IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Oorlog in Irak Vorige pagina | Volgende pagina
Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 26-03-2003 14:31 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 26 maart 2003 11:53 schreef Sporty Voleg het volgende:
De VN vond dat een oorlog niet de oplossing was van het probleem, en hebben dus geweierd daaraan mee te werken (officieel tenminste). Dat de VS en Engeland ervoor hebben gekozen wel een oorlog te voeren (zonder mandaat, ook nog eens) wil niet zeggen dat de VN niets meer te zeggen heeft. De VN hebben niet gezegd "Gaan jullie die oorlog maar voeren, dan komen we wel weer kijken als het klaar is." De geallieerden hebben ervoor gekozen tegen het besluit van een meerderheid in te gaan, dus dat ontneemt de VN niet het recht zich tegen de post-oorlog situatie aan te bemoeien.


En wat gaat de VN doen als de VS en Engeland Irak als een Amerikaans-britse kolonie verklaren? Ik betwijfel of ze iets doen. Ze komen alleen maar even kijken of alles wel geregeld is qua voedsel en water, maar verder houden ze hun handen straks wel af van de verdere situatie.
Volgens mij is dat hetgene waar de VN goed in is... humanitaire steun en 'peacekeeping' (alhoewel dat laatste nou ook eigenlijk een farce is)


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 26-03-2003 14:57 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2003 14:24 schreef Astaroth het volgende:
Ik kan best begrijpen waarom mensen tegen de oorlog zijn. Ik ben het er in theorie ook helemaal mee eens. Maar het punt wat ik probeer te maken is dat we niet in een wereld van theorie leven. We leven in de praktijk, en die werkt heel anders.

Mijn vermoeden is dat dit voor heel veel mensen geldt. Alleen vindt niemand het dan belangrijk genoeg om wat meer waarde te hechten aan wat jij omschrijft als "de theorie?"

En als het zo overduidelijk zo is, waarom dan überhaupt nog doen alsof we iets hebben met hoe zaken idealiter zouden moeten lopen (of 'gelopen zouden moeten worden')? Laten we die theorie dan gewoon over boord gooien, aangezien we het toch gewoon doen hoe het in de praktijk om de één of andere reden altijd uitpakt (of 'wordt uitgepakt').

Waarom houdt de wereld zichzelf nog een idealistisch/ontwikkeld masker voor?


Touché, pussycat!


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 26-03-2003 15:04 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 26 maart 2003 14:57 schreef Sporty Voleg het volgende:
Mijn vermoeden is dat dit voor heel veel mensen geldt. Alleen vindt niemand het dan belangrijk genoeg om wat meer waarde te hechten aan wat jij omschrijft als "de theorie?"

En als het zo overduidelijk zo is, waarom dan überhaupt nog doen alsof we iets hebben met hoe zaken idealiter zouden moeten lopen (of 'gelopen zouden moeten worden')? Laten we die theorie dan gewoon over boord gooien, aangezien we het toch gewoon doen hoe het in de praktijk om de één of andere reden altijd uitpakt (of 'wordt uitgepakt').

Waarom houdt de wereld zichzelf nog een idealistisch/ontwikkeld masker voor?


Idealen moet je behouden. Ben ik het helemaal mee eens. Principes ook. Maar je moet je er niet aan vastklampen tot het uiterste.
Het weten wanneer je ideaalbeeld niet meer volbracht kan worden is ook iets wat wijsheid vereist. "Knowing when you're beating a dead horse." zoals ze dat zeggen.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 26-03-2003 16:03 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

"There is no use in flogging a dead horse."


Touché, pussycat!


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 26-03-2003 16:14 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Idealen moet je bewaren, voor betere of slechte tijden, imho

Pacifisme is niet een of ander vluchtig ideetje wat je bij de minste geringste kritiek van andere mensen laat varen...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 26-03-2003 16:15 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

bij het aanklikken van dit topic hoorde ik "i love the smell of napalm in the morning..." door de speakers knallen... SODOM


Je moeder.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-03-2003 18:17 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2003 12:00 schreef linknl het volgende:
1441 was het mandaat, dat VN dan zo slap is het niet door te voeren is hun eigen probleem.

Ik geef de yanken groot gelijk opzoten met die rotzooi, nu ik gister de Saddam special op dicovery heb gezien helemaal.


Israel schendt al jaren 1441


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 26-03-2003 18:27 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 26 maart 2003 18:17 schreef ghoulliette het volgende:
Israel schendt al jaren 1441


zegt iemand die een maand geleden voor het eerst iets over 1441 heeft gehoord op tv


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-03-2003 21:49 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Dus? boeiend ken jij wel al de 2000 resoluties van de VN uit je hoofd. Dacht het niet of wel soms, misschien weet jij zelfs nog wel minder dan ik! mwoehahaha


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 26-03-2003 21:52 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

lol


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 26-03-2003 21:52 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2003 18:27 schreef Claw het volgende:
zegt iemand die een maand geleden voor het eerst iets over 1441 heeft gehoord op tv


Wist jij het zonder tv dan wel?


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 26-03-2003 23:59 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2003 18:17 schreef ghoulliette het volgende:
Israel schendt al jaren 1441

1441 was toch tegen Irak, niet tegen Israel?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-03-2003 9:25 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2003 23:59 schreef Iskariot het volgende:
1441 was toch tegen Irak, niet tegen Israel?

Nee het kan voor staat regel gelden. Het is zeg maar net zoiets als door rood licht rijden, degene die er door rijdt die is fout.

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 27-03-2003 9:26]


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 27-03-2003 9:31 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 26 maart 2003 21:52 schreef Frietbal het volgende:
Wist jij het zonder tv dan wel?


Nee, mij hoor je het ook niet als argument gebruiken...


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-03-2003 9:35 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 27 maart 2003 9:31 schreef Claw het volgende:
Nee, mij hoor je het ook niet als argument gebruiken...

En dit moet ergens op slaan? We leven in een maatschappij wara bijna al onze kennis gebasseerd is op media.(zeker omtrent deze oorlog)
maar ik vind het helemaal niet erg als je gewoon nooit meer iets zegt je loopt toch alleen maar onzin te brallen.

(en als je echt zo'n slimpie bent ik gebruikt het niet als argument maar gooide het als los feitje tussendoor, voor de info zeg maar, argumenten hebben een andere zinsbouw, je weet wel met signaal worden zoals "want" en "omdat").


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 27-03-2003 9:46 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Ik gooide mijn opmerking er maar als los feitje tussendoor. Het is gewoon grappig hoe iedereen leuk het NOS journaal na-praat


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 27-03-2003 9:49 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 27 maart 2003 9:46 schreef Claw het volgende:
Ik gooide mijn opmerking er maar als los feitje tussendoor. Het is gewoon grappig hoe iedereen leuk het NOS journaal na-praat

wat een slap geouwehoer


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-03-2003 9:51 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 27 maart 2003 9:46 schreef Claw het volgende:
Ik gooide mijn opmerking er maar als los feitje tussendoor. Het is gewoon grappig hoe iedereen leuk het NOS journaal na-praat

Doe eens niet zo dom, sjezus houdt je kop gewoon je weet niet waar over je het hebt. En mocht je er klaar van komen, ik had het dus niet van de tv.

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 27-03-2003 9:52]


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 27-03-2003 9:56 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 27 maart 2003 9:51 schreef ghoulliette het volgende:
Doe eens niet zo dom, sjezus houdt je kop gewoon je weet niet waar over je het hebt. En mocht je er klaar van komen, ik had het dus niet van de tv.


Goed argument. Je hebt me omgepraat. Had je trouwens een probleem met mijn uitspraak of met mij?


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-03-2003 10:02 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Vooral met je uitspraak, zolang jij niet dagelijks op de thee gaat bij Saddam of Bush dien je je arrogante gezeur voor je te houden. Zeker als zijnde Mod.
Het is normaal dat wij onze info van de media en internet halen, hoe je ermee omgaat moet jezelf weten. Maar zolang jij geen haar beter bent dan de rest (dus gewoon normaal en simpel bent en naar de NOS en CNN kijkt,) dien je gewoon je klep te houden als erg toch alleen maar geklaag gezeur en negatieve onzin uitkomt.


[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 27-03-2003 10:02]


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 27-03-2003 10:08 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 27 maart 2003 10:02 schreef ghoulliette het volgende:
Vooral met je uitspraak, zolang jij niet dagelijks op de thee gaat bij Saddam of Bush dien je je arrogante gezeur voor je te houden.


Dus ik neem aan dat jij gister nog op de thee bent geweest bij een van beiden, anders zie ik niet waarom jij meer recht van spreken hebt? Ik vond trouwens een uitspraak als "Israel schendt al jaren 1441" persoonlijk arroganter klinken.

quote:
Zeker als zijnde Mod.


Leg eens uit.

quote:

Het is normaal dat wij onze info van de media en internet halen, hoe je ermee omgaat moet jezelf weten. Maar zolang jij geen haar beter bent dan de rest (dus gewoon normaal en simpel bent en naar de NOS en CNN kijkt,) dien je gewoon je klep te houden als erg toch alleen maar geklaag gezeur en negatieve onzin uitkomt.



Doet niet af aan het feit dat ik het nog steeds grappig vind hoe iedereen heen en weer gooit met "feiten" die hij/zij van de media haalt.

In plaats van dat je zegt: "gezien het feit dat Israel 1441 al jaren schendt, vind ik ..."

Dan voeg je nog wat toe aan de discussie. In tegenstelling tot wanneer je met losse feitjes gaat strooien die niet alleen jij van de media hebt gehoord.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-03-2003 10:11 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2003 18:27 schreef Claw het volgende:
zegt iemand die een maand geleden voor het eerst iets over 1441 heeft gehoord op tv

Hier begon het mee en begun het nu niet te verdraaien. Het gaat erom dat jij vindt dat iedereen die naar de NOS kijkt zijn mond moet houden, en ik zeg gewoon dat zolang jij niet bij Saddam op de thee gaat jij geen recht van spreken hebt wat dat betreft.




Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 27-03-2003 12:24 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 27 maart 2003 9:46 schreef Claw het volgende:
Het is gewoon grappig hoe iedereen leuk het NOS journaal na-praat
Pfff, ga eerst alle oorlogtopics eens helemaal lezen (ja, 't is nogal veel, ja) en beweer dat dan nog eens.


Touché, pussycat!


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 27-03-2003 14:58 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht



Ik denk dat het allemaal wel meevalt, getuige deze foto.

(Er zitten nogal wat mensen op dit forum die foto's en verslagen van TV geloven, dus...)


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 27-03-2003 15:08 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Fijn dat die jongens het weer bijgelegd hebben


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen