IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Wat betekent het om metal te "zijn" ? Vorige pagina | Volgende pagina
mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 07-04-2003 22:56 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 7 april 2003 22:54 schreef Chantalie het volgende:
Ikke niet in ieder geval! (tja, of de koffiebonen waarvan m'n koffie van was gezet moeten zijn gegist, maar dat lijkt me redelijk sterk)


Ik bedoel ook onder meer dat alles hier gezegd een verschrikkelijk hoge 'al gezegd'-factor heeft.


Dit slaat nergens op.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-04-2003 23:09 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2003 22:03 schreef Gunman het volgende:
Dus het gaat je meer om de muziek die je bagger vind dan om de mensen? Ok, da's een andere discussie.

Ja, natuurlijk gaat het om de muziek... ik vond de meeste metalheads toch al dom, ook toen ik nog nieuwe metal-releases kocht .


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 07-04-2003 23:10 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Hmm, er komen de laatste tijd echt wel super Cd's uit hoor... black metal is misschien gewoon zo dood als n pier, met rede denk ik zo.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 07-04-2003 23:20 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2003 23:10 schreef Asherah het volgende:
... black metal is misschien gewoon zo dood als n pier, met rede denk ik zo.


Dat hangt er van af wat je er van verwacht, ok, er zit n hoop rommel in, maar kwaliteit is er zeker nog. Maar ja, het staat vast niet als je de nieuwste van Carpathian Forest echt goed vind (geen black shining leather, maar toch...)...en als je wat ruimer gaat (foeifoei) zitten er in Frankrijk en Oost-Europa, om maar wat te noemen, zeker nog bands die kwaliteit leveren.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 07-04-2003 23:21 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Ik bedoel maar dat ik het onnozel vind om je tot één genre te beperken, logisch dan dat het lijkt alsof er niks 'nieuws' meer uitkomt.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-04-2003 23:22 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Tuurlijk, wie had het over één genre?


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 07-04-2003 23:22 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Ik bedoelde jou ook niet.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 07-04-2003 23:23 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2003 23:21 schreef Asherah het volgende:
Ik bedoel maar dat ik het onnozel vind om je tot één genre te beperken, logisch dan dat het lijkt alsof er niks 'nieuws' meer uitkomt.

Ok , da's wel logisch.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 07-04-2003 23:23 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2003 23:09 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja, natuurlijk gaat het om de muziek... ik vond de meeste metalheads toch al dom, ook toen ik nog nieuwe metal-releases kocht .


lol, je komt ook vaak over alsof je de wijsheid in pacht heb, om het maar zo uit te drukken.


"This one is older than shit, heavier than time!"


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 07-04-2003 23:24 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 7 april 2003 23:10 schreef Asherah het volgende:
Hmm, er komen de laatste tijd echt wel super Cd's uit hoor... black metal is misschien gewoon zo dood als n pier, met rede denk ik zo.


dan ben je er duidelijk onbekend mee

datzelfde heb ik overigens met deathmetal maar daar ben ik ook niet meer zo bekend mee sinds ongeveer anderhalf jaar...


Je moeder.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-04-2003 23:25 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2003 23:23 schreef 0Tolerence het volgende:
lol, je komt ook vaak over alsof je de wijsheid in pacht heb, om het maar zo uit te drukken.

Die heb ik ook...


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 07-04-2003 23:25 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2003 23:24 schreef karnivoor het volgende:
dan ben je er duidelijk onbekend mee

datzelfde heb ik overigens met deathmetal maar daar ben ik ook niet meer zo bekend mee sinds ongeveer anderhalf jaar...



Onbekend zou ik niet zeggen, maar ik vind alle BM releases zichzelf herhalen de laatste tijd.

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 07-04-2003 23:26]


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 07-04-2003 23:25 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2003 23:24 schreef karnivoor het volgende:
dan ben je er duidelijk onbekend mee

datzelfde heb ik overigens met deathmetal maar daar ben ik ook niet meer zo bekend mee sinds ongeveer anderhalf jaar...


ach welnee man, deathmetal heerst nog steeds. Zie hoeveel bands er zijn, niet allemaal goed, maar aan het aantal te zien is er zeker vraag naar het genre


"This one is older than shit, heavier than time!"


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 07-04-2003 23:26 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2003 23:25 schreef Dwaallicht het volgende:
Die heb ik ook...


en arrogant


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-04-2003 23:29 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2003 23:26 schreef 0Tolerence het volgende:
en arrogant

En terecht.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 08-04-2003 23:31 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 7 april 2003 23:09 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja, natuurlijk gaat het om de muziek... ik vond de meeste metalheads toch al dom, ook toen ik nog nieuwe metal-releases kocht .


waarom moet je als metalhead slim zijn??? da's toch niet verplicht?


Oud Vuil.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-04-2003 23:43 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 8 april 2003 23:31 schreef webblaster wim het volgende:
waarom moet je als metalhead slim zijn??? da's toch niet verplicht?


Gelukkig voor jou niet nee


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 09-04-2003 1:23 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Fuck hee... Misschien ben iik het eens met iemand, maar de meeste metalheads vind ik echt ontzettende kneuzen.

Fuck die kneuzen, vergeet het 'moeten', sla erop, en wees jezelf.


Dit slaat nergens op.


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 09-04-2003 1:25 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

idd


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 09-04-2003 7:22 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

"Metal zijn" is net zoals bij andere sub-culturen een manier voor mensen om zich te profileren als zijnde lid van een bepaalde groep.

Ik heb lang haar, draag meestal zwart en luister erg vaak naar metal, doch zie ik mezelf niet als "metal", maar gewoon als iemand die op het vlak van uiterlijk en muziek leeft zoals hij verkiest.

Wat die hele lamzuiperij en het afschuimen van zelfs de meest banale concerten betreft, die zaken zijn niet aan mij besteedt.

Persoonlijk denk ik dat geen enkel sub-genre van metal per se dood is, maar dat op alles wel wel sleet zit inmiddels. Ik heb zelden behoefte een cd te gaan kopen die toch enkel lijkt op één die ik al heb van een gevestigde waarde.

De laatste heel goede black metal release was volgens mij "Virus West" van Nagelfar.


Tum podem extulit horridulum...


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 09-04-2003 21:15 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 9 april 2003 1:23 schreef mörke het volgende:
Fuck hee... Misschien ben iik het eens met iemand, maar de meeste metalheads vind ik echt ontzettende kneuzen.

Fuck die kneuzen, vergeet het 'moeten', sla erop, en wees jezelf.


ik vind de meeste "normale" mensen juist enorme kneuzen, vreemd...


Oud Vuil.


eukaryoot
high fidelity
Usericon van eukaryoot
Posted 10-04-2003 18:10 by eukaryoot Wijzig reactieProfiel van eukaryootQuote dit bericht

In mijn mening bestaat er alleen maar een stereotypering van metal(als bergrip gezien dan) als je paar trekken/symptomen hebt van het metal "idiaal"/"zijn" dan word er makkelijk gegeneraliseerd en gezegd dat een persoon in kwestie "metal" is.

Dit geld voor andere stromingen als gothic etc.

Maar ook andersom, het is heel makkelijk te zeggen dat iemand die kale kop heeft en een trainings pak draagt gabber is.

Oja, van dat "metal" mensen=>(mensen die dus in een groep gepropt zijn om dat ze overeenkomsten hebben) in algemeen slimmer/rationeler zijn zie ik ook vaak.
Ik merk vaak dat metal mensen vaker dingen willen doorzien, en willen bergijpen. De meeste daarvan hebben ook zulke normen en waarde dat ze andere stereotype groepen respecteren.
Ik heb soms dat bepaalde groep mensen opmerkingen maken naar mij en mijn vrienden, en vaak uit het niets. Ik kan dan vaak dan niet begrijpen waarom die groep die intensie heeft om steeds iets te zeggen.

Als ik deze dingen op tel, dan vind ik metal mensen rationeler overkomen.


[Dit bericht is gewijzigd door eukaryoot op 10-04-2003 18:12]


grrr


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 10-04-2003 18:30 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Zijn beugelbekkie's ook metal?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 10-04-2003 18:50 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 9 april 2003 21:15 schreef webblaster wim het volgende:
ik vind de meeste "normale" mensen juist enorme kneuzen, vreemd...


Ik vindt de meeste mensen los van wat voor een 'groep' zij toe behoren eigenlijk kneuzen, maar dat zal wel zijn om dat ik een typiese blekkie ben


Dit slaat nergens op.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 10-04-2003 18:51 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2003 18:50 schreef mörke het volgende:
Ik vindt de meeste mensen los van wat voor een 'groep' zij toe behoren eigenlijk kneuzen, maar dat zal wel zijn om dat ik een typiese blekkie ben


ja ik vind het nogal dom dat je de meeste mensen kneuzen vind, word lastig werken zowel op je werk als in je prive situatie denk je niet.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen