IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Oorlog in Irak Vorige pagina | Volgende pagina
JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 22-03-2003 15:06 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Ik word echt doodmoe van die nieuwsprogramma's en het journaal...Al dat semi-intellectueel geouwehoer over de oorlog. Ik wil gewoon feiten en geen gespeculeer en op de mening van zo'n correspondent zit ik al he-le-maal niet te wachten.

Pure sensatiezucht!


Don't blush when I rip you open


Falkh
Usericon van Falkh
Posted 22-03-2003 15:08 by Falkh Wijzig reactieProfiel van FalkhQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2003 15:06 schreef ghoulliette het volgende:
je hebt zeker niet het jeugdjournaal gezien, waar ze met gevluchtte irakese families praten. Natuurlijk zijn ze blij dat saddam op moet zouten, maar hun land wordt wel verwoest en hun achtergebleven familie leden vallen misschien wel als slachtoffer in deze oorlog.


Ja tuurlijk! maar het is het ene of het andere. Of je stad wordt gebombardeerd en je bent vrij, of je wordt onderdrukt en verkracht door een dictatuur.


Immortal Pride


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-03-2003 15:09 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2003 15:08 schreef Falkh het volgende:
en je bent vrij, .

dat staat nog niet vast natuurlijk


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 22-03-2003 15:13 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 22 maart 2003 12:41 schreef karnivoor het volgende:
In WOII mochten de Amerikanen ook al voor ons uitrukken, maar omdat het zich nu niet naast ons bedje afspeelt zullen de Europese landen er niet mee zitten? Saddam is haast net zo gek als Hitler. ('saddam: er zijn maar 3 echte mannen, adolf hitler, ik en degene die mij vermoord) Daarbij vechten de Britten wel mee! De Fransen hebben gewoon te veel economische belangen in Irak waardoor ze maar roepen dat ze vanwege hun moraal niet mee doen. (welk moraal?) Van mij mogen ze gerust doorvechten. Ik ben absoluut niet pro-amerikaans, maar ik geloof dat de andere landen het lef gewoon niet hebben en Amerika wel de capaciteiten, daarbij steunt Saddam dat hele terroristische netwerk wat Amerika graag opgeruimd wil zien. Ik vraag me nog steeds af wat erger is, deze oorlog, waardoor als Saddam verdreven is het land weer normaal opgebouwd kan worden, en alle irakese vluchtelingen terugkunnen naar hun land! (ook in Nederland woonachtige irakezen) Of Saddam aan de macht.

[ gepost door : Folkwang ]




Amerika mocht voor ons uitrukken in de WOII? Ik meen me te herinneren dat pas na pearl harbour Amerika pas fanatiek mee ging doen... Ook de economische belangen van de Fransen snap ik niet helemaal... Ik denk dat juist als Irak "democratisch/kapitalistisch" wordt er veel meer handel mogelijk is dan nu het geval is. Dit zal dus ook geen argument zijn voor de Fransen om tegen te zijn.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-03-2003 15:15 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

waarom heeft de VS in golfoorlog besloten Saddam te laten zitten? Wilden ze soms een excuus hebben voor een eventuele nieuwe aanval? Of waren ze gewoon erg dom.


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 22-03-2003 15:17 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 22 maart 2003 15:15 schreef ghoulliette het volgende:
waarom heeft de VS in golfoorlog besloten Saddam te laten zitten? Wilden ze soms een excuus hebben voor een eventuele nieuwe aanval? Of waren ze gewoon erg dom.


Ja, ze hadden vertrouwen in Saddam, dat hij zijn afspraken zou nakomen. Best dom van ze.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 22-03-2003 15:18 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 22 maart 2003 15:13 schreef Jebes het volgende:
Amerika mocht voor ons uitrukken in de WOII? Ik meen me te herinneren dat pas na pearl harbour Amerika pas fanatiek mee ging doen... Ook de economische belangen van de Fransen snap ik niet helemaal... Ik denk dat juist als Irak "democratisch/kapitalistisch" wordt er veel meer handel mogelijk is dan nu het geval is. Dit zal dus ook geen argument zijn voor de Fransen om tegen te zijn.


Gerucht is wel dat de president en een aantal top-mensen wisten dat er een aanval zou komen, maar niets hebben gezegd omdat een aanval hun een excuus zou geven voor oorlog. Alleen hadden ze de aanval ietwat onderschat.
(edit: dit bovenste gaat dus over Pearl Harbor)

Maar in politiek komt het er vaak op neer dat er een 'geldig' excuus moet zijn voordat er opgetreden kan worden. Misschien is dat jammer, maar ja...

[Dit bericht is gewijzigd door Astaroth op 22-03-2003 15:24]


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 22-03-2003 15:20 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 22 maart 2003 15:17 schreef Astaroth het volgende:
Ja, ze hadden vertrouwen in Saddam, dat hij zijn afspraken zou nakomen. Best dom van ze.


Ik vraag me af of ze nog vertrouwen in Saddam hadden....ze wisten wat voor een gek het was(is) toen ze hem aan de macht hielpen. Er waren wel plannen om hem 'te verwijderen' maar Bush sr. schijnt dat tegen gehouden te hebben. Waarom? Misschien omdat ze dachten dat hij in de toekomst nog nuttig was...


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 22-03-2003 15:27 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 22 maart 2003 15:20 schreef Jebes het volgende:
Ik vraag me af of ze nog vertrouwen in Saddam hadden....ze wisten wat voor een gek het was(is) toen ze hem aan de macht hielpen. Er waren wel plannen om hem 'te verwijderen' maar Bush sr. schijnt dat tegen gehouden te hebben. Waarom? Misschien omdat ze dachten dat hij in de toekomst nog nuttig was...


Tot zeker 1988 is hij het hondje van de VS geweest. Drie jaar later viel hij Kuwait binnen. Ik acht de kans groter dat de VS dacht dat ze na 1992 hem wel hadden geleerd om zich niet boven de hand van z'n meester te begeven. Dom van ze, want Saddam was toen al niet hun hondje meer.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Thanatos
Blah
Usericon van Thanatos
Posted 22-03-2003 15:28 by Thanatos Wijzig reactieProfiel van ThanatosQuote dit bericht



Jebes
Usericon van Jebes
Posted 22-03-2003 15:33 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 22 maart 2003 15:27 schreef Astaroth het volgende:
Tot zeker 1988 is hij het hondje van de VS geweest. Drie jaar later viel hij Kuwait binnen. Ik acht de kans groter dat de VS dacht dat ze na 1992 hem wel hadden geleerd om zich niet boven de hand van z'n meester te begeven. Dom van ze, want Saddam was toen al niet hun hondje meer.


Hmmm dat zou kunnen, ze hebben in ieder geval getwijfeld om hem te verwijderen maar hem toch het voordeel van de twijfel gegeven. De reden die jij noemt zou goed mee kunnen hebben gespeeld.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-03-2003 15:36 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

het lijkt er steeds meer op dat het een persoonlijke afrekening is van Rumsfeld en Chaney, die hadden toen en nu wat Saddam betrefd de touwtjes in handen


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 22-03-2003 15:46 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 22 maart 2003 15:36 schreef ghoulliette het volgende:
het lijkt er steeds meer op dat het een persoonlijke afrekening is van Rumsfeld en Chaney, die hadden toen en nu wat Saddam betrefd de touwtjes in handen


Zo kan je het ook bekijken. Als het al zoiets is, dan is het meer de wens om een 'fout' weg te werken. Of het persoonlijk is, dat weet ik niet. Maar beide mannen zullen vast geen persoonlijke bezwaren hebben dat ze deze oorlog moeten voeren.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-03-2003 15:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik vond die Irakeese militairen die gewoon stoicijns doorgongen met hun presentatie tijdens een aanval mateloos cool. je zag die kaart flink wapperen van de nabije explosie maar ze gingen gewoon door alsof er een trekrotje was afgegaan.

die rumsfeld valt al flauw volgens mij als een lamp springt.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-03-2003 15:59 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

commentaar van the moderne Albert Einstein van de muziek (oftewel Fred Durst)

let vooral op de uitdrukking: We can't protest any longer. en hoe opeesn alles toch een ordinaire reclame stunt is.

bron: blabbermouth

And as for the war... I cannot believe it. It is in full effect. bombs exploding all over my television screen. Surreal. It's not a movie. It's reality now! I pray for all of the people over in Iraq that are fighting in this war. And I pray for anyone who gets hurt or is killed in this war. I also pray for all of the American troops that are fighting this war. I pray that they stand strong and that their courage wont let them down. And I pray that they come home safe and celebrate a US victory. This is life today people! This is what is going on Friday, March 21, 2003. Unbelievable! We have to stick together. We can't protest any longer. We have to support our country now because we are at the point of no return now. Go USA! Go freedom for Iraq! And on that note, our new CD is gonna hit you with a similar impact! Got it? Good!! I love you and kiss my ass! Fred


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-03-2003 16:04 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2003 15:49 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik vond die Irakeese militairen die gewoon stoicijns doorgongen met hun presentatie tijdens een aanval mateloos cool. je zag die kaart flink wapperen van de nabije explosie maar ze gingen gewoon door alsof er een trekrotje was afgegaan.

die rumsfeld valt al flauw volgens mij als een lamp springt.

ja dat was net een sketch van monthy python


Evelienne
Usericon van Evelienne
Posted 22-03-2003 19:19 by Evelienne Wijzig reactieProfiel van EvelienneQuote dit bericht



wladimir
Usericon van wladimir
Posted 23-03-2003 20:45 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

haha een Britse jet is neergehaald door een patriot. Volgensmij maken de Amerikanen en de Britten onder elkaar meer doden. Dan dat ze door Irakesen worden getroffen
Ongelukje hier en daar.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 23-03-2003 20:46 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

ja ongelooflijk... dat doen de amerikanen meer heb ik gehoord


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-03-2003 20:53 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

1 op de 6 amerikanen dood door amerikaans toedoen tijdens golfoorlog 1


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 23-03-2003 21:24 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2003 15:59 schreef attila_de_hun het volgende:
commentaar van the moderne Albert Einstein van de muziek (oftewel Fred Durst)

let vooral op de uitdrukking: We can't protest any longer. en hoe opeesn alles toch een ordinaire reclame stunt is.

bron: blabbermouth

And as for the war... I cannot believe it. It is in full effect. bombs exploding all over my television screen. Surreal. It's not a movie. It's reality now! I pray for all of the people over in Iraq that are fighting in this war. And I pray for anyone who gets hurt or is killed in this war. I also pray for all of the American troops that are fighting this war. I pray that they stand strong and that their courage wont let them down. And I pray that they come home safe and celebrate a US victory. This is life today people! This is what is going on Friday, March 21, 2003. Unbelievable! We have to stick together. We can't protest any longer. We have to support our country now because we are at the point of no return now. Go USA! Go freedom for Iraq! And on that note, our new CD is gonna hit you with a similar impact! Got it? Good!! I love you and kiss my ass! Fred






No meat is sweater


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 23-03-2003 21:53 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2003 15:28 schreef Thanatos het volgende:




Oorlog is het slechtste zin van het woord.
Wat schieten ze daar nou mee op.
Ze kunnen beter een spelletje Stratego spelen. Steeds maar weer wordt er door beiden god bijgehaald, het zijn twee misdadigers die voor het gerechtshof in den Haag levenslang moeten krijgen.
Want in feite zijn het gewoon massa-moordenaars. Maar ook de achterban, en dan vooral die van de VS. Die Runsveldt is een oude viespeuk die onder Clinton geen kansen kreeg toebedeeld, nu Bush weer ter tonele is verschenen komen hij en zijn vieze vriendje weer aan de beurt om Iraq een beentje te lichten, Saddam gaat ook niet vrijuit, maar zijn achterban moet meneer Saddam steunen, anders wacht de galg. Het zijn net twee kleine kinderen die met tanks spelen.
Die gesneuvelde soldaten die hebben dit niet verdiend en nog meer trauma's zullen volgen, nog meer scherpschutters zullen volgen. Amerika vernietigd zichzelf.


Orion
Usericon van Orion
Posted 24-03-2003 9:51 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht



Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 24-03-2003 10:10 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

quote:
bombs exploding all over my television screen. It's reality now!


Ocharme, Fred...


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 24-03-2003 10:25 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Even aan de mensen die nu lopen te zeuren over de mensen die principieel tegen de oorlog zijn:

ALs je denkt dat er geen serieuze/goede argumenten zijn gegeven tegen het voeren van deze oorlog (op deze manier), dan heb je gewoon niet het hele topic gelezen (of niet aandachtig gelezen) en sla je de plank volkomen mis als je zegt dat deze mensen niet weten waar ze het over hebben.


Over de Fransen:

Die doen inderdaad net alsof ze heel erg principieel tegen zijn. Dat is misschien gedeeltelijk waar, maar dat is niet de belangrijkste reden om tegen te zijn. Ze hebben wel degelijk financiële belangen in Irak (tankstations van ELF, u kent ze wel, is Frans).


Touché, pussycat!


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen