IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Geloof? Vorige pagina | Volgende pagina
FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 10-10-2001 13:24 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2001 11:59 schreef Shadow_Smile het volgende:
Ik geloof niet in G*D, of iets-anders, De rede hier toe is, dat als je een kind opvoed hij nog nix van deze vorm van manipulatie weet. Als die "g*d of goden" wekreklijk zouden bestaan, dan zouden zij dat kind van zelf wel weten te vinden. De een roept alha, de ander satan, er zijn er zooooo veel van. Iedere g*d is weer beter als de ander. Tot nu toe is het geloof in mijn ogen alleen een reden voor elkaar af te maken. Kijk maar naar de kruistochten, of de jihad. Ik geloof in sinterklaas,....... jij niet ??? "BANG" en zo gaat het met de rest van de wereld. Ik zie alleen zwakke naar een geloof uitwijken omdat ze zelf geen iedeën hebben. Zodra iemand zich zwak voelt, "hupsakee" ff bij een kerk/moskee aan melden, en ik heb een zeer grote groep met soms wat zieke ideën. Bevalt het je niet hoppa OORLOG. Want om je geloof te beschermen mag je elkaar afmaken."LOSERS" WEES GEWOON JE ZELF !!!

Ik vertrouw meer in mijn eigen ervaringen die ik heb opgedaan in het leven. Dus niet in een boek waar een aantal zinnetje en ideëtjes mooi staan opgemaakt. Zo kan ik ook nog wel een dikke vandale schrijven.

Op spiritueel gebied wil ik nix meer mee maken, heb mijn portie al gehad en laat die kant zeer met rust. Ga het niet op zoeken, laat het op je pad komen.

Geniet van het leven op je eigen manier manier.

'k krijg afentoe idd wel een beetje het idee dat sommige mensen geloven, omdat ze bang zijn ergens alleen voor te staan


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 10-10-2001 16:33 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Mijn geloof? Ik ben katholiek opgevoed, maar daar heb ik dus al een jaar of 10 nix meer mee... Atheisme werkt bij mij best goed, zolang het over 1 God gaat: meerdere goden vind ik makkelijker te accepteren. Voor de rest ben ik overtuigd van de aanwezigheid van bovennatuurlijke/ paranormale verschijnselen (nee, niet op de New-age-bullshit manier). Ik heb telepathie persoonlijk meegemaakt, net zoals magie beoefenen en geesten oproepen, ik weet dus dat het bestaat. Wie heeft hier verder ervaring mee?


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 10-10-2001 16:38 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

Osama Bin Laden noemt de huidige oorlog de 'heilige oorlog'..

Volgens mij zegt dat genoeg..


God hates us all ! God hates us all !


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 10-10-2001 16:56 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

ja heelschijnheilig


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-10-2001 18:44 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 10 oktober 2001 11:36 schreef Dwaallicht het volgende:
Mutilator, jij weet tenminste een beetje de filosofische knelpunten eruit te lichten, klasse!



Dank je; zou je nog wat meer filosofische knelpunten willen noemen?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-10-2001 23:01 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Die noem ik wel als ze langskomen

Tot die tijd houd ik het bij: de zoektocht naar waarheid is een zinloze. God bestaat niet, en als ik ongelijk heb, waarom staat dit er dan nog? Ontken God, en word vrij.

(eigenlijk vind ik god helemaal niet interessant, de psychologie erachter vind ik veel interessanter)
(typo-edit)

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 11-10-2001 23:01]


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 13-10-2001 1:23 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

Ik ben er (voor mezelf) op tegen om te geloven in 'iets wat "boven" je staat' of daar aan toe te geven. Misschien (zoals iemand anders al zei) zijn we zelf allemaal 'god', of vormen we samen de 'goddelijke kracht' ?

Wij mensen zetten onzelf vast door alles in te delen en te plannen (weken, uren, regels etc. etc.)... Geen wonder dat we hopen op "iets meer" (god, hemel etc.)

Maar ja, misschien is dan dat wat ik zei over 'goddelijke kracht' ook wel hopen op 'iets meer'...

Uh, ik ben moe... ga maffen.. weltrusten allemaal

[Dit bericht is gewijzigd door XPositiveX op 13-10-2001 19:45]


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 03-12-2001 12:57 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Er kan er maar één zijn, en dat is de Voleg die in den nestelen zijt. Als speciale afgezand stuurde hij het heilige gordeldier om op de aardkloot rond te dolen tussen de menschensuckels. Ook wordt de Voleg vereerd voor de populaire vorm die hij soms aanneemt: de banaan, the yellow master, supreme fruit.
"Hij die ooren heeft, hoore. Hij die geen ooren heeft, kamme zijn haaren naar benee en blijve binnen vanaf windkracht 3" Volegesis, 4.1.

Sporty Voleg


Touché, pussycat!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 03-12-2001 12:57 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

none


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 03-12-2001 13:11 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

quote:
Op 3 december 2001 12:57 schreef Sporty Voleg het volgende:
Er kan er maar één zijn, en dat is de Voleg die in den nestelen zijt. Als speciale afgezand stuurde hij het heilige gordeldier om op de aardkloot rond te dolen tussen de menschensuckels. Ook wordt de Voleg vereerd voor de populaire vorm die hij soms aanneemt: de banaan, the yellow master, supreme fruit.
"Hij die ooren heeft, hoore. Hij die geen ooren heeft, kamme zijn haaren naar benee en blijve binnen vanaf windkracht 3" Volegesis, 4.1.

Sporty Voleg

wat een enorm goede bijdrage zeg..


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-12-2001 20:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2001 23:01 schreef Dwaallicht het volgende:


Tot die tijd houd ik het bij: de zoektocht naar waarheid is een zinloze. (typo-edit)


dwaallicht, dwaallicht, dat meen je toch niet echt? dat is de meest zinvolle zoektocht die je maar kan maken. alleen je weet zeker dat je nooit antwoord zult vinden, maar het kan je wel motiveren en een beter mens helpen worden. en nog belangrijker,je leert jezelf kennen.
alleen je moet wel je eigen pad volgen en niet een die je zogenaamd "moet" afleggen! ook wetenschappelijk, ongeacht in welke discipline, ben je eigenlijk op zoek naar de "waarheid", dat is toch prachtig? ook hierin is dit de motiverende kracht!

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 05-12-2001 20:05]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-12-2001 23:10 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2001 20:04 schreef attila_de_hun het volgende:
dwaallicht, dwaallicht, dat meen je toch niet echt?


Zeer zeker meen ik dit (de zoektocht naar waarheid is een zinloze) wel. Dit betekent echter niet dat alles 'geen fuck uitmaakt' (heh, als je m'n posts leest dan weet je ook wel dat ik zo niet denk)... Mijn probleem is eerder met het beginsel 'waarheid'. Ik ben niet op zoek naar waarheid. Het gaat allemaal om MACHT. Macht maakt waarheid (beter nog: macht forceert waarheid) en gaat als zodanig aan waarheid vooraf. Waarheid is slechts een resultaat van macht.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 05-12-2001 23:14 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Macht = manipulatie = creeren van waarheid



Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 05-12-2001 23:21 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

En ook zou ik wel eens willen weten waarom sommige mensen (die al lang en breed dood zijn) alsnog heilig worden verklaard... Wat is dat voor een bullshit...


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 05-12-2001 23:23 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Vaak gebeurd dat als ze iets betekend hebben voor de mens. Zij het voor een dorpje, zij het voor een land... In onze moderne westerse maatschappij gebeurd dit toch niet meer...



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-12-2001 23:31 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Jawel hoor, met voetballers bv. En met sommige politici (John F. Kennedy bijvoorbeeld). En met iemand als Bill Gates. Krantekop in de Volkskrant: 'Bill gates op "staatsbezoek" in Nederland'. Ironie, natuurlijk, maar toch


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-12-2001 1:32 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 5 december 2001 20:04 schreef attila_de_hun het volgende:
...maar het kan je wel motiveren en een beter mens helpen worden. en nog belangrijker,je leert jezelf kennen.





The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 06-12-2001 14:37 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

Heil,

Nouja, om maar even de theoerie ven ehm...Descartes was het geloof ik...te gebruiken: Al het Zijn is in zijn essentie volmaakt. Aangezien met god het volmaakte, het absolute wordt bedoelt moet god wel bestaan. En aangezien wij allen Zijn zijn wij allen goden. Of is dit nou heel erg vaag?


SCUM FUCK


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 06-12-2001 14:42 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2001 23:10 schreef Dwaallicht het volgende:
Zeer zeker meen ik dit (de zoektocht naar waarheid is een zinloze) wel. Dit betekent echter niet dat alles 'geen fuck uitmaakt' (heh, als je m'n posts leest dan weet je ook wel dat ik zo niet denk)... Mijn probleem is eerder met het beginsel 'waarheid'. Ik ben niet op zoek naar waarheid. Het gaat allemaal om MACHT. Macht maakt waarheid (beter nog: macht forceert waarheid) en gaat als zodanig aan waarheid vooraf. Waarheid is slechts een resultaat van macht.


Juist!! Dit probeerde ik nou al in een aantal posts duidelijk te maken. Het gaat om MACHT!! Iedereen heeft een Wille zur Macht.
Hierdoor zijn vooraf vastgestelde waarheden (bijvoorbeeld morele waarden) totaal onrelevant. Helaas is onze hele "maatschappij" erop gericht dit te ontkennen en tegen te houden.


SCUM FUCK


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 06-12-2001 14:49 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2001 14:37 schreef Duxmortem het volgende:
Heil,

Nouja, om maar even de theoerie ven ehm...Descartes was het geloof ik...te gebruiken: Al het Zijn is in zijn essentie volmaakt. Aangezien met god het volmaakte, het absolute wordt bedoelt moet god wel bestaan. En aangezien wij allen Zijn zijn wij allen goden. Of is dit nou heel erg vaag?
Nee, valt wel mee vind ik. Ik geloof dat het goddelijke iets is dat in ons allen zit (al moet ik toegeven dat je bij sommigen goed moet zoeken )


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 06-12-2001 15:09 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Ik vind het idee van meerdere goden wel interessant. Je moet alleen dan wel van alle goden verhalen weten en weten waar ze voor staan. Je ziet dan de goden niet als iemand die over je regeert als je dood bent maar meer als een innerlijke kracht waar je je op kan richten door middel van de verhalen en dingen waar ze voor staan. Het is de heksen manier.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-12-2001 16:14 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2001 14:42 schreef Duxmortem het volgende:
Juist!! Dit probeerde ik nou al in een aantal posts duidelijk te maken. Het gaat om MACHT!! Iedereen heeft een Wille zur Macht.
Hierdoor zijn vooraf vastgestelde waarheden (bijvoorbeeld morele waarden) totaal onrelevant. Helaas is onze hele "maatschappij" erop gericht dit te ontkennen en tegen te houden.


Descartes was een idioot, trouwens

Natuurlijk draait het om macht. Met macht schep je waarheid.

Dit is voor veel mensen een bangmakende waarheid, omdat het betekent dat de één 'minder' is dan de ander; het ideaal van gelijkwaardigheid stamt van een verlangen van de zwakken, om ook sterk te zijn. De hele democratie is erop gebaseerd.
Als elitist ben je onvermijdelijk in die maatschappij gesitueerd; je doet mee aan de regels, omdat je anders ten onder zou gaan. Ook dat is macht. Het is een spel. Sommige spelers begrijpen dat; de meeste niet.

De morele waarden zijn absoluut gezien irrelevant; echter in de context van het spel zijn ze relevant. Niet als morele waarden, maar puur als regels. Niemand heeft echter gezegd dat je niet buiten de regels om kunt spelen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-12-2001 20:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2001 16:14 schreef Dwaallicht het volgende:
Descartes was een idioot, trouwens

Natuurlijk draait het om macht. Met macht schep je waarheid.



waar, maar dat zegt nog niks over de "echte"waarheid, iets wat wel degelijk bestaat ( en die we nooit zullen leren kennen). maar goed, ik denk dat wij ieder een andere filosofie aanhangen wat dit onderwerp betreft (en zal zeker discussiestof oplevern voor een lange tijd


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-12-2001 21:03 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2001 20:13 schreef attila_de_hun het volgende:
waar, maar dat zegt nog niks over de "echte"waarheid, iets wat wel degelijk bestaat ( en die we nooit zullen leren kennen).


Dan is het dus een zinloze waarheid. Een waarheid zonder reden of doel... hij bestaat, zeg jij, maar we kunnen hem nooit kennen. Een opake waarheid, waarvan we niet weten of hij bestaat, en niet weten hoe hij is, maar tòch bestaat hij?

Zo een waarheid ontken ik; sterker nog, het is mijn filosofische plìcht haar te ontkennen, en de oorlog te verklaren aan zo een laffe waarheid, die schuilt achter menselijke beperkingen, en zichzelf buiten de wereld plaatst.


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 06-12-2001 21:07 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

Ik ben er nog niet echt uit, in wat ik geloof..
Mijn ouders hebben christelijk opgevoed maar dat is niet echt iets voor mij
Ik geloof in de natuur


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen