IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Gitaar versterker Vorige pagina | Volgende pagina
FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 26-08-2004 10:32 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 25 augustus 2004 17:53 schreef ratje het volgende:
Kep thuis als oefenversterkertje een Crate staan, dat ding klinkt super!!!!!! Crate is Great!!!!

Cool! Zo'n GX65 ofzoiets? (iets met G en 65 haha). Die zijn wel cool ja!
Ik heb eens over de BlueVoodoo top gespeeld, maakte veel indruk voor een zacht prijsje


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 26-08-2004 10:37 by goblinjester Profiel van goblinjester

Heeft er iemand ervaring met de Behringer V-tone GMX210? Die heeft 2 kanalen met volledige eq, 2 speakers, tuner, delay en footswitch.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 26-08-2004 10:39 by Shredhead Profiel van Shredhead

quote:
Op 25 augustus 2004 17:53 schreef ratje het volgende:
Kep thuis als oefenversterkertje een Crate staan, dat ding klinkt super!!!!!! Crate is Great!!!!


Die klinkt inderdaad niet verkeerd nee!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-08-2004 10:41 by Snaack Profiel van Snaack

Ik HAAT Crate. Heb zelf van mijn ouders ooit een 120watt transisitortop gekregen met een 2*12" cabinet, toen ik zelf nog niet kapitaalkrachtig was

WAT EEN PLEURISDING!

Ik heb hem al talloze keren geprobeerd te verkopen, ik raak hem aan de straatstenen niet kwijt.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 26-08-2004 12:46 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 26 augustus 2004 10:41 schreef Snaack het volgende:
Ik HAAT Crate. Heb zelf van mijn ouders ooit een 120watt transisitortop gekregen met een 2*12" cabinet, toen ik zelf nog niet kapitaalkrachtig was

WAT EEN PLEURISDING!

Ik heb hem al talloze keren geprobeerd te verkopen, ik raak hem aan de straatstenen niet kwijt.

LOL misschien wil goblinjester em wel kopen


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 26-08-2004 12:55 by goblinjester Profiel van goblinjester

Sorry ik ben echt op zoek naar een combo. Ik heb niet de ruimte om een Stack of halfstack in mijn kamer neer te zetten.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 26-08-2004 12:56 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Ik maakte ook een grapje

Al wat uitgeprobeerd intussen?


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 26-08-2004 13:05 by goblinjester Profiel van goblinjester

Nou niet echt. Ik was het gisteren wel van plan. Maar naast het feit dat ik daar liep met al mijn spullen ( zoals een tweepersoonsdekbed ) hadden ze niet zoveel. Bij de Stand-by hebben ze op het moment niet veel keuze. Ze hebben daar vooral buizenbakken en anders onbekende merken. En bij de Feedback hadden ze alles nog ingepakt. Zo af en toe komt die winkel echt over als een Aldi. Misschien dat ik zometeen nog een keer ga kijken. Ik wil even kijken of ze die Behringer GMX210 hebben. Dat ding heeft alles in 1. Hoef ik niet zo met kabels te kloten. En ook geen adapters of batterijen. Effecten gebruik ik toch bijna nooit. Het enige wat ik vaak gebruik is distortion en overdrive. En als dat nou goed op mijn versterker zou zitten was ik overal van af. Maar die Rage heeft niet echt een mooie distortion.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 26-08-2004 18:29 by goblinjester Profiel van goblinjester

Inmiddels heb ik twee versterkers geprobeerd; namelijk de Marshall MG100DFX en de Behringer GMX212. De eerste vond ik wel grappig klinken. Maar de effecten vond ik niet genoeg aanwezig om er echt van te spreken dat ze erop zitten. De Reverb deedt het wel erg lekker. De distortion vond ik toch een beetje klinken als een stofzuiger. En het clean kanaal bleef bij harde tonen niet helemaal clean vond ik. De Behringer vond ik heel erg digitaal, vergelijkbaar met mijn Digitech RP50. En laat ik nou net van dat geluid houden. Dus ik denk dat ik toch die kant op ga. Ik moet hem alleen nog wel vergelijken met een Spider want dat is eigenlijk net zoiets.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Gieteraar
Krrrgggggg?
Usericon van Gieteraar
Posted 26-08-2004 23:06 by Gieteraar Profiel van Gieteraar

quote:
Op 26 augustus 2004 18:29 schreef goblinjester het volgende:
De distortion vond ik toch een beetje klinken als een stofzuiger.


daar was ik eigenlijk al wel bang voor, want ik heb een heel aggresief gitaartje die wat distortion betreft redelijk wat goed maakt. Maar waarom denkje datk een effectenpaneel met 22 verschillende distortions erbij heb gekocht


Beter 1 vogel in de hand Dan je lul in de brand!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-08-2004 23:11 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik vond het anders wel vet klinken
naja ik zal wel van stofzuigergeluid houden


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gieteraar
Krrrgggggg?
Usericon van Gieteraar
Posted 26-08-2004 23:16 by Gieteraar Profiel van Gieteraar

je moet um nou eens horen bram
1 hele toon omlaag gestemd en met mn BOSS ME-50 effectenpaneeltje erbij



Beter 1 vogel in de hand Dan je lul in de brand!


Violent God
Usericon van Violent God
Posted 27-08-2004 5:50 by Violent God Profiel van Violent Godhttp://www.myspace.com/violentgod

Is dat nog wat, die ME-50?
Ik heb de ME-33, maar omdat die dingen digitaal zijn, klinkt de distortion nooit echt lekker. Te steriel. Geef mij maar een goeie buizenversterker.
En ik heb met die digitale meuk ook altijd last van ongewenste bijgeluiden (ruis ed.)



goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 27-08-2004 8:19 by goblinjester Profiel van goblinjester

Die behringer is volgens mij ook zo digitaal als deze computer maar ik vond hem wel erg goed klinken. Net zoals mijn Digitech RP50. Binnenkort ga ik ook eens kijken hoe verschil het is met buizen. Dus dat moet ik ook nog proberen. Ik had trouwens ook nog een Behringer Vintager AC112 gezien, ofzo. Die heeft een wel een buis naast alle digitale shit.

Overigens lees ik net dat die Behringer een analoge modeling gitaarversterker is. Wat houdt dat precies in?

[Dit bericht is gewijzigd door goblinjester op 27-08-2004 8:58]


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Iormungand
Usericon van Iormungand
Posted 14-11-2004 14:02 by Iormungand Profiel van Iormungand

Iemand ervaring met de Peavey XXL series? Wat is het verschil met de Bandit? Want XXL is zeker dubbel zo duur


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 29-11-2004 19:09 by goblinjester Profiel van goblinjester

Ik zit erover na te denken om deze versterker te kopen

Heeft iemand van jullie ervaring met het merk Behringer?


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Violent God
Usericon van Violent God
Posted 30-11-2004 1:01 by Violent God Profiel van Violent Godhttp://www.myspace.com/violentgod

Ik weet niet of je het over een gitaarversterker hebt of over een basversterker, maar volgens de bassist van mijn band zijn basversterkers van Behringer hun geld niet echt waard.



goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 01-12-2004 20:59 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 30 november 2004 1:01 schreef Violent God het volgende:
Ik weet niet of je het over een gitaarversterker hebt of over een basversterker, maar volgens de bassist van mijn band zijn basversterkers van Behringer hun geld niet echt waard.


Het gaat over een gitaarversterker. In ieder geval erg bedankt voor de tip. Het zegt meestal toch iets.
Deze Spider leek mij ook wel ok. Die heeft een 12" speaker.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 01-12-2004 21:38 by goblinjester Profiel van goblinjester

De volgende versterkers ga ik uitproberen:
Line6 Spider2 30
Marshall MG30 DFX
Fender Champ 30 DSP
Behringer GM110
Heeft er iemand ervaring met 1 van deze versterkers?


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-12-2004 21:46 by Snaack Profiel van Snaack

Die Spider regeert. Voor dat geld krijg je geen betere prijs/ kwaliteit verhouding.


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 01-12-2004 22:59 by X-Act Profiel van X-Act

ik zou ook voor de spider gaan


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 02-12-2004 8:51 by goblinjester Profiel van goblinjester

Op internet kan je een aantal geluiden downloaden en die van de spider klonken zeker erg goed. Maar een spider is gebaseerd op Fenders en Marshalls. Kijk de genoemde versterkers zijn dan wel geen buizen maar behoren toch wel in de buurt te komen van het orgineel?


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 03-12-2004 16:52 by goblinjester Profiel van goblinjester

Ik vond de 4 verschillende versterkers erg goed. De effecten vond ik erg tegen vallen. Weet iemand hoe je eigenlijk een bepaald geluid kan opslaan? Het is toch mogelijk dat je kan switchen zonder telkens weer de EQ te veranderen?


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 03-12-2004 17:20 by X-Act Profiel van X-Act

quote:
Op 3 december 2004 16:52 schreef goblinjester het volgende:
Ik vond de 4 verschillende versterkers erg goed. De effecten vond ik erg tegen vallen. Weet iemand hoe je eigenlijk een bepaald geluid kan opslaan? Het is toch mogelijk dat je kan switchen zonder telkens weer de EQ te veranderen?

Ik volg je niet helemaal. De EQ is analoog, hoe zou je die settings willen opslaan ?


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 03-12-2004 18:39 by mcoenen Profiel van mcoenenhttp://www.marcelcoenen.com

Je zou ook een Roland Cube30 kunnen uitproberen

Is ook een modelling versterker en klinkt ook erg goed, ligt kwa prijs dichtbij de spider, alhoewel ik zelf de spider wel beter vind. Zeker in die prijs klasse

Marcel



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen