IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Geloof? Vorige pagina
mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 03-10-2003 14:04 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 3 oktober 2003 13:58 schreef Iskariot het volgende:
Vind het zo'n negatieve kijk op het leven of de wereld. Zo van wat maakt het uit wat ik doe, de wereld is toch maar een stel moleculen.

Negatief?! Net het omgekeerde, want ik zie alle schoonheid al in de realiteit, waardoor ik me niet aan wat anders hoef vast te houden. Er is oneindig veel te leren over de realiteit, dingen die honderden malen interessanter en mysterieuzer zijn dan wat je eigen verbeelding of geloof aankan. Just try it.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


campske666
Usericon van campske666
Posted 03-10-2003 14:06 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 14:04 schreef mislyd het volgende:
dingen die honderden malen interessanter en mysterieuzer zijn dan wat je eigen verbeelding ..aankan.


Er is niks zo interessant en mysterieus als de verre dieptes van mijn verbeelding.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 03-10-2003 14:09 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 14:04 schreef mislyd het volgende:
Negatief?! Net het omgekeerde, want ik zie alle schoonheid al in de realiteit, waardoor ik me niet aan wat anders hoef vast te houden. Er is oneindig veel te leren over de realiteit, dingen die honderden malen interessanter en mysterieuzer zijn dan wat je eigen verbeelding of geloof aankan. Just try it.
Je kan ook het beste van beide nemen


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 03-10-2003 14:15 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 3 oktober 2003 14:09 schreef Iskariot het volgende:
Je kan ook het beste van beide nemen

Verbeelding komt er idd altijd automatisch bij kijken. Typisch menselijk uiteraard.
Maar ik zal nooit 'gevangen' geraken in mijn verbeelding, wat niet van iedereen gezegd kan worden.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Gwath
Usericon van Gwath
Posted 03-10-2003 14:33 by Gwath Wijzig reactieProfiel van GwathQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 14:00 schreef Dwaallicht het volgende:
Nou, dat heb ik andersom -- het maakt heel veel uit wat ik doe, het is nl. realiteit, en dat maakt dus uit, heeft dus zin, etc.

Ik vind het voor mezelf een bijzonder inspirerende en vruchtbare gedachte .


Het is volgens mij sowieso onzinnig om zingeving af te laten hangen van een wezen dat zich verstopt in een andere niet-waarneembare dimensie en 'geloof' gelijk maakt aan vertrouwen dat dat bestaat, iets dat geen ander voorbeeld heeft in de natuur. Het is ook helemaal niet nodig om een andere 'perfecte' realiteit (met abstracte,kunstmatige ideeen als goed en kwaad) over deze 'imperfecte' realiteit te leggen. Dat zijn Midden-Oosters/Griekse fabels en spiritualiteit kan heel goed daarbuiten bestaan (en imho niet daarbinnen). Een geloof waarbij de goden zich nog op aarde bevinden.. klinkt al een stuk zinniger.


The only measure of reality is nature. When people defy nature, whether through technology, insane religions, or misguided ideologies, they only increase the eventual suffering that will inevitably result. - Jesus


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-10-2003 16:31 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 10:41 schreef campske666 het volgende:
Dat begrijp ik niet.
Maar daar kan ik mee leven
ik zei eigenlijk in heel veel woorden dat je gelijk hebt, geloof ik


Chupacapra
Burp.
Usericon van Chupacapra
Posted 25-04-2004 17:33 by Chupacapra Wijzig reactieProfiel van ChupacapraQuote dit bericht

To believe is the drug of mankind.
Als de mens nergens in kan geloven worden de meeste gek.


Chupie! Chupie! Chupieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!


Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 27-04-2004 3:30 by Je Moeder Wijzig reactieProfiel van Je MoederQuote dit berichthttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

niet mee eens

geloven is het negereenvan gedavchetn vind ik



Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 27-04-2004 3:30 by Je Moeder Wijzig reactieProfiel van Je MoederQuote dit berichthttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

dus als je niet gelooftff

ah fuck ik proberebhet ene andere keer maar weer

discussie eis toch bij oovbaat zinloos opzm



Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen