IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Oorlog in Irak Vorige pagina | Volgende pagina
Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 22-06-2004 23:25 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Dit zei iemand anders "Het is natuurlijk een barbaarse methode om iemand te onthoofden maar wat deed meneer Kim daar eigenlijk? Hij leverde materiaal aan het Amerikaanse leger. In de ogen van de terroristen helpt hij de bezetter.
Net zoals de vier Amerikaanse "burgers" die eerder gelynched werden, dat waren huurlingen.
Minister Rumsfeld heeft het verzonnen om met een relatief kleine legermacht te opereren en veel diensten te betrekken van particuliere ondernemingen. Maar die medewerkers worden slecht beveiligd. Heel cynisch van de Amerikanen om de levens van zoveel burgerwerknemers op het spel te zetten om te kunnen besparen op soldaten.
"

En dat is op zich ook wel een goed punt, maar het blijven nog steeds burgers.

KANDAHAR (ANP) - Afghaanse militairen hebben vier leden van de Taliban onthoofd. Dat heeft een Afghaanse legercommandant dinsdag bekendgemaakt. Dit hebben ze gedaan om wraak te nemen op de onthoofding van een collegamilitair en een Afghaanse tolk.


F*ck hippies


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 23-06-2004 8:26 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com


Man, het enige waar het die Teringhonden om gaat is het feit dat het niet Moslims zijn, Amerikanen staan daar bekend als Christenen en daar hebben ze een probleem mee, iedereen die geen Moslim is moet dood!

Ze maken er van dat het eeen "kruistocht" is HAHAHHA mongolen, alsof de Amerikanen daar komen om ze te bekeren..

Zo denken die lui, ik hoop dat ze allemaal
afgeschoten worden door de Amerikanen, als ze die honden te pakken krijgen mogen ze ze doodmartelen op de ergste manier die er is!

Die Islamhonden tonen geen enkel respect voor de menselijkheid en onthoofden is zo'n beetje het ergste wat je iemand kan aandoen daar, daar volgens de Islam een lichaam ongecshonden begraven moet worden, en onthoofden geeft dus een extra dimensie aan de bruutheid waarmee ze hun walgelijke "jihad" voeren.

Daar zijn de martelingen in die Gevangenis niets bij, die zijn bovendien allang opgehouden...

Ik heb geen grijn begrip voor deze daden en wordt er verschrikkelijk kwaad van, er zitten bijzonder veel militairen daar daarwerkelijk om te helpen.
Er zijn wel degelijk veel Amerikanen/Koreanen/nederlanders/Engelsen/ whatever die echt het land daar op willen bouwen en totaal geen kwaad in de zin hebben.

Misschien moeten we inderdaad maar gewoon oprotten daar en laat die fucking extremistische Islamhonden dat land maar regeren, dan is de bevolking binnen 10 jaar gedecimeerd!




[Dit bericht is gewijzigd door enforcer op 23-06-2004 8:27]



Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 23-06-2004 9:24 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Ja, met de staart tussen de benen wegvluchten om een eveneens onschuldige bevolking daar volledig te zien worden onderdrukt, en "gezuiverd van niet-iraakse/islamitische elementen"?

Één srebrenica is genoeg dunkt me...

Laat ik het zo zeggen, ik zal niemand er minder voor aankijken als ze vinden dat de bezettingsmachten (wat het op dit moment nog wel zijn) weg moeten gaan, maar waar die extremisten nu mee bezig zijn is niet alleen voorkomen dat de buitenlandse soldaten en hulpverleners daar die wel willen helpen hun werk niet kunnen doen maar ook het pad naar enige vorm van democratie dwarsbomen.

Nu capituleren tegenover die terroristen is toezien hoe dit land door een burgeroorlog verscheurt wordt, waarvan het bloed van iedere dode aan onze handen zal kleven. Tot er over tien jaar na tig jaren strijd er weer een nieuwe dictator opstaat die wederom het hele midden-oosten destabiliseert.

Nee, er moet democratie komen in Irak, willen wij niet over tien of twintig jaar de rekening pas echt gepresenteerd krijgen.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 23-06-2004 9:44 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

onschuldig???


Nou ik ben op een punt aanbeland dat het me geen fuck meer kan schelen, klootzakken zijn het!

Die hele fucking islam is een pest voor de wereld....

het is inderdaad triest voor de weinige (echt) gematigde Moslims en de oerden en Christenen die in Irak wonen, maar ik denk dat zee er vroeg of laat toch aan gaan.


Aan de andere kant moeten we NOOIT buigen voor terroristen, maar verdomme hou je dan niet in en moord ieder terrorist uit die je ziet....

maar ja, de bevrijdingsmacht van Irak houdt zich in, logisch....ze willen niet provoceren daar alles wat ze doen verkeerd uitgelegd wordt, en er vast ook wel eens echt een fout gemaakt wordt.

ze moeten zo snel mogelijk zien een Irakees leger en politiemacht van formaat op te zetten en die het werk zelf op laten knappen, dat zou de enige oplossing zijn, maar ja vind maar eens mensen die niet corrupt en Islam fundamentalistisch zijn om aan zo'n leger en politiemacht deel te nemen in een land dat door en door niet te vertrouwen is!



Ik moet het nog zien of er zoiets als democratie mogelijk is metzoveel extremisten in 1 land....het enige dat ze willen is een totalitaire moslimstaat!


[Dit bericht is gewijzigd door enforcer op 23-06-2004 9:47]



Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 23-06-2004 12:01 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Amerika en zijn bondgenoten kunnen nu niet meer terugtrekken. Dit zou gezichtsverlies betekenen en een overwinning voor het terrorisme. Deze idioten wisten al van te voren dat de Zuid-Koreaanse regering nooit op hun eisen konden ingaan.

Het is een hele slechte zaak, dat burgers gewoon ontvoerd kunnen worden. Ze moeten betere bescherming krijgen van het leger. Of er mogen daar geen westerse burgers meer rondlopen. Gelukkig heeft Z-Korea besloten om hun burgers terug te halen.
Er worden nu nog steeds 10 mensen gevangen gehouden door al-Zarqawi.



F*ck hippies


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 23-06-2004 12:03 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2004 9:24 schreef Phriar het volgende:
Ja, met de staart tussen de benen wegvluchten om een eveneens onschuldige bevolking daar volledig te zien worden onderdrukt, en "gezuiverd van niet-iraakse/islamitische elementen"?



De onschuldige bevolking zal onderdrukt worden DOOR islamitische/Iraakse elementen. Dus geen tweede Srebrenica, daar werden namelijk moslims vermoord en geen Koreanen/Amerikanen etc.


F*ck hippies


adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 23-06-2004 13:00 by adder Wijzig reactieProfiel van adderQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2004 9:44 schreef enforcer het volgende:
ze moeten zo snel mogelijk zien een Irakees leger en
politiemacht van formaat op te zetten en die het werk zelf op laten knappen, dat zou de enige oplossing zijn, maar ja vind maar eens mensen die niet corrupt en Islam fundamentalistisch zijn om aan zo'n leger en politiemacht deel te nemen in een land dat door en door niet te vertrouwen is!

Oh, die zijn er genoeg. Maar in de rijen vrijwilligers kieperen die moslim-terroristen telkens weer een bomauto.
Zo, heb je nog een punt.


Uit liefde voor ZM.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 23-06-2004 14:43 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Tja als je dit ziet zakt de moed op een goede Islamiet je ook in de schoenen...


OT: 92% of Muslims approve of the Johnson beheading?
Let me preface this by saying that I do not have proof of this statement because I cannot find an online translator yet. Here is what I know:

On another forum a guy posted that on the www.IslamToday.net website there was a online poll where they asked how many approved of Johnson's beheading. This guy is stating that 92% of them said YES, they agree with it. If you go to the website you will notice there is some sort of a poll on the bottom left. If you click the button you will see a result of 92%. What is amazing is that if you click the button at the top for the English version of the website that poll is nowhere to be found, but you do find articles which try to show the peaceful side of the religion.

Does anybody know how to translate the results of that poll?



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-06-2004 14:53 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Die 92% zou ik niet al te veel waarde aan hechten. Ik denk niet dat het een uberbetrouwbare bron is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 23-06-2004 18:06 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

I heard that 90% on a zwaremetalen.com wants to throw nuclear bombs on the Arabic countries. Because they believe that's the only way to solve this problem.

Hmm, iedereen kan wel wat verzinnen.
Ik vraag me wel af hoe moslims zelf over deze kwestie denken, gelukkig heb ik in mijn vakantie hier mooi de gelegenheid om dit te vragen aan mensen die niet ver van Irak leven.

Ik vraag me ook af, als de US in de koude oorlog de Mujadeen niet hadden gesteund, we nog steeds deze problemen hadden.

[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 23-06-2004 18:08]


F*ck hippies


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 23-06-2004 18:23 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 23 juni 2004 9:44 schreef enforcer het volgende:
onschuldig???

Nou ik ben op een punt aanbeland dat het me geen fuck meer kan schelen, klootzakken zijn het!

Die hele fucking islam is een pest voor de wereld....

het is inderdaad triest voor de weinige (echt) gematigde Moslims en de oerden en Christenen die in Irak wonen, maar ik denk dat zee er vroeg of laat toch aan gaan.

Aan de andere kant moeten we NOOIT buigen voor terroristen, maar verdomme hou je dan niet in en moord ieder terrorist uit die je ziet....

maar ja, de bevrijdingsmacht van Irak houdt zich in, logisch....ze willen niet provoceren daar alles wat ze doen verkeerd uitgelegd wordt, en er vast ook wel eens echt een fout gemaakt wordt.

ze moeten zo snel mogelijk zien een Irakees leger en politiemacht van formaat op te zetten en die het werk zelf op laten knappen, dat zou de enige oplossing zijn, maar ja vind maar eens mensen die niet corrupt en Islam fundamentalistisch zijn om aan zo'n leger en politiemacht deel te nemen in een land dat door en door niet te vertrouwen is!

Ik moet het nog zien of er zoiets als democratie mogelijk is metzoveel extremisten in 1 land....het enige dat ze willen is een totalitaire moslimstaat!



Je begint met de volledige islam over één kam te scheren, fin. Je kunt misschien je mening onderbouwen als je de media aanhaalt m.b.t. de hoeveelheid aanslagen en misdaden gepleegd worden in de naam van allah, of uit extreem anti-westerse sentimenten.

maar wat je in de media ziet is datgene wat de meeste mensen blijkbaar interesseert: geweld, dood, verderf, boze iraakse burgers die net een familielid verloren hebben

Wat je niet te zien krijgt is het feit dat er weldegelijk veel positieve projecten op gezet zijn om de bevolking te steunen, dat er weldegelijk militairen zijn in Irak die een goede verstandhouding met de inheemse bevolking hebben (zoals de nederlands detachement dat volgens verschillende polls gerespecteerd en zelfs gewaardeerd werden door de bevloking aldaar, hoewel dit vertrouwen wel afgenomen is sinds de Abu Graib incidenten), en dat veel van die (Iraakse) terroristen die nu of zichzelf opblazen en/of anderen er alles aan doen om de opbouw van de democratie in dat land te stoppen. Dat betekent dus dat ze bang zijn dat er iets gaat veranderen wat misschien ertoe zou kunnen leiden dat Irak een poging tot serieuze democratie onderneemt.

Nu weggaan zou tot een burgeroorlog en massa-slachting leiden, zoals jij zegt: "allemaal elkaar laten uitmoorden" creeërt alleen maar meer en meer terroristen. Denk er maar over na: Als jou vader doodgeschoten is door de overbuurman, en je zusje verkracht is door een lid van de groepering waar hij bij hoorde, hoe lang duurt het dan voor jij als kind zijnde de wapens op pakt om te vechten tegen diezelfde man aan de overkant?

Iedereen weet hoe lang het ellende-geheugen is van mensen die zich in dergelijke situaties bevinden: als voorbeeld kan je Noord-Ierland aanhalen, waar generatie op generatie opgroeide met angst en haat, met geweld als gevolg...

Volgens jou zouden duizenden op duizenden onschuldige mannen, vrouwen en kinderen afgeslacht moeten worden om het probleem van een collectief van extremistische groeperingen die weliswaar angst inboeten en een serieuze bedreiging vormen voor de (wereld)vrede op te lossen?

Volgens mij zou ik maar eens gaan solliciteren voor de Jihad bij een radicale moskee want je mening zal niet veel verschillen van de aldaar geweld-predikende imam.

Nee.

De enige manier om met die terroristen om te gaan is door hun voedingsbodem weg te halen, door niet keer op keer geweld met geweld proberen op te lossen, en daarmee alleen maar nieuwe terroristen te creeëren.

En manifest:

"De onschuldige bevolking zal onderdrukt worden DOOR islamitische/Iraakse elementen. Dus geen tweede Srebrenica, daar werden namelijk moslims vermoord en geen Koreanen/Amerikanen etc."

De situatie zal hetzelfde worden. Tijdens de burgeroorlog die zal volgen op een plotseling en overhaast vertrek van de buitenlandse machten zullen bevolkingsgroepen en dorpen met verschillende culturele, religieuze en vanuit al dan niet regerings of democratie gezinde achtergronden met elkaar slaags raken om de macht in het land in handen te krijgen. Dit zal onvermijdelijk leiden tot (een) groepering(en) en (een) minderheidsgroepering(en), en enkel onderdrukking en "zuiveringen"


[Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 23-06-2004 18:24]


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 23-06-2004 19:45 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Lieve mensen, ik dank jullie wel voor jullie humoristische commentaren, ik heb veel lachplezier beleefd aan jullie en als dank wil ik mijn favoriete hoogtepunten nog even kort resumeren in de vorm van een semi-conversatie.

Op 12 mei 2004 konden we genieten van deze briljante observaties:

Ik ben in staat om er zelf een paar af te knallen nu, beesten zijn het ze verdienne niet anders dan een nekschot en eigenlijk komen ze er dan nog te goed af!
- Pierre Kartner

ik vraag me alleen nog af in welke mate we dit aan alle irakezen moeten aanrekenen want ik neem aan dat niet alle irakezen fundamentalisten zijn. en hoe met gereageerd worden? als de amerikanen bruut op gaan treden is natuurlijk precies wat de bedoeling van dit soort laffe acties is. - Atilladehun

Snij saddam zijn keel af voor de publieke televisie in Irak en nog een paar van die lui....
- Pierre Kartner:

Saddam onthoofden helpt daar niet bij, mogelijk zou het die religieuzen zelfs versterken(aangezien die bij de gedacht e aan Saddam alleen al in hun broek schijten).
- Attiladehun

Het zal wel allemaal maar als ik zulke beelden zie knapt er iets bij mij, op zo'n moment moet je me geen kalashnikov in mijn handen duwen want dan denk ik niet na!

miscshien is het iets van de religieuzen maar, het probleem is dat het midden Oosten een grote religieuze haatmachine is...
- Pierre Kartner

bij wie niet. ik had dat dus ook nog toen ze op die verbrande lijken stonden te dansen..
- Atilladehun

De enige oplossing voor irak was ingrijpen en proberen er een welvarend land van te maken dan is er namelijk geen voedingsbodem voor extremisme meer..

ik dek dat dat de enige oplossing voor het hele midden oosten is apart van ze plaat bomarderen wat na het zien van genoemde beelden ineens ook heel acceptabel lijkt.
- Pierre Kartner

En vanaf 20 juni 2004 smulden wij van deze juweeltjes..

Ze moeten Saddam maar weer eens los laten op die groepen. triest maar zulke lui kun je alleen onder de duim houden meteen totale bruut. Dat ze zo in beeld komen en hun dingenkunnen doen toont alleen maar aan dat de geallieerde "bezetters" veel te midl en "lief"zijn. Daar kunnen zulk verknipte honden blijkbaar nuet meer overweg.
- Atilladehun

Ik had het volgensmij al eerder gezegd, je had Saddam nog beter kunnen laten zitten.
Is het niet "rechtser" om te zeggen liever die paar (http://www.iraqbodycount.net/) moslims dood dan onze burgers vrienden die worden onthoofd.
- Manifest

Man, het enige waar het die Teringhonden om gaat is het feit dat het niet Moslims zijn, Amerikanen staan daar bekend als Christenen en daar hebben ze een probleem mee, iedereen die geen Moslim is moet dood!

Zo denken die lui, ik hoop dat ze allemaal
afgeschoten worden door de Amerikanen, als ze die honden te pakken krijgen mogen ze ze doodmartelen op de ergste manier die er is!

Nou ik ben op een punt aanbeland dat het me geen fuck meer kan schelen, klootzakken zijn het!

Die hele fucking islam is een pest voor de wereld....

Ik moet het nog zien of er zoiets als democratie mogelijk is metzoveel extremisten in 1 land....het enige dat ze willen is een totalitaire moslimstaat!
Pierre Kartner

Ik dank jullie nogmaals, keep up the good work en tof! Benieuwd wat er allemaal nog voor geweldigs in het verschiet ligt.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 23-06-2004 19:49 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Nou jongen, waar zijn je tegenargumenten en eventueel je mening? Of moet ik tegenwoordig elke keer alles opnieuw lezen en de opmerking er bij lezen hoe geweldig ze wel niet zijn.

"Is het niet "rechtser" om te zeggen liever die paar moslims dood dan onze burgers vrienden die worden onthoofd."
- Manifest
Dit wil niet zeggen dat dit mijn mening is.

Het is mijn opinie dat Irak nog niet klaar is voor democratie.


[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 23-06-2004 19:51]


F*ck hippies


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 23-06-2004 20:44 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

quote:
Het is mijn opinie dat Irak nog niet klaar is voor democratie


Als het ene uit het andere volgt dan in dat geval ben ik bang dat mijn zenuwcellen anders aan elkaar zijn geknoopt dan de jouwe, maar omdat je verder zo lief vraagt geef ik mijn mening over jouw uitspraak hierboven. Het is mijn opinie dat het ook helemaal niet de bedoeling is, was of wordt om een democratisch Irak te bewerkstelligen.

De centrale kwestie is echter de opvattingen over de invulling van het begrip democratie. We hebben er al moeite mee om te bepalen of een democratie in Belgie wel of niet gebaat is of juist gevaar loopt door deelname van een partij als Vlaams Blok of om mijn part AEL. Zowel de argumentaties voor en tegen -ongeacht welke bij jou de doorslag geeft - een `cordon sanitaire` zijn niet onzinnig.

Iemand die serieus in overweging neemt wat dat betekent, een democratisch Irak, kan zien dat er geen enkel realistisch scenario denkbaar is waarin het niet tegengesteld is aan Westerse belangen in de regio. Een theocratisch Irak is vrijwel automatisch het gevolg van een democratisch Irak. Dat zie je trouwens nu al terug in de verslechterde situatie voor vrouwenrechten en familierecht.

Zeker is een democratisch Irak niet in Israel´s belang, hetgeen een van de belangrijkste pijlers is van de hele neoconservatieve strategie. Turkije is een belangrijke bondgenoot van de V.S. en Israel, en die hebben al helemaal geen belang bij een democratisch Irak. En die zien vanzelfsprekend met afgrijzen naar het Koerdisch nut voor de V.S. in de destabilisatie, invasie en overname van Irak. De Koerden zal niet worden toegestaan autonomie na te streven en er zijn tekenen aan de wand, zoals bijv. het weigeren op te nemen van TAL na de afwijzing van Groot-Ayatollah Ali al Sistani in de unaniem aangenomen VN resolutie, dat de Koerden reden tot vrees geven dat ze in de verdrukking komen tussen de grotere belangen.
And lo and behold, daar rapporteert Knight Ridder op 14 juni..

In the days since the U.N. Security Council passed a resolution governing the restoration of Iraqi sovereignty that has no overt mention of Kurdish concerns, something has been brewing in the streets here that was unheard of just a few weeks ago: Anti-American sentiment.

Het enige land die nog gebaat kan zijn bij een democratisch Irak is Iran en dat, behoeft weinig betoog, is nog stukken minder dan het huidige V.S. een lichtend voorbeeld voor een democratie. (Mijn toetsenbord begint raar te doen... alle tekens zijn van toets gewisseld, bovendien vind ik het zonde om deze mooie discussie te vernielen met saai gedoe van mij.. ik kan het haakje sluiten niet weer vinden fuck...


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 23-06-2004 21:43 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Dit maar eens even goed bestuderen:
Seymour Hersh rapporteert in de New Yorker:

In a series of interviews in Europe, the Middle East, and the United States, officials told me that by the end of last year Israel had concluded that the Bush Administration would not be able to bring stability or democracy to Iraq, and that Israel needed other options. Prime Minister Ariel Sharon’s government decided, I was told, to minimize the damage that the war was causing to Israel’s strategic position by expanding its long-standing relationship with Iraq’s Kurds and establishing a significant presence on the ground in the semi-autonomous region of Kurdistan. Several officials depicted Sharon’s decision, which involves a heavy financial commitment, as a potentially reckless move that could create even more chaos and violence as the insurgency in Iraq continues to grow.

Israeli intelligence and military operatives are now quietly at work in Kurdistan, providing training for Kurdish commando units and, most important in Israel’s view, running covert operations inside Kurdish areas of Iran and Syria.

http://www.newyorker.com/fact/content/?040628fa_fact


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 24-06-2004 12:53 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 23 juni 2004 19:49 schreef Manifest het volgende:
Het is mijn opinie dat Irak nog niet klaar is voor democratie.


Voorlopig komt er ook geen democratie in Irak. Aangezien de regeringsraad door de Amerikanen is samengesteld is er weinig democratisch aan de machtsoverdracht van 30 juni.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 24-06-2004 16:56 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Dat is in essentie correct.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 26-06-2004 12:10 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2004 20:44 schreef Oebe het volgende:
De centrale kwestie is echter de opvattingen over de invulling van het begrip democratie. We hebben er al moeite mee om te bepalen of een democratie in Belgie wel of niet gebaat is of juist gevaar loopt door deelname van een partij als Vlaams Blok of om mijn part AEL. Zowel de argumentaties voor en tegen -ongeacht welke bij jou de doorslag geeft - een `cordon sanitaire` zijn niet onzinnig.


Iedereen weet de algemene begrippen van de democratie (bijvoorbeeld kiesrecht), maar democratie is gebaseerd op het oude Griekenland en daar had ook niet iedereen stemrecht.

quote:

Iemand die serieus in overweging neemt wat dat betekent, een democratisch Irak, kan zien dat er geen enkel realistisch scenario denkbaar is waarin het niet tegengesteld is aan Westerse belangen in de regio. Een theocratisch Irak is vrijwel automatisch het gevolg van een democratisch Irak. Dat zie je trouwens nu al terug in de verslechterde situatie voor vrouwenrechten en familierecht.


Verslechterde situatie voor vrouwenrecht? Die is in die regio er toch altijd geweest? Alleen bij een democratie kan er weer meer recht voor vrouwen komen, kijk maar naar Turkije. De vrouwen daar mogen daar stemmen.

quote:

Zeker is een democratisch Irak niet in Israel´s belang, hetgeen een van de belangrijkste pijlers is van de hele neoconservatieve strategie.

Een tolitair regime in Irak is voor Israel wel van belang wou je zeggen? Volgensmij was Israel voor de oorlog tegen Iraq en in plaats van andersom.
Ik denk ook niet dat Israel zit te wachten op nog een theocratie zoals Iran die veel vijandiger tegenover Israel staat dan een democratie.

quote:

Turkije is een belangrijke bondgenoot van de V.S. en Israel, en die hebben al helemaal geen belang bij een democratisch Irak. En die zien vanzelfsprekend met afgrijzen naar het Koerdisch nut voor de V.S. in de destabilisatie, invasie en overname van Irak. De Koerden zal niet worden toegestaan autonomie na te streven en er zijn tekenen aan de wand, zoals bijv. het weigeren op te nemen van TAL na de afwijzing van Groot-Ayatollah Ali al Sistani in de unaniem aangenomen VN resolutie, dat de Koerden reden tot vrees geven dat ze in de verdrukking komen tussen de grotere belangen.
And lo and behold, daar rapporteert Knight Ridder op 14 juni..

In the days since the U.N. Security Council passed a resolution governing the restoration of Iraqi sovereignty that has no overt mention of Kurdish concerns, something has been brewing in the streets here that was unheard of just a few weeks ago: Anti-American sentiment.


De Koerden hebben recht dat ze daar vrees voor hebben, maar als de US de Koerden het recht tot zelfbeschikking geven, zou het tot gevolg hebben tot een oorlog tussen Turkije en het nieuwe Kurdistan. Ik denk dat de US niet zitten te wacht op nog meer destablisatie in die regio. Nogal logisch lijkt mij. Als de tijd rijp is zal er misschien ooit nog eens een Kurdistan komen, maar nu niet.

quote:

Het enige land die nog gebaat kan zijn bij een democratisch Irak is Iran en dat, behoeft weinig betoog, is nog stukken minder dan het huidige V.S. een lichtend voorbeeld voor een democratie.


Als het uit de hand loopt na de democratie door fundenmentalistische groeperingen, heeft Iran er inderdaad baat bij, want dan hebben ze geen vijandig Irak meer tegenover zich.


[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 26-06-2004 12:15]


F*ck hippies


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 27-06-2004 1:19 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Geen tijd voor reactie vandaag amoebe


F*ck hippies


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 27-06-2004 12:39 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Neuh, maar nu wel..

quote:
Iedereen weet de algemene begrippen van de democratie (bijvoorbeeld kiesrecht), maar democratie is gebaseerd op het oude Griekenland en daar had ook niet iedereen stemrecht.

De kwestie is deze, Irak is een land waar veel moslims wonen (ja, echt waar.) Een belangrijk aspect, niet alles verklarend: onder Saddam Hussein, toen hij nog onze grootste vriend in het Midden Oosten was en Frits Bolkestein nog geen hekel aan hem had en de kritiek op zijn regiem die de linkse oppositie had in Nederland en wou verbinden aan handelsovereenkomsten (waaronder wapenleveranties) met het Iraaks regiem samen met het CDA van de hand deed als onzinnig en ongegrond, was het zeer moeilijk je met de politiek te bemoeien of je politiek te organiseren, zoals dat bijvoorbeeld ook is in dictaturen zoals Egypte, Saoedie-Arabie, Jordanie, maar ook Oezbekistan, Kazachstan, Turkmenistan, dus zeg maar om kort te gaan onze grootste vrienden nu, is de enige manier om politiek invloed uit te oefenen via de Godsdienst. Alle organisatielijnen, lokaal en landelijk lopen via de Godsdienst, omdat dat de enige veilige grondslag is wat mensen bindt en waarop zij verder kunnen werken. De legitieme oppositie wordt op die manier getheocratiseerd.
Islam heeft op die manier een grote legitimiteit verworven en het beeld van een islamitische samenleving is daardoor vanzelfsprekend veridealiseerd. De Ba’ath is gebouwd op een seculiere sociaal-nationalistische grondslag en het is daarnaast ook een pan-Arabische partij die als motto: “Wahdah, Hurriyah, Ishtirrakiyah” eenheid, vrijheid (onafhankelijkheid), socialisme voert en ageerde tegen Europese bemoeienissen (voorm. kolonisatoren.) Zoals met al dat soort slogans is de praktijk exact het tegenovergestelde. In de Koude oorlog vochten de V.S. en de Sovjet-Unie met elkaar via client-staten en de politiek in de landen zelf was in zoverre van belang dat het stabiel en betrouwbaar (loyaal) moest zijn, daarvoor waren o.a. de instrumenten van a. schatplichtigheid en b. afhankelijkheid ideaal. Saddam Hussein is in Irak door de C.I.A. uitgekozen (in 1959) omdat de toen nog geen twintig jarige bijzonder ambitieus was en niet terugschrok voor moordaanslagen (met 6 anderen op toenmalige premier van de Ba’athpartij Abdel Al Karim Qassim die een jaar eerder de Hashemitische troon op zeer bloedige wijze ondersteboven had getrapt)
In de mid 50-er jaren was Irak (samen met Turkije, Engeland, Iran en Pakistan) lid van het anti-Sovjet-Unie gerichte pact van Baghdad. Maar Qassim trok zich terug uit dat pact en begon schrik – o – schrik zelfs wapens te kopen van de Sovjets (die waren beter en goedkoper en zijn dat nog steeds.)
De eerste aanslag mislukte (op een klunzige wijze die je doet denken aan films als Old Men In New Cars of In China They Eat Dogs) en hij vluchtte met de hulp van de CIA en hij had tot aan de coup in 1963 veel contacten met hooggeplaatste CIA officieren in Cairo, Egypte. Na de coup werden onmiddellijk alle communisten opgepakt en vermoord en daarmee werden natuurlijk een flinke bruine arm gescoord. Saddam werd hoofd van de geheime dienst van de Ba’ath en klom op de voor hem karakteristieke wijze door naar de ons nu zo bekende rol, waarmee hij tot aan 1990 ons zo goed van dienst was.
De Shi’iten, de Koerden en zelfs de Marsh-Arabs waren tot die tijd vanzelfsprekend ook van generlei belang en Anfal of Halabja kon ons ook niet echt boeien, al waren er toen wel enige plichtmatige reacties te bespeuren. De reactie op Halabja werd pas een serieuze issue ergens halverwege 2002, 14 jaar na dato toen de aanvalkoorts moest worden opgewekt en werd niet gebruikt in 1990 voor hetzelfde doel omdat het toen nog te vers in het geheugen lag en teveel mensen zich achter de oren zouden krabben, dus toen moest de Hun & Bajonetverhaal weer van stal (belangrijke mijlpaal in de ontwikkeling van Westerse oorlogspropaganda ten tijde van de Eerste Wereldoorlog) en hadden Irak volgens de dochter van de Koeweitse ambassadeur plotseling een ontzettend tekort aan couveuses.
Ik wijd uit, maar als je iets beweert wat tegen de officiele praatjes ingaan moet je nou eenmaal altijd precies uitleggen met alle omstandigheden etc. want anders weet je niet waar je over praat en ben je voordat je het weet een Saddam-aanhanger, een fundamentalistische moslim, hell, ik ben al uitgemaakt voor “werkloze Surinaamse moslim.” Dat deed wel even pijn hihihi.
quote:
Verslechterde situatie voor vrouwenrecht? Die is in die regio er toch altijd geweest? Alleen bij een democratie kan er weer meer recht voor vrouwen komen, kijk maar naar Turkije. De vrouwen daar mogen daar stemmen.

Ik zei daarom ook niet slechte situatie, alsof die wel goed was, ik zei daarom ook verslechterde situatie voor vrouwenrecht, het is nog slechter geworden, verslechterd dus.
Read all about it: http://www.equalityiniraq.com/english.htm
quote:
Een tolitair regime in Irak is voor Israel wel van belang wou je zeggen? Volgensmij was Israel voor de oorlog tegen Iraq en in plaats van andersom.
Ik denk ook niet dat Israel zit te wachten op nog een theocratie zoals Iran die veel vijandiger tegenover Israel staat dan een democratie.

De reden voor de Israelische regering om voor de Irak oorlog te zijn, is niet een democratisch Irak. Een democratisch Irak is niet plotseling pro-Israel, maar eerder nog veel meer anti-Israel zolang zij doorgaan met hun bezetting, hun misdaden tegen en het op bijzonder criminele wijze onderdrukken van de Palestijnen. Dat weet de Israelische regering ook wel en daarom moet een democratisch Irak ook worden voorkomen, door bijvoorbeeld een Saddam-Lite te installeren zoals Allawi, die – nogmaals - een terrorist is, nadat de oplichter en in allerlei opzichten ontmaskerde Chalabi de deur is gewezen. Allawi heeft meerdere keren aangegeven – nu al - niet van plan te zijn z’n tijdelijke regering te ontbinden en is al lang en breed bezig z’n eigen mukhabarat op te zetten.
Nederlandse soldaten werken momenteel mee aan het installeren van een dictatuur, dat is de consequentie daarvan. Daaruit volgt dat de Nederlandse politici ofwel adembenemende leugenaars zijn ofwel te dom zijn om dit soort elementaire politieke realiteiten te doorgronden, maar geen van beide mogelijkheden hoeft voor niemand die ooit een krant heeft gelezen een schokkende conclusie te zijn.
quote:
De Koerden hebben recht dat ze daar vrees voor hebben, maar als de US de Koerden het recht tot zelfbeschikking geven, zou het tot gevolg hebben tot een oorlog tussen Turkije en het nieuwe Kurdistan. Ik denk dat de US niet zitten te wacht op nog meer destablisatie in die regio. Nogal logisch lijkt mij. Als de tijd rijp is zal er misschien ooit nog eens een Kurdistan komen, maar nu niet.

Ik voorspelde al – maar daarvoor hoef je geen orakel-kwaliteiten te bezitten, voordat de halve garen hun zin kregen en een oorlog begonnen, waaraan de Koerden hardop meededen, hetgeen vanuit hun oogpunt logisch is, maar dat de Koerden weer zouden worden verraden en dat is weer een logisch gevolg van het geostrategisch belang van Turkije en haar rol in de ontsluiting van de energievoorraden uit Centraal-Azie.
Israel heeft ander belangen 1. prominente en permanente aanwezigheid van Amerikaanse troepen door heel het Midden-Oosten en zoveel mogelijk chaos. 2. Een alliantie met een andere vijandelijke enclave in Arabie. 3. Leverantie van Koerdisch olie naar Israel via de Mosul Haifa pijpleiding.
Dat allemaal was perfect te voorzien door een werkloze Surinaamse moslim die eigenlijk in Ierland had moeten zijn om stinkbommen te gooien naar een van de loterijlimo’s waar Bush misschien al dan niet in had kunnen zitten en is ook door een keur aan politiek analisten van zowel conservatieve als liberaal als neutraal georienteerde centra gewoon hardop uitgesproken. Het zijn alleen de gekken en de ideologisch verblinden geweest die achter de neoconservatieve Likudniks/ Bushista’s zijn aangelopen met hun “mushroomclouds” en hun “aluminium tubes that can only be used for upgrading uranium” en Powell met z’n buisjes ricine of was het miltvuur of was het een produkt van de suikerunie, zijn foto’s met bijschrift, z’n van het internet geplukte opstel die 12 jaar geleden al niet klopte enz.
quote:
Als het uit de hand loopt na de democratie door fundenmentalistische groeperingen, heeft Iran er inderdaad baat bij, want dan hebben ze geen vijandig Irak meer tegenover zich.


Het hangt ervan af wat je definitie is van “uit de hand lopen” als dat betekent dat het niet meer in de hand kan worden gehouden door Washington, dan is de kans groot en naarmate Irak democratischer is, neemt die kans toe.

[Dit bericht is gewijzigd door Oebe op 27-06-2004 12:44]


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 28-06-2004 10:49 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

ik zag laatst Bush op tv zeggen , dat diplomatie niet gewerkt heeft , en er daarom nu geweld wordt gebruikt .
Diplomatie ,en overleg met alle betrokken partijen ,is volgens mij altijd nodig om de situatie te stabiliseren en duurzame vrede te realiseren , ter preventie van een conflict , maar ook voor ,tijdens en na een conflict , het is ook de taak van de president en ministers om daar een belangrijke rol in te vervullen, ook tijdens deze oorlog in een grotere mate dan nu het geval is .

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 28-06-2004 10:50]



Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 28-06-2004 20:26 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 27 juni 2004 12:39 schreef Oebe het volgende:
De kwestie is deze, Irak is een land waar veel moslims wonen (ja, echt waar.) Een belangrijk aspect, niet alles verklarend: onder Saddam Hussein, toen hij nog onze grootste vriend in het Midden Oosten was en Frits Bolkestein nog geen hekel aan hem had en de kritiek op zijn regiem die de linkse oppositie had in Nederland en wou verbinden aan handelsovereenkomsten (waaronder wapenleveranties) met het Iraaks regiem samen met het CDA van de hand deed als onzinnig en ongegrond, was het zeer moeilijk je met de politiek te bemoeien of je politiek te organiseren, zoals dat bijvoorbeeld ook is in dictaturen zoals Egypte, Saoedie-Arabie, Jordanie, maar ook Oezbekistan, Kazachstan, Turkmenistan, dus zeg maar om kort te gaan onze grootste vrienden nu, is de enige manier om politiek invloed uit te oefenen via de Godsdienst. Alle organisatielijnen, lokaal en landelijk lopen via de Godsdienst, omdat dat de enige veilige grondslag is wat mensen bindt en waarop zij verder kunnen werken. De legitieme oppositie wordt op die manier getheocratiseerd.
Islam heeft op die manier een grote legitimiteit verworven en het beeld van een islamitische samenleving is daardoor vanzelfsprekend veridealiseerd. De Ba’ath is gebouwd op een seculiere sociaal-nationalistische grondslag en het is daarnaast ook een pan-Arabische partij die als motto: “Wahdah, Hurriyah, Ishtirrakiyah” eenheid, vrijheid (onafhankelijkheid), socialisme voert en ageerde tegen Europese bemoeienissen (voorm. kolonisatoren.) Zoals met al dat soort slogans is de praktijk exact het tegenovergestelde. In de Koude oorlog vochten de V.S. en de Sovjet-Unie met elkaar via client-staten en de politiek in de landen zelf was in zoverre van belang dat het stabiel en betrouwbaar (loyaal) moest zijn, daarvoor waren o.a. de instrumenten van a. schatplichtigheid en b. afhankelijkheid ideaal. Saddam Hussein is in Irak door de C.I.A. uitgekozen (in 1959) omdat de toen nog geen twintig jarige bijzonder ambitieus was en niet terugschrok voor moordaanslagen (met 6 anderen op toenmalige premier van de Ba’athpartij Abdel Al Karim Qassim die een jaar eerder de Hashemitische troon op zeer bloedige wijze ondersteboven had getrapt)
In de mid 50-er jaren was Irak (samen met Turkije, Engeland, Iran en Pakistan) lid van het anti-Sovjet-Unie gerichte pact van Baghdad. Maar Qassim trok zich terug uit dat pact en begon schrik – o – schrik zelfs wapens te kopen van de Sovjets (die waren beter en goedkoper en zijn dat nog steeds.)
De eerste aanslag mislukte (op een klunzige wijze die je doet denken aan films als Old Men In New Cars of In China They Eat Dogs) en hij vluchtte met de hulp van de CIA en hij had tot aan de coup in 1963 veel contacten met hooggeplaatste CIA officieren in Cairo, Egypte. Na de coup werden onmiddellijk alle communisten opgepakt en vermoord en daarmee werden natuurlijk een flinke bruine arm gescoord. Saddam werd hoofd van de geheime dienst van de Ba’ath en klom op de voor hem karakteristieke wijze door naar de ons nu zo bekende rol, waarmee hij tot aan 1990 ons zo goed van dienst was.
De Shi’iten, de Koerden en zelfs de Marsh-Arabs waren tot die tijd vanzelfsprekend ook van generlei belang en Anfal of Halabja kon ons ook niet echt boeien, al waren er toen wel enige plichtmatige reacties te bespeuren. De reactie op Halabja werd pas een serieuze issue ergens halverwege 2002, 14 jaar na dato toen de aanvalkoorts moest worden opgewekt en werd niet gebruikt in 1990 voor hetzelfde doel omdat het toen nog te vers in het geheugen lag en teveel mensen zich achter de oren zouden krabben, dus toen moest de Hun & Bajonetverhaal weer van stal (belangrijke mijlpaal in de ontwikkeling van Westerse oorlogspropaganda ten tijde van de Eerste Wereldoorlog) en hadden Irak volgens de dochter van de Koeweitse ambassadeur plotseling een ontzettend tekort aan couveuses.
Ik wijd uit, maar als je iets beweert wat tegen de officiele praatjes ingaan moet je nou eenmaal altijd precies uitleggen met alle omstandigheden etc. want anders weet je niet waar je over praat en ben je voordat je het weet een Saddam-aanhanger, een fundamentalistische moslim, hell, ik ben al uitgemaakt voor “werkloze Surinaamse moslim.” Dat deed wel even pijn hihihi.

Saddam Hoessein was niet een echte moslim.
Maar ik begrijp niet waarom je dit stuk quote over mijn stukje over democratie? Bin Laden kan je ook terugvoeren naar de VS en de koude oorlog/sattelietstaatjes etc.
Ik weet dat Saddam niet democratisch aan de macht is gekomen, misschien een van de redenen van Bush om Irak binnen te vallen. Om overgebleven restanten uit de koude oorlog te verwijderen. George en zijn Pa hielden niet van overgebleven restanten van die oorlog, net zoals Gorbatjov.
quote:

Ik zei daarom ook niet slechte situatie, alsof die wel goed was, ik zei daarom ook verslechterde situatie voor vrouwenrecht, het is nog slechter geworden, verslechterd dus.
Read all about it: http://www.equalityiniraq.com/english.htm


No to Islamic law ( Shari ‘a) in Iraq
No to an Islamic regime in Iraq
Yes to a secular state in Iraq
Yes to an egalitarian law in Iraq

Ik begrijp nu wat je bedoelt. Ik denk aan de Taliban maatregelen voor vrouwen. Maar deze site heeft het toch vooral over wat er zou gebeuren als er een theocratie zo komen ipv. democratie?

quote:

De reden voor de Israelische regering om voor de Irak oorlog te zijn, is niet een democratisch Irak. Een democratisch Irak is niet plotseling pro-Israel, maar eerder nog veel meer anti-Israel zolang zij doorgaan met hun bezetting, hun misdaden tegen en het op bijzonder criminele wijze onderdrukken van de Palestijnen. Dat weet de Israelische regering ook wel en daarom moet een democratisch Irak ook worden voorkomen, door bijvoorbeeld een Saddam-Lite te installeren zoals Allawi, die – nogmaals - een terrorist is, nadat de oplichter en in allerlei opzichten ontmaskerde Chalabi de deur is gewezen. Allawi heeft meerdere keren aangegeven – nu al - niet van plan te zijn z’n tijdelijke regering te ontbinden en is al lang en breed bezig z’n eigen mukhabarat op te zetten.


Als er een pro-amerikaanse republiek/democratie/whatever in Irak is. Is dat alleen in het voordeel voordeel voor Israel. Het beleid van Saddam was in idd geval veel agressiever. Als Irak beland in een chaos, zal Israel er gebruik van maken om verdeeldheid te zaaien in de Arabische wereld.

quote:

Nederlandse soldaten werken momenteel mee aan het installeren van een dictatuur, dat is de consequentie daarvan. Daaruit volgt dat de Nederlandse politici ofwel adembenemende leugenaars zijn ofwel te dom zijn om dit soort elementaire politieke realiteiten te doorgronden, maar geen van beide mogelijkheden hoeft voor niemand die ooit een krant heeft gelezen een schokkende conclusie te zijn.

We zullen zien. Je kan moeilijk de tijd terugdraaien. De Nederlandse politici steunen George bush.:
1. Vanwege Balkelende Cda --> Christen
Georgbe Bush --> Christen
2. Amerika is een bondgenoot
3. Ze geloven dat Irak er beter af is zonder Saddam

quote:

Ik voorspelde al – maar daarvoor hoef je geen orakel-kwaliteiten te bezitten, voordat de halve garen hun zin kregen en een oorlog begonnen, waaraan de Koerden hardop meededen, hetgeen vanuit hun oogpunt logisch is, maar dat de Koerden weer zouden worden verraden en dat is weer een logisch gevolg van het geostrategisch belang van Turkije en haar rol in de ontsluiting van de energievoorraden uit Centraal-Azie.
Israel heeft ander belangen 1. prominente en permanente aanwezigheid van Amerikaanse troepen door heel het Midden-Oosten en zoveel mogelijk chaos. 2. Een alliantie met een andere vijandelijke enclave in Arabie. 3. Leverantie van Koerdisch olie naar Israel via de Mosul Haifa pijpleiding.


Tjah, de Amerikaanse regering staat om de "hard/higher cause", dat ze Turkije belangrijker achten dan bijv. de Koerden voor de Amerikaanse politiek. Net zoals ze de politiek ten opzichte van de Sovjetunie belangrijker vonden ten opzichte van Litouwen toendertijd.
Ik denk dat ze later de Koerden meer steun zullen geven en bij de Turkse regering zullen pleiten voor de zelfstandigheid van de Koerden.

quote:

Dat allemaal was perfect te voorzien door een werkloze Surinaamse moslim die eigenlijk in Ierland had moeten zijn om stinkbommen te gooien naar een van de loterijlimo’s waar Bush misschien al dan niet in had kunnen zitten en is ook door een keur aan politiek analisten van zowel conservatieve als liberaal als neutraal georienteerde centra gewoon hardop uitgesproken. Het zijn alleen de gekken en de ideologisch verblinden geweest die achter de neoconservatieve Likudniks/ Bushista’s zijn aangelopen met hun “mushroomclouds” en hun “aluminium tubes that can only be used for upgrading uranium” en Powell met z’n buisjes ricine of was het miltvuur of was het een produkt van de suikerunie, zijn foto’s met bijschrift, z’n van het internet geplukte opstel die 12 jaar geleden al niet klopte enz.

Dus je bent een werkloze Surinaamse moslim? Leuk om te weten .
De neoconservatieve Amerikanen zien wel vaker spoken... Zie koude oorlog..

quote:

Het hangt ervan af wat je definitie is van “uit de hand lopen” als dat betekent dat het niet meer in de hand kan worden gehouden door Washington, dan is de kans groot en naarmate Irak democratischer is, neemt die kans toe.

Met uit de hand lopen, bedoel ik dat de moslim fundies de macht overnemen en een theocratie instellen of dat de verschillende groeperingen in Irak de wapens tegenover elkaar opnemen.
Daarom hadden ze het laatst in Turkije over het verblijf van het Nato leger in Irak.

[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 28-06-2004 20:36]


F*ck hippies


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 02-07-2004 17:02 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Oebke


F*ck hippies


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 02-07-2004 17:11 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Maaaaannnniee... fussie


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 25-07-2004 11:49 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Mijn broer zit nu sinds 2 weken in Al Khidr:



Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen