IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Geslaagde metal covers Volgende pagina
Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 20-03-2003 20:06 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

Meestal als metal bands andere metal bands coveren is het resultaat maar net goed (ofniet). Zelden maakt de band er echt iets bijzonders van. Schrijf hier covers op die echt goed zijn gelukt en waarom je dat vind.

Ikzelf kom nu even op drie nummers namelijk Freezing moon (mayhem) door Behemoth

Angel of death (slayer) door Liers In Wait

Transilvanian hunger (darkthrone) door Gehenna

Waarom ik dit goed gelukte covers vind is omdat ze zonodig nog vuiger en kwaadaardiger klinken dan de originelen.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 20-03-2003 20:08 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

antichrist door dissection vind ik ook erg te doen


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 20-03-2003 20:09 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

De possessed, desaster, celtic frost, mantas/death covers door pentacle. Pentacle 'pentacelizeerd' alle nummers namelijk met steeds weer een geniaal eindresultaat !!


Ik, Wil Schuurman


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 20-03-2003 20:11 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

hallowed be thy name door solitude aeternus
en therion met children of the damned

zijn er nog wel meer maar daar kom ik ff niet op nu


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 20-03-2003 20:12 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

total desaster door vader vond ik ook goed
maar marduk maakte er een zootje van


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 20-03-2003 20:14 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

Een minder truie cover maar wtf. Smalltown boy (???) door The wounded. Iig geval 1000x beter dan het walgelijke origineel.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 20-03-2003 20:14 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2003 20:12 schreef arrebar het volgende:
total desaster door vader vond ik ook goed
maar marduk maakte er een zootje van


das hetzelfde verhaal als bij Maiden covers door CoF...ach..die gasten maken er zowiezo een zootje van


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 20-03-2003 20:15 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Amorphis - Light My Fire, cover van the Doors...die heerscht echt


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 20-03-2003 20:16 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

pffff

de black sabbath covers van pantera zijn wel aardig, vind ik... kan zo gauw nergens opkomen
veel black sabbath covers vind ik vet, zolang ze maar met overtuiging gedaan worden...


And my marlboro light


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 20-03-2003 20:16 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2003 20:15 schreef Ellesar of Gondor het volgende:
Amorphis - Light My Fire, cover van the Doors...die heerscht echt
ahaha inderdaad die is vet !


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 20-03-2003 20:16 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

MONSTROSITY - ANGEL OF DEATH!!!!!!!!!!!


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 20-03-2003 20:37 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 20 maart 2003 20:14 schreef Ellesar of Gondor het volgende:
das hetzelfde verhaal als bij Maiden covers door CoF...ach..die gasten maken er zowiezo een zootje van

wat dacht je van sodomy and lust door cradle nee dat noem ik geen metal, dat noem ik dwergkrijsmuziek


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 20-03-2003 20:40 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2003 20:37 schreef arrebar het volgende:
wat dacht je van sodomy and lust door cradle nee dat noem ik geen metal, dat noem ik dwergkrijsmuziek


Ik vind de covers die cof doet eigelijk wel om aan te horen (hoewel ik niet echt de zang lang kan aanhoren) Vooral Sodomy and lust klinkt voor cof standaarden vrij ranzig.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-03-2003 20:40 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Opeth - Circle of the tyrants; supervette versie van deze Celtic Frost klassieker (beter zelfs dan de geweldige Obituary versie)!



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 20-03-2003 20:59 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

"Rapid fire" door Vader, zet ik liever op dan het origineel eigenlijk


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 20-03-2003 21:18 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

Anthrax- got the time cover van Joe jackson



arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 20-03-2003 21:25 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 20 maart 2003 20:40 schreef Verval het volgende:
Ik vind de covers die cof doet eigelijk wel om aan te horen (hoewel ik niet echt de zang lang kan aanhoren) Vooral Sodomy and lust klinkt voor cof standaarden vrij ranzig.

het orgineel heeft nog meer weg van black metal dan dat de cradle versie heeft.
en dat is te verklaren, sodom heeft natuurlijk een grote invloed op de bm scene gehad.
sodom had als een van de eerse het een erg vies geluid, om maar eventjes woorden van vuig te gebruiken. veel drumstukjes van sodom zijn later gebruikt voor black metal, ook euronymous hield erg van sodom maargoed black of niet ik vind de cover bagger keyboard


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-03-2003 21:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Alles wat Type O Negative covered, die gasten maken er echt iets anders van zonder gezichtsverlies


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 20-03-2003 21:44 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Monstrosity - Angel of Death

Gewoon omdat het geweldig klinkt.

[Dit bericht is gewijzigd door B6R6A6M op 20-03-2003 21:46]


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 20-03-2003 21:47 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2003 21:25 schreef arrebar het volgende:
het orgineel heeft nog meer weg van black metal dan dat de cradle versie heeft.
en dat is te verklaren, sodom heeft natuurlijk een grote invloed op de bm scene gehad.
sodom had als een van de eerse het een erg vies geluid, om maar eventjes woorden van vuig te gebruiken. veel drumstukjes van sodom zijn later gebruikt voor black metal, ook euronymous hield erg van sodom maargoed black of niet ik vind de cover bagger keyboard



Cradle is ook niet bepaald black metal. Ze hebben hooguit wat invloeden uit de black metal gebruikt. Ook het geluid is erg glad maar toch kunnen sommige duintjes mij wel bekoren (vooral het oude werk). Sodom ken ik daarintegen weer niet zo goed. Misschien maar is wat oud spul zoeken


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 20-03-2003 21:50 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

It's A Sin

Gamma Ray
Pet Shop Boys


Oh, en natuurlijk Help van The Beatles door Waltari

[Dit bericht is gewijzigd door Dunne_Hein op 20-03-2003 21:52]


I can't shoot straight unless I've had a pint!


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 20-03-2003 22:10 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

die abba cover van sinergy


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 20-03-2003 22:12 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Death - Painkiller
Origineel van Priest
Iced earth
Screaming for vengeance
Origineel van Priest
Opeth - remember tomorrow
Origineel van Iron Maiden
Emperor - A fine day to die
Origineel van Bathory
Emperor - dat nummer van mercyful fate


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 20-03-2003 22:13 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Vader- Reign in Blood
Vader- Total Desaster
Vader- Freezing Moon

vader is gewoon goed in coveren Ze gooien zo ontzettend veel kracht in een nummer,

De solo op Total Desaster vind ik werkelijk subliem gedaan!


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 20-03-2003 22:13 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

the final countdown van vision devine vind ik een beetje cheesy


wait for me dragon, we'll meet in the sky


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 20-03-2003 22:14 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 20 maart 2003 22:10 schreef she_devil het volgende:
die abba cover van sinergy


ff off-topic, hoe vond je t gisteren bij triple 7???



Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen