IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : exotische huisdieren Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-07-2004 17:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 17:27 schreef varanus het volgende:
Nou,in een dusdanig klein bakje kan je echt wel een stukje microklimaat nabootsen die ze waarderen.Is mij wel altijd gelukt met mijn spinnen vroeger.
Hehehe van jou ben ik al overtuigd dat je weet wat je doet. Maar spinnen zijn van die gehypte beesten wat vaak leid tot mensen die niet weten wat ze doen en dat beest dan gaan verwaarlozen


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-07-2004 17:31 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 17:29 schreef Matthijz Filth het volgende:
Ok maar denk wel dat ik de Krulhaarvogelspin aanschaf vind hem er en gaaf uitzien schijnt niet erg agressief te zijn en goed voor beginners


Yep,is mijn inziens de meest geschikte,samen met de mexicaanse roodknie


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-07-2004 17:32 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 17:30 schreef Jenje het volgende:
Hehehe van jou ben ik al overtuigd dat je weet wat je doet. Maar spinnen zijn van die gehypte beesten wat vaak leid tot mensen die niet weten wat ze doen en dat beest dan gaan verwaarlozen


Das waar,maar helaas geld dat voor alle dieren...


spelfout weggehaald...


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 28-07-2004 17:33 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 17:30 schreef Jenje het volgende:
Hehehe van jou ben ik al overtuigd dat je weet wat je doet. Maar spinnen zijn van die gehypte beesten wat vaak leid tot mensen die niet weten wat ze doen en dat beest dan gaan verwaarlozen


Daarom wou ik graag met "simpele" beginnen.
Maar ik ken mezelf wel genoeg om te weten dat ik ze niet verwaarloos



Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 28-07-2004 17:35 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 17:31 schreef varanus het volgende:
Yep,is mijn inziens de meest geschikte,samen met de mexicaanse roodknie


Kun je verschillende soorten in 1 bak doen of is meerdere bakken dan een must?
Mannetjes zullen wel niet altijd bij elkaar kunnen...



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-07-2004 17:43 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 17:35 schreef Matthijz Filth het volgende:
Kun je verschillende soorten in 1 bak doen of is meerdere bakken dan een must?
Mannetjes zullen wel niet altijd bij elkaar kunnen...


Absoluut NIET bij elkaar zetten.Alleen sommige boombewonende soorten (Avicularia's..)kunnen in een RUIM terrarium in een klein groepje worden gehouden,en zelfs dat is niet zonder risico.Niet doen dus.
Onthoud ook even dat Amerikaanse soorten(dus ook Brachypelma's!!)in het bezit zijn van brandharen,waar je met een beetje pech flink last van kunt hebben.Wil je een vogelspin zonder brandharen,kom je vooral uit op Aziatische en Afrikaanse soorten,en veel van dezen zijn te giftig en te agressief voor beginners!!


spelfout weggehaald...


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 28-07-2004 18:15 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

ja heb het gelezen maar die brandharen hoe zit dat precies wat doen ze daar mee laten ze dat op het "slachtoffer" vallen ofzo of zit dat gewoon op ze waardoor ze minder aaibaar zijn?



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-07-2004 18:45 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik heb een week geleden een muskuseend uit het vogelasiel gekregen



zijn wel leuke waakeenden


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-07-2004 18:46 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

BBQ bij Elite dit weekend!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 28-07-2004 18:58 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

ennuh varanus kunnen mannetjes wel gewoon bij elkaar in of verschilt dat per type?
En ik hoorde dat ze verplicht als ze volwassen zijn een vrouwtje moeten hebben ofzo
klopt dat?



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-07-2004 18:59 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 juli 2004 18:46 schreef Chelman het volgende:
BBQ bij Elite dit weekend!

dat dacht ik dus ook

quote:
De Australische muskuseend (Biziura lobata) is een geheel afwijkende soort. Deze is zeer groot: tot 75 cm lang en 2, 5 kg zwaar. Het mannetje heeft een lob onder de snavel en kin. Ze verspreiden een muskusgeur, waardoor ze niet eetbaar zijn.


(weet trouwens niet zeker of ik de australische onteetbare heb)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-07-2004 19:12 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 18:58 schreef Matthijz Filth het volgende:
ennuh varanus kunnen mannetjes wel gewoon bij elkaar in of verschilt dat per type?
En ik hoorde dat ze verplicht als ze volwassen zijn een vrouwtje moeten hebben ofzo
klopt dat?



Nee,mannetjes kunnen ook niet bijelkaar.En niks is verplicht,maar als je niet wilt kweken heb je niks aan een man.Eenmaal volwassen sterven ze namelijk snel.Dus wil je een vogelspin als huisdier,neem dan altijd een vrouw.


spelfout weggehaald...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-07-2004 19:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 17:31 schreef varanus het volgende:
Yep,is mijn inziens de meest geschikte,samen met de mexicaanse roodknie


Over de mexicaanse roodknie, ik heb wel eens gelezen dat beesten voor de verkoop in het wild worden verzameld en dat op veel plaatsen de soort al is verdwenen. Mocht dat zo zijn verwijs dan naar mensen waarvan je zeker weet dat die alleen uit eigen kweek verkopen. (ja mensen, zelfs enge spinnen hebben recht op bescherming).

trouwens, nu het toch over mooie spinnen hebben, er is een beeldschone spin in opmars in Nederland: de tijgerspin. deze heeft een geel,wit en zwart achterlijf en is vrij groot. dus zeer gemakkelijk te herkennen (en vinden)als zij midden in haar web zit (web heeft een karakteristieke "ritssluiting"; zie foto). voor geïntereseerden in het zuiden des lands (en belgië). ga maar eens kijken in hooilandjes of waar het gras hoog staat(en waar lekker veel sprinkhanen zitten).

http://www.ako.be/foto/lib/libcurs16.jpg

zo, en nu weer naar de varanen(die nog steeds niet in het wild in Nederland voorkomen)


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-07-2004 19:27 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

@Atilla;er is idd een tijd geweest dat veel soorten(oa de roodknie idd..)massaal uit het wild werden geroofd.Gelukkig word er met steeds meer soorten gekweekt.Ook met de mexicaanse roodknie word momenteel erg vaak gekweekt.Een aantal jaren terug kostte de sporadische nakweek nog erg veel geld,zeg ongeveer 65 euro voor een spiderling.Tegenwoordig heb je dezen ook voor ongeveer 15 euro.Nadeel van de lage prijzen vind ik persoonlijk weer het hoge risico van impulsaankopen,waar ik echt een pokkehekel aan begin te krijgen.....



spelfout weggehaald...


lizard-king
Usericon van lizard-king
Posted 02-08-2004 16:33 by lizard-king Wijzig reactieProfiel van lizard-kingQuote dit berichthttp://www.wildlifeweb.nl; wildlifeworld.hyves.nl/

Hmm exotische diertjes,

Op dit moment 1.1.8 Elaphe guttata g zitten (missing bl, snow, wild)en 1.1 Boa constrictor,niet veel maar t budget is ook (nog)niet vandien aard dat ik t me kan veroorloven. Die Sanzinia's komen dr dit leven ook nog wel,hahaha.

Het valt me op dat er niet super veel herpetoloogjes rondkruipen hiero, behalve Der Gurb dan, de topvaranenkweker uut Grou! hahaha

King


mi.san'troop [-zan-] (<Gr) (de (m); -tropen) mensenhater


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 18-10-2004 3:50 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

Deze week mn Brachypelma albopilosum (vogelspin) verveld
Momenteel is mn grootste van de 5 spinnen (Brachypelma vagans) aan het vervellen
zit er al een paar uur naar te kijken



Scot
Usericon van Scot
Posted 22-10-2004 11:41 by Scot Wijzig reactieProfiel van ScotQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2004 16:33 schreef lizard-king het volgende:
Hmm exotische diertjes,

Op dit moment 1.1.8 Elaphe guttata g zitten (missing bl, snow, wild)en 1.1 Boa constrictor,niet veel maar t budget is ook (nog)niet vandien aard dat ik t me kan veroorloven. Die Sanzinia's komen dr dit leven ook nog wel,hahaha.

Het valt me op dat er niet super veel herpetoloogjes rondkruipen hiero, behalve Der Gurb dan, de topvaranenkweker uut Grou! hahaha

1 man,1 vrouw,8 onbekend?

King


Eli Baltuti Ima''Idu Mituti


Scot
Usericon van Scot
Posted 22-10-2004 11:44 by Scot Wijzig reactieProfiel van ScotQuote dit bericht

ik werk in een dierentuin, zie de hele dag exoten, zelfs tussen de bezoekers


Eli Baltuti Ima''Idu Mituti


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-10-2004 12:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Gaaf!
Welke dierentuin?

En wat voor werk?


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 22-10-2004 12:29 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Bij mijn ouders thuis

3 Baardagamen
2 Rattenslangen (geel en wildkleur)


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 22-10-2004 12:31 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2004 11:44 schreef Scot het volgende:
ik werk in een dierentuin, zie de hele dag exoten, zelfs tussen de bezoekers


Zelfde vraag als Jenje. Welke dierentuin?


spelfout weggehaald...


Scot
Usericon van Scot
Posted 22-10-2004 12:40 by Scot Wijzig reactieProfiel van ScotQuote dit bericht

Artis, als "manus van Allus" ( dat denkt mijn baas tenminste) Officiel ben ik paraveterinair


Eli Baltuti Ima''Idu Mituti


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 22-10-2004 12:41 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2004 12:40 schreef Scot het volgende:
Artis, als "manus van Allus" ( dat denkt mijn baas tenminste) Officiel ben ik paraveterinair


Leuk. Wat hebben jullie daar aan varanen zitten. Alleen salvator? Of tegenwoordig al meerdere soorten?


spelfout weggehaald...


Scot
Usericon van Scot
Posted 22-10-2004 12:45 by Scot Wijzig reactieProfiel van ScotQuote dit bericht

ja , alleen salvator, 4 stuks in best wel kleine verblijven. Ik hoop dat er snel een paar verhuizen naar andere dierentuinen


Eli Baltuti Ima''Idu Mituti


Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 22-10-2004 12:49 by Katablaster Wijzig reactieProfiel van KatablasterQuote dit berichthttp://www.toxocara.com

Bij varANUS in de achtertuin?



Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen