IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Wat betekent het om metal te "zijn" ? Vorige pagina | Volgende pagina
Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 03-04-2003 23:07 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Niets .. ik draag vaak genoeg lichte spijkerbroeken, of een grijze 'niet metal' trui. Ook heb ik gympies in de kast ja ... boeiend zeg..

De kleding maakt me geen reet uit, tenzij het weer in de buurt komt van "Woowww.. wat jij hebt wil ik ook, so now I look EVIL!"


Ik, Wil Schuurman


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 03-04-2003 23:08 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Tja, weet ik niet, ik draag momenteel een pantalon en een of ander mooi overhemd + nette schoenen.

Overigens vind ik een blauwe spijkerbroek gewoon niet mooi staan. Gympen kan misschien wel -- ik heb hier ergens nog een witte broek liggen, hehehe...


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 03-04-2003 23:08 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

niks hoor wim!! er is niks mis met je spijkerbroek! en een witte metallica trui is zeer cool!

kan mij het nou bommuh of hoe iemand er nu uit ziet! Als ie naar metal luistert hebben we een gesprekstopic gemeen! Zo niet dan lullen we wel ergens anders over!

of moet je je zo "af-zetten" dat je dat ook niet meer doet?


I Find That I Am Not There...


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 03-04-2003 23:11 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

ik draag zo goed als nooit metal tshirts, LS.
Zo nu en dan in het weekend en tijdens concerten, verder redelijk normale shit


"This one is older than shit, heavier than time!"


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 03-04-2003 23:11 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 3 april 2003 23:05 schreef webblaster wim het volgende:
nog ff over die zwarte kleding, wat is er mis met de gewone blauwe spijkerbroek?
en:

- witte shirts/truien(heb nu metallica trui aan)
- gymschoenen, terwijl ie-der-een tegenwoordig blijkbaar in het leger heeft gezeten, want ie-der-een heeft zwarte, geen bruine, zwarte kisten aan.

nou? nou?
gothfurdomme nix !!


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 03-04-2003 23:14 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

ach, het vreemde is ook wel, dat ik er dus ook best traditioneel metal bij loop over het algemeen, ik hoef eigenlijk nooit "nette kleding" aan, ja, m'n trouwen.

maar ondanks dat m'n meeste shirts idd zwart zijn bijv., zijn de opdrukken nogal verschillend.

heb net zo gemakkelijk een oasis/normaal/abba/zombiefilm/videogame shirt aan, als een metalshirt.


Oud Vuil.


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 04-04-2003 0:40 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Metal "zijn"is het anders zijn dan het standard type mens. Als je dit als enige op de hele wereld zou doen, zou je gek worden. Door metal te "zijn" val je buiten een overgroot deel van de mensheid. Maar je bent niet alleen. Mensen die anders zijn zoeken elkaar op omdat ze denken (verwachten) dat ze veel overeen hebben. Je hebt in de klas altijd wel 1 of 2 nerds zijn. Die doen hetzelfde als metalheads?gothics, ze sluiten zich af van het normale volk en vormen een eigen groep. Dus om je anders te gedragen hoef je geen metalhead te zijn. Soort zoekt soort.



Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 04-04-2003 1:00 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Voor sommige mensen is het dus een manier om uit hun leventje van trauma's en pesterijen weg te lopen

Ik vind het gewoon leuke muziek.. niets meer, niets minder.


Life doesn't get much better than this!


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 04-04-2003 2:59 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Trauma, ja zeg dat wel. Had vandaag een feest van mn studie vereniging, ranzig bier, kut muziek etc...


Yeep
Apudne te vel me?
Usericon van Yeep
Posted 04-04-2003 3:49 by Yeep Wijzig reactieProfiel van YeepQuote dit bericht

Het betekent niets om metal te zijn. Iedereen is zoals hij wil zijn. Sommige mensen zijn kuddedieren en andere niet. De kuddedieren copieren het uiterlijk en het gedrag van de anderen en de niet-kuddedieren niet. Maar waarom zijn metalheads dan zo herkenbaar? Ik denk dat dit komt omdat het overgrote deel van de metalheads dezelfde mindset hebben. Als je immers de interesse in dezelfde herrie deelt, zul je vast meer interesses delen, of niet? Dus, 1 metalhead draagt een zwart shirt en zijn metalhead-vrienden vinden dat er erg cool en 'duister' uitzien en doen het ook. Niet omdat 'hij het ook draagt', maar omdat 'het gewoon cool is'.
Hetzelfde geld voor andere groepering gok ik, maar omdat ik nooit deel heb uitgemaakt van zo'n groepering zou ik het niet weten.
Mochten wat oudere metalheads dit lezen, ben ik erg benieuwd hoe metalheads zich 20 of 30 jaar geleden kleden. Was het toen ook allemaal zwart, of is dat echt pas iets van de laatste 10-15 jaar? Ik ben in iedergeval blij dat het opgekamt super-krullend haar uit de metal-mode is gegaan


campske666
Usericon van campske666
Posted 04-04-2003 8:22 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 3 april 2003 23:05 schreef webblaster wim het volgende:
nog ff over die zwarte kleding, wat is er mis met de gewone blauwe spijkerbroek?
en:

- witte shirts/truien(heb nu metallica trui aan)
- gymschoenen, terwijl ie-der-een tegenwoordig blijkbaar in het leger heeft gezeten, want ie-der-een heeft zwarte, geen bruine, zwarte kisten aan.

nou? nou?


Ik heb geen idee waarom ik alleen maar zwarte kleding heb. Ik heb daar nooit bij stilgestaan. Ik kocht altijd wat ik mooi vond, en dat bleek dus zwart te zijn. Maar nu ben ik dat hele zwartzakkerij ding moe (k heb een plots inzicht gekregen hoe stom ik er soms wel uitzie in m'n begrafenis pakje), en ik ga me dus morgen fijn een blauwe jeans en wat niet-zwarte t-shirts kopen.
Het is nooit mijn bedoeling geweest om anders te zijn, maar nu begint het me op te vallen dat je altijd wordt bekeken als een griezel als je er wat anders uitziet, en daar krijg ik serieus associale neigingen van. En dat ben ik serieus beu. Het is "maar kleding", maar het heeft wel een duidelijk invloed op hoe je jezelf voelt, en hoe anderen je zien/ behandelen.

Damn ik kan een stuk zagen op vrijdag morgen !


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 04-04-2003 8:43 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2003 22:32 schreef IronGlory het volgende:
Ik blijf erbij, 99% van de 'Metals' zijn evengrote kuddebeesten als al de rest, echter in een minderheidskudde. En da's er eentje war ik me de dag vandaag moeilijk kan, noch wil, mee identificeren

Eh, ik ken je niet persoonlijk,maar als je jezelf er niet mee wil identificeren, waarom dan nog met patchvest en lang haar lopen? No Offense, jezelf uitdrukken wil immers niet zeggen dat je de mening van anderen aanhangt.


.........
Meer algemeen:
Ik ben dat gezeik beu : Waarom moeten we nu echt weten wat het betekent om metal te "zijn" ? Die zelfbevestiging keer op keer heb ik echt niet nodig.
Wat heeft af en toe iets anders dan zwart dragen nu met metal zijn te maken,pfffff,

Doe je eigen ding, tof als andere mensen dat ding ook doen, maar vergeet die drang om jezelf te verantwoorden (been there, en t zuigt) Ben je in Metal, hoe dan ook, dan is dat tof, ga dat niet doen om ergens bij te horen, doe omdat je de muziek en alles er rond leuk vind, PUNT


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


campske666
Usericon van campske666
Posted 04-04-2003 8:48 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 4 april 2003 8:43 schreef Gunman het volgende:

Ik ben dat gezeik beu : Waarom moeten we nu echt weten wat het betekent om metal te "zijn" ? Die zelfbevestiging keer op keer heb ik echt niet nodig.


T heeft niks met zelfbevestiging te maken.
T 'is gewoon een keertje kijken waar we mee bezig zijn, en waarom.
K vind het wel eens interessant om allemaal die verschillende meningen hierover te zien (wat al bewijst dat metal voor verschillende mensen heel uiteenlopende dingen betekent).


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 04-04-2003 9:04 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2003 8:48 schreef campske666 het volgende:
T heeft niks met zelfbevestiging te maken.
T 'is gewoon een keertje kijken waar we mee bezig zijn, en waarom.
K vind het wel eens interessant om allemaal die verschillende meningen hierover te zien (wat al bewijst dat metal voor verschillende mensen heel uiteenlopende dingen betekent).

Het feit dat hier zoveel topics snel achter elkaar over komen "Metal trekt losers aan", "zijn metalheads slimmer" , "Eén van de weinigen op school", bevestigd dat van die zelfbevestiging (héhé) wel.

Meningen zijn natuurlijk interessant (functie van een forum dacht ik), ik stoor me dan ook niet aan dit topic op zich, maar aan het voortdurende terugkeren van dit onderwerp, hetzij anders verpakt.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 04-04-2003 20:21 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 3 april 2003 16:15 schreef campske666 het volgende:
Naar aanleiding van een plotselinge drang om mij minder zwart te kleden (ik kleed mij namelijk al jaren volledig in het zwart), ben ik beginnen nadenken over wat het betekent om metal te "zijn". Alle metalheads zijn bijzonder trots dat ze metal zijn, en dat ze anders zijn dan "gewone" mensen. Maar wat betekent het eigenlijk om metalhead te zijn, buiten de kleding en muziek-smaak gerekend ?Is er een bepaalde mentalliteit of houding die samengaat met metal, of is dat allemaal maar schijn?
Nuttige meningen hierover ?


Uhh... Bepaalde mentaliteit of houding? Geen idee eigenlijk. Kon vroeger nog zeggen dat mensen die naar metal luisterde vaak wat relaxter en beleefder waren dan andere mensen, maar dat valt de laatste paar jaar ook zwaar tegen. De laatste drie (?) jaar merk ik dat het volk ook steeds sneller aggressief wordt.

Ik denk echter dat buiten de muzieksmaak (die ook nog eens erg divers is) er niet veel is wat metal mensen 'samenbindt'. Sommige dragen zwart leer, anderen wijde broekspijpen, en weer anderen houden het bij de spijkerstof met kogelriemen. Ik vind ze allemaal gewoon metal.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


dzouwe
ouwe
Usericon van dzouwe
Posted 04-04-2003 20:24 by dzouwe Wijzig reactieProfiel van dzouweQuote dit bericht

ik heb in mijn kledingkast:
paar spijkerbroekies blauw
paar spijkerbroekies zwart
paar commandobroeken
stel metalshirts
stel metallongsleeves
paar normale truien
paar werktruien/shirts
stel normale shirts/hempies

kan me niet veel schelen wat ik aantrek... zolang het maar niet duur is want daar heb ik een hekel aan


changed to 'ouwe'


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 04-04-2003 21:53 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

Een parabel over metal zijn,

Een paar vrienden van mij en ik zaten in de trein naar Rotterdam na een nachtje underground in de koornbeurs, en vlak nadat we daar instapten, kwamen 2 bikkels (ongetwijfeld op weg naar de hollywood musci hall) vrij luidruchtig de treine in, terwijl ze (naar hun mening erg grappig tegen iedereen aan het doen waren... Ze waren redelijk aangeschoten en droegen 1.5 liter flessen vol baco en pasoa/jus met zich mee... Ze zagen ons zitten en begonnen met ons te praten, en vroegen al snel: "Zijn jullie gothics" waarop we ze honend uitlachten, en daarna stelden ze het bij: "Oh zijn jullie hardrockers dan"omdat we wisten dat het niets beter zou worden zeiden we ja zoiets... (ze dachten trouwens dat ik een hippie was maar dat is terzijde )
maar wat was het punt wat ik wilde maken...
oja wie definieert dat je metal bent, voor mainstream ziet iedereen die zich die richting kleedt er tegenwoordig gothic uit (die zijn wat meer in de mode op het moment), zoals goths vroeger voor hardrockers werden aangezien...
kortom waar doe je het voor????


And my marlboro light


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 04-04-2003 22:12 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Metal Heads weten tenminste hoe ze goed moeten feesten zonder dat er erg veel problemen zijn, zoals ruzie etc.

Inplaats van elkaar hele maal de tering te schoppen om niets --> pakken ruzie makende metal heads een biertje !!! of ze duiken de pit om aftekoelen

Qua humor vind ik ze meestel ook wel op een lijn zitten (met uitzonderingen )

Voor de rest sluit ik me net als Rajackar hier bij aan -->

quote:
Op 3 april 2003 16:19 schreef karnivoor het volgende:
lekker de lompe boer uithangen zonder je wat van anderen aan te trekken dat vind ik zonder twijfel het leukste: zie wacken


Wiegen Meister !


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 04-04-2003 22:31 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

echt... met verbazing lees ik sommige reacties in dit topic!!! Wat een gelul!

Metalheads zijn tolerant, intelligenter, geen kuddedieren(!), hebben dezelfde humor enzovoorts enzovoorts...

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat men dit serieus meent!

Pffff.....


Don't blush when I rip you open


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 04-04-2003 22:37 by Saphire Wijzig reactieProfiel van SaphireQuote dit bericht

[offtopic] YEEP! WHAHAHAAAAAA WAT DOE JIJ HIER!!! (niet dat ik 't erg vind ofzow )

--die chick die altijd bij die gast slaapt die schuintegenover je woont [/offtopic]

[Dit bericht is gewijzigd door Saphire op 04-04-2003 22:39]


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 04-04-2003 22:38 by Saphire Wijzig reactieProfiel van SaphireQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2003 22:31 schreef JaneDoe het volgende:
echt... met verbazing lees ik sommige reacties in dit topic!!! Wat een gelul!

Metalheads zijn tolerant, intelligenter, geen kuddedieren(!), hebben dezelfde humor enzovoorts enzovoorts...

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat men dit serieus meent!

Pffff.....


Metalheads zijn de ergste kuddedieren die er zijn. Ik bedoel, check elk metalfestival maar, en dan zeggen dat ze niet 'de massa' volgen. Het zijn kuddedieren in ontkenning.

Maar meestal wel leuke kuddedieren


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 04-04-2003 22:39 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 4 april 2003 22:31 schreef JaneDoe het volgende:
echt... met verbazing lees ik sommige reacties in dit topic!!! Wat een gelul!

Metalheads zijn tolerant, intelligenter, geen kuddedieren(!), hebben dezelfde humor enzovoorts enzovoorts...

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat men dit serieus meent!

Pffff.....


tsja,

ik denk dat de metalmensen stroming niet echt anders is als bijv. de gothic/trance/top40 stroming is.

elk heeft zijn verschillende lagen van de bevolking. zeg maar, van dom naar intelligent.

elke stroming is eigenlijk een afspiegeling van de maatschappij. met z'n ups en down figuren.

heh, wat bazel ik er weer lekker op los.


Oud Vuil.


Yeep
Apudne te vel me?
Usericon van Yeep
Posted 05-04-2003 0:19 by Yeep Wijzig reactieProfiel van YeepQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2003 20:21 schreef Astaroth het volgende:
Uhh... Bepaalde mentaliteit of houding? Geen idee eigenlijk. Kon vroeger nog zeggen dat mensen die naar metal luisterde vaak wat relaxter en beleefder waren dan andere mensen, maar dat valt de laatste paar jaar ook zwaar tegen. De laatste drie (?) jaar merk ik dat het volk ook steeds sneller aggressief wordt.

Ik denk echter dat buiten de muzieksmaak (die ook nog eens erg divers is) er niet veel is wat metal mensen 'samenbindt'. Sommige dragen zwart leer, anderen wijde broekspijpen, en weer anderen houden het bij de spijkerstof met kogelriemen. Ik vind ze allemaal gewoon metal.


Ik merk de laatste tijd dat veel mensen die zeggen van metal te houden allemaal kort haar hebben. Zeker nieuwe modetrend? Of zou het er mee te maken hebben dat het allemaal 17-jarige snotneuzen zijn die nog thuis wonen en van papa geen lang haar mogen hebben?
Het is trouwens dezelfde leeftijdscategorie die ik steeds aggressiever zie worden. En dat geld niet alleen voor die personen die van metal houden, maar ook de 'anderen'. Ik heb het idee dat dit komt omdat kinderen tegenwoordig niet meer opgevoed worden. Zo komt het althans wel over bij mij. Weinig manieren, altijd haantje de voorste willen zijn, geen geduld hebben, geen respect hebben en super-egoistisch.
En voor alle < 20-jarige mij hier gaan het zijn slechts enkele die het verpesten voor de rest (as usual). De meeste zijn nog even relaxt als toen ik die leetftijd was....God I sound old...


Yeep
Apudne te vel me?
Usericon van Yeep
Posted 05-04-2003 0:23 by Yeep Wijzig reactieProfiel van YeepQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2003 22:37 schreef Saphire het volgende:
[offtopic] YEEP! WHAHAHAAAAAA WAT DOE JIJ HIER!!! (niet dat ik 't erg vind ofzow )

--die chick die altijd bij die gast slaapt die schuintegenover je woont [/offtopic]


Wel...uhm...jij en Sebas verspillen zoveel tijd aan deze onzin, dat het vast wel de moeite waard was om eens naar te gaan kijken waar al gevechten om wie er nu achter de PC mag om gaan


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 05-04-2003 0:45 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:
Op 5 april 2003 0:19 schreef Yeep het volgende:
Of zou het er mee te maken hebben dat het allemaal 17-jarige snotneuzen zijn.





Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen