IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Auteur:
Topic : de ultieme metal basgitaar? Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-06-2003 21:15 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik heb zojuist EMG J elementen in de bas van mijn vriendin gemonteerd, tering, dat ding blaaaaaaaaaaast nu echt de ballen uit je broek!!

Als het past prik ik er nog een xtra batterij in serie bij, de elementen kunnen tot 25 volt aan en hebben dan nog net wat meer headroom en gevoeligheid.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 03-06-2003 21:15]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-06-2003 21:17 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 18:05 schreef 0Tolerence het volgende:
Deze heeft de bassist van Blood Red Throne, weet het bijna zeker, anders lijkt ie er wel verdomt veel op

edit: waarschijnlijk een snaartje minder. Hij heeft wel zo'n model zeg maar


Dat is een 7 snarige Conklin Groovetool die ongeveer 3500 euro kost

Rob van der Loo van Sun Caged speelt trouwens op zo'n monster..


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 03-06-2003 21:54 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 3 juni 2003 21:15 schreef Snaack het volgende:
Ik heb zojuist EMG J elementen in de bas van mijn vriendin gemonteerd, tering, dat ding blaaaaaaaaaaast nu echt de ballen uit je broek!!.




Wow...mijn bas heerscht!


Don't blush when I rip you open


4 stringed axe
...whetterkhupje...
Usericon van 4 stringed axe
Posted 04-06-2003 16:24 by 4 stringed axe Wijzig reactieProfiel van 4 stringed axeQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2003 19:22 schreef enforcer het volgende:
AHHAHAh, vintage ML en Z bassen klinken prima maar je moet er niet teveel van verwachten ze zijn relatief goedkoop!



Ze hoeven ook niet helemaal perfect te klinken... Ik mieter er toch nog wat distortion over heen en verder nog wat gepruts me me Bass POD. Maar zoals jij hem omschrijft staat hij me eigenlijk wel aan

Maken die dingen ook zo'n irritante duikvlucht als je de nek loslaat ? Dat heb je namelijk nog wel eens met van dat soort (raar) vormgegeven bassen....


Koanus khuppen en anders drie vingers je poeperke in...


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 04-06-2003 17:58 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 18:00 schreef 1i1ith het volgende:
Ik heb eerst de plugjes waar de band aan bevestigd zit verplaatst, zodat de kop niet zo naar beneden trekt. Verder blijft het een lompe bas, maar zo wil ik ook spelen, dus dat komt goed uit.





Mies
...
Usericon van Mies
Posted 04-06-2003 18:01 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 3 juni 2003 21:17 schreef Snaack het volgende:
Dat is een 7 snarige Conklin Groovetool die ongeveer 3500 euro kost

Rob van der Loo van Sun Caged speelt trouwens op zo'n monster..

Volgens mij kost ie zo'n 1800 dollar.



Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 04-06-2003 18:19 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Klopt....


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 04-06-2003 18:21 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Best wel een vreemde vertoning, zo'n redelijk dunne gast met zo'n monster van een instrument en bijhorende spaghetti vingers.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-06-2003 18:27 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2003 18:21 schreef MBMarduk het volgende:
Best wel een vreemde vertoning, zo'n redelijk dunne gast met zo'n monster van een instrument en bijhorende spaghetti vingers.


eigenlijk moet dat gewoon verboden worden, vanaf nu alleen nog maar lekker gasten achter de bas


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 04-06-2003 18:27 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

En spelen dat hij kan



enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 04-06-2003 19:08 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 4 juni 2003 16:24 schreef 4 stringed axe het volgende:
Ze hoeven ook niet helemaal perfect te klinken... Ik mieter er toch nog wat distortion over heen en verder nog wat gepruts me me Bass POD. Maar zoals jij hem omschrijft staat hij me eigenlijk wel aan

Maken die dingen ook zo'n irritante duikvlucht als je de nek loslaat ? Dat heb je namelijk nog wel eens met van dat soort (raar) vormgegeven bassen....


nee joh het is een prima bas simpel en effectief, niet duur en ziet er leuk uit!

ik zou er zelf ook wel een keer een willen hebben, heb er een paar keer op gespeeld (ken een bassist die een ML heeft) en klonk super, wat ik bedoelde is dat je geen Music Man Stingray/Gibson Thunderbird verwachtingen ervan moet hebben!

Dei bassen klinken beter, maar ja dat mag ook wel voor dat geld
de Music man stingray vind ik denk ik de vettigste bas ooit!



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-06-2003 20:48 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2003 18:01 schreef Mies het volgende:
Volgens mij kost ie zo'n 1800 dollar.


Oops!

Inderdaad, op dit moment $1695 zelfs Geen geld voor zo'n prachtbas zeg!



Nu de dollar laag staat: das €1.449,93


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 04-06-2003 20:52 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2003 20:48 schreef Snaack het volgende:
Oops!

Inderdaad, op dit moment $1695 zelfs Geen geld voor zo'n prachtbas zeg!
*plaatje*


Geen geld voor zo'n bas, maar helaas ok geen geld bij mij

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 04-06-2003 20:52]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 04-06-2003 21:08 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

OKe, dat Sun-caged composities maakt met 7 snarige bas en de hele fretboard gebruikt snap ik maar wat moet een doorsnee...ehm...black of death metal band met meer dan 5 snaren


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-06-2003 21:10 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2003 21:08 schreef MBMarduk het volgende:
OKe, dat Sun-caged composities maakt met 7 snarige bas en de hele fretboard gebruikt snap ik maar wat moet een doorsnee...ehm...black of death metal band met meer dan 5 snaren


Stoer doen natuurlijk

De gemiddelde powerchord metalband heeft zelfs genoeg aan 3 snaren op gitaar en 2 op de bas


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 04-06-2003 21:14 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2003 21:10 schreef Snaack het volgende:
Stoer doen natuurlijk
(...)

Dan denk ik dat die persoon bij een groot gedeelte van het aanwezige publiek door de mand valt, toch?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-06-2003 21:17 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2003 21:14 schreef MBMarduk het volgende:
Dan denk ik dat die persoon bij een groot gedeelte van het aanwezige publiek door de mand valt, toch?



I was being sarcastic

Tuurlijk sta je gruwelijk voor lul als je met zo'n bas het podium opstapt en amper kunt spelen


4 stringed axe
...whetterkhupje...
Usericon van 4 stringed axe
Posted 04-06-2003 22:19 by 4 stringed axe Wijzig reactieProfiel van 4 stringed axeQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2003 19:08 schreef enforcer het volgende:
nee joh het is een prima bas simpel en effectief, niet duur en ziet er leuk uit!

ik zou er zelf ook wel een keer een willen hebben, heb er een paar keer op gespeeld (ken een bassist die een ML heeft) en klonk super, wat ik bedoelde is dat je geen Music Man Stingray/Gibson Thunderbird verwachtingen ervan moet hebben!

Dei bassen klinken beter, maar ja dat mag ook wel voor dat geld
de Music man stingray vind ik denk ik de vettigste bas ooit!



Kijk en dat moet ik hebben.... een simpele en effectieve bas. Precies zoals je het zegt


Koanus khuppen en anders drie vingers je poeperke in...


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 05-06-2003 0:49 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 4 juni 2003 21:08 schreef MBMarduk het volgende:
OKe, dat Sun-caged composities maakt met 7 snarige bas en de hele fretboard gebruikt snap ik maar wat moet een doorsnee...ehm...black of death metal band met meer dan 5 snaren
Ik heb de extra snaar voor de show



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 05-06-2003 0:53 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Ah gossie...hangt 'ie maar te wezen?


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 05-06-2003 0:59 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

Ik gebruik alleen de 2 dikke snaren



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 05-06-2003 1:17 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Dat meen je toch niet!? Ik meen tijdens jullie optreden op ZM-fest II te hebben gezien dat je minstens de 4 (van de 6 toch?) bovenste gebruikte...maar ja, ik zat helemaal aan de recherkant van Dennis en de lichten hielpen ook niet echt.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 05-06-2003 12:01 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

hey 4 stringed AXE!

deze staat op ebay Duitsland misschien een optie??

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2535536399&category=4713



Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 05-06-2003 12:07 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2003 21:08 schreef MBMarduk het volgende:
OKe, dat Sun-caged composities maakt met 7 snarige bas en de hele fretboard gebruikt snap ik maar wat moet een doorsnee...ehm...black of death metal band met meer dan 5 snaren

vingertjes ertussen knellen? Maar t lijkt mij in ieder geval niet direct lonend om met zo'n showding op t podium te staan als je 'm niet gebruikt.
Ik heb nu gewoon 4, blijft misschien zo, of ooit een 5, meer niet.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


4 stringed axe
...whetterkhupje...
Usericon van 4 stringed axe
Posted 05-06-2003 16:41 by 4 stringed axe Wijzig reactieProfiel van 4 stringed axeQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2003 12:01 schreef enforcer het volgende:
hey 4 stringed AXE!

deze staat op ebay Duitsland misschien een optie??

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2535536399&category=4713


ik zal er wel ff op reageren...

danku


Koanus khuppen en anders drie vingers je poeperke in...


Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen