IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Oorlog in Irak Vorige pagina | Volgende pagina
Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 19-03-2003 11:07 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 18 maart 2003 14:56 schreef Falkh het volgende:
Is het me toch gelukt

Dus je velt een vernietigend oordeel over een natie met desastreuze gevolgen voor vele onschuldige burgers, zonder dat je op de hoogte bent van wat er eigenlijk allemaal gaande is. En daar lijk je haast nog trots op ook. Je moet het me maar niet kwalijk nemen, maar daar kan ik bijzonder weinig sympathie voor opbrengen.


Touché, pussycat!


Thanatos
Blah
Usericon van Thanatos
Posted 19-03-2003 11:11 by Thanatos Wijzig reactieProfiel van ThanatosQuote dit bericht

Jammer dat men niet meer oorlog voert gelijk in de middeleeuwen, had de bevolking er geen last van.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 19-03-2003 11:14 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2003 11:11 schreef Thanatos het volgende:
Jammer dat men niet meer oorlog voert gelijk in de middeleeuwen, had de bevolking er geen last van.


dat is een ander verhaal maar ik ben daar niet zo zeker van.


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Falkh
Usericon van Falkh
Posted 19-03-2003 11:16 by Falkh Wijzig reactieProfiel van FalkhQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2003 11:07 schreef Sporty Voleg het volgende:
Dus je velt een vernietigend oordeel over een natie met desastreuze gevolgen voor vele onschuldige burgers, zonder dat je op de hoogte bent van wat er eigenlijk allemaal gaande is. En daar lijk je haast nog trots op ook. Je moet het me maar niet kwalijk nemen, maar daar kan ik bijzonder weinig sympathie voor opbrengen.


Als jij nou eens wat vaker iets met een korel zout neemt, dan loop je je ook niet zo op te fokken.


Immortal Pride


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 19-03-2003 11:20 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

"Tussen 1992 en 1995 ben ik zelf geconfronteerd met een oorlog. In mijn eigen land. In die periode heb ik veel kennissen, vrienden en familie verloren. Hulp uit de rest van de wereld kwam niet. We werden gewoon in de steek gelaten. En waarom eigenlijk? Het antwoord is simpel; de wereld had geen belangen in Bosnië.

In Irak hebben ze olie zat, dus genoeg redenen om een oorlog te voeren. De waarheid is soms pijnlijk en de waarheid is nooit de echte waarheid. Het is de waarheid gebaseerd op de belangen van de betreffende landen.

En niet te vergeten, Amerika is de grootste wapenproducent van de hele wereld. Als producent moet je ook een markt vinden om je product te verkopen. Is er geen markt dan val je gewoon een of ander land aan. Dat zorgt voor onrust in de wereld en voor je het weet heb je weer nieuwe orders binnen.
Elvir Sabanovic"
Bron nu.nl http://www.nu.nl/news.jsp?n=121994&c=76

Zo zie je maar weer wat de echte reden is van Amerika. Irak is maar een klein landje
Pakistan, Israel en Noord-Korea overtreden veel meer regels en hebben allemaal chemische wapens.
Daar zouden ze is wat aan moeten doen.




linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 19-03-2003 11:29 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

Bosnie ook een VN mislukking

er waren wel troepen echter volgends de VN norm (lichte wapens en niks mogen).

Ik heb zelf ook Familie verloren aan de oorlog.
gelukkig hebben er nog veel op kunnen halen.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 19-03-2003 13:04 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2003 11:16 schreef Falkh het volgende:
Als jij nou eens wat vaker iets met een korel zout neemt, dan loop je je ook niet zo op te fokken.
Ik probeer waar mogelijk scheepsladingen zout te nemen, maar het is vaak onmogelijk nog te zien wat wel of niet serieus te nemen is, zeker in topics als deze. Bovendien zijn er genoeg mensen die er daadwerkelijk een dergelijk ononderbouwde mening op na houden. Vandaar dat ik het toch maar serieus neem. Bovendien denk ik dat het niet gepast is om over een dergelijk onderwerp zulke luchtige "moppen" te tappen. Ik fok me sowieso wel op over dit onderwerp, of ik jou nu serieus neem of niet.


Touché, pussycat!


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-03-2003 14:54 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Ook een leuk voorbeeld voor diegenen die denken dat het een ver-van-mijn-bed show zal gaan worden: experts vrezen dat Amerika het GPS signaal weer eens zal gaan versleutelen zodat de nauwkeurigheid van ongeveer 3 meter terugvalt naar ongeveer 100 meter.

http://www.spacedaily.com/2003/030318154133.7p1uva5u.html


I'm not being rude. You're just insignificant.


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 19-03-2003 15:00 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

helemaal geen moeite mee, lang leve de routeplanners op het net, en de gewone kaarten.


Engelse en amerikaanse troepen zouden vanochtend de DMZ bij kw8 ingetrokken zijn, dit werd echter ontkent.
Ze zouden alleen een vooruitgeschoven positie in hebben genomen.


[Dit bericht is gewijzigd door linknl op 19-03-2003 15:17]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-03-2003 15:21 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Hahahahahaha, wat een lompe kankerhufters zijn die tyfusamerikanen ook zeg

quote:


Afluisterapparatuur ontdekt bij de EU

woensdag 19 maart 2003 @ 14:54 - Bron: NOS-TT, e.a.

In de kantoren van de delegaties van Duitsland en Frankrijk in het Justus Lipsius- gebouw van de Europese Unie in Brussel is afluisterapparatuur ontdekt. Dat heeft de Europese Commissie bekendgemaakt. Ook andere delegaties zouden zijn afgeluisterd.

De illegale apparatuur om telefoonverkeer af te luisteren werd volgens EU- woordvoerder Dominique-Georges Marro gevonden na reguliere veiligheidsinspecties in de kantoren. Er is een onderzoek ingesteld naar wie de apparatuur heeft aangebracht en naar hoe lang de apparatuur er al zit. Volgens de Franse krant Le Figaro is het het werk van een Amerikaanse geheime dienst, maar de EU wil daar nog niet op reageren.

In het gebouw in Brussel vinden doorgaans vergaderingen plaats van de ministers van de 15 landen van de Europese Unie. Voor morgen en overmorgen staat een bijeenkomst gepland van de Europese regeringsleiders.


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 19-03-2003 15:27 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

VN twijfelt of ontwapening wel mogelijk was

Uitgegeven: 19 maart 2003 12:05

ATHENE - De wapeninspecteurs van de Verenigde Naties waren mogelijk niet in staat geweest om Irak te ontwapenen als ze meer tijd hadden gehad. Dit heeft hun woordvoerder Hiro Ueki woensdag voor de Griekse radio gezegd.

Ueki zei dat het "niet zeker" was dat nog meer inspecties tot ontwapening van Irak zouden hebben geleid. "Als we meer tijd hadden gehad om de inspecties af te ronden, zou alles toch afhankelijk zijn geweest van de samenwerking met de Iraki's en ik weet niet of ze bereid waren alle vragen te beantwoorden", aldus Ueki voor de radio.

Hij voegde eraan toe dat het "erg moeilijk te zeggen is of de inspecties een oorlog hadden kunnen voorkomen". De wapeninspecteurs vetrokken dinsdagavond uit Bagdad naar het eiland Cyprus. Secretaris-generaal Kofi Annan van de VN besloot maandag alle VN-medewerkers uit Irak terug te halen, omdat een oorlog onafwendbaar lijkt. De inspecteurs begonnen in november met hun werk.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-03-2003 15:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2003 15:00 schreef linknl het volgende:



Engelse en amerikaanse troepen zouden vanochtend de DMZ bij kw8 ingetrokken zijn, dit werd echter ontkent.
Ze zouden alleen een vooruitgeschoven positie in hebben genomen.



Jij bent toch militair? Hoe zie jij de oorlog puur vanuit een militair standpunt? Pakken de amerikanen het goed aan? Als ik "droog" toekijk ben ik wel onder de indruk van de macht van de amerikanen en de engelsen


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-03-2003 15:29 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

NIETS had een oorlog kunnen voorkomen, Bush wil kostte wat het kost oorlogje voeren en papa's werk afmaken..


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-03-2003 15:29 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 maart 2003 15:21 schreef Snaack het volgende:
Hahahahahaha, wat een lompe kankerhufters zijn die tyfusamerikanen ook zeg


Bron?


I'm not being rude. You're just insignificant.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-03-2003 15:33 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2003 15:29 schreef Snaack het volgende:
NIETS had een oorlog kunnen voorkomen, Bush wil kostte wat het kost oorlogje voeren en papa's werk afmaken..


jawel, een "pretzel" had bijna een zeer groot verschil gemaakt.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 19-03-2003 15:34 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Ik vind dat de EU ZELF z'n eigen kernwapens moet gaan ontwikkelen.
Dan ziet de VS ons een beetje meer als volwaardig wereldpartner.
De VS pist op dit moment op de rest van de wereld incl. Europa omdat ze een fanatiekeling in het witte huis hebben die het amerikaanse volk een uitlaatklep geeft m.b.t. hun woede i.v.m. 9/11.
Zouden de Fransen wat kernkoppen kunnen missen en know-how kunnen delen?

The genie is out of the bottle weet je wel...'tis niet OF maar WANNEER de koppen gaan vliegen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-03-2003 15:37 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2003 15:29 schreef helmet het volgende:
Bron?


FOK!, maar ik neem aan dat het ook al op teletekst e.d. staat..


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 19-03-2003 15:39 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2003 15:28 schreef attila_de_hun het volgende:
Jij bent toch militair? Hoe zie jij de oorlog puur vanuit een militair standpunt? Pakken de amerikanen het goed aan? Als ik "droog" toekijk ben ik wel onder de indruk van de macht van de amerikanen en de engelsen


ik was beroeps voor een aantal jaren, nu ben ik werkzaam in de halfgeleide industrie.

Ik denk dat ze militair goed bezig zijn hun materiaal is superieur aan het russische en chinese spul dat de irakies gebruiken, niet alleen in bereik maar ook in bepantsering.
ook de tactiek is niet verkeerd, ik ben echter wel benieuwd hoe ze de gevechten in de steden gaan aanpakken, uit eigen ervaring weet ik dat stedelijke gevechten heel erg moeilijk en kostbaar zijn voor de aanvaller, zowel in materieel en munitie als manschappen.

De us heeft echter veel heli's en ander groot bereik geschut ik denk dat die zullen worden ingezet als een eenheid onder vuur komt in een stad.

Ik schat het moraal van de irakezen echter heel erg laag in vooral van de reguliere troepen, en verwacht dan ook snel grote overgaves van het iraakse personeel.



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 19-03-2003 15:43 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2003 15:39 schreef linknl het volgende:
...Ik schat het moraal van de irakezen echter heel erg laag in vooral van de reguliere troepen, en verwacht dan ook snel grote overgaves van het iraakse personeel.


Dat hoor ik wel vaker van mensen en het klinkt me ook erg logisch als ik me de beelden herinner van hoe ze zich 12 jaar eerder met 100000en tegelijk overgaven.
En nu worden ze nog harder overdonderd door bijv. in 1x 3000 UPGRADED Tomahawks ineens te sturen.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-03-2003 15:46 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2003 15:39 schreef linknl het volgende:
Ik schat het moraal van de irakezen echter heel erg laag in vooral van de reguliere troepen, en verwacht dan ook snel grote overgaves van het iraakse personeel.



idd, heb je dat bericht een aantal dagen geleden niet gelezen? Een groep irakezen deserteerden toen al omdat ze dacht de engelsen aanvielen(terwijl die alleen maar aan het oefenen waren bij de grens) Die gedeserteerden zijn toen terug naar Irak gestuurd. daar zal het wel niet goed mee zijn afgelopen. Maar mochten ze nog leven krijgen ze binnekort een herkansing.

Ik denk dat de oorlog nog geen paar dagen zullen duren. De enig echte moeilijkheid is idd Bagdad zelf, dat zou nog problemen op kunnen leveren. maar verder zal het gewoon probleemloos oprukken zijn.

en verder geloof ik niet dat Saddam gifwapens zal gebruiken. Zo gek is hij ook niet. ten eerste zullen de wraakacties gruwelijk zijn en ten tweede verspeelt hij zo de publieke opinie die toch wel ten gunste van hem is (raar maar waar).


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 19-03-2003 15:50 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

ik hoop alleen maar dat ie geen Biologische of Chemische wapens gebruikt, maar een kat in het nauw maakt rare sprongen.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-03-2003 15:56 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2003 15:50 schreef linknl het volgende:
ik hoop alleen maar dat ie geen Biologische of Chemische wapens gebruikt, maar een kat in het nauw maakt rare sprongen.




ja, dat is ook weer zo. Maar veel mensen zullen dit interpreteren dat de VS gelijk hebben gehad.Frankrijk heeft ook al gezegd dat ze toch zullen helpen indien saddam Biologische en chemische gebruikt.


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 19-03-2003 16:03 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

ik denk dat dat niet meer uitmaakt voor saddam hij kan zich toch niet meer vrij bewegen en zal waarschijnlijk wel aangeklaagt worden na de oorlog.
of hij wordt gevangen
of hij pleegt zelfmoord
of hij vlucht naar buurland
of hij fucked iedereen door gewoon BC wapens te gebruiken.

meer opties zijn er volgens mij niet.
ik hoop het laatste echter niet, in golfoorlog 1 hebben de yanks gedreigt met het opblazen van de grote stuwdam boven bagdad als de irakezen bc wapens zouden inzetten, dat zou een groot deel van de stad in 1x wegspoelen.


Beastial Blasphemer
Usericon van Beastial Blasphemer
Posted 19-03-2003 16:05 by Beastial Blasphemer Wijzig reactieProfiel van Beastial BlasphemerQuote dit bericht

ja, of hij gaat spiernaakt met een vinger in sien arsche in een camper zitten..

[Dit bericht is gewijzigd door Beastial Blasphemer op 19-03-2003 16:05]


Trieste gast


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 19-03-2003 16:05 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 19 maart 2003 15:34 schreef MBMarduk het volgende:
Ik vind dat de EU ZELF z'n eigen kernwapens moet gaan ontwikkelen.
Dan ziet de VS ons een beetje meer als volwaardig wereldpartner.


No way, zo kunnen we nog eeuwen bezig blijven he, dat lost echt niks op. Laat de VS zichzelf isoleren zoals ze nu bezig zijn, dan zal de Amerikaanse bevolking vroeg of laat (waarschijnlijk heel laat) bedenkingen krijgen bij het buitenlands beleid van hun regering. De enige oplossing is dat de VS hun eigen systeem van binnenuit vernietigen.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen