IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : [digitale herrie] AVI video omzetten in WAV/MP3?? Volgende pagina
MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 10-04-2003 10:25 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Search kapot dus nie zeycken.
Weet iemand hoe ik een videotje in het AVI formaat (en misschien anderen ook zoals MPEG/WMV/RA enz.) kan omzetten naar een WAV of MP3 formaat als het mogelijk is?
D.w.z. het beeldmateriaal wegpleuren en muziek achterhouden.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 10-04-2003 11:33 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2003 10:25 schreef MBMarduk het volgende:
Search kapot dus nie zeycken.
Weet iemand hoe ik een videotje in het AVI formaat (en misschien anderen ook zoals MPEG/WMV/RA enz.) kan omzetten naar een WAV of MP3 formaat als het mogelijk is?
D.w.z. het beeldmateriaal wegpleuren en muziek achterhouden.


Met virtualdub kan je audio tracks uit avi bestanden halen. Deze kan je dan weer omzetten naar MP3.


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 10-04-2003 11:55 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

Virtualdub idd het beste jah.
Andere mogelijkheden:
-Ra2Wav
-TotalRecorder
-SB Live card



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 10-04-2003 12:10 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Mooi thanx!!
Iskariot: 't gaat toevallig ook om de MBVideo.avi
Maniac Butcher


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 10-04-2003 12:18 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Hee hier was al een topic over


Zenial


DCLXVI
Usericon van DCLXVI
Posted 10-04-2003 12:21 by DCLXVI Wijzig reactieProfiel van DCLXVIQuote dit bericht

Neem gewoon een WAV-recordertje zoals CoolEdit, en zet record-status van je gluidskaart op 'What U Hear'. Speel dan gewoon videootje af en neem het geluid op met CoolEdit.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 10-04-2003 12:26 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Dan poot ik ook een vraag in dit topic:

Ik heb een mpg-file van 707 MB groot. Dat past niet op een 700 MB cd-R. Dus ik wil zeg maar de aftiteling van de film af snijden en op die manier de bestandsgrootte genoeg verkleinen. Met welk programmaatje kan ik dat doen? Een mpg-file in stukken knippen?


DCLXVI
Usericon van DCLXVI
Posted 10-04-2003 12:32 by DCLXVI Wijzig reactieProfiel van DCLXVIQuote dit bericht

Volgens mij (maar weet het niet helemaal zeker), kun je gewoon branden, zal het wel passen. Zo niet, dan laat ie volgens mij het laatste stuk zelf weg, en dan is de MPEG nog wel bruikbaar.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 10-04-2003 13:14 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 10 april 2003 12:32 schreef DCLXVI het volgende:
Volgens mij (maar weet het niet helemaal zeker), kun je gewoon branden, zal het wel passen. Zo niet, dan laat ie volgens mij het laatste stuk zelf weg, en dan is de MPEG nog wel bruikbaar.


Dus niet he. Meeste branders/programma's gaan zeuren als je iets te veel probeert te branden.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


DCLXVI
Usericon van DCLXVI
Posted 10-04-2003 13:50 by DCLXVI Wijzig reactieProfiel van DCLXVIQuote dit bericht

Ah ok! Nou dan zou ik niet precies weten hoe het progje heet dat MPEG's split. Het bestaat wel, dat ongetwijfeld.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 10-04-2003 14:27 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 10 april 2003 12:26 schreef TNightmare het volgende:
Dan poot ik ook een vraag in dit topic:

Ik heb een mpg-file van 707 MB groot. Dat past niet op een 700 MB cd-R.

Overburnen!!! Met een goed brandprogramma (bv. Nero) en een goede brander (geen HP) kan je makkelijk zo'n 720 Mb op je 80 min cd's branden!


Zenial


DCLXVI
Usericon van DCLXVI
Posted 10-04-2003 15:02 by DCLXVI Wijzig reactieProfiel van DCLXVIQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2003 14:27 schreef Zenial het volgende:
Overburnen!!! Met een goed brandprogramma (bv. Nero) en een goede brander (geen HP) kan je makkelijk zo'n 720 Mb op je 80 min cd's branden!


There you go!


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 10-04-2003 15:06 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2003 12:26 schreef TNightmare het volgende:
Dan poot ik ook een vraag in dit topic:

Ik heb een mpg-file van 707 MB groot. Dat past niet op een 700 MB cd-R. Dus ik wil zeg maar de aftiteling van de film af snijden en op die manier de bestandsgrootte genoeg verkleinen. Met welk programmaatje kan ik dat doen? Een mpg-file in stukken knippen?


Als SVCD branden met Nereo past het wel.

kijk anders hier ff:

www.vcdhelp.com


Bazzio Attacks!!!


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 10-04-2003 16:15 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Dank!


Mystica
Usericon van Mystica
Posted 10-04-2003 17:34 by Mystica Wijzig reactieProfiel van MysticaQuote dit berichthttp://welcome.to/fantasypage

of een cd-r kopen van 800 mb wil ook wel eens helpen hehehe


The mystery still remains


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 10-04-2003 18:12 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2003 17:34 schreef Mystica het volgende:
of een cd-r kopen van 800 mb wil ook wel eens helpen hehehe


Die zijn waarschijnlijk duurder, en dat klinkt niet fijn in de oren van een student!

Ik ben nu bezig met Nero, als het goed is word ik bij 700 MB gevraagd of ik wil "overburnen". Duurt wel lang zeg...


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 10-04-2003 19:06 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

[nerd]800 MB is geen CD meer jongens![/nerd]


Dit slaat nergens op.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 10-04-2003 19:21 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Dat zijn toch van die "99min." CD's


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 11-04-2003 11:07 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

Waarom niet met Cynax de MPEG knippen? Zijn genoeg appjes voor, das d'r maar 1 van. Kheb em allang niet meer nodig gehad, dus me weet de naam niet meer zeker >.<


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 11-04-2003 11:22 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2003 12:26 schreef TNightmare het volgende:
Dan poot ik ook een vraag in dit topic:

Ik heb een mpg-file van 707 MB groot. Dat past niet op een 700 MB cd-R. Dus ik wil zeg maar de aftiteling van de film af snijden en op die manier de bestandsgrootte genoeg verkleinen. Met welk programmaatje kan ik dat doen? Een mpg-file in stukken knippen?
Dit kan je ook doen met virtualdub als je niet zou willen overburnen (audio en video op direct stream copy zetten en de end-offset veranderen). Ik heb wel eens het probleem bij overburned cd's dat ze op het eind moeilijk leesbaar zijn.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 11-04-2003 11:32 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2003 19:21 schreef MBMarduk het volgende:
Dat zijn toch van die "99min." CD's


kan wel je schijnt ook 900 mb cd's te hebben alleen niet iedere brander herkent die schijfjes


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 11-04-2003 13:26 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 11 april 2003 11:22 schreef Iskariot het volgende:
Dit kan je ook doen met virtualdub als je niet zou willen overburnen (audio en video op direct stream copy zetten en de end-offset veranderen). Ik heb wel eens het probleem bij overburned cd's dat ze op het eind moeilijk leesbaar zijn.

Volgens mij kan je met virtualdub geen mpg files saven...


Zenial


Metal
Usericon van Metal
Posted 11-04-2003 13:58 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2003 12:21 schreef DCLXVI het volgende:
Neem gewoon een WAV-recordertje zoals CoolEdit, en zet record-status van je gluidskaart op 'What U Hear'. Speel dan gewoon videootje af en neem het geluid op met CoolEdit.


Bij cool edit pro v 2.0 (te vinden met kazaa + regkey)zit een functie om geluiden (liedjes) uit een videobestand te halen.


After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 11-04-2003 19:10 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

ok, ik heb er een video-cd van gemaakt, en als ik eens op die cd kijk heb ik daar een file van 810 (!!!) MB op staan! Ik dacht dat overburnen tot ongeveer 710 MB goed ging, maar zo ver?!

Die is trouwens behoorlijk wat groter geworden door het encoden van die mpg zeg...

Ah well, hij staat er gewoon volledig op...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-06-2005 21:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ja sorry, ik vind geen geschikter topic dan dit. Ik heb een live set van 123 MB op mp3 staan maar die is te groot om te branden. Kan iemand mij zeggen hoe ik die in twee kan kappen?

duurt 1u33 min

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 16-06-2005 22:00]


signature


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 16-06-2005 22:02 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

vraag@topicstart:
openen in final cut en dan geijk... zonder er iets mee uit te voeren wegsaven als audio only...

vraag hier recht boven:

live set audio / video:
in final cut openen markers zetten en per deel selecteren en exporteren als zelfstandig bestand

alleen audio:
100.000 programma's om een muziek file te verhakselen

download.com

[Dit bericht is gewijzigd door Aaaarco op 16-06-2005 22:07]


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen