IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : euthanasie Vorige pagina | Volgende pagina
mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 02-04-2003 12:38 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik ben voor euthanasie ( maar dan veel uitgebreider dan nu is toegelaten).
Mensen die tegen euthanasie zijn, moeten wel vreselijk hard en cynisch zijn, dat ze iemand zo kunnen laten lijden.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 02-04-2003 12:44 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Jah, als je toch al dood moet gaan en je wilt niet meer vind ik dat je mag besluiten om euthanasie te plegen. Trouwens, ik vind dat het ook zou moeten kunnen als je gewoon niemand meer kent, je bent oud, en niemand je meer tegen houdt.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-04-2003 13:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 12:38 schreef mislyd het volgende:
Ik ben voor euthanasie ( maar dan veel uitgebreider dan nu is toegelaten).
Mensen die tegen euthanasie zijn, moeten wel vreselijk hard en cynisch zijn, dat ze iemand zo kunnen laten lijden.


niet per se, ik hoop dat je mijn mogelijk argument tegen een al te drastischeinvoering van euthanasie eens wilt lezen(stukje terug) en kijk eens of je het er mee eens bent.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 02-04-2003 13:31 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 2 april 2003 13:23 schreef attila_de_hun het volgende:
niet per se, ik hoop dat je mijn mogelijk argument tegen een al te drastischeinvoering van euthanasie eens wilt lezen(stukje terug) en kijk eens of je het er mee eens bent.

Een strikte controle is natuurlijk noodzakelijk om misbruik te voorkomen, idd.
In België is er nu eindelijk ook een euthanasiewet naar Nederlands model. Ik vraag me af of je in Nederland ook de toestemming van maar liefst 3 dokters nodig hebt voor euthanasie? Hier zijn er nogal wat problemen in katholieke ziekenhuizen, waar sommige dokters vrezen dat ze hun job zullen verliezen als ze de wet toepassen, omdat de directie er tegen is.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-04-2003 14:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 13:31 schreef mislyd het volgende:
Een strikte controle is natuurlijk noodzakelijk om misbruik te voorkomen, idd.
In België is er nu eindelijk ook een euthanasiewet naar Nederlands model. Ik vraag me af of je in Nederland ook de toestemming van maar liefst 3 dokters nodig hebt voor euthanasie? Hier zijn er nogal wat problemen in katholieke ziekenhuizen, waar sommige dokters vrezen dat ze hun job zullen verliezen als ze de wet toepassen, omdat de directie er tegen is.


Ik weet niet hoe het hier wettelijk is geregeld.Maar makkelijk euthanasie toepassen is absoluut onmogelijk. Trouwens, een ziekenhuis met een christelijke inslag. ba.


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 02-04-2003 19:03 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

Ik ben zelf pro-euthanasie voor een paar redenen.
- Ten eerste vind ik dat een mens zelf zijn eigen leven in hand heeft en zodoende ook zijn eigen dood.
- Ten tweede heb ik liever dat euthanasie mogelijk is dan dat mensen zelf moeilijke constructies gaan bedenken. (overdose van medicijnen, doodschieten, pols doorsnijden, etc.) Zoals men al zei, de mens moet een waardige dood kunnen sterven.

Ik denk ook wel dat er een controle plaats moet vinden, maar niet eens zo sterk. Als iemand kern gezond is, maar na een psychologische test blijkt dat die niet wilt leven en ook nooit zal willen leven, dan zou ik euthanasie ook goedkeuren. Liever dat, dan zo'n iemand moeten opsluiten of vastbinden in boeien omdat ie anders zelfmoord pleegt.

Mijn grootmoeder is gestorven aan een hersentumor (nadat ze eerst al darm- en borstkanker heeft gehad). Destijds heeft de doktor ook iets van drie morphinepleisters aan m'n grootvader gegeven. Twee tegelijk zorgt namelijk voor een pijnloze dood. (overdosis, dus.) Kijk, dat vind ik beter dan nog 2 weken lang lijden.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 02-04-2003 19:06 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 13:31 schreef mislyd het volgende:
Een strikte controle is natuurlijk noodzakelijk om misbruik te voorkomen, idd.
In België is er nu eindelijk ook een euthanasiewet naar Nederlands model. Ik vraag me af of je in Nederland ook de toestemming van maar liefst 3 dokters nodig hebt voor euthanasie? Hier zijn er nogal wat problemen in katholieke ziekenhuizen, waar sommige dokters vrezen dat ze hun job zullen verliezen als ze de wet toepassen, omdat de directie er tegen is.


Volgens mij is het in Nederland zo dat je toestemming moet hebben van 2 artsen.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 02-04-2003 19:08 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 2 april 2003 19:03 schreef Astaroth het volgende:

Ik denk ook wel dat er een controle plaats moet vinden, maar niet eens zo sterk. Als iemand kern gezond is, maar na een psychologische test blijkt dat die niet wilt leven en ook nooit zal willen leven, dan zou ik euthanasie ook goedkeuren. Liever dat, dan zo'n iemand moeten opsluiten of vastbinden in boeien omdat ie anders zelfmoord pleegt.




Het gevaar van te zwakke controle is dat men zich opgeeft onder een andere naam of dat mensen anderen gaan dwingen om te doen alsof ze dood willen. Dus ik denk niet dat het makkelijk moet worden.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-04-2003 19:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Iedereen heeft het recht zelf te belissen wat er met zijn/haar leven en dood gebeurt. Klaar ...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-04-2003 19:11 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 19:08 schreef Sjaan het volgende:
Het gevaar van te zwakke controle is dat men zich opgeeft onder een andere naam of dat mensen anderen gaan dwingen om te doen alsof ze dood willen. Dus ik denk niet dat het makkelijk moet worden.

A: Belt naar de dokter. Eh ja dokter ik ben Piet Puk en ik wil Euthanasie.
B: Oke Piet Puk dat is goed
Maar stiekem is A Kees jansma (wat een gluiptert)
De dokter gaat naar Piet puk en maakt hem dood, want dat wilde hij volgens de telefoon....


oke sorry, maar hoe wil je er ooit mee wegkomen met een verkeerde naam, alsof de arts jou en je familieleden niet kent? en er zijn ook handtekeningen enzo voor nodig.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 02-04-2003 19:14 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 2 april 2003 19:11 schreef ghoulliette het volgende:
A: Belt naar de dokter. Eh ja dokter ik ben Piet Puk en ik wil Euthanasie.
B: Oke Piet Puk dat is goed
Maar stiekem is A Kees jansma (wat een gluiptert)
De dokter gaat naar Piet puk en maakt hem dood, want dat wilde hij volgens de telefoon....


oke sorry, maar hoe wil je er ooit mee wegkomen met een verkeerde naam, alsof de arts jou en je familieleden niet kent? en er zijn ook handtekeningen enzo voor nodig.


Nouwjah, misschien wil piet puk zelf ook wel dood omdat-ie op dat moment een beetje verdrietig is en stemt-ie in. Wellicht heeft-ie helemaal geen familie die kan instemmen. Zo kan je dus een ander die zich kut voelt en dood wilt (en jij weet dat), z'n dood regelen!


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 02-04-2003 19:15 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 19:09 schreef Jenje het volgende:
Iedereen heeft het recht zelf te belissen wat er met zijn/haar leven en dood gebeurt. Klaar ...


Iedereen, dus ook kinderen en jongeren?
(heb ik een discussie over moeten houden, vandaar dat ik er naar vraag)


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 02-04-2003 19:16 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 2 april 2003 19:15 schreef Chantalie het volgende:
Iedereen, dus ook kinderen en jongeren?
(heb ik een discussie over moeten houden, vandaar dat ik er naar vraag)


Vanaf vrij jonge leeftijd ja. Trouwens, als je een kind van 4 "mamma, ik wil dood" hoort zeggen, dan bedenk je je ook wel een paar keer voordat je zegt "maar hij kan daar niet over beslissen, hij is nog maar zo jong".


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-04-2003 19:17 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 19:14 schreef Sjaan het volgende:
Nouwjah, misschien wil piet puk zelf ook wel dood omdat-ie op dat moment een beetje verdrietig is en stemt-ie in. Wellicht heeft-ie helemaal geen familie die kan instemmen. Zo kan je dus een ander die zich kut voelt en dood wilt (en jij weet dat), z'n dood regelen!

En dit is slecht omdat? Bedoel euthanasie wordt alleen verleend aan erg zieke mensen.


@ chantalie, kinderen en jongeren moeten zeker het recht tot euthanasie hebben omdat ook zij kunnen lijden.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-04-2003 19:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 19:15 schreef Chantalie het volgende:
Iedereen, dus ook kinderen en jongeren?
(heb ik een discussie over moeten houden, vandaar dat ik er naar vraag)

Ja


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 02-04-2003 19:17 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

beseft een 3,4 jarige al genoeg wat dood is dan?


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 02-04-2003 19:18 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 2 april 2003 19:15 schreef Chantalie het volgende:
Iedereen, dus ook kinderen en jongeren?
(heb ik een discussie over moeten houden, vandaar dat ik er naar vraag)


Ja, ook kinderen en jongeren, maar in overeenstemming met de ouders. Persoonlijk denk ik dat van beide toestemming nodig is. In het geval dat ouders het er niet mee eens zijn, vind ik dat een doctor's 'aanbeveling' dit mag ontkrachten.
Een kind die veel pijn lijdt en maar een paar weken te leven heeft, waarvan de ouders het kind 'niet kwijt willen' bv.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-04-2003 19:18 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 19:17 schreef Chantalie het volgende:
beseft een 3,4 jarige al genoeg wat dood is dan?

Eenm kind met een ernstige ziekte weet maar al te goed wat doodgaan is, daar wordt hij of zij dagelijks mee geconfronteerd.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 02-04-2003 19:19 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

wat ik dus bedoelde was: mag een (niet lichamelijk of psychisch ongeneeslijk zieke!) kind dan dood? (in reactie op Jenje's uitspraak dat iedereen het recht heeft zelf te beslissen over leven en dood)


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 02-04-2003 19:20 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 2 april 2003 19:17 schreef Chantalie het volgende:
beseft een 3,4 jarige al genoeg wat dood is dan?


beseft een mens van 20 of 30 wel genoeg wat dood is? En iemand die 80 is? Het is allemaal sterk afhankelijk van de persoon.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-04-2003 19:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 19:17 schreef Chantalie het volgende:
beseft een 3,4 jarige al genoeg wat dood is dan?
Nee, vandaar dat een 3, 4 jarige ook vaak niet dood wil, als je zo jong bent en je bent zwaar ziek dan heb je nog het recht om aan te geven dat je er een eind aan wilt maken.

Elk mens heeft het recht om te bepalen wanneer het geintje lang genoeg geduurt heeft, zij het door euthanasie, zij het door zelfmoord.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 02-04-2003 19:21 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

Ah, Jenje, je hebt het dus wel degelijk over ongeneeslijk ziek, dan ben ik het met je eens.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 02-04-2003 19:22 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 2 april 2003 19:19 schreef Chantalie het volgende:
wat ik dus bedoelde was: mag een (niet lichamelijk of psychisch ongeneeslijk zieke!) kind dan dood? (in reactie op Jenje's uitspraak dat iedereen het recht heeft zelf te beslissen over leven en dood)


Ja, maar de situatie die je beschrijft is een beetje vreemd. Als het mens niet ongeneeselijk lichamelijk of psychisch 'ziek' is, wat is dan de redenatie van de 'dood willen gaan' ? En dan niet zomaar een gedachte, maar een serieuze bezigheid.?


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-04-2003 19:24 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 19:19 schreef Chantalie het volgende:
wat ik dus bedoelde was: mag een (niet lichamelijk of psychisch ongeneeslijk zieke!) kind dan dood? (in reactie op Jenje's uitspraak dat iedereen het recht heeft zelf te beslissen over leven en dood)

Hoeveel kinderen van 3 ken jij die "depressief" zijn in een dergelijke mate dat ze echt dood willen. Kinderen van drie zijn daar nog niet "slim" genoeg voor (om echt dood te willen). Hier gaan ze volgens mij pas over na denken als ze lichamelijke, heel erg ernstige lichamelijke pijn hebben, en dan nog zouden ze het wordt dood niet snel in de mond nemen maar eerder iets in de trant van "mama de pijn moet stoppen" of "mama ik wil niet meer". "Moeder ik zou gaarne euthanasie willen laten plegen, kun je dat voor mij regelen" zal je een kind niet snel horen zeggen.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 02-04-2003 19:32 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

neenee, dat snap ik ook nog wel, ik wilde alleen even weten wat Jenje nou precies bedoelde.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen