verkering uitmaakt omdat Pa vind dat Zoon geen Hindoestaanse Vriendin mag: Doe ff normaal.

Voor Christen in het hier vlak bovenstaande voorbeeldje mag je elke gewenste religie intikken.

En nee, ik heb niet alleen maar Mortification in me kast staan. God heeft me ook smaak gegeven.

Nou, als ik hier nog aanvullingen op heb, gooi ik dat er wel bij in deze post, maar veranderen doe ik het niet meer.


Mazzel en Cheers!


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Nebel
The dark wave is the only wave.
Usericon van Nebel
Posted 03-09-2001 11:37 by Nebel Wijzig reactieProfiel van NebelQuote dit bericht

Wow, jij weet het echt wel serieus goed te zeggen! Ik moet zeggen dat ik het uitermate bewonder als mensen voor hun geloof of wat dan ook uitkomen. Dus Greycloak, doe zo verder, zou'k zeggen!
Maar eigenlijk vind ik het christendom niet zo'n heel rechtvaardige godsdienst, er zijn namelijk genoeg voorvallen in de geschiedenis die aantonen dat de Kerk medeplichtig was aan onheuse praktijken. Cfr. de heksenverbrandingen, inquisitie, de holocaust (waarbij de Kerk hun ogen ferm afwendden van hetgeen in zovele concentratie-en uitroeiingskampen afspeelde)... En ik kan er echt niks aandoen, maar het woord 'christendom' geeft me een wrange nasmaak. Ik moet daarbij altijd denken aan de hierboven vernoemde historische gebeurtenissen en ook aan die christelijke typetjes die hier in mijn parochie iedereen als vuil bestempelen omdat ze niet naar de mis gaan. Ik weet dat dit heel, heel onterecht is, maar ik kan me echt niet met het christendom verbroederen. Ik kan best geloven dat vele chirstlijken heel ruimdenkend zijn en andere meningen respecteren, maar mijn persoonlijke ervaringen spreken dat erg tegen. Nu ja, als anderen er een verschillende mening op nahouden, heb ik daar niks op tegen zenne, t'is maar dat ge't weet é!!

[Dit bericht is gewijzigd door Nebel op 03-09-2001 11:39]


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 03-09-2001 13:34 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Dank je, Nebel, en ik kan niet zeggen dat ik het niet met je eens ben.
Stel je de situatie zo voor: in een ver verleden hebben een aantal metals ooit dingen gedaan als vliegtuigen kapen, gebouwen opblazen, omatjes van rollators beroofd... Zonder aanleiding, en niet omdat ze dat deden omdat ze metals waren, maar puur uit eigenbelang, en schuilend achter hun groep. Nu ben jij een metal, en kunnen mensen zich niet zo identificeren met jou, omdat jij nu metal wilt zijn. Alleen houd jij je wel zoveel mogelijk aan de regels, maar mensen zijn nog steeds bang dat jij het een en ander van plan bent... Maar jij bent metal, dus jij gelooft niet dat het goed is om die dingen te doen die men in het verleden deed, omdat je ten eerste weet dat die dingen fout zijn, en ten tweede omdat een echte metal zulke dingen gewoon niet doet. Dus vraag je je af of die oude metals wel echt metals zijn geweest, of gewoon een stelletje a-sociale klootzakken die zich zo noemden? (beklemtoon geweest en noemden.)

Zo ongeveer...

Cheers!


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 03-09-2001 14:52 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Ik vind beide standpunten heel redelijk, en i.d.d. goed verwoord...

Ikzelf ben wel enigszins bevooroordeeld watbetreft Christenen, en dat is zeker gebaseerd op dingen uit het verleden (zowel mijn eigen verleden als "de geschiedenis" ). Echter ben ik wel iemand die een ander altijd de kans geeft mij te laten zien dat hij/zij niet zo is, mocht die persoon daar behoefte toe voelen.

Het is bij mij hetzelfde als met de gehele mensheid... in eerste instantie zwaar kut, met positieve uitzonderingen.

[Dit bericht is gewijzigd door SheRa op 03-09-2001 14:52]


Dead things grow from deep inside...


Creepieboy
"Vrienden" betekenen NIETS!!!!!
Usericon van Creepieboy
Posted 03-09-2001 16:44 by Creepieboy Wijzig reactieProfiel van CreepieboyQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/creepieboy

Ik geloof dat god gewoon bestaat en als je slecht leeft, naar de hel gaat en als je goed leeft dat je naar de hemel gaat. Punt.


MOES MOES MOES MOES MOES MOES!!!!!


elmar
kutbak
Usericon van elmar
Posted 03-09-2001 19:48 by elmar Wijzig reactieProfiel van elmarQuote dit bericht

wie heeft dat je verteld?.......


Nebel
The dark wave is the only wave.
Usericon van Nebel
Posted 04-09-2001 11:47 by Nebel Wijzig reactieProfiel van NebelQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2001 13:34 schreef Greycloak het volgende:
Dank je, Nebel, en ik kan niet zeggen dat ik het niet met je eens ben.
Stel je de situatie zo voor: in een ver verleden hebben een aantal metals ooit dingen gedaan als vliegtuigen kapen, gebouwen opblazen, omatjes van rollators beroofd... Zonder aanleiding, en niet omdat ze dat deden omdat ze metals waren, maar puur uit eigenbelang, en schuilend achter hun groep. Nu ben jij een metal, en kunnen mensen zich niet zo identificeren met jou, omdat jij nu metal wilt zijn. Alleen houd jij je wel zoveel mogelijk aan de regels, maar mensen zijn nog steeds bang dat jij het een en ander van plan bent... Maar jij bent metal, dus jij gelooft niet dat het goed is om die dingen te doen die men in het verleden deed, omdat je ten eerste weet dat die dingen fout zijn, en ten tweede omdat een echte metal zulke dingen gewoon niet doet. Dus vraag je je af of die oude metals wel echt metals zijn geweest, of gewoon een stelletje a-sociale klootzakken die zich zo noemden? (beklemtoon geweest en noemden.)

Zo ongeveer...

Cheers!


Mja, je hebt idd gelijk, dit is zowat analoog met mijn verhaal over de Kerk. Zelf ben ik geen echte metalhead, maar wat je daarover zegt is wel heel erg correct. Om eerlijk te zijn, ik laat me ook leiden door vooroordelen maar probeer er nooit te veel belang aan te hechten. Indien ik dat wel zou doen, zou ik nu al niet reageren op jouw visies, of het ware dan in negatieven zinne! Maar toch verbind ik het christendom automatisch met al die ervaringen. Maar goed, ik ben er eigenlijk zelf nog niet goed uit, over waar ik nu in geloof en niet, maar er wordt aan gewerkt, en ik verzeker je: elke religie (maar dan ook elke) of mening vind ik interessant.Geloof is gewoon 100% subjectief, en daar valt niet over te twisten. Maar mensen die elkaar in de haren vliegen over het feit dat het ene geloof zogezegd beter zou zijn dan het andere zijn gewoon stom. Dat bestaat niet. Elk geloof is evenwaardig aan een ander. t'Is gewoon een kwestie van het op een andere manier interpreteren van de (on)werkelijkheid, niet?!


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 04-09-2001 12:26 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

Als je dood bent, doen je hersenen het niet meer. daar merk je dan niets meer van (soortvan slaap..), en langzaam rot je weg.

Neem van mij aan -> Neem het er nu van , als je dood bent kan het echt nietmeer.

Ps. ik als iemand zijn heil in 'een' god kan vinden vind ik dat oke hoor, alleen zoiets komt er bij mij gewoon nooit in.


God hates us all ! God hates us all !


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-09-2001 21:45 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Zeg, Ixi, en als ik nu een krat Grolsch en een goeie film meeneem? (X-Men ofzo) kom ik er dan wel in?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Edder
king from camelot
Usericon van Edder
Posted 18-09-2001 20:30 by Edder Wijzig reactieProfiel van EdderQuote dit berichthttp://www.edder.f2o.org

Ikzelf heb geen geloof.
Ik vind het best als andere mensen ergens in geloven, maar ik kan echt helemaal niet tegen die figuren die denken dat ze je moeten gaan bekeren. Zulke figuren kan ik echt


Arise, arise, Riders of Théoden! Fell deeds awake: fire and slaughter! spear shall be shaken, shield be splintered, a sword-day, a red day, ere the sun rises! Ride now, ride now! Ride to Gondor!


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 10-10-2001 2:17 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

Ik geloof ook maar dan wel in mijn eigen.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-10-2001 3:03 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik denk dus ik besta?
Ik reflecteer in de wereld -en de wereld in mij- en daarmee is mijn bestaan bevestigd?

Laat je niets wijsmaken!

Het is allemaal illusie; een psychologisch waanbeeld.

Laat je lekker vermaken door je emoties; geloof dat je een ziel hebt, geloof in de illusie, want de waarheid is niet aan ons om te weten. (Als 'ie al bestaat)


PRE MORTEM - COINCIDENTIA OPPOSITORUM

The past is a memory
The future has to come
The present is now

Moments to distinguish
Changing situations
Harmonized oppositions
Life exists of moving moments

So you've got to believe, Disbelieve!
See the facts and the disguise
Try to find in your fear some relief
Tread upon the path between truth and lies
Try to live and live to try

Now you have to undergo your fate and see where it is at
The desire to avoid suffering is the longing to be dead
To live your life in happiness is a misjudgement in your head

Social limitations are your freedom
Mental ignorance is your wisdom
Refuse to accept the unacceptable

Living life for happiness is an illusion
So don't be dissappointed if it leads you in confusion

Experience all sides of life, make it complete
Only your interests will stay, the way to succeed

Harmonized oppositions
Dualistic mindgames

Pleasure
Pain
Agression
Fear






[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 12-10-2001 20:17]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-10-2001 3:04 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Geloven=niet weten

Wetenschap=geloven in empirisch bewijs

Fucking paradox!!!



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-10-2001 4:23 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Nog een levensvisie die ik jullie niet wil onthouden.

lekker simpel is-ie, maar zegt toch alles:

"Live now, die later"


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 10-10-2001 8:22 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Ik geloof in mezelf, dat vind ik veel belangrijker dan geloven in een god of iets dergelijks.


the only pleasure is pain


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 10-10-2001 9:25 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

[ernstig]Tja ben van huis uit rooms-katoliek (rooms katholieke vader hervormde moeder) zie ze momenteel geen van beide meer(Pappie wordt gezocht door justitie , mammie is suicidaal)
Zelf woon ik nu bij een stiefvader, die gewoon niet-gelovig is, hij heeft me totaal vrij gelaten in m'n keuze wat ik wilde geloven, ben aardig wat keertjes naar de kerk geweest, maar geloof er gewoon niet in.
Ik respecteer mensen die wel geloven wel, en vindt dat je hun daarop ook niet moet aanvallen, als je zelf niet geloofd, wat veel mensen die naar "true blackmetal" luisteren wel hebben (sarcastisch bed.)
Want daar heb ik zelf ook een hekel aan als dit wederzijds gebeurt (mensen die mij van de verdoemenis willen redden door mij tot het geloof te bekeren. (dat wordt op ten duur irritant, alhoewel het goed bedoeld is natuurlijk) Tsjee eigenlijk heel moeilijk om op te schrijven wat je precies van binnen voelt....[/ernstig]
Damn dis m'n langste post ooit denk ik zo.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 10-10-2001 10:05 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2001 21:45 schreef Greycloak het volgende:
Zeg, Ixl, en als ik nu een krat Grolsch en een goeie film meeneem? (X-Men ofzo) kom ik er dan wel in?

Jaaaaaaaaa.. nou.. kijk.. hmmzmzm..

NEE! alleen die pot bier en die film

[Dit bericht is gewijzigd door Ixl op 10-10-2001 10:31]


God hates us all ! God hates us all !


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-10-2001 11:36 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Mutilator, jij weet tenminste een beetje de filosofische knelpunten eruit te lichten, klasse!
Waarheid = slechts een menselijke abstractie. 'De Waarheid' maakt niet uit; als ze al bestaat kom je er toch niet achter. Daarom ontken ik een bestaan van 'De Waarheid', niet omdat ze niet zou bestaan, maar omdat het hele concept waarde-loos is. Het is een strategisch ontkennen.

Op dezelfde manier: god bestaat niet. Dat is geen wetenschappelijke vaststelling, het is een uitdaging aan het adres van deze 'god'. Ik vind het concept van een 'god' mensonwaardig, en dààrom bestaat hij niet.
(oftewel: mocht hij toch bestaan, dan is het een god van niks).

Ik geloof in macht en wilskracht, in het scheppen van de wereld om je heen. Ik geloof ook dat vele heidense mythen en verhalen reflecties zijn van psychologische grondhoudingen en archetypen; ik haal daar in ieder geval veel wijsheid en inspiratie uit.


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 10-10-2001 11:59 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Ik geloof niet in G*D, of iets-anders, De rede hier toe is, dat als je een kind opvoed hij nog nix van deze vorm van manipulatie weet. Als die "g*d of goden" wekreklijk zouden bestaan, dan zouden zij dat kind van zelf wel weten te vinden. De een roept alha, de ander satan, er zijn er zooooo veel van. Iedere g*d is weer beter als de ander. Tot nu toe is het geloof in mijn ogen alleen een reden voor elkaar af te maken. Kijk maar naar de kruistochten, of de jihad. Ik geloof in sinterklaas,....... jij niet ??? "BANG" en zo gaat het met de rest van de wereld. Ik zie alleen zwakke naar een geloof uitwijken omdat ze zelf geen iedeën hebben. Zodra iemand zich zwak voelt, "hupsakee" ff bij een kerk/moskee aan melden, en ik heb een zeer grote groep met soms wat zieke ideën. Bevalt het je niet hoppa OORLOG. Want om je geloof te beschermen mag je elkaar afmaken."LOSERS" WEES GEWOON JE ZELF !!!

Ik vertrouw meer in mijn eigen ervaringen die ik heb opgedaan in het leven. Dus niet in een boek waar een aantal zinnetje en ideëtjes mooi staan opgemaakt. Zo kan ik ook nog wel een dikke vandale schrijven.

Op spiritueel gebied wil ik nix meer mee maken, heb mijn portie al gehad en laat die kant zeer met rust. Ga het niet op zoeken, laat het op je pad komen.

Geniet van het leven op je eigen manier manier.


Wiegen Meister !


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen