IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Geloof? Vorige pagina | Volgende pagina
Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 24-01-2002 16:11 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2002 14:52 schreef Vargen666 het volgende:
Veel er over praten? Vreemd, daar zou ik me nou aan gaan ergeren. Alles is toch al gezegd en ik houd mijn standpunt toch wel.


Ja idd zoiets zou ik nou ook hebben, want zodra je dr over praat komen de verschillen in mening naar voren en is de de kans op conflicten groter


bla...bla...bla...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-01-2002 16:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Gewoon er één keer goed en duidelijk over praten zodat je weet waar jij staat en waar de ander staat.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 24-01-2002 17:50 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 22 januari 2002 16:05 schreef Lady Aphrodite het volgende:
jij moet je beter laten inlichten. Rooms katholieken zijn geen christenen, want in de bijbel staat dat je geen beelden mag aanbidden. endat doen hun nl wel!



HA HA HA... Er staat wel meer in de Bijbel! De tien geboden worden door ieder mens met de voet getreden, christen of niet!


~ By the fallen one I shall arise ~


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 24-01-2002 18:01 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 22 januari 2002 18:29 schreef Lady Aphrodite het volgende:
het is wel een soort van verzamelnaam. maar katholieken noemen zich geen christenen!en dat alle geloven met een baby jezus bij het christendom hoort is absoluut niet waar, want bij de islam hebben ze het ook wel over het baby'tje Jezus. maar de islam is wel het laatste wat bij het christendom hoort! maar ok, ik laat het hier ook bij


De Islam erkent Jezus alleen als profeet, maar niet als 'zoon van god', zoals het katholicisme en dat wel doet...
... Dan te bedenken dat ik niet eens christelijk ben!


~ By the fallen one I shall arise ~


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-01-2002 21:02 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 23 januari 2002 23:48 schreef Azagthoth het volgende:
Ik geloof niet dat ze het aandurfen..
(en terrecht)


Waarom terecht?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 25-01-2002 2:42 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

omdat ze geen kans hebben...

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 25-01-2002 2:45]



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-01-2002 5:59 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 23 januari 2002 22:57 schreef Greycloak het volgende:
Sorry Mutilator, maar het geloof is wat ik voel dat echt is, net als dat ik niet structureel kan beargumenteren ....
Het voelt goed aan en ik kan me er vrijwel compleet in vinden,...
Ben ik nu een simpel lulletje omdat ik het niet sterker kan bewoorden? Jammer dan. Hier moet je het maar mee doen.


Slaat de discussie hierop dood dan?
zo van: "Ja, ik voel dit en jij voelt dat: over smaak valt niet te twisten."

Ik vind dit afschepen met 'jammer dan' een gemakzuchtige uitweg en onbegrijpelijk: je weet toch waarom je denkt gelijk te hebben? Je bent toch kritisch?
Het gaat toch veel verder dan alleen gevoelsmatigheid? Je denkt er toch over na? Alle christenen die ik ken discussieren erover (ik ook met hen)dus waarom niet hier?

Denk trouwens niet dat ik anti ben ofzo, bepaalde ideeen vind ik erg goed, maar er zijn gewoon teveel zaken in de bijbel die me niet aanstaan, waardoor ik de bijbel nooit als geheel zal accepteren en dus nooit een christen kan zijn.

Dit is een puur rationele gevolgtrekking.
Het gevoel komt pas daarna.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-01-2002 13:10 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 5:59 schreef Mutilator het volgende:
Slaat de discussie hierop dood dan?
zo van: "Ja, ik voel dit en jij voelt dat: over smaak valt niet te twisten."

Ik vind dit afschepen met 'jammer dan' een gemakzuchtige uitweg en onbegrijpelijk: je weet toch waarom je denkt gelijk te hebben? Je bent toch kritisch?
Het gaat toch veel verder dan alleen gevoelsmatigheid? Je denkt er toch over na? Alle christenen die ik ken discussieren erover (ik ook met hen)dus waarom niet hier?

Denk trouwens niet dat ik anti ben ofzo, bepaalde ideeen vind ik erg goed, maar er zijn gewoon teveel zaken in de bijbel die me niet aanstaan, waardoor ik de bijbel nooit als geheel zal accepteren en dus nooit een christen kan zijn.

Dit is een puur rationele gevolgtrekking.
Het gevoel komt pas daarna.


Neu, maar het voelt gewoon goed aan, alleen het Oude Testament ni zo, gelukkig hebben ze daarna het Nieuwe Testament aangemaakt, en volgens die wijzigingen kan ik mij er prima in vinden. Het is spiritueel, kun je dat beredeneren, en moet dat ook? Evolutionisten denken ook alles te kunnen beredeneren, maar dat is ook makkelijk te ontkrachten. Nergens tussenvormen gevonden, bomen die dwars door meerdere miljoenen jaren oude (...) aardlagen heen vast zitten, gewoon in 1 stuk... En bovendien, als een God, niet zijnde een mens dus, een wonder uitvoert, waarom moet dat beredeneerd worden? Daar is het toch een God voor? Van 5 broden en 2 vissen een giga maaltijd maken voor een complete massa mensen en het dan niet willen geloven omdat het niet kan... Dan mis je de essentie, want het is een God die het doet. Ik kan me er gewoon prima in vinden. Mag een ander het gerust een boek vol leugens vinden, waarom zou ik me daaraan moeten storen? En waarom zou een wereld gebaseerd op wat er in de Bijbel staat niet kunnen? Wat is er fout aan? En kom niet weer met voorbeelden uit het OT aan, want dat is expliciet voor Joden nogmaals. Er zijn wijzigingen in opgetreden, wat soepelere regeltjes want God is niet meer zo boos op ons mensen sinds Adam en Eva het beter dachten te weten. Mijn God is er één van genade en niet van regeltjes. Dat betekend dus niet dat je maar ongeoorloofd fouten mag maken want ja, God vergeeft je toch wel, maar fouten worden nu eenmaal overal gemaakt. En als je er oprecht spijt van hebt... Dus niet op de Roomse manier zo van, ja lekker vreemdgaan met de buurman, want na 10 weestgegroetjes is dat er wel weer van af. Nee, want dan heb je nog echt geen spijt en dat werkt dus niet.
Maar ik dwaal af.
Waarom ik denk gelijk te hebben? Alles wat ik erin zie, klopt met wat ik om me heen zie.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ziekeling
Being a total moron since 1986!
Usericon van ziekeling
Posted 25-01-2002 13:22 by ziekeling Wijzig reactieProfiel van ziekelingQuote dit bericht

ik ben hardcore atheïst!!

en ik vind mensen die zonder twijfel in "God" geloven of in "bovennatuurlijke geesten" of iets dergelijks, vaak naïevelingen die te bang zijn voor zichzelf te zorgen... maar da's mijn mening. (en ik kan me de laatste keer niet eens herrineren dat iemand naar MIJ luisterde)


Fuck with the best, die like the rest.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 14:05 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 13:10 schreef Greycloak het volgende:
Waarom ik denk gelijk te hebben? Alles wat ik erin zie, klopt met wat ik om me heen zie.


Mijn problemen met het christendom zijn niet van wetenschappelijk/rationalistische aard. Een geloof is een geloof; dat kan je niet beredeneren, daar ben ik het mee eens. Ik ga dan ook niet op de vraag in of het 'waar' is of niet, dat is een zinloze discussie. Ik heb andere problemen met het christendom.

Punten van bezwaar (even kort samengevat):
- aan het christendom ligt geen waarheid of goedheid ten grondslag, maar slechts egocentrisme en angst; het is een kindse fantasie dat je in de hemel terecht zal komen, een jezelf blij maken met een dode mus; waarom moeten wij zoiets serieus nemen?
- externalisatie van de macht over jezelf; Wees sterk in plaats van het op te hangen aan een g0d daar boven in de lucht!
- een waardenstelsel van zwakte en lijdzaamheid; toekeren van de andere wang, bescheidenheid, matiging, ascetisme, etc.
- het laden van een schuldenlast op de mensheid; wat voor boodschap moet ik daaraan hebben?
- introduceren van 'de moraal', met grote ellende als gevolg (ressentiment)
- een g0d die ik niet eens WIL kennen (wees een man en doe er wat aan; mijn herhaalde blasfemieën en het feit dat ik er nog steeds ben maken hem een lafaard en een meester van Leugens... ALS hij zou bestaan)
- negeren en wegsmijten van duizenden jaren cultureel en raciaal europees/germaans verleden

Er blijft dus, in mijn geval, helemaal *niets* van over. Hetzelfde geldt overigens voor jodendom en islam. Weg ermee! Wij mensen kunnen onze tijd wel wat beter gebruiken, dunkt me.

Wat vind je van dat soort argumenten, ipv het aloude 'wonderen kan je niet uitleggen dus bestaat god niet?'.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-01-2002 14:09 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Dwaallicht deelde ons zijn visie.. (zie bovenstaande post)

Well said..


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-01-2002 14:51 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

ave dwaallicht

hey lady aphrodite, in de bijbel staat toch dat je iedereen in zijn waarde moet laten, waarom zit je de rooms katholieken dat zo af te zeiken???

Ik zie te vaak dat gelovige mensen niet voor zich zelf denken maar wat de pastoor, priester of wat dan ook zegt is goed en zo hoort het.. zelfs met opleiding keuze.
brr moet er niet aan denken.

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 25-01-2002 14:55]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


JustAGirl777
I know the truth, I wanna know the answers.....
Usericon van JustAGirl777
Posted 25-01-2002 15:52 by JustAGirl777 Wijzig reactieProfiel van JustAGirl777Quote dit bericht

oke ik wil nog effe reageren over mijn stukje wat ik zei over dat ik geen seks heb met mijn vriend. het is gewoon niet zo dat het ook vanauit ons geloof komt, ik wil het ook gewoon nog niet. ik ben nog maar 16 en ik wil gewoon niet meteen met de eerste de beste jongen in bed duiken. ik weet ook dat hij niet de eerste de beste jongen is, maar ik wil gewoon wachten ook voor mijn eigen "geweten"


If the devil reminds you of you're past, remind him of his future! HE WILL LOSE!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-01-2002 15:56 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 15:52 schreef JustAGirl777 het volgende:
oke ik wil nog effe reageren over mijn stukje wat ik zei over dat ik geen seks heb met mijn vriend. het is gewoon niet zo dat het ook vanauit ons geloof komt, ik wil het ook gewoon nog niet. ik ben nog maar 16 en ik wil gewoon niet meteen met de eerste de beste jongen in bed duiken. ik weet ook dat hij niet de eerste de beste jongen is, maar ik wil gewoon wachten ook voor mijn eigen "geweten"

uh als je eenmaal sex hebt gehad, dan baal je dat je zolang hebt gewacht!!!!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


JustAGirl777
I know the truth, I wanna know the answers.....
Usericon van JustAGirl777
Posted 25-01-2002 15:57 by JustAGirl777 Wijzig reactieProfiel van JustAGirl777Quote dit bericht

oke ik wil nu nog effe duidelijk maken dat er verschil is tussen katholiek en protestants en jehova en moslim. jehova denken dat de hemel en nieuwe aarde al op aarde zijn. katholiek aanbidden maria en andere "heiligen" en geloven dat je d.m.v goede dingen doen in de hemel komt zonder echt in God te geloven. protestanten geloven in God en zijn tegen het aanbidden van mensen en dieren en dingen ze geloven dat er maar 1 God bestaat en dat hun zonden zijn vergen doordat Jezus is gestorven aan het kruis en dat je naar de bijbel moet leven. en moslims is helemaal een andere tak want die geloven niet in Jezus en die geloven niet dat er een messias is. snappen jullie nu het verschil?


If the devil reminds you of you're past, remind him of his future! HE WILL LOSE!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-01-2002 15:59 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 15:57 schreef JustAGirl777 het volgende:
oke ik wil nu nog effe duidelijk maken dat er verschil is tussen katholiek en protestants en jehova en moslim. jehova denken dat de hemel en nieuwe aarde al op aarde zijn. katholiek aanbidden maria en andere "heiligen" en geloven dat je d.m.v goede dingen doen in de hemel komt zonder echt in God te geloven. protestanten geloven in God en zijn tegen het aanbidden van mensen en dieren en dingen ze geloven dat er maar 1 God bestaat en dat hun zonden zijn vergen doordat Jezus is gestorven aan het kruis en dat je naar de bijbel moet leven. en moslims is helemaal een andere tak want die geloven niet in Jezus en die geloven niet dat er een messias is. snappen jullie nu het verschil?

maar dat hoefde je mij niet te vertellen hoor..
maarehhh. de groete overeenkomst is dat de meeste geloven gebaseerd zijn op 1 boek de bijbel of de koraan! En vanuit daar zijn verschillende meningen ontstaan hoe dingen zijn gelopen.. en dat heeft weer de afscheidingen tewee gebracht.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 16:00 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

JustaGirl, Vertel eens wat nieuws...

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 25-01-2002 16:00]


JustAGirl777
I know the truth, I wanna know the answers.....
Usericon van JustAGirl777
Posted 25-01-2002 16:04 by JustAGirl777 Wijzig reactieProfiel van JustAGirl777Quote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 16:00 schreef Dwaallicht het volgende:
JustaGirl, Vertel eens wat nieuws...

oke ik wou het gewoon nog een keer uiteggen om dat er zoveel misverstanden zijn erover


If the devil reminds you of you're past, remind him of his future! HE WILL LOSE!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-01-2002 16:04 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 16:00 schreef Dwaallicht het volgende:
JustaGirl, Vertel eens wat nieuws...

idd, je bent nog geen spat verder gekomen als aan het begin van dit topic!!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 16:05 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

mmmja inderdaad

schrijf ik verdomme een half essay, wordt er door die christenen niet op gereageerd... is zeker te moeilijk


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-01-2002 16:07 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 16:05 schreef Dwaallicht het volgende:
mmmja inderdaad

schrijf ik verdomme een half essay, wordt er door die christenen niet op gereageerd... is zeker te moeilijk
ach chr*stenen hebben mijn vermoeden al jaren lang bevestigd. Maar goed, we zullen het ze maar niet kwalijk nemen...


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


JustAGirl777
I know the truth, I wanna know the answers.....
Usericon van JustAGirl777
Posted 25-01-2002 16:12 by JustAGirl777 Wijzig reactieProfiel van JustAGirl777Quote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 14:05 schreef Dwaallicht het volgende:
Mijn problemen met het christendom zijn niet van wetenschappelijk/rationalistische aard. Een geloof is een geloof; dat kan je niet beredeneren, daar ben ik het mee eens. Ik ga dan ook niet op de vraag in of het 'waar' is of niet, dat is een zinloze discussie. Ik heb andere problemen met het christendom.

Punten van bezwaar (even kort samengevat):
- aan het christendom ligt geen waarheid of goedheid ten grondslag, maar slechts egocentrisme en angst; het is een kindse fantasie dat je in de hemel terecht zal komen, een jezelf blij maken met een dode mus; waarom moeten wij zoiets serieus nemen?
- externalisatie van de macht over jezelf; Wees sterk in plaats van het op te hangen aan een g0d daar boven in de lucht!
- een waardenstelsel van zwakte en lijdzaamheid; toekeren van de andere wang, bescheidenheid, matiging, ascetisme, etc.
- het laden van een schuldenlast op de mensheid; wat voor boodschap moet ik daaraan hebben?
- introduceren van 'de moraal', met grote ellende als gevolg (ressentiment)
- een g0d die ik niet eens WIL kennen (wees een man en doe er wat aan; mijn herhaalde blasfemieën en het feit dat ik er nog steeds ben maken hem een lafaard en een meester van Leugens... ALS hij zou bestaan)
- negeren en wegsmijten van duizenden jaren cultureel en raciaal europees/germaans verleden

Er blijft dus, in mijn geval, helemaal *niets* van over. Hetzelfde geldt overigens voor jodendom en islam. Weg ermee! Wij mensen kunnen onze tijd wel wat beter gebruiken, dunkt me.

Wat vind je van dat soort argumenten, ipv het aloude 'wonderen kan je niet uitleggen dus bestaat god niet?'.

oke jij gelooft er niet in fijn maar wil je mijn dan ook niet lopen af te zeiken als ik hierin wil geloven dat moet ik dat zo zeker doen wat jij vind dat het een kinderlijke fantasie vind ik een zaak van leven of dood. ik probeer jullie d.m.v deze forum gewoon te laten zien waar ik in geloof en dat betekend niet dat ik jullie allemaal wil bekeren dat is allemaal jullie eigen keus. maar telkens komen jullie weer met het idee dat wij christenen enge mensen zijn! leer er eens 1 kennen en je zult merken dat we niet aan ketterij doen en dat we niemand veroordelen. we zijn heus geen wezens die maar dwaas een dominee achterna lopen ik zoek mijn eigen weg in het geloof en niemand maar dan ook niemand verteld mij wat te doen met mijn geloof. en we zijn ook geen mensen meer net als in de middeleeuwen die heksen achterna zitten ofzo. man kijk niet telkens alleen maar wat er in boeken geschreven staat over de "kerk" kijk wat voor mensen het nu zijn! KIJK EENS VERDER DAN JE NEUS LANG IS!


If the devil reminds you of you're past, remind him of his future! HE WILL LOSE!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-01-2002 16:13 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 16:12 schreef JustAGirl777 het volgende:
oke jij gelooft er niet in fijn maar wil je mijn dan ook niet lopen af te zeiken als ik hierin wil geloven
val mij er dan ook niet mee lastig aub
quote:

maar telkens komen jullie weer met het idee dat wij christenen enge mensen zijn!

heheh ben je er nu pas achter, en zijn de rollen eindelijk eens omgedraait. Want zo kijken Chr*stenen tegen metalheadz ect aan... Heb je daar wel eens over na gedacht?! Ik betwijfel het.

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 25-01-2002 16:15]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


JustAGirl777
I know the truth, I wanna know the answers.....
Usericon van JustAGirl777
Posted 25-01-2002 16:14 by JustAGirl777 Wijzig reactieProfiel van JustAGirl777Quote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 16:13 schreef Cadaveria het volgende:
val mij er dan ook niet mee lastig aub

hallo jij zit in dit forum!!!!! lekker wazig! als het je niet interreseert waarom kom je hier dan?


If the devil reminds you of you're past, remind him of his future! HE WILL LOSE!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-01-2002 16:16 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 16:14 schreef JustAGirl777 het volgende:
hallo jij zit in dit forum!!!!! lekker wazig! als het je niet interreseert waarom kom je hier dan?
heheh heb je het dan nog niet door?? om je af te zeiken uiteraarddughh


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen