IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Geloof? Vorige pagina | Volgende pagina
mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 11-12-2001 18:01 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

*BLAM* Dux door de bocht

Als je al die energie die je nu gebruikt om kwaad te zijn eens zou gebruiken om muziek te maken ofzo?

Dan kunnen we ook nog eens horen wat dan echt True® is!


Dit slaat nergens op.


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 11-12-2001 18:57 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 11 december 2001 17:34 schreef Azagthoth het volgende:
Veel mensen zijn niet goed bij hun hoofd...


vind ik dus ook...


Lady Aphrodite
Usericon van Lady Aphrodite
Posted 22-01-2002 15:33 by Lady Aphrodite Wijzig reactieProfiel van Lady AphroditeQuote dit berichthttp://www.aphrodite-.cu2.nl

interessante topic! ik geloof zelf in God! yes absoluut.. maar ik ga niemand proberen te bekeren ofzo. ik respecteer iedereen, en ik laat iedereen in hun waarde. voor mij is het een feit dat God bestaat, maar ik vind het prima als anderen het heel anders zien.

en rooms katholiek is idd een heel ander verhaal, er is nix mis mee hoor! maar het zijn naar mijn weten geen christenen, want christenen geloven niet in beelden. en de RK wel.

en ik vind het ook erg interessant om ook wat van andere geloven te weten. ik heb me ook wel eens een tijdje in wicca verdiept, nu ben ik erachter dat het wel onzin is enzo, maar ik vind het wel interessant.

ik weet dat veel van jullie christenen hypocriet vinden, maar dat betekend niet dat iedere christen hypocriet is hoor! en ik weet ook wel dat er heel veel hypocriete christenen zijn. maar om ze nou allemaal hypocriet te noemen vind ik wel weer wat kortzichtig.


The wages of sin is DEATH. The gift of God is eternal LIFE.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 22-01-2002 15:45 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2002 15:33 schreef Lady Aphrodite het volgende:
interessante topic! ik geloof zelf in God!


MOet jij weten.. als je er steun aan hebt..

quote:

zijn naar mijn weten geen christenen, want christenen geloven niet in beelden. en de RK wel.

Moet je je beter laten inlichten, RK is wel een afsplitsing van het Christelijke geloof!


quote:
ik weet dat veel van jullie christenen hypocriet vinden, maar dat betekend niet dat iedere christen hypocriet is hoor!


Het gaat niet zo zeer om de Chr*stlijke mensen, maar om het Chr*stendom zelf, die vind ik zo hypocriet als het maar kan, en lekt aan alle kanten.


NOg ff een aanvullende vraag aan mijn voorganger, wat vind jij dan van ongelovigen en Satanisten?

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 22-01-2002 16:02]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Lady Aphrodite
Usericon van Lady Aphrodite
Posted 22-01-2002 16:05 by Lady Aphrodite Wijzig reactieProfiel van Lady AphroditeQuote dit berichthttp://www.aphrodite-.cu2.nl

quote:
Op 22 januari 2002 15:45 schreef Cadaveria het volgende:
MOet jij weten.. als je er steun aan hebt..


Moet je je beter laten inlichten, RK is wel een afsplitsing van het Christelijke geloof!




Het gaat niet zo zeer om de Chr*stlijke mensen, maar om het Chr*stendom zelf, die vind ik zo hypocriet als het maar kan, en lekt aan alle kanten.


jij moet je beter laten inlichten. Rooms katholieken zijn geen christenen, want in de bijbel staat dat je geen beelden mag aanbidden. endat doen hun nl wel!
en blijkbaar weet je ook weinig van het christendom, want dat is niet hypocriet! dat zeg jij omdat je er niet in gelooft. prima hoor. maar voor mij is dat heel anders omdat ik er wel in geloof. maar ik laat jou in je waarde, laat jij mij dan ook in mijn waarde


The wages of sin is DEATH. The gift of God is eternal LIFE.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 22-01-2002 16:06 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

dat is waar dat er in de bijbel staat dat je geen beelden mag vereren, maar er staan zoveel dingen in die toch gedaan worden. En daardoor zijn er ook afsplitingen ontstaan. Ik respecteer mensen zoals ze zijn, maar ik vertel mijn mening.
Ik denk eerder dat gelovige menen "onze" mening niet respecteren, met oog op de verkondiging van deur tot deur van het Christendom. Ik kan nooit eens rustig in de trein ect. zitten of ik word wel door een verkondiger van het Chr*stendom aangesproken. En daar irriteer ik mij ontzettend aan. Ik wil niet zeggen dat jij dat doet, maar veel Chr*stlijke mensen wel, en plakken meteen een etiket op ongelovigen, hoe bedoel je in je waarde laten.!

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 22-01-2002 16:11]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Lady Aphrodite
Usericon van Lady Aphrodite
Posted 22-01-2002 16:11 by Lady Aphrodite Wijzig reactieProfiel van Lady AphroditeQuote dit berichthttp://www.aphrodite-.cu2.nl

quote:
Op 22 januari 2002 16:06 schreef Cadaveria het volgende:
dat is waar dat je geen beelden mag vereren, maar er staan zoveel dingen in die toch gedaan worden. En daardoor zijn er ook afsplitingen ontstaan. Ik respecteer mensen zoals ze zijn, maar ik vertel mijn mening.

ja dat klopt. maar beelden vereren word in het christendom absoluut niet gedaan hoor! en daarom is rk ook niet christelijk. maar het is er idd wel een afsplitsing van ja! maar ik vind het prima als mensen rk zijn ik respecteer iedereen met zijn of haar geloof, wat dat ook moge zijn.


The wages of sin is DEATH. The gift of God is eternal LIFE.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 22-01-2002 16:14 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Het christendom vind ik oersaai, niet leuk, en bijlange niet creatief, ze nemen feestdagen over van andere godsdiensten, zoals Allerheiligen (1nov) stamt af van het Keltische feest Samhain, Valentijn is ook een oorspronkelijk Keltisch feest.
Godsdiensten al die van de Kelten (jajaja), de Maya's, de Vikingen vindt ik veel boeiender, er zijn daar tenminste wat meer goden.
Vele van die godsdiensten zijn ook natuurgodsdiensten, ze aanbidden de zon, de maan, de bomen, de dieren,ens... Het is realistischer. Volgens het christelijke geloof is de wereld en de dieren er voor ons en mogen we doen ermee wat we maar willen, maar andere godsdiensten aanbidden ook verschillende dieren.
Nog een tip voor wie ooit naar (hier ben ik weer ) Ierland gaat en veel zwanen opmerkt in een stad. Dit is een teken dat het een goeie stad is.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 22-01-2002 16:19 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Helemaal met Beli M eens,
Ik vind het vereren van 1 oppermachtig "persoon" ziek..
Zoals de Noorse, griekse, egyptische mythologie opgebouwd is veel "mooier" iedere god heeft zo zijn expertise, klinkt veel logischer...
Ach ik geloof nog niet eens in mijzelf, laat staan in een hogere macht.

Soms kan ik me zooo opvreten hoe kortzichtig sommige mensen kunnen zijn...


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 22-01-2002 16:24 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Do you believe in Jesus?
Yes.
Well, you're gonna meet him! *BLAM*



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 22-01-2002 16:29 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Heheh Ik herriner mij dat uit de trein op de terug weg van wacken.

zal het even uitleggen voor de gene die het dus niet weten:

Wij zaten in de trein, net op de terug weg van wacken richting Veenendaal, en daar zat een man in, en hij wou ons het verhaal van jez*s verkondigen.
HIj vroeg aan iemand van ons of we Jez*s kenden en het antwoord luidde " jah dugh ik woon in veendendaal" (in veenendaal zit het hoofdkwartier anti vloeken en is een erg chr*stelijk dorp)
Ook moesten we van hem God maar eens roepen, en dat heeft iemand dus gedaan, en nog wel op de knieen, maar geloof dat mörke nooit geen antwoord heeft gehad *grin*..


Klinkt misschien allemaal wat lasterend voor onze gelovige forum gebruikers, maar het is was erg hilarisch..

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 22-01-2002 16:30]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-01-2002 17:39 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2002 16:05 schreef Lady Aphrodite het volgende:
jij moet je beter laten inlichten. Rooms katholieken zijn geen christenen, want in de bijbel staat dat je geen beelden mag aanbidden. endat doen hun nl wel!


LOL

De Rooms-Katholieken lezen de bijbel, geloven in god, jezus en de heilige geest... hoe kan je nou beweren dat dat 'geen christendom' is?

Volgens mij ben jij er zo een die de propaganda van je kerk/ouders gedachteloos doorgeslikt heeft. Zo eentje die denkt dat ze het 'enige ware' geloof aanhangt. In die Vampieren in Duitsland-thread was je ook al zo onnavolgbaar bezig. Voor sommige soorten domheid neem ik mijn petje af.


Lady Aphrodite
Usericon van Lady Aphrodite
Posted 22-01-2002 17:54 by Lady Aphrodite Wijzig reactieProfiel van Lady AphroditeQuote dit berichthttp://www.aphrodite-.cu2.nl

quote:
Op 22 januari 2002 17:39 schreef Dwaallicht het volgende:
LOL

De Rooms-Katholieken lezen de bijbel, geloven in god, jezus en de heilige geest... hoe kan je nou beweren dat dat 'geen christendom' is?

Volgens mij ben jij er zo een die de propaganda van je kerk/ouders gedachteloos doorgeslikt heeft. Zo eentje die denkt dat ze het 'enige ware' geloof aanhangt. In die Vampieren in Duitsland-thread was je ook al zo onnavolgbaar bezig. Voor sommige soorten domheid neem ik mijn petje af.


rk is wel een afsplitsing van het christendom, maar het is geen christendom, want in de bijbel staat duidelijk dat je maria niet mag vereren, en dat doen ze wel, en dat je ook geen beelden mag vereren en dat doen ze ook! ik denk niet dat ik het enige ware geloof aanhang. want anderen kunnen het net zo goed goed hebben in hun geloof, dus ik hoef niet per se gelijk te hebben. en ik respeteer dus ook andere geloven. degene die dom is ben jij wel blijkt!


The wages of sin is DEATH. The gift of God is eternal LIFE.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-01-2002 18:16 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2002 17:54 schreef Lady Aphrodite het volgende:
rk is wel een afsplitsing van het christendom, maar het is geen christendom, want in de bijbel staat duidelijk dat je maria niet mag vereren, en dat doen ze wel, en dat je ook geen beelden mag vereren en dat doen ze ook!


Het christendom is niet 'wat er in de bijbel staat'. Het christendom is een verzamelnaam voor een aantal geloven die allemaal iets met baby jESUS hebben. DAT is christendom. Christendom is dus NIET alleen maar 'dat wat er in de bijbel staat'.

En dan te bedenken dat een heiden als ik je dit moet vertellen... Ik stop nu.


Lady Aphrodite
Usericon van Lady Aphrodite
Posted 22-01-2002 18:29 by Lady Aphrodite Wijzig reactieProfiel van Lady AphroditeQuote dit berichthttp://www.aphrodite-.cu2.nl

quote:
Op 22 januari 2002 18:16 schreef Dwaallicht het volgende:
Het christendom is niet 'wat er in de bijbel staat'. Het christendom is een verzamelnaam voor een aantal geloven die allemaal iets met baby jESUS hebben. DAT is christendom. Christendom is dus NIET alleen maar 'dat wat er in de bijbel staat'.

En dan te bedenken dat een heiden als ik je dit moet vertellen... Ik stop nu.


het is wel een soort van verzamelnaam. maar katholieken noemen zich geen christenen!en dat alle geloven met een baby jezus bij het christendom hoort is absoluut niet waar, want bij de islam hebben ze het ook wel over het baby'tje Jezus. maar de islam is wel het laatste wat bij het christendom hoort! maar ok, ik laat het hier ook bij


The wages of sin is DEATH. The gift of God is eternal LIFE.


JustAGirl777
I know the truth, I wanna know the answers.....
Usericon van JustAGirl777
Posted 22-01-2002 18:57 by JustAGirl777 Wijzig reactieProfiel van JustAGirl777Quote dit bericht

weet je wat ik me altijd afvraag, als ik vrienden van me vertel dat ik christen ben dat ze me altijd zo raar aankijken en ze vinden het helemaal raar dat ik wel van metal hou? mag ik jullie vragen wat jullie ervan vinden?


If the devil reminds you of you're past, remind him of his future! HE WILL LOSE!


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 22-01-2002 20:22 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Mening? Moet je geloof je smaak bepalen? Dat is mijn mening.
En waar ik een beetje moe van wordt zijn mensen die Roomsen met hun ellendige verprutsing van de middeleeuwen, inquisities, moorden "in de naam van God" (yeah right, wijs me es aan waar staat dat "ongelovigen" dood moeten) over een hele grote kam scheren met mensen die wel netjes leven en dus niet aan die Roomse BS doen. Een aantal van diezelfde mensen noemt vervolgens die vampieren uit Duitsland geen satanisten omdat die heel anders leven dan hoe zij zelf het satanisme ervaren, meer op zichzelf gericht (geloof in jezelf) in plaats van "doe es een offer". Raar is dat, dat mensen kunnen begrijpen dat het offeren van mensen aan ome satan nix met satanisme te maken heeft en vervolgens niet kunnen begrijpen dat de ene christelijke geloofsrichting de andere niet is. Wie zich aangesproken voele, jammer voor je.
Anyways, dan kunnen die sicko's nog wel een zooi CD's hebben thuis liggen die ik best zou willen hebben. Mijn geloof staat mijn smaak geenszins in de weg.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 22-01-2002 20:29 by darkscar Wijzig reactieProfiel van darkscarQuote dit bericht

tja, ik noem mezelf satanist, maar of ik het ben?
ik geloof in god en in satan.
ik heb een hekel aan het christendom en voel me aangertokken tot het duister.
met veel ideeen van satan (volgens church of satan) eigenlijk alle iedeen ben ik het eens.
veel van de geboden en leefregels van satan hield ik me al aan zonder te weten dat satan ze ook eens opgekotst had, dus door eigen iedeeen over normen enwaarden.
ik bid soms toen satan en vereer hem.
dus ik denk dat ik stanist ben, maar ik sta totaal niet achter rituele moorden verkrachtingen enzo. volgens mij is dat ook geen stanisme maar gewoon niet sporen


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 22-01-2002 20:30 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Mooi, en hoe noemt een normaal mens het verbranden van heksen, het folteren van mensen om tot bekentenissen te komen en het verbieden van voorbehoedmiddelen? Gewoon dom of christelijk?
Ik weet het wel.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 22-01-2002 20:32 by darkscar Wijzig reactieProfiel van darkscarQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2002 20:30 schreef Greycloak het volgende:
Mooi, en hoe noemt een normaal mens het verbranden van heksen, het folteren van mensen om tot bekentenissen te komen en het verbieden van voorbehoedmiddelen? Gewoon dom of christelijk?
Ik weet het wel.

domheid die wordt goed gepraat door het zogenaamd uit de naam van god te doen


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-01-2002 20:49 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2002 20:30 schreef Greycloak het volgende:
Mooi, en hoe noemt een normaal mens het verbranden van heksen, het folteren van mensen om tot bekentenissen te komen en het verbieden van voorbehoedmiddelen? Gewoon dom of christelijk?


Dat soort praktijken zijn bezwaarlijk inderdaad, maar zijn niet de bezwaren die ik tegen het christendom heb. Met christenen zelf heb ik wat minder problemen, maar voor het christendom ben ik vrij allergisch (dat wist je echter al).
Ook snap ik niet hoe je je christelijk geloof met je muzieksmaak kan verenigen (dat wist je ook al ). En ga je alsjeblieft niet verantwoorden, maar ook dat wist je al (alleen niet iedereen begrijpt dat).


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 22-01-2002 20:55 by darkscar Profiel van darkscarQuote dit bericht

het christendom is niet meer gevaarlijk. het is nu misschien zels om ons te vereenigen met hen tegen de fanatie *** islam

*edit* watch your language please *edit*

[Dit bericht is gemodereerd door Jenje op 22-01-2002 20:56]


JustAGirl777
I know the truth, I wanna know the answers.....
Usericon van JustAGirl777
Posted 22-01-2002 21:22 by JustAGirl777 Wijzig reactieProfiel van JustAGirl777Quote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2002 20:30 schreef Greycloak het volgende:
Mooi, en hoe noemt een normaal mens het verbranden van heksen, het folteren van mensen om tot bekentenissen te komen en het verbieden van voorbehoedmiddelen? Gewoon dom of christelijk?
Ik weet het wel.

oke ik ben dit met je eens, maar dit is gewoon wat mensen ervan gemaakt hebben. ik ben ook een christen. en ik weet hoe het zit. ik heb hier niet zomaar voor gekozen, maar weet je wat het probleem is van hypocriete christenen dat ze juist heel veel foute dingen doen en dan ook nog zeggen dat ze het in opdracht van God doen! dat kan ik niet uitstaan! en ik weet ook zeker dat God nix tegen voorbehoedsmiddelen heeft! Hij wil dat ieder mens gelukkig is en dat ieder mens bij Hem hoort! weet je als jullie je er noe eens ingingen verdiepen en dan bedoel ik niet op de theologische manier maar vanuit jezelf en als jullie je er nou voor open stellen ik denk dat jullie dan van heel veel dingen terug komen. ik ben ook van alle dingen die ik vroeger beweerde terug gekomen! dus spreek geen oordeel als je de bijbel nog niet eens gelezen hebt! ik daag je uit! lees het eens! en je zult versteld staan en lees dan niet alleen het oude testament maar ook het nieuwe en zoek overal een uitleg bij als je het niet snapt! ik geloof dat de bijbel het boek van het leven is! en het is ook het boek van mijn leven! en sorry dat ik het zeg maar wie is hier nou hypocriet als je zegt dat christenen fout zijn. als iemand in satan gelooft dan kun je bijna niet anders dan ook in God te geloven. wij christenen weten dat satan bestaat! dus ik denk dat als je in satan gelooft dat je ook weet dat er een God bestaat!


If the devil reminds you of you're past, remind him of his future! HE WILL LOSE!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-01-2002 21:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maar als jij christen bent, dan luister jij toch naar de Paus en volg jij zijn voorbeeld toch ?
Wat is anders de functie van de Paus en de Kerk voor jou ?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-01-2002 21:27 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

donder op met je bijbel, denk je nou echt dat mensen hier niks van afweten? Ter informatie, ik heb veertien jaar op christelijke scholen gezeten, heb de fucking bijbel meerdere keren gelezen, heb er eindeloos over nagedacht, heb ellenlange discussies gevoerd... denk niet dat jij de enige bent die erover nadenkt.

Als god bestaat, beschouw ik het als mijn plicht om aan hem de oorlog te verklaren. Maar hij bestaat niet, want ik zit hier nog. Mocht hij dus bestaan, dan is het een god van niks.

Ik ben een trots heiden. Ipv dat wij de bijbel moeten lezen, zou jij misschien eens de Edda moeten lezen.


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen