IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Geloof? Vorige pagina | Volgende pagina
Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 22-01-2002 23:10 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2002 21:24 schreef Jenje het volgende:
Maar als jij christen bent, dan luister jij toch naar de Paus en volg jij zijn voorbeeld toch ?
Wat is anders de functie van de Paus en de Kerk voor jou ?


Eh, Jenje, de Paus is er voor Roomsen, mensen die in heiligen, Maria en rozekransen geloven... Niet voor Christenen. RK geloof is een van oorsprong Christelijk geloof, okee, maar door Romeinse keizers op maat gesneden en gevormd aftrekseltje, om het aan hun volk te kunnen verkopen. Dus hebben ze hun oude goden (voor elk ding 1; god oorlog, god oogst, god dromen etc. etc.) ingeruild en er een heiligen verering voor in de plaats gezet. Gebaseerd op wat die keizers vonden, en niet op de bijbel. Dus als je dan als echte Christen naar de Paus zou luisteren, doe je wat een mens wil, en niet wat God wil. Wat jij vraagt, is ongeveer hetzelfde als aan alle vredelievende satanisten vragen hun huisdier ritueel te slachten, omdat een bepaalde groep die zich ook satanisten noemt, het zo begrijpt. Jenje, Roomsen hebben bar weinig met het Christendom uit te staan. Het woord genomen, het woord verbogen en het woord vervolgens voor waarheid aangenomen. Dat zijn Roomsen. Of denk je soms ook dat alle Islamieten in Nederland meedoen aan een Intifada tegen Israël of tegen Amerika, omdat één of andere geit met een sik dat in zijn sneue berghut loopt te mekkeren, en hij vindt dat dat de heilige plicht is van elke Islamiet? Zo dom ben je niet, dat kan niet.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 22-01-2002 23:12 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

kerk en geloof zijn gescheiden dingen wat mij betreft... ik geloof zelf trouwens niet.


Je moeder.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 22-01-2002 23:14 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Wijs gesproken.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 23-01-2002 0:19 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 22 januari 2002 18:16 schreef Dwaallicht het volgende:
...

En dan te bedenken dat een heiden als ik je dit moet vertellen...


WHAHAHA!!!

en wederom bedankt dat ik weer onder mijn bureau lig van het lachen



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 23-01-2002 0:52 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 22 januari 2002 21:22 schreef JustAGirl777 het volgende:
ik heb hier niet zomaar voor gekozen, maar weet je wat het probleem is van hypocriete christenen dat ze juist heel veel foute dingen doen en dan ook nog zeggen dat ze het in opdracht van God doen! dat kan ik niet uitstaan!


En alweer een andere interpretatie van het christendom, het ziet er naar uit dat elke Christen die ik spreek net weer een andere voorstelling heeft van het Christendom.
quote:

en ik weet ook zeker dat God nix tegen voorbehoedsmiddelen heeft! Hij wil dat ieder mens gelukkig is en dat ieder mens bij Hem hoort!


Je weet zeker ?? Hoe weet je dat zo zeker? Het mooie is dat ik het antwoord al kan raden. Pffff geluk, dat is juist wat je niet zal vinden met het Christendom. Een mooie metafoor wat in me hoofd schiet, is een ezel met iemand die een wortel voor zun hoofd houdt; de wortel wordt belooft maar de honger wordt alleen maar groter. Maar ik betwijfel het of je dat ooit (wil) begrijpen.

quote:

weet je als jullie je er noe eens ingingen verdiepen en dan bedoel ik niet op de theologische manier maar vanuit jezelf en als jullie je er nou voor open stellen ik denk dat jullie dan van heel veel dingen terug komen.

Op wat voor ander manier als de theologische manier moet ik er tegen aankijken dan? Moet ik er ook een eigen interpretatie aangeven ?
quote:

ik ben ook van alle dingen die ik vroeger beweerde terug gekomen!


zoals..?
quote:

dus spreek geen oordeel als je de bijbel nog niet eens gelezen hebt! ik daag je uit! en lees dan niet alleen het oude testament maar ook het nieuwe en zoek overal een uitleg bij als je het niet snapt! lees het eens! en je zult versteld staan...


De bijbel is niet het enige boek om te leren over geloven, zelf lees ik liever boeken die een wat objectiever tintje hebben, maar ik ben bezig met de bijbel aan het lezen, gaat behoorlijk moeizaam, maar jah. Het is bv een beetje lastig aante nemen dat iemand die loopt te hallucineren (jesus staat op uit de dood) als een "geloofwaardige" getuige wordt gezien??
quote:

ik geloof dat de bijbel het boek van het leven is! en het is ook het boek van mijn leven! en sorry dat ik het zeg maar wie is hier nou hypocriet als je zegt dat christenen fout zijn. als iemand in satan gelooft dan kun je bijna niet anders dan ook in God te geloven. wij christenen weten dat satan bestaat! dus ik denk dat als je in satan gelooft dat je ook weet dat er een God bestaat!

hehe, de kerk zelf heeft satan afgedaan als een sprookjes figuur-haha, geweldig die logica- dus ontkent het bestaan van een duivel.




Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 23-01-2002 0:56 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Welke kerk? Vast niet een erg bijbelvaste dan...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 23-01-2002 1:11 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Ik zelf ben niet gelovig in de zin van Kerk en Bijbel, maar iemand die me heel dierbaar is wel.
Soms is dat best moeilijk, maar het gaat om de persoon en niet de religie. Zolang niemand probeerd mij te bekeren is er geen probleem en probeer ik mijn wel gelovige vrienden te steunen. Want het is best moedig om in deze maatschappij voor je geloof uit te komen


bla...bla...bla...


Lady Aphrodite
Usericon van Lady Aphrodite
Posted 23-01-2002 1:38 by Lady Aphrodite Wijzig reactieProfiel van Lady AphroditeQuote dit berichthttp://www.aphrodite-.cu2.nl

quote:
Op 22 januari 2002 16:14 schreef beli mawr het volgende:
Het christendom vind ik oersaai, niet leuk, en bijlange niet creatief, ze nemen feestdagen over van andere godsdiensten, zoals Allerheiligen (1nov) stamt af van het Keltische feest Samhain, Valentijn is ook een oorspronkelijk Keltisch feest.
Godsdiensten al die van de Kelten (jajaja), de Maya's, de Vikingen vindt ik veel boeiender, er zijn daar tenminste wat meer goden.
Vele van die godsdiensten zijn ook natuurgodsdiensten, ze aanbidden de zon, de maan, de bomen, de dieren,ens... Het is realistischer. Volgens het christelijke geloof is de wereld en de dieren er voor ons en mogen we doen ermee wat we maar willen, maar andere godsdiensten aanbidden ook verschillende dieren.
Nog een tip voor wie ooit naar (hier ben ik weer ) Ierland gaat en veel zwanen opmerkt in een stad. Dit is een teken dat het een goeie stad is.

ik ben zelf christen maar ik heb nog nooit allerheiligen geviert hoor! en valentijn? nou dat ben ik nog nooit in het christendom tegen gekomen!


The wages of sin is DEATH. The gift of God is eternal LIFE.


Lady Aphrodite
Usericon van Lady Aphrodite
Posted 23-01-2002 1:51 by Lady Aphrodite Wijzig reactieProfiel van Lady AphroditeQuote dit berichthttp://www.aphrodite-.cu2.nl

quote:
Op 23 januari 2002 1:11 schreef Lady Rose het volgende:
Ik zelf ben niet gelovig in de zin van Kerk en Bijbel, maar iemand die me heel dierbaar is wel.
Soms is dat best moeilijk, maar het gaat om de persoon en niet de religie. Zolang niemand probeerd mij te bekeren is er geen probleem en probeer ik mijn wel gelovige vrienden te steunen. Want het is best moedig om in deze maatschappij voor je geloof uit te komen


dat heb je mooi gezegt! ik zie je zaterdag!


The wages of sin is DEATH. The gift of God is eternal LIFE.


Lady Aphrodite
Usericon van Lady Aphrodite
Posted 23-01-2002 1:53 by Lady Aphrodite Wijzig reactieProfiel van Lady AphroditeQuote dit berichthttp://www.aphrodite-.cu2.nl

quote:
Op 23 januari 2002 0:56 schreef Greycloak het volgende:
Welke kerk? Vast niet een erg bijbelvaste dan...


klopt! satan bestaat, en dat staat ook in de bijbel. want als er een God is, is er ook een satan!


The wages of sin is DEATH. The gift of God is eternal LIFE.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 23-01-2002 1:59 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

mijn informatie komt van Jehova lectuur, het boekje ging over de Antichrist (geen Nietzsche). Daar stond heel duidelijk dat de moderne kerk het bestaan van een duivel niet erkend.

leg eens uit dat er een satan moet zijn als er een god bestaat?



Lady Aphrodite
Usericon van Lady Aphrodite
Posted 23-01-2002 2:16 by Lady Aphrodite Wijzig reactieProfiel van Lady AphroditeQuote dit berichthttp://www.aphrodite-.cu2.nl

er zijn altijd tegenstellingen. goed/kwaad. en het kan nooit allemaal goed zijn, er moet wel wat tegen over staan. ik vind het moeilijk om het uit te leggen, want voor mij is het logisch. dus als er een God is moet er een satan zijn. zonder God is er geen satan, en ook andersom.


The wages of sin is DEATH. The gift of God is eternal LIFE.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-01-2002 2:30 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 22 januari 2002 15:33 schreef Lady Aphrodite het volgende:
en ik vind het ook erg interessant om ook wat van andere geloven te weten. ik heb me ook wel eens een tijdje in wicca verdiept, nu ben ik erachter dat het wel onzin is enzo, maar ik vind het wel interessant.



Waarom is dat dan onzin?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-01-2002 2:39 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 22 januari 2002 18:29 schreef Lady Aphrodite het volgende:
maar de islam is wel het laatste wat bij het christendom hoort! maar ok, ik laat het hier ook bij


Deze gedachtegang (evenzo geredeneerd vanuit islamitisch oogpunt) is dus de kiem van religieuze oorlog.

De excessen van het afstand scheppen tussen geloven en zeker deze twee zie je in het journaal...

Altijd dat op de verschillen letten ipv de overeenkomsten...

...hier gaat de mensheid dus kapot aan.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 23-01-2002 3:05]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Lady Aphrodite
Usericon van Lady Aphrodite
Posted 23-01-2002 2:44 by Lady Aphrodite Wijzig reactieProfiel van Lady AphroditeQuote dit berichthttp://www.aphrodite-.cu2.nl

quote:
Op 23 januari 2002 2:39 schreef Mutilator het volgende:
Deze gedachtegang is dus de kiem van de religieuze oorlog.

Altijd dat op de verschillen letten ipv de overeenkomsten...

...hier gaat de mensheid dus kapot aan.



als er verschillen zijn hoort het dus niet bij het christendom. er zijn ook vast overeenkomsten hoor, daar twijfel ik niet aan! maar de verschillen zijn belangrijker, daarom hoort het nl niet bij het christendom.


The wages of sin is DEATH. The gift of God is eternal LIFE.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-01-2002 2:47 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

[quote]Op 23 januari 2002 2:44 schreef Lady Aphrodite het volgende:
maar de verschillen zijn belangrijker, quote]

Ze ZIJN niet zo; jij VINDT het zo. Jammer dat je er voor kiest het zo te willen zien.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 23-01-2002 3:22]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-01-2002 3:00 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik word er in ieder geval vrij oorlogszuchtig van... ik vraag me ook af wat een type als Lady Aphrodite hier zoekt, het enige wat ze tot nu toe ingebracht heeft is:

- zichzelf tegenspreken
- duidelijk maken dat ze naïef en christelijk is
- een beetje bevestiging zoeken bij dat andere warhoofd Justagirl873456352 of hoe ze ook mag heten
- domme dingen zeggen over dingen waar ze geen verstand van heeft (bv. over Wicca)
- tegenargumenten negeren

over Zware Metalen heb ik haar nog geen woord horen reppen, terwijl dit toch echt een metalforum is.

Gelukkig ben ik geen moderator...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-01-2002 3:18 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Die discussies over de dogmatische z/w thema's heb ik al zooooooo vaak gevoerd.

Dit heeft geen enkele nieuwswaarde meer, want het is een gepasseerd station.

Alle ideeen die buiten het bestrijkte veld liggen van wat het christendom wordt genoemd ketsen af op die enorme plaat van kortzichtigheid voor de kop.

Kom eens met een originele invalshoek!!!!

Voorstellen:

Zo mis ik bijvoorbeeld een christen die zich eens een keer inleeft in de nihilistische gedachtenwereld of de oosterse gedachtenwereld. Kom maar eens met gefundeerde argumenten waarom je het christendom verkiest boven deze en al die andere ideeen!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 23-01-2002 4:04]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Elfenvorst
Usericon van Elfenvorst
Posted 23-01-2002 10:02 by Elfenvorst Wijzig reactieProfiel van ElfenvorstQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2002 2:16 schreef Lady Aphrodite het volgende:
er zijn altijd tegenstellingen. goed/kwaad. en het kan nooit allemaal goed zijn, er moet wel wat tegen over staan. ik vind het moeilijk om het uit te leggen, want voor mij is het logisch. dus als er een God is moet er een satan zijn. zonder God is er geen satan, en ook andersom.


Het is moeilijk uit te leggen omdat het niet uit te leggen is buiten je eigen cirkelredenaties. Als je mijn post eerder in dit topic nou even zou lezen zou je zien dat er geen goed/fout is. Dit is pure onzin.
Met god wordt het absolute, het volmaakte aangeduit (althans, volgens mijn filosofieboek). Hoe is het dan mogelijk dat er iets buiten hem bestaat?? (doelend op die "satan" waar je steeds over brabbelen)

Goed, ik kan zo nog wel een uurtje doorgaan maar dat heeft weinig zin. Je spreekt jezelf continu tegen, maar als je alle tegenargumenten die in dit topic gegeven zijn gaat negeren dan heeft iedere vorm van discussie geen zin en kun je dus beter gewoon je muil houden over christendom (iedereen weet je mening al en andere invalshoeken verkies je te negeren).



[Dit bericht is gewijzigd door Elfenvorst op 23-01-2002 10:05]


Elfenvorst
Usericon van Elfenvorst
Posted 23-01-2002 10:32 by Elfenvorst Wijzig reactieProfiel van ElfenvorstQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Elfenvorst op 23-01-2002 10:40]


Lady Aphrodite
Usericon van Lady Aphrodite
Posted 23-01-2002 12:09 by Lady Aphrodite Wijzig reactieProfiel van Lady AphroditeQuote dit berichthttp://www.aphrodite-.cu2.nl

quote:
Op 23 januari 2002 10:02 schreef Elfenvorst het volgende:
Het is moeilijk uit te leggen omdat het niet uit te leggen is buiten je eigen cirkelredenaties. Als je mijn post eerder in dit topic nou even zou lezen zou je zien dat er geen goed/fout is. Dit is pure onzin.
Met god wordt het absolute, het volmaakte aangeduit (althans, volgens mijn filosofieboek). Hoe is het dan mogelijk dat er iets buiten hem bestaat?? (doelend op die "satan" waar je steeds over brabbelen)

Goed, ik kan zo nog wel een uurtje doorgaan maar dat heeft weinig zin. Je spreekt jezelf continu tegen, maar als je alle tegenargumenten die in dit topic gegeven zijn gaat negeren dan heeft iedere vorm van discussie geen zin en kun je dus beter gewoon je muil houden over christendom (iedereen weet je mening al en andere invalshoeken verkies je te negeren).



er is wel een goed en fout! maarja als jij dnek dat jij gelijk heb, sja dan ga je me lekker afzeiken, ga vooral zo door. ik heb dat ook echt wel gelezen, maar ik vind dat er wel een goed en kwaad is. het is maar net wat je gelooft. en ik zelf vind het behoorlijk triest dat je hier als christen je mening geeft dat je dan word afgezeken.volgens mijn broer die hier ook komt, kun je hier je mening geven, maar het blijkt wel weer, als je menig afwijkt, dat je dan word afgezeken. en jij zegt dat er geen goed en kwaad is, dus dat moet ik dan maar klakkeloos in mijn mening verwerken? nou dat zou wel heel triest van mij zijn.


The wages of sin is DEATH. The gift of God is eternal LIFE.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-01-2002 12:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ahum, mensen, wil iedereen elkaar een beetje respecteren en niet gaan lopen afzeiken.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-01-2002 12:22 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2002 12:13 schreef Jenje het volgende:
Ahum, mensen, wil iedereen elkaar een beetje respecteren en niet gaan lopen afzeiken.



Laat haar eerst maar eens wat metal-inbreng geven in plaats van christelijke propaganda te spuien, stelselmatig argumenten te negeren en te koop te lopen met haar geloof.

Dit is een METAL forum. Als ze over METAL praat gaan de zaken veranderen, wat mij betreft.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 23-01-2002 12:23 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

uhm... afzeiken en zwakke argumenten aankaarten zijn wel 2 verschillende dingen he ?





Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-01-2002 12:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Pff laat ook maar.
De sfeer op het forum is toch al klote, dit kan er ook nog wel weer bij.


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen