IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Oorlog in Irak Vorige pagina | Volgende pagina
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 25-03-2003 20:14 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Misschien is dit al gemeld maar heeft iemand dat stuk nog op TV gezien over die 2 hoge ome's in de Americaanse regering met de bijnamen "The wolfman" en "The prince of darkness". Dat zijn de 2 personen die al tijden lang een oorlog tegen Irak willen. De bijnamen zeggen al genoeg lijkt me.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 25-03-2003 20:22 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 25 maart 2003 7:42 schreef Oebe het volgende:
<< knip plaatjes >>


(Oke, nou ga ik toch even bot doen... Alvast mijn excuses.)

En waar blijven de plaatjes van de publieke executies die Saddam heeft georderd? En de martelingen? Kom op, geef ons ook even de plaatjes van 14 jaar oude irakeze meisjes die bruut verkracht worden door politie/soldaten terwijl hun ouders moeten kijken.

Ja, oorlog is niet fijn. Ja, er gaan ook onschuldige burgers dood. Maar probeer nou niet te doen alsof alles rozen en zonneschijn was voor de oorlog waar al die mensen gelukkig leefde, zonder angst van dood of terreur.



"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 25-03-2003 20:24 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 25 maart 2003 9:12 schreef FireFox het volgende:
Er was wel degelijk verzet hoor toen Hitler Nederland binnenviel, alleen was het nogal snel over, maar er is wel degelijk gevochten.


Om de het standpunt van "Oorlog is het einde van vrede" erbij te halen.. Hadden we dan niet moeten verzetten? Niet moeten vechten... dan was het toch allemaal vreedzaam geweest?
Het ging er niet om of er nou wel of niet gevochten was. Het ging erom dat in bepaalde tijden/situaties vechten nodig is. Doet me denken aan een bepaalde quote, "Als je niet bereid bent te sterven of te moorden voor je vrijheid, verdien je ook geen vrijheid."


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 25-03-2003 20:30 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

je heb er zo weinig aan als je dood bent, moet toch wel een zekere kans zijn dat je de vijand overwint anders is er weinig hoop


"This one is older than shit, heavier than time!"


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 25-03-2003 20:35 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 25 maart 2003 11:31 schreef ghoulliette het volgende:
Maar wat ik dus wil zeggen is dat je het niet zo ver moet laten komen (tot een oorlog). En dat is wel degelijk mogelijk zolang er maar diplomatieke wil is en niet teveel aan het eigen (machts)belang vast gehouden wordt.


En wat doe als (in een hypothetische situatie) al je diplomaten worden gedood? Of na elke keer dat er in een diplomatieke onderhandeling ja gezegd wordt, maar nee gedaan? Wat hou je dan nog over? Sancties werken niet, omdat dan ook burgers getroffen worden. Als je de handel stopt, of ze medische goederen ontzegt, e.d. gaat het volk als eerste lijden. En een langere lijdensweg dan een oorlog, denk ik.

quote:
Ik wordt wel een beetje moe van die vergelijkingen met de tweede wereld oorlog (ja ik doe het zelf ook), er zijn veel meer dingen gebeurd in de wereldgeschiedenis, en dat is natuurlijk heel intressant, maar het is ook erg belangrijk om vooruit te kijken.


Mee eens, ik haalde er em bij omdat iedereen er zo dolgelukkig van schijnt te worden continu.

quote:
Wat willen we nu in deze wereld?! Ik als star trek hippie hoop toch dat we ooit zover komen dat er een diplomatie evolutie komt en dat oorlog als inferieure oplossing gezien zal worden.


't zou heel mooi zijn. Maar zelfs de USS Enterprise is tot de tanden bewapend. Als ex-Star Trek Hippie heb ik de encyclopedie nog ergens liggen waarin staat hoeveel phaserbanks en photon-launchers dat ding heeft.

quote:
Maar ik denk niet dat die er zal komen zolang er geen hegemon is die afziet van geweld als diplomatiek middel (de VS in dit geval) of er een goed functionerende internationale organisatie ontbreekt die door middel van een eigen leger (als machtsmiddel, omdat je toch geloofwaardig moet overkomen en daarom een middel moet hebben tot eventuele afdwingen van bepaalde zaken) de vrede kan handhaven. Ik weet dat het laatste ietwat tegenstrijdig klinkt, dat je geweld in een zekere mate nodig hebt om een situatie te creeëren waarin geweld overbodig zal worden. Maar ik kan zo snel geen andere oplossing bedenken, omdat voor veel staten militaire sancties het enige is waar ze naar luisteren en dus nodig is voor orde handhaving. (wat ik dus hoop is dat uit angst voor de sancties staten "het goede" zullen doen en er dus geen gebruik meer zal hoeven plaatsvinden van de mogelijkheden die dat internationale leger heeft)


Zie hierboven. Militaire acties zijn betreurend, maar zoals sommige landen ook al hebben gezegd, je moet het nooit uitsluiten. Als een land alleen maar militaire bedreigingen erkent, moet je die dan op een gegeven moment niet geven dan? Eens loopt namelijk de emmer over. (Even los van de huidige situatie, want de inspecties waren idd nog niet volledig van de baan.)

Geweld is nooit goed. Echter, soms is het wel goed genoeg. Hieronder een quote, zoals ik vind dat het dus hoort: (Komt uit Wheel of Time)

"You'll use it [a battleaxe], boy, and as long as you hate using it, you would use it more wisely than most men would. Wait. If ever you don't hate it any longer, then will be the time to throw it as far as you can and run the other way."

Het gaat er dus om, pas als geweld de eerste keuze wordt, dan pas gaat het mis. Geweld moet de laatste keuze zijn, vind ik dan, maar het moet niet 'geen keuze' worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Astaroth op 25-03-2003 20:38]


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 25-03-2003 20:36 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 25 maart 2003 20:30 schreef 0Tolerence het volgende:
je heb er zo weinig aan als je dood bent, moet toch wel een zekere kans zijn dat je de vijand overwint anders is er weinig hoop


Alleen maar omdat je bereid bent om te sterven voor je vrijheid, betekent niet dat je jezelf gelijk de dood injaagt. Als je bang bent voor de dood, zal je nooit 100% achter het gevecht staan.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-03-2003 21:19 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2003 20:22 schreef Astaroth het volgende:
(Oke, nou ga ik toch even bot doen... Alvast mijn excuses.)

En waar blijven de plaatjes van de publieke executies die Saddam heeft georderd? En de martelingen? Kom op, geef ons ook even de plaatjes van 14 jaar oude irakeze meisjes die bruut verkracht worden door politie/soldaten terwijl hun ouders moeten kijken.

Ja, oorlog is niet fijn. Ja, er gaan ook onschuldige burgers dood. Maar probeer nou niet te doen alsof alles rozen en zonneschijn was voor de oorlog waar al die mensen gelukkig leefde, zonder angst van dood of terreur.


En zie, de kracht van de media! Al Jazeera zend alleen maar uit wat hun uitkomt, en hoewel Oebe het vaak best raak weet te melden, is het net alsof alleen de Amerikanen gruweldaden begaan. En dat in oorlogstijd! Hallo, wakker worden! Irak doet dit soort dingen al jaaaaaren, het platbombarderen van de eigen bevolking, en dan nog doelgericht ook! Daar heeft Saddam geen oorlogstijd voor nodig! En nu is er enige collateral damage, ja, jammer, helemaal mee eens, en nu zijn er volop plaatjes te vinden. Bekijk het eens zo, Oebe: nu een paar burgerslachtoffers (remember Dresden?) en strax een hoop burgerslachtoffers minder als die kwal met Hitler als voorbeeld in Den Haag zit.

Kom op, Oebe, durf ook eens wat van Saddam te posten, nu is het net alsof die oorlog geen enkele rechtvaardiging heeft. Saddam had het al veel eerder op z'n bord moeten krijgen, na jarenlange afspraken en sancties maar overal onderuit willen komen zo van, ja de VN doen me toch niets, dat theeclubje. Nou, de VS dus mooi wel.

By the way, rechtvaardig het volgende eens:

(in een mij onbekend jaar) heeft de hoofdrolspeler in de "Hoera Voor Saddam Show" een gesprek met zijn trouwe dienaren in één of ander dorpje waar ze geiten fokken en dergelijke. Komt een vrouwtje op hem af, dat hem live durft te vragen waar haar zonen zijn en waarvoor ze zijn gesneuveld.

De volgende dag had de Irakese luchtmacht een gronddoeloefening in hetzelfde gebied, met als resultaat een hoop dooie geitefokkers.
Kom maar op met je plaatjes, dat hadden ze vast niet op Al Jazeera he?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


King of the Damned
Usericon van King of the Damned
Posted 25-03-2003 21:20 by King of the Damned Wijzig reactieProfiel van King of the DamnedQuote dit berichthttp://blaaaaaaaaaaaaaaaaat

bush heeft behoefte aan een biertje

kga me ook zo gedragen als ik dat een week niet opheb

p.s. voor bush:


fear my moo of wrath


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-03-2003 21:23 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2003 21:20 schreef King of the Damned het volgende:
bush heeft behoefte aan een biertje

kga me ook zo gedragen als ik dat een week niet opheb

p.s. voor bush:
Volgens mij zijn er meer mensen bij betrokken dan alleen Bush he? Zou het jou blij maken als de Yanks en de Britten eruit gemikt werden, zodat Saddam lekker verder gaan met zijn onheilige dingen doen?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


King of the Damned
Usericon van King of the Damned
Posted 25-03-2003 21:23 by King of the Damned Wijzig reactieProfiel van King of the DamnedQuote dit berichthttp://blaaaaaaaaaaaaaaaaat

kben tegen bush, maar sadam kan ook deze krijgen
blair >


fear my moo of wrath


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-03-2003 21:24 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2003 21:23 schreef King of the Damned het volgende:
kben tegen bush, maar sadam kan ook deze krijgen
blair >
Een mooi doordacht antwoord, zoals je het nog maar zelden ziet.
*maakt buiging*


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 25-03-2003 21:24 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 25 maart 2003 21:20 schreef King of the Damned het volgende:
bush heeft behoefte aan een biertje



Zeg ik ook regelmatig: geef die Bush een lijn coke en een whiskey!

Greycloak, Saddam is idd niet lief, maar er is geen enkele reden om een land te bombarderen voor een man die de laatste 10 jaar geen bedreiging vormde voor zijn buren. Dat er zoiets bestaat als preventieve oorlogsvoering in de 21ste eeuw, is gewoon erg ziek, punt.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


King of the Damned
Usericon van King of the Damned
Posted 25-03-2003 21:26 by King of the Damned Wijzig reactieProfiel van King of the DamnedQuote dit berichthttp://blaaaaaaaaaaaaaaaaat

quote:
Op 25 maart 2003 21:24 schreef mislyd het volgende:
Zeg ik ook regelmatig: geef die Bush een lijn coke en een whiskey!

Greycloak, Saddam is idd niet lief, maar er is geen enkele reden om een land te bombarderen voor een man die de laatste 10 jaar geen bedreiging vormde voor zijn buren. Dat er zoiets bestaat als preventieve oorlogsvoering in de 21ste eeuw, is gewoon erg ziek, punt.


2 woorden: . biertje


fear my moo of wrath


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-03-2003 21:31 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2003 21:24 schreef mislyd het volgende:
Zeg ik ook regelmatig: geef die Bush een lijn coke en een whiskey!

Greycloak, Saddam is idd niet lief, maar er is geen enkele reden om een land te bombarderen voor een man die de laatste 10 jaar geen bedreiging vormde voor zijn buren. Dat er zoiets bestaat als preventieve oorlogsvoering in de 21ste eeuw, is gewoon erg ziek, punt.
Ah, als (hypothese) er al zoiets als een VN had bestaan rond 1937, die niet zoals dat laffe theeclubje dat zich de VN noemt Duitsland met rust had gelaten maar Duitsland in een vroeg stadium had aangepakt (Spanje was een erg duidelijk sein aan de wereld dat Duitsland "iets" van plan was; vergelijk het met Koeweit als een vingeroefening), dan had je dat zeker ook niet bijster rechtvaardig gevonden?
In beide gevallen, een preventieve oorlog tegen Nazi-Duitsland danwel Saddam-Irak had een hoop ellende voorkomen/voorkomt een hoop ellende en dat is naar mijn mening behoorlijk rechtvaardig.

(Sorry voor de beroerde zinsopbouw, maar de boodschap komt hopelijk over.)


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


King of the Damned
Usericon van King of the Damned
Posted 25-03-2003 21:33 by King of the Damned Wijzig reactieProfiel van King of the DamnedQuote dit berichthttp://blaaaaaaaaaaaaaaaaat

duitsland was wel een stuk grotere dreiging als irak, en voor de oorlog werd irak wel en beetje in de smiezen gehouden, kon je van duitsland niet zeggen!


fear my moo of wrath


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 25-03-2003 21:38 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Dat is duidelijk, maar ik heb 2 opmerkingen:
1. Preventief optreden kan ook zonder geweld. (Inspecteurs kunnen efficiënter ontwapenen dan bombardementen)
2. (En dit acht ik belangrijker dan punt 1) Wie zijn wij om nieuwe regimes te gaan installeren aan de andere kant van de wereld? Alleen een imperium zoals de VS, die denkt bezitter te zijn van een absolute moraal, durft zich zo te bemoeien met het verloop van een volksgeschiedenis.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-03-2003 21:39 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2003 21:33 schreef King of the Damned het volgende:
duitsland was wel een stuk grotere dreiging als irak, en voor de oorlog werd irak wel en beetje in de smiezen gehouden, kon je van duitsland niet zeggen!
Mooi dat je dát nu net aanhaalt! Is het je niet ook opgevallen dat in grote lijnen de manier van oorlogsvoering nogal is veranderd? Wat Irak niet meer kan maken aan conventionele oorlogsvoering, maken ze ruimschoots weer goed door hun steun aan terrorisme. Ook dát is oorlogsvoering. Aangezien de VN niet aan iets laags als terrorisme doen, blijft er maar één manier over om dat te stoppen, en dat is een conventionele oorlog.
Komt bij dat Saddam een tiran voor z'n bevolking is, afspraken omtrent wapens naast zich neerlegt etc. etc.
Jammer voor Saddam, jammer voor zijn troepen, jammer voor de burgers daar, jammer voor de VS en Britten etc, maar ze hebben het maar aan één man te danken en die heet geen "Bush".


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


King of the Damned
Usericon van King of the Damned
Posted 25-03-2003 21:41 by King of the Damned Wijzig reactieProfiel van King of the DamnedQuote dit berichthttp://blaaaaaaaaaaaaaaaaat

jantje smit


fear my moo of wrath


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-03-2003 21:42 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2003 21:38 schreef mislyd het volgende:
Dat is duidelijk, maar ik heb 2 opmerkingen:
1. Preventief optreden kan ook zonder geweld. (Inspecteurs kunnen efficiënter ontwapenen dan bombardementen)
2. (En dit acht ik belangrijker dan punt 1) Wie zijn wij om nieuwe regimes te gaan installeren aan de andere kant van de wereld? Alleen een imperium zoals de VS, die denkt bezitter te zijn van een absolute moraal, durft zich zo te bemoeien met het verloop van een volksgeschiedenis.
1) praten met die lul help niet. Dit proberen ze al 12 jaar tevergeefs. Hij heeft die inspecteurs al meermalen het land uitgezet, en ze pas weer toegelaten onder dreiging van bepaalde sancties. Dus, ruim de tijd gehad zijn spul te verplaatsen en welkom maar weer.
2)Wie zijn wij om toe te zien dat een dictator een volk vermoordt, verkracht en martelt, terwijl we alle middelen hebben dat te laten ophouden? Lekker he, vanaf de zijlijn roepen: "We leven met jullie mee hoor! Hou vol! Kop op!" Ziekte...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


King of the Damned
Usericon van King of the Damned
Posted 25-03-2003 21:44 by King of the Damned Wijzig reactieProfiel van King of the DamnedQuote dit berichthttp://blaaaaaaaaaaaaaaaaat

quote:
Op 25 maart 2003 21:41 schreef King of the Damned het volgende:
jantje smit


ik gok toch op saddam


fear my moo of wrath


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 25-03-2003 21:44 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Naïeve missionarispraat hoor.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 25-03-2003 21:45 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 25 maart 2003 21:39 schreef Greycloak het volgende:
Wat Irak niet meer kan maken aan conventionele oorlogsvoering, maken ze ruimschoots weer goed door hun steun aan terrorisme.
Zijn de banden tussen Irak en het (internationale) terrorisme dan al bewezen?

En dan het liefst even de acties van de Palestijnen buiten beschouwing laten, want als we daarover gaan discussieren durf ik nog wel te beweren dat dat geen terroristische daden zijn maar een wanhopig verzet tegen een bezetter die door steun van Amerika op z'n plaats blijft zitten. (Daarmee praat ik het niet goed trouwens)


I'm not being rude. You're just insignificant.


King of the Damned
Usericon van King of the Damned
Posted 25-03-2003 21:46 by King of the Damned Wijzig reactieProfiel van King of the DamnedQuote dit berichthttp://blaaaaaaaaaaaaaaaaat

tis niet een persoon of land, tis gewoon de hele klote zooi hier op aarde, godver wat zullen die aliens een lol hebben verderop,
*NEW* :EARTH BROTHER


fear my moo of wrath


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-03-2003 21:47 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2003 21:44 schreef mislyd het volgende:
Naïeve missionarispraat hoor.
Blijf maar toekijken dan, terwijl een ander de rotzooi opruimt. Ik ben blij naïef te mogen zijn, zolang ik maar niet blind ben voor de ellende van een ander.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 25-03-2003 21:47 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 25 maart 2003 21:46 schreef King of the Damned het volgende:
tis niet een persoon of land, tis gewoon de hele klote zooi hier op aarde, godver wat zullen die aliens een lol hebben verderop,
*NEW* :EARTH BROTHER




Je moeder.


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen